Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

First time New York (28Maart) 8dagen

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
TheBarnacle
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

First time New York (28Maart) 8dagen

Bericht door TheBarnacle »

Hi Allen!

Via de KLM heb ik van de interessante deal gebruik gemaakt dat je vanaf Antwerpen met de Thalys naar Amsterdam gaat, en vervolgens naar New York vliegt (totaal 370 euro) wat naar mijn idee echt een uitstekende prijs is. Ik kom zelf uit de buurt van Amsterdam dus een kleine omweg is het wel. 28 maart is het zo ver en ga ik eindelijk naar de Big Apple! Ik heb gekozen voor Broadway Hotel/Hostel. Enige wat een beetje betaalbaar is en er wel goed uit lijkt te zien. Groot minpunt is de shared bathroom.Iemand ervaring met dit hotel? Is het te doen of een no go?

Ik heb een planning gemaakt, op/aanmerkingen/tips zijn zeker welkom. De laatste dagen heb ik nog niet ingevuld. Graag hoor ik van jullie of ik nog dingen mis.

28 Maart vertrek 17:50 Amsterdam - NY JFK
Na aankomst spullen droppen
en Times Square.

29 Maart:
Brooklyn Bridge / Heights / Ice Cream Factory
Lopen terug over de brug en genieten van het uitzicht.
City Hall/park
China Town
Columbus Park
Little Italy
SoHo
Greenwich Village

30 Maart:
Ellis Island/ Statue of Liberty
Battery Park
Wall St
Triumph Building
9/11 Memorial
Empire state building

31 Maart
Omdat New York mij enorm doet denken aan Home Alone 2 heb ik een soort van "Tour" uitgestippeld.
Taxiritje over de Queens Bridge
Rockefeller Center
Top of the Rock
Plaza Hotel
Gapstow Bridge
Wollman Ice Skating Rink
Bethesda Fountain

1 April
Roosevelt Island Tramway
Dylan's Candy Bar
5th Avenue
Grand Central Terminal
Bryant Park
New York Public Library
Chrysler Building

2 April
Bronx Zoo? Moeite waard?
Coney Island?
New York Aquarium?

3 April

4 April
om 18:00 weer terug vanaf Newark.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: First time New York (28Maart) 8dagen

Bericht door meyem »

Da's zeker een mooie prijs, zag ik toevallig gister ook bij iemand die later vliegt .... moet je dan echt eerst naar Antwerpen op en neer? Op de heenweg gaat dat nog wel, maar terug lijkt me dat best pittig .... (ik woon zelf 10 min van Schiphol vandaan .... zo'n omweg zou me toch niet meer trekken)

Columbus Park ken ik niet ... is er een speciale reden dat je daar heen gaat? Je zit dan vlakbij het Museum on Eldridge street, dat moet wel boeiend zijn ....

je hebt goed geclusterd
Ken je dit draadje al?
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=9&t=45082
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Die treinreis mag je op de terugweg overslaan, je hoeft dus niet meer naar Antwerpen zodra je geland bent op Schiphol.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik heb ooit ook nog gebruik gemaakt van een hostel met shared bathroom. Nooit meer wat mij betreft !

Meestal zijn die kamers ook piepklein en krijg je amper je koffer binnen. Om aan de andere kant van het bed te komen moest ik erlangs schuifelen, gewoon passeren ging niet.

Over dit specifieke hostel kan ik wel niets zeggen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Marcopstal schreef:Meestal zijn die kamers ook piepklein en krijg je amper je koffer binnen. Om aan de andere kant van het bed te komen moest ik erlangs schuifelen, gewoon passeren ging niet.
Los van het feit dat ik nooit gebruik maak van hotels / hostels met een shared bathroom... Zijn per definitie kamers in NY klein, wij hebben jouw omschrijving ook meegemaakt in een "gewone" hotelkamer.
MiekeJ
Amerika-ontdekker

Bericht door MiekeJ »

Heyy, Op tripadvisor krijgt het hostel best goede beoordelingen! Zelf heb ik veel ervaring met gedeelde badkamers maar nog niet in NY. Tot nu toe is het pas 1 keertje tegengevallen!

Je planning ziet er goed uit! Zelf vind ik het High Line park super leuk. Goed te combineren met Chelsea Market en Meatpacking District. Verder in het weekend is het misschien leuk om naar Smorgasburg/ brooklyn flea te gaan :) Coney Island vond is best leuk. Vergane glorie. Maar het Luna Park gaat pas 13 april weer open...

Veel plezier met alle voorpret :)
MiekeJ
Amerika-ontdekker

Bericht door MiekeJ »

Toevallig trouwens, Ik heb dezelfde tickets geboekt en vertrek 2 apr ;) Ook via Antwerpen. En zoals mtl al zei, je hoeft op de terugweg niet op de trein naar Antwerpen te stappen. Alleen op de heenreis moet je je daar inchecken, anders word je vlucht automatisch geannuleerd..
Marcopstal
Amerika-expert

Het klopt dat kamers in NYC doorgaans kleiner zijn.

Ik logeerde de laatste twee maal in Long Island City Queens. Een stuk goedkoper, toch degelijke kamers (en ruimer) en een zeer goede verbinding naar Manhattan.
TheBarnacle
Amerika-newbie

Allen, bedankt voor de reacties.
Terugweg ga ik inderdaad niet wéér helemaal naar Antwerpen.
Ik heb mijn planning gemaakt via Tripomatic, die stippelt per dag dan ook de ideale route uit, kan je ook zien welke dingen bij elkaar in de buurt zijn, erg handig

Wat betreft het hotel was er geen andere optie. Hotel Carter werd door het plaatselijke reisbureau aanbevolen alleen bij reviews lees ik: bedbugs, bedbugs en nog eens bedbugs.
Vervolgens ben ik gaan kijken naar Royal Park Hotel & Hostel. Daar schijnt het ook niet heel erg schoon te zijn (oa kakkerlakken in de badkamer) en inderdaad de reviews voor Broadway hotel/hostel zien er aardig uit.
al ben je wel afhankelijk van hoe de vorige persoon de douche/toilet achterlaat.
De bekendere hotels liggen voor mij ver buiten mijn budget.

Ik ga het topic wat meyem stuurde even doornemen en wellicht mijn planning wat aanpassen. Verder zie ik qua sportwedstrijden dat Knicks-Nets gespeeld wordt als ik er ben alleen zijn de kaarten enorm duur.
Heb via "stub hub" gekeken maar goedkoper dan 80dollar per kaart, niet te vinden...
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Belachelijk dat een reisburo Hotel Carter aanbeveelt..............
Luke21
Amerika-ontdekker
Partner van: katrienenluc
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Luke21 »

Central Park zie ik niet in je planning staan. Wij hadden hier fietsen gehuurd en enkele uurtjes door Central Park gefietst: heel erg leuk.
Ook het Metropolitan Museum of Art (dichtbij Central Park) is aan te raden. Normaal gezien zijn we niet zo voor musea, maar dit was toch wel tof.
De VN kan je ook bezoeken: zeker aan te raden.
Een andere tip: je kan best eens opzoeken of het niet voordeliger is om een pass te kopen. Er zijn er verschillende voor New York.
Wij hadden de NY Citypass en dit was heel voordelig voor ons. (en we hebben toch ook veel dingen gedaan die op jouw planning staan)
New York 1999 - San Francisco, Las Vegas 2008, West USA 2010, East USA 2011, Mid-West USA 2012, Florida en South USA 2013, South USA 2014, West USA 2016, Texas 2017
Marcopstal
Amerika-expert

Als men onder meer de Bethasda Fountain bezoekt zit je midden in Central Park.

voor een kamer met 2 personen vind ik voor hotel Carter een prijs van 792 €. Stemt dit overeen met je prijs ?

Voor dezelfde periode vind ik in Long Island City:

Comfort inn: 661 - 707 € met gratis ontbijt en gratis wifi
Holiday Inn: 875 -1048 € met gratis wifi
Fairfield inn: 673-777 met gratis ontbijt en gratis wifi
Days inn: 609-791 met gratis ontbijt en gratis wifi

Geen gemeenschappelijk sanitair !

Tenzij je hotel Carter aan een veel lagere prijs vond zou mijn keuze zeer snel gemaakt zijn.

Je bent in Long Island City op 5 min van de metro en 15 minuten later ben je in hartje manhattan
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

ik logeer regelmatig in hotelletjes met shared facilities en heb daar geen enkel probleem mee. Over het algemeen wordt alles best netjes gehouden.
Georgie van dit forum heeft ook in dat Broadway hostel gelogeerd:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=9&t=32796
volgens mij staat het als tamelijk basic bekend ...
http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review ... _York.html

Hotel Carter heeft jaren op nummer 1 van de slechtste hotels gestaan ... het schijnt nu wel wat beter te zijn, maar ...
iemand van dit forum is er vorig jaar geweest en zou terugkoppelen, maar heeft dat nooit gedaan, daar trek ik dan wel een conclusie uit ...

over hotels net aan de andere kant van de Hudson, in Queens, Long Island City, kan ik ook beamen dat dat prima dichtbij Manhattan ligt.
Ik heb zelf diverse malen tot volle tevredenheid in het Country Inn & Suites vertoefd ...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

bekijk deze optie ook even:
https://res.windsurfercrs.com/bbe/page1 ... tyID=13276
http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review ... _York.html

ook hier shared facilities, maar omdat het een alternatief soort onderkomen is, geloof ik dat er geen tax bovenop de prijs komt.
Ik ken iemand die hier verblijft en die noemen het: basic maar voldoende. Ik heb het zeker op mijn reservelijst staan!
uitstekende buurt, ook!
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
TheBarnacle
Amerika-newbie

We betalen nu 549 voor 7 nachten bij Broadway Hotel. Carter hotel is nooit aan de orde geweest na het lezen van de reviews.
Ik heb meeste van die hotels bekeken maar kom tot hele andere prijzen, heb je een link?
Verder gaan we inderdaad Central Park in. Waarschijnlijk met de fiets. Heb je dan 2 creditcards nodig? of heb je aan 1 genoeg?
Kun je de fiets op een andere locatie weer inleveren? heeft iemand een site van zo iets?
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

kijk hier even: staat een mooie groupon voor fietsen tussen:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=9&t=50452

je hebt maar 1 cc nodige, maar het aantal terugbrengplekken in Central Park zijn wel beperkt.
Ik geloof wel dat je elders mag inleveren:
http://www.bikeandroll.com/Newyork/
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Als je niet te gek doet heb je aan 1 CC genoeg.

Wij zijn er wel eens tegenaan gelopen dat we door borg geen gebruik konden maken van een CC. Bijvoorbeeld door vlak na elkaar in 2 verschillende hotels te slapen, die beiden borg inhouden en dan nog niet terug gestort was. Én we hadden een segwaytour gedaan die borg op de CC gereserveerd hadden.

Maatschappijen houden dan fictief borg in op je CC, maar het terugboeken gaat via de bank nog wat dagen overheen :)
Luke21
Amerika-ontdekker
Partner van: katrienenluc
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Luke21 »

Wij moesten 5 fietsen huren en hadden met 1 CC genoeg.
Vooraleer we afreizen vragen we wel altijd aan de bank om onze limiet tijdelijk te verhogen.
Fietsverhuur was bij ons inbegrepen in de NY pass.
was bij http://www.centralparksightseeing.com/bikerental
New York 1999 - San Francisco, Las Vegas 2008, West USA 2010, East USA 2011, Mid-West USA 2012, Florida en South USA 2013, South USA 2014, West USA 2016, Texas 2017
Marcopstal
Amerika-expert

Ik kijk gewoon op http://www.hotels.com.

Je voert de data en locatie in en de rest gaat vanzelf.

Ik had me idd vergist omtrent hotel carter, dit was inderdaad niet aan de orde geweest.
TheBarnacle
Amerika-newbie

Ja alleen vele hotels hebben kingsize bedden, terwijl ik opzoek ben naar een kamer met 2x 1 persoonsbed.
iemand nog suggesties?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer