Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Maand verblijf New York
-
- Amerika-newbie
Maand verblijf New York
Dag allemaal,
Ik heb ongeveer 15 pagina's doorgelezen, maar nog niet echt een antwoord kunnen vinden op mijn vraag. Ik wil volgend jaar (als de financien het toelaten) een maand verblijven in New York. Misschien in tegenstelling tot andere mensen heb ik weinig behoefte aan de standaard bezoeken en sightseeing. Ik ben meer benieuwd naar het leven in een stad als New York, naar de mensen enz. Na een eerdere citytrip heb ik dit in Londen ook gedaan en hoewel ik uiteraard wel het een en ander heb bezocht, vond ik het leukste van alles om door de stad te slenteren en in parken te zitten, lekker met een boek, muziekje en een meal deal. Nu is mijn vraag: wat is de leukste wijk van New York om dit te ervaren? Maar toch ook om als makkelijke uitvalsbasis te hebben om wel bepaalde dingen te bezoeken. Een beetje betaalbaar is wel belangrijk. Ben al aan het rondneuzen op Airbnb, dus een accommodatie zou geen probleem moeten worden. Ik hoor graag jullie ervaringen.
Groetjes,
Petra
P.S. Mijn excuses als dit bericht onnodig is gepost omdat er wel ergens een antwoord blijkt te staan.
Ik heb ongeveer 15 pagina's doorgelezen, maar nog niet echt een antwoord kunnen vinden op mijn vraag. Ik wil volgend jaar (als de financien het toelaten) een maand verblijven in New York. Misschien in tegenstelling tot andere mensen heb ik weinig behoefte aan de standaard bezoeken en sightseeing. Ik ben meer benieuwd naar het leven in een stad als New York, naar de mensen enz. Na een eerdere citytrip heb ik dit in Londen ook gedaan en hoewel ik uiteraard wel het een en ander heb bezocht, vond ik het leukste van alles om door de stad te slenteren en in parken te zitten, lekker met een boek, muziekje en een meal deal. Nu is mijn vraag: wat is de leukste wijk van New York om dit te ervaren? Maar toch ook om als makkelijke uitvalsbasis te hebben om wel bepaalde dingen te bezoeken. Een beetje betaalbaar is wel belangrijk. Ben al aan het rondneuzen op Airbnb, dus een accommodatie zou geen probleem moeten worden. Ik hoor graag jullie ervaringen.
Groetjes,
Petra
P.S. Mijn excuses als dit bericht onnodig is gepost omdat er wel ergens een antwoord blijkt te staan.
-
- Amerika-expert
Re: Maand verblijf New York
Zou naar East Village, West Village (beide in Manhattan -- ruwweg tussen de 14e straat en Houston), Williamsburg (Brooklyn) gaan. Via Airbnb of misschien een website van NYU (New York University) waar studenten wel eens kameronderhuur zouden kunnen aanbieden.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Of Brooklyn...toch Benno ??
Je zou je kunnen laten gidsen door wat je op Air BnB allemaal voorbij ziet komen...je focus zou dan niet perse op een wijk liggen maar op een kamer/huis..weet je, je gaat t toch naar je zin hebben
Succes met je voorbereiding

Succes met je voorbereiding
Grote Amerika fan
Ik heb zelf drie maanden in China town gezeten. Dat vond ik echt heerlijk! Goedkoop, lekker eten, lieve mensen... De chineesjes moesten eerst even wennen aan me (lang en blond ghehe) maar daarna waren ze heel beschermend en lief! Verder ik ga helemaal met Benno mee, east/west village! Williamsburg.. Ik zou zo weer gaan, ik heb iedere dag nog steeds heimwee
Succes met de planning!!

-
- Amerika-expert
Ach, hoe snel je vergeet. Inderdaad Brooklyn, Park Slope, Prospect Heights. Of waar ik drie jaar gewoond heb: Ditmas Park. Iets verder dan Manhattan af, maar met de B en de Q zit je binnen een half uur, drie kwartier op Times Square. Als je dat zou willen tenminste. East en West Village zijn vanaf DP ook makkelijk te bereiken, gewoon naar de halte Union Square en dan naar 'beneden' (richting 1e straat, US is de 14e.) lopen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
ik verblijf de laatste tijd, indien mogelijk, in het Brandon Residence, speciaal en alleen voor vrouwen ...:
http://www.thebrandon.org/
het verblijf is basic, maar legaal (de meeste plekken van BnB zijn dat niet, wat niet wil zeggen dat je daar als huurder per se problemen mee krijgt, maar toch ...) en incl 2 maaltijden een zeer goede deal ...
je moet wel een maand borg betalen, wat je na ca 6 weken na vertrek terugkrijgt ...
dat laatste doe ik dit jaar voor het eerst, dus in oktober kan ik je laten weten of dat geen problemen geeft
Upper West is een heerlijke buurt om te verblijven, ik kan het je zonder meer aanraden.
In mijn laatste 2 blogs kun je meer info over het pand krijgen en hier meer foto's:
http://s901.photobucket.com/user/Katafe ... t=3&page=1
(ik ga er in sep weer verblijven, 17 nachten met 2 maaltijden; 1120 dollar = maandprijs)
http://www.thebrandon.org/
het verblijf is basic, maar legaal (de meeste plekken van BnB zijn dat niet, wat niet wil zeggen dat je daar als huurder per se problemen mee krijgt, maar toch ...) en incl 2 maaltijden een zeer goede deal ...
je moet wel een maand borg betalen, wat je na ca 6 weken na vertrek terugkrijgt ...
dat laatste doe ik dit jaar voor het eerst, dus in oktober kan ik je laten weten of dat geen problemen geeft
Upper West is een heerlijke buurt om te verblijven, ik kan het je zonder meer aanraden.
In mijn laatste 2 blogs kun je meer info over het pand krijgen en hier meer foto's:
http://s901.photobucket.com/user/Katafe ... t=3&page=1
(ik ga er in sep weer verblijven, 17 nachten met 2 maaltijden; 1120 dollar = maandprijs)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1392 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-
- 4 Reacties