Tour White House

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Gebruikersavatar
flensje
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 19 jun 2014, 21:58
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Tour White House

Bericht door flensje »

marijkebruinink schreef:Op 30 juli j.l hebben wij ook de White House Tour gedaan.
Zo'n 8 maanden geleden een verzoek ingediend bij senator Lamar Alexander (willekeurig een senator gekozen).
De aanvraag is perfect behandeld en we kregen 2 weken van tevoren de mail met het officiële document.
Het bezoek aan het Witte Huis was een bijzondere ervaring waar we ontzettend van hebben genoten.
Er is dus nog hoop. We hebben nog drie weken te gaan ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Tour White House

Bericht door Hinko »

Net de bevestiging voor een tour op 23 september :thumbup:
Via Bill Huizenga :)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tour White House

Bericht door Martin & Marianne »

:thumbup:

Marianne
t-i-n-u-s
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 mar 2014, 17:43
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Etten-Leur

Re: Tour White House

Bericht door t-i-n-u-s »

Ik heb mijn verzoek op 21 mei ingediend bij John Hoeven, ook bevestiging van gekregen; allemaal erg netjes gegaan.
Het is nu nog 19 dagen voor de aangevraagde datum. Dus ben erg benieuwd. Anders stuur ik zelf wel even een mailtje :)
2012: Orlando & Miami
2014: Washington DC & New York
2017: Zuid-West USA
Gebruikersavatar
Shar
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 feb 2013, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Tour White House

Bericht door Shar »

Ik heb ook een paar maanden geleden een verzoek ingediend via Bill Nelson. Hier heb ik verder geen reactie op gekregen (want ik dacht niet dat het nodig was eigenlijk). Ik vertrek over 2 weken richting de US, maar begin nu toch een beetje te denken dat ze mijn aanvraag niet in behandeling hebben genomen - aangezien ik hier lees dat velen van jullie toch eerst een bevestiging hebben gekregen.

Is er iemand die ook een aanvraag heeft ingediend, geen bevestiging van de gegevens heeft ontvangen, maar tóch een tour toegewezen heeft gekregen? Give me hope! Jo'anna... ;-)

Note mod (Aricon): dubbelpost verwijderd uit dit topic.
Fired up! Ready to go!
t-i-n-u-s
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 mar 2014, 17:43
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Etten-Leur

Re: Tour White House

Bericht door t-i-n-u-s »

Ik heb vanmiddag te horen gekregen dat we mogen gaan! :thumbup:
Hier heb ik wel zelf voor moeten mailen hoor. Binnen een half uurtje had ik een mailtje terug met het benodigde document en de excuses dat het wat lang had geduurd.

Als ik jou was, zou ik dus even een vriendelijke mail sturen of ze misschien al meer weten...
2012: Orlando & Miami
2014: Washington DC & New York
2017: Zuid-West USA
Gebruikersavatar
flensje
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 19 jun 2014, 21:58
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Tour White House

Bericht door flensje »

Wij hebben meerdere keren gemaild, maar hebben nooit meer wat te horen gekregen. Helaas!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Shar
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 feb 2013, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Tour White House

Bericht door Shar »

Hoi t-i-n-u-s,

Ik heb dezelfde dag, voor mijn post op dit forum, een mailtje gestuurd om te vragen of ze al meer wisten. Helaas kreeg ik een mailtje terug dat ze mijn mail blijkbaar niet heeft ontvangen en dat ze zowel the visitor center als de Secret Service had gebeld om te vragen of ze iets hadden ontvangen. Verder stond er in de mail dat ze persoonlijk alle berichten leest en daar dan ook op reageert als ze iets binnen krijgt.

In other words, ik heb pech want ze hebben mijn mail niet binnen gehad - wat ik wel heel vreemd vind.
Fired up! Ready to go!
t-i-n-u-s
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 mar 2014, 17:43
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Etten-Leur

Re: Tour White House

Bericht door t-i-n-u-s »

Hey Shar,

Wel raar hoor. En erg jammer bovendien. Er valt ook niks meer te regelen?
Ik heb van alles netjes een bevestiging gehad. Ik moest zelf even een mail sturen voor de definitieve bevestiging, maar ook dat werd erg snel en correct afgehandeld.
2012: Orlando & Miami
2014: Washington DC & New York
2017: Zuid-West USA
Gebruikersavatar
Shar
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 feb 2013, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Tour White House

Bericht door Shar »

Het is idd heel erg raar. Er stond jammer genoeg ook in dat ze niks meer kon regelen omdat de tours van September t/m half oktober vol zaten. Ik kom begin oktober terug, dus voor mij heeft het geen zin meer. Het hele verhaal vind ik nogal vaag, maar goed, niks aan te doen. Better luck next time! M'n vakantie wordt er niet minder op, haha!

Ik vind het wel heel leuk om de verhalen van iedereen die is geweest te lezen hier. Dus ik houd me daar de komende tijd wel mee bezig wat the White House betreft.
Fired up! Ready to go!
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Tour White House

Bericht door Hinko »

In de weekend bijlage van Dagblad van het Noorden en leuk artikel over Washington DC.
Met een stukje daarin over een bezoek brengen aan het Witte Huis :wink: 8)
Bijlagen
IMG_20140913_150202.jpg
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8335
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Tour White House

Bericht door Bennogr »

Weer zo'n "journalist" die de klok heeft horen luiden, maar niet weet waar de klepel hangt. En die duidelijk het AllesAmerika forum niet leest!

De ambassades regelen al jaren geen bezoeken aan het Witte Huis meer, dat moet via een senator of lid van het Huis van Afgevaardigden. Zoals hier uitgebreid beschreven door mensen die dat gelukt is.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19663
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Tour White House

Bericht door Petra/VS »

Die jonge vrouw in de rij weet het ook niet, want de vlag hangt altijd uit boven het Witte Huis. Men doet er (bijna, want zijn publieke schema staat zonder genoemde tijden wel online) alles aan om niet te laten weten of de president al dan niet thuis is, dus die vlag hangt iedere dag uit. Wel kun je bij het Capitool zien of de Senaat en het Huis van Afgevaardigden in sessie zijn als de vlag boven desbetreffende vleugels van het Capitool waait.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Tour White House

Bericht door Hinko »

Vanochtend de tour gedaan. Net 1 minuut binnen en we werden gevraagd of we in een ruimte wilde wachten om Obama uit te zwaaien. Die vertrok voor drie dagen naar New York met de Marine One.

Super om te zien! In de tuin van Het Witte Huis! Foto's en verslag volgen snel in ons blog :) Want in de tuin mag je wel foto's maken :thumbup:
Tour was verder ook erg mooi, maar wat weer een verrassing dit zeg. :D
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Tour White House

Bericht door PSVwally »

leuk altijd, die onverwachte toetjes.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Tour White House

Bericht door Hinko »

inderdaad, dit toetje smaakte wel erg goed.
Foto's en verslag van die dag: Klik
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Tour White House

Bericht door PSVwally »

Geen camera ed. meenemen en dan toch foto's maken, erg knap :mrgreen: :mrgreen:
Maar idd een erg vette ervaring die maar weinig mensen zullen meemaken.
Gebruikersavatar
TwentseGijs
Amerikafan
Berichten: 349
Lid geworden op: 15 mei 2014, 18:01
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Houston Texas (voorheen in Enschede)

Re: Tour White House

Bericht door TwentseGijs »

Hinko schreef:inderdaad, dit toetje smaakte wel erg goed.
Foto's en verslag van die dag: Klik
Volgensmij was dit nog een iets bijzondere trip die je gezien hebt. Volgensmij was het voorafgaand aan de "Obama's Latte Salute".
Bijlagen
Latte Salute
Latte Salute
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tour White House

Bericht door Martin & Marianne »

PSVwally schreef:Geen camera ed. meenemen en dan toch foto's maken, erg knap :mrgreen: :mrgreen:
Er schijnt tegenwoordig een apparaat op de markt te zijn waarmee je niet alleen kan fotograferen maar waar je ook mee kan bellen! :idea1: Dat wonderlijke apparaat mag je wel meenemen tijdens je tocht in het Witte Huis. Je mag er echter in het Witte Huis niet mee fotograferen en bellen. Daar buiten echter wel. Misschien hebben ze zo'n apparaat gebruikt. :? :lol:

Martin
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Tour White House

Bericht door Hinko »

je ziet nu mooi dat Paul nooit belt maar alleen appt. Jeugd van tegenwoordig :P
Ik was zo blij dat ik mijn telefoon mee had genomen, ik zat nog te twijfelen. We kwamen immers toch nog terug in het hotel. Toch maar gedaan, je weet immers nooit :clap:

Tijdens onze instructie wat je wel je mocht en vooral wat je niet mocht doen werd zelf benadrukt. "Neem foto's, neem veel foto's, van alles wat je maar wilt. Zo heb ik ook detail opname van het gras van Het Witte Huis. :mrgreen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer