Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zes uur tussenstop in Washington D.C.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
giorgiosfx
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Zes uur tussenstop in Washington D.C.

Bericht door giorgiosfx »

Beste forumleden, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende:

Ik heb inmiddels al het een en ander afgestruind op het internet, maar ik ben benieuwd naar jullie mening. Ik vlieg 23 augustus met mijn vriendin via AMS naar Las Vegas, met een zes uur tussenstop via Dulles Washington. Is het de moeite waard om snel even Obama's residentie te bekijken, of bijvoorbeeld het Capitool of The Mall. Ik zou dit erg leuk vinden, een extra leuke toevoeging zeg maar.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties, grt Giorgio. :D
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Re: Zes uur tussen stop in Washington D.C.

Bericht door Katja »

Met zes uur zou ik kiezen voor een bezoekje aan het STEVEN F. UDVAR-HAZY CENTER dit ligt naast Dulles en is dus makkelijk te bezoeken.
Anders heb je net te weinig tijd in de stad want het is toch wel een uurtje met de bus en met immigration ben je ook zeker een uur kwijt. Dan ben je de eerste drie uur al kwijt en je wilt waarschijnlijk weer een uurtje of twee vooraf op de luchthaven zijn dus dan blijft er wel erg weinig tijd over.
odysseus
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door odysseus »

Of... naar "the mall" gaan, foto's maken van witte huis, capitool en lincoln memorial (deze liggen op een kluitje) en indien tijd over snel een van de musea induiken? bijvoorbeeld het air and space museum?
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Zoals Katja al zei, je moet eerst door immigrations (kan tegenzitten / kan meevallen), dat neemt sowieso veel tijd in beslag. Dan moet je nog naar de stad reizen.. En ook weer op tijd op de luchthaven terug zijn om door de security heen te komen..

Wordt een heel erg bliksembezoekje dan..
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

odysseus schreef:Of... naar "the mall" gaan, foto's maken van witte huis, capitool en lincoln memorial (deze liggen op een kluitje) en indien tijd over snel een van de musea induiken? bijvoorbeeld het air and space museum?
Als je net een uur in de stad hebt ga je dat niet redden. Witte huis, Capitool en Lincoln Memorial liggen nou niet bepaald op een kluitje, je bent wel een uur aan het wandelen als je die allemaal wilt zien en dan moet je niet stoppen en niet verkeerd lopen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Zes uur is echt te krap om naar de stad te gaan! Niet alleen vanwege de al opgenoemde redenen ( de veiligheidscontrole op Dulles kan ook heel druk zijn), maar het verkeer is ook zeer onvoorspelbaar.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
giorgiosfx
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door giorgiosfx »

Bedankt voor jullie reacties!

Zal idd de vraag zijn hoe snel het gaat bij immigrations.. Heb zelf meegemaakt op Newark dat we bijna zo door konden lopen, maar vorig jaar in Orlando in een lange rij stonden.. Al zou ik maar snel de Mall kunnen zien zou ik al blij zijn, maar een bezoek aan een museum dichtbij de luchthaven zal ik ook interessant vinden, en is wellicht veiliger met het oog op het optijd bij de gate zijn voor de vlucht.
luckyone
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Zes uur tussenstop in Washington D.C.

Bericht door luckyone »

Ik ben net terug van een weekend Washington. Om je een idee te geven wij zijn donderdag toegekomen om 7u30 PM en waren pas om 10u30 PM in ons hotel dat redelijk in het centrum lag. We hebben er dus 3 uur over gedaan om in het centrum te komen en dat was het avond en het verkeer viel heel goed mee.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer