Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Looproutes New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
theonebull
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Looproutes New York

Bericht door theonebull »

Dit jaar ga ik met een vriend 10 dagen naar new york. Willen goed plannen waar we naar toe willen. Voornamelijk lopen en de fiets pakken.

Heb op internet een beetje gekeken, maar niet veel kunnen vinden. Bedoeling is om elke dag een andere wijk te bezoeken.
Gewoon veel beter, dan elke ochtend te lopen naar ...ergens :)

Alle info is welkom.
Matjel
Amerika-ontdekker

Re: Looproutes New York

Bericht door Matjel »

Toen wij een paar jaar geleden met de kinderen in NYC waren, heb ik vantevoren alles opgeschreven waar ik met ze heen wilde. Dus musea, maar ook The Brooklyn Bridge overlopen, pontje naar Staten Island, etc etc.
Toen heb ik in Google Maps alles aangeklikt en zag ik vanzelf welke dingen per dag te combineren waren. En zo maakte ik kaartjes per dag en idere avond trok een van de kinderen een kaartje en dat gingen we de volgende dag doen. Dat laatste hoef je natuurlijk niet te doen met je vriend, ik neem aan dat jullie daarover geen ruzie krijgen.
We gaan dit jaar weer, want inmiddels zijn de kinderen zo groot dat we kunnen fietsen en dat klinkt ook ideaal en eens tuk sneller dan de metro of benenwagen. Moet alleen nog even uitzoeken hoe dat systeem werkt.
flex123
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door flex123 »

in het boekje 100% new york staan leuke looproutes, die ga ik gebruiken over 2maanden.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Inderdaad de kaart erbij pakken en alles aangeven wat je wil zien. Kun je vanzelf een mooie route maken.
michelvd
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door michelvd »

Matjel schreef:Toen wij een paar jaar geleden met de kinderen in NYC waren, heb ik vantevoren alles opgeschreven waar ik met ze heen wilde. Dus musea, maar ook The Brooklyn Bridge overlopen, pontje naar Staten Island, etc etc.
Toen heb ik in Google Maps alles aangeklikt en zag ik vanzelf welke dingen per dag te combineren waren. En zo maakte ik kaartjes per dag en idere avond trok een van de kinderen een kaartje en dat gingen we de volgende dag doen.
Zo doen wij dat ook in elke stad waar we zijn. De maanden voor de reis schrijven we allemaal zo af en toe dingen op die we leuk vinden en eventueel naar toe willen. Later kijken we dan wat er te combineren en haalbaar is en zo maken we soort van route.
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

In het eerder genoemde boekje 100% New York staan inderdaad leuke looproutes. Wij hebben deze ook gebruikt en dat beviel prima.
Je kunt de routes ook prima aanpassen/combineren naar je eigen wensen.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
theonebull
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door theonebull »

ga dat boekje binnenkort bestellen... gaan pas in oktober daarheen, maar willen goed voorbereid daar na toe gaan. Zo ie zo NBA en eventueel een NHL wedstrijd bezoeken :P Helaas "ik" als honkbalfreak ben ik net te laat om een wedstrijd te bezoeken :(
Maar dat mag pret niet bederven :P
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

In oktober zijn de playoffs in het honkbal. Wie weet halen de Yankees dat nog. In oktober is de NBA nog niet begonnen, wel zijn er oefenwedstrijden.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Ik heb dit pakketje altijd gebruikt, alle straten op de kaart gemarkeerd, zodat ik een beetje de leuke straten aan kan houden. Heb ik nog steeds plezier van:
" onclick="window.open(this.href);return false;

jammer dat je het honkbal net misloopt, ik ben ook een fan en ga meestal naar 2 wedstrijden, echt zo gaaf groot uitgepakt, daar, geweldig :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
MiekeJ
Amerika-ontdekker

Bericht door MiekeJ »

Heyy, Je kunt voortaan op google maps je eigen kaarten maken en opslaan (zelfs op je smartphone zetten!!!) Dan zet je alle highlights/ winkels/ parkjes/ plekjes erin die je wilt zien. Dan heb je mooi zicht van wat waar ligt en wat te lopen is! Dan kun je zelf je wandel route uitstippelen! Ook vast lekker op google street view kijken, dat doe ik altijd even rond het hotel voor de oriëntatie haha ;)
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

Je kan ook de metro nemen naar Lower Manhattan ( Battery Park ) en dan via Broadway omhoog lopen dan kom je vanzelf in de verschillende wijken terecht.
Prachtig ...
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

De Tripadviso City Guide app heeft hele fijne wandelroutes in veel steden. Ik heb New York nog niet geprobeerd met een wandelroute maar je kunt de app ook gebruiken om in een wijk te kijken wel leuke dingen en restaurants er in de buurt zijn en dan de pijl te volgen die kant op.
Alles werkt offline en de app is gratis.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer