Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips voor planning New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
VidovicDanko
Amerika-newbie

Tips voor planning New York

Bericht door VidovicDanko »

Een goedemiddag, ik heb mijzelf even aangemeld om mijn reisplanning door te nemen met de mensen die vaker zijn geweest naar New York. Voor mijzelf en mijn vriendin wordt 17 oktober t/m 23 oktober namelijk de eerste keer. Ik heb een beetje gelezen op het forum en wat ik voornamelijk merk is dat de jongeren teveel plannen in een te korte periode. Daarom mijn vraag of iemand tips heeft voor mijn weekje New York. We verblijven in een hotel dichtbij Central Park.

De planning is op dit moment als volgt.

17 oktb: 18.30 Aankomst op JFK, naar het hotel en na gesetteld te hebben even een kort rondje lopen en ergens wat fast food eten.

18 oktb: 8.00 Ontbijten, vervolgens gaan shoppen en 's avonds uit eten bij 5 napkin burger in Hell's Kitchen. Na het avond eten gewoon een wandeling maken.

19 oktb: 8.00 Ontbijten, daarna ongv. 4 uur in Central Park rondlopen, gevolgd door een bezoekje aan Top of the Rock en als we tijd overhebben een wandeling maken op 5th avenue. 'S avonds uiteten om vervolgens een wandeling te maken op Times Square

20 oktb: 8.00 Ontbijten, hierna richting Battery Park om richting het Statue of Liberty te gaan, hiervoor hebben we 6 uur gerekend. Als we terugzijn rond 4 uur wouden we even kijken op Wallstreet en ergens dichtbij gaan eten. Daarna richting het Barclays Center om 19.30 de wedstrijd Brooklyn Nets-Philledelphia 76ers bij te wonen.

21 oktb: 8.00 Ontbijten, vervolgens het Empire State Building bezoeken, en daarna richting Chinatown te gaan. Hier een paar uurtjes rondlopen en dan over de Brooklyn Bridge naar het Brooklyn Bridge Park voor het uitzicht. Als we terug zijn uiteten en 's avonds teruggaan naar het Empire State Building voor het uitzicht 's nachts.

22 oktb: 8.00 Ontbijten, hierna willen we een bezoekje brengen aan SoHo om vervolgens bij het 9/11 memorial te gaan kijken. We verwachten dat het grootste gedeelte van onze dag dan al over dus even een hapje eten en een wandeling.

23 oktb: 8.00 Onbijten, en uitchecken. We hebben vervolgens nog tot 18.00 de tijd aangezien onze vlucht om 21.30 vertrekt op JFK.

We hebben nog eventueel als we tijd overhebben de gedachte om een helikoptervlucht te maken en het Grand Central Station te bezoeken.

Ik zou graag van jullie horen of we hier teveel opgekropt hebben waardoor we dingen gaan missen of dat er genoeg tijd voor genomen hebben.

Alvast bedankt!
Bennogr
Amerika-expert

Re: Tips voor planning New York

Bericht door Bennogr »

Goed begin. Laat voldoende over om nog eens terug te moeten komen.

Valt me op: geen musea (en er is toch echt voor 'elck wat wils' te vinden, van het Tennement Museum, tot 9/11, tot Museum of the City of New York, tot Museo El Barrion, om waar eens wat minder bekende musea op te sommen).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
VidovicDanko
Amerika-newbie

Bennogr schreef:Goed begin. Laat voldoende over om nog eens terug te moeten komen.

Valt me op: geen musea (en er is toch echt voor 'elck wat wils' te vinden, van het Tennement Museum, tot 9/11, tot Museum of the City of New York, tot Museo El Barrion, om waar eens wat minder bekende musea op te sommen).
Dat klopt geen musea, de enige die we wel willen bezoeken is die van 9/11. We hebben de New York CityPass gekocht, dus als we alsnog tijd en zin hebben kunnen we het MoMa en het American Museum of Natural History. Persoonlijk hebben ik en mijn vriendin er helemaal niks mee, maar als het er rustig is zullen we daar tussendoor wel even een kijkje nemen.

Zo te zien bent u een Amerika-Expert, vind u dat wij teveel hebben gepland voor de dagen dat we er zijn?

Bedankt!
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Jullie heb voldoende ruimte in de planning gelaten! Daardoor heb je juist de mogelijkheid om iets tussendoor extra te doen wat je onverwacht tegenkomt.

Voor het Empire State Building zou je er voor kunnen kiezen om rond de zonsondergang te gaan, zodat je zowel daglicht als de avond ziet. Dat scheelt je wel twee keer in de rij & security.
VidovicDanko
Amerika-newbie

tosca schreef:Jullie heb voldoende ruimte in de planning gelaten! Daardoor heb je juist de mogelijkheid om iets tussendoor extra te doen wat je onverwacht tegenkomt.

Voor het Empire State Building zou je er voor kunnen kiezen om rond de zonsondergang te gaan, zodat je zowel daglicht als de avond ziet. Dat scheelt je wel twee keer in de rij & security.
Die tip, voor het Empire State building vind ik heel handig, die ga ik gebruiken. Heel erg bedankt voor de terugkoppeling!
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Het is jullie reis, en uiteraard moet je dan doen wat jullie leuk vinden.

Ik noemde met name het Tennement Museum (http://www.tenement.org/) omdat het in een interessante wijk van New York ligt (Lower East Side), ten zuiden van Houston Street (echte New Yorkers spreken die straat op z'n Nederlands uit: Hauston, niet Hoeston). Geeft een goed overzicht van hoe de immigranten werkten en leefden in de eerste jaren 1900. Heel verschil met immigratie nu (hoewel het wel een beetje lijkt op de huidige golf van immigranten uit Central Amerika).

Vrij onbekend museum en meer een 'ervaring' dan een museum. Iets heel anders dus, dat je ook een heel andere kijk op de stad geeft.

Maar iedereen zijn goesting (is dat niet wat de Vlamingen zeggen?)
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Mng25
Amerika-ontdekker

Bericht door Mng25 »

Fietsen in Central Park is ook erg leuk. Wij hebben het met een gids gedaan, maar zonder gids is het ook enorm leuk denk ik.
2011: Zuid-Westen
2012: New York
December 2014: New York
IanB
Amerika-newbie

Bericht door IanB »

Zoals gezegd wordt, fietsen in Central Park. In de buurt kan je fietsen huren, en echt geloof me, het park is groot genoeg om door heen te fietsen. Als je toch bij Central Park bent heb je ook het Plaza Hotel, daar tegen over zit een speelgoedwinkel. Weet zo 123 niet meer hoe die heet, maar ik vond het de moeite waard. En gezien je toch in de buurt bent;)
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

o zeg, goed dat je daar over begint, anders was ik die winkel weer vergeten!
Je bedoelt: FAO Schwarz
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
IanB
Amerika-newbie

Bericht door IanB »

Inderdaad, FAO Schwartz. Met een zeer vriendelijke meneer die netjes de deur opent voor je. Er zit trouwens ook een mega grote snoepwinkel bij. O, en niet te vergeten het reuze piano! De moeite echt waard!
Gebruikersnaam111
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Gebruikersnaam111 »

IanB schreef:Inderdaad, FAO Schwartz. Met een zeer vriendelijke meneer die netjes de deur opent voor je. Er zit trouwens ook een mega grote snoepwinkel bij. O, en niet te vergeten het reuze piano! De moeite echt waard!
Idd FAO Schwarz moet je zeker bezoeken ook al ben je geen kind meer.
En als het budget het toelaat moet je ook een doosje met snoep vullen, 20 dollar is wel wat veel geld maar de snoep is wel lekker.. beter dan dat van de Jamin ;)
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

die 2 musea gaan nooit rustig zijn, het zijn immers highlights van de city
Maar ik zou wel naar minstens 1 gaan en dan van tevoren een afdeling kiezen je je leuk lijkt. Je hoeft niet per se een heel museum door te lopen, 1 of 2 afdelingen kan net genoeg zijn.
Ik begrijp het nooit zo als mensen zeggen dat 'musea niet hun ding zijn'.... er zijn zooooveeel soorten musea!
Bijvoorbeeld het museum of Sex (weer gemist dit jaar!), of van de Moving Image (ook niet aan toe gekomen, schijnt erg de moeite waard te zijn ...)
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer