Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nycitybike
Nycitybike
Voor onze vakantie in het noordoosten hebben we (uiteraard) ook een bezoek aan New York op ons lijstje staan. Nu lijkt het ons leuk om daar te gaan fietsen, helaas zie ik nu op de site van citybike dat de minimumleeftijd om zo'n fiets te mogen gebruiken 16 jaar is. Aangezien onze zoon twaalf is gaat dat dus officieel niet lukken. Nu vraag ik me af of er ook daadwerkelijk controle is bij de uitgiftepunten van die fietsen; als het alleen maar een automaat is dan biedt dat immers wel mogelijkheden voor wat ongehoorzaamheid 

-
- Amerika-expert
Re: Nycitybike
Probeer het anders bij een gewoon fietsenverhuurbedrijf. Benadrukken dat je uit Nederland komt (waar immers iedereen op een fiets geboren wordt met een sigaar in de mond, zo 'weten' Amerikanen) EN dat je je zoon een valhelm zal laten gebruiken (geen slecht idee overigens ook voor de ouders, fietsen is geen probleem, maar die auto's hier!) kan misschien helpen.
Er zijn elders in deze sectie wel eens wat discussies geweest over fietsenverhuurders in New York. Plus er is de Rolling Orange Bicycle Shop in Brooklyn, vlak naast Brooklyn Heights, geleid door Nederlanders. Misschien dat die een mouw aan de fiets weten te passen. http://rollingorangebikes.com/
Er zijn elders in deze sectie wel eens wat discussies geweest over fietsenverhuurders in New York. Plus er is de Rolling Orange Bicycle Shop in Brooklyn, vlak naast Brooklyn Heights, geleid door Nederlanders. Misschien dat die een mouw aan de fiets weten te passen. http://rollingorangebikes.com/
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.