Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
New York - Washington - Philadelphia
-
- Amerika-newbie
New York - Washington - Philadelphia
Beste,
Wij plannen om in mei 2014 Amerika te bezoeken.
Wij zouden volgende steden bezoeken:
- New York 9 nachten
- Washington 3 nachten
- Philadalephia 2 nachten
- Terug naar New York en vlucht nemen om 7 nachten in Orlando te verblijven
Eventueel extra nachten kunnen nog.
Wat denken jullie? Washington en Philadelphia is dat haalbaar in die paar nachten te verblijven of is dat te veel of te weinig?
Bestaat er zo iets om met de amtrak of een bus aan voordeeltarief te reizen of een combiticket te nemen, ik geraak er niet zo uit.
Alvast bedankt!!!
Wij plannen om in mei 2014 Amerika te bezoeken.
Wij zouden volgende steden bezoeken:
- New York 9 nachten
- Washington 3 nachten
- Philadalephia 2 nachten
- Terug naar New York en vlucht nemen om 7 nachten in Orlando te verblijven
Eventueel extra nachten kunnen nog.
Wat denken jullie? Washington en Philadelphia is dat haalbaar in die paar nachten te verblijven of is dat te veel of te weinig?
Bestaat er zo iets om met de amtrak of een bus aan voordeeltarief te reizen of een combiticket te nemen, ik geraak er niet zo uit.
Alvast bedankt!!!
Re: New York - Washington - Philadelphia
Je kan zowel met de trein (amtrak) als bus (diverse maatschappijen) tussen New York, Philadelphia en Washington reizen. Met name de bus biedt veel mogelijkheden voor goedkope tarieven. Trein is een stuk duurder maar ook comfortabeler. Combitickets zijn er niet, je moet elke reis los boeken.
-
- Amerika-newbie
Dag mtl, dank voor de reactie, geraak er niet zo goed uit, las dat er combi bestond maar vond niets terug, zal dus alles appart boeken, danku
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Philadelphia heb je in één dag wel gezien.
Voor Washington moet je zeker twee volle dagen uittrekken (en als je een liefhebber bent van musea tel er dan nog maar een dag extra bij op)
9 nachten New York lijkt mij persoonlijk wat veel.
Voor Washington moet je zeker twee volle dagen uittrekken (en als je een liefhebber bent van musea tel er dan nog maar een dag extra bij op)
9 nachten New York lijkt mij persoonlijk wat veel.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Ik zou Washington nog een extra nachtje geven, daar is zo ontzettend veel te zien.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Ik heb afgelopen voorjaar ook die steden bezocht. Ik zou NYC ook wat korter bezoeken, ik was er voor de 4e keer maar ben elke keer 5/6 dagen geweest en de eerste keer was dat genoeg voor de highlights en wat shoppen. 2 dagen is wel the max voor Philly, dat heb ik ook gedaan. 1 dag indepence stuff en buurten kijken en de 2e dag naar de eastern state gevangenis. Ik zou extra in DC blijven, er is daar zoveel te zien en doen: de monumenten, vele musea, politieke zaken die je kan bekijken zoals bv capitol en supreme court, arlington en zelfs een hele grote en gratis dierentuin. Ik heb met de bus en trein gereisd en dat beviel heel goed! In mijn blog, hieronder staat de link, staat de hele reis. Veel plezier 

Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ja, kijk voor Washington ook even dit topic door: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=9&t=45860
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-newbie
Iedereen heel erg bedankt voor de reacties!! We zullen new york iets inkorten en inderdaad langer in dc blijven, is heel moeilijk plannen als je nog nooit geweest bent en de links helpen ons goed vooruit, er is overal zoveel te bezoeken, heel erg bedankt iedereen!
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
ik zou geen enkele moeite hebben met 9 dagen in New York, hoor!
kun je ter plekke ook nog flexibel zijn?

kun je ter plekke ook nog flexibel zijn?
je kan goedkoop reizen met de bus bijvoorbeeld greyhound als je dit van te voren boekt is het goedkoop. Trek hier wel ruim de tijd voor uit met de bus NY- Philadelphia kan ruim 2 uur duren de trein een uur en kwartier. check http://www.greyhound.com het is ook voordeliger om van te voren te boeken.
2 dagen Philadelphia is prima te doen. Het is de bakermat van de Verenigde Staten en heel veel aan historie te zien.
Ik adviseer je zeker om de volgende dingen op je lijstje te zetten google even voor meer informatie.
Historie ( ligt allemaal op loopafstand bij elkaar)
- Liberty Bell
- Independence hall
- Betsy Ross house ( hier is de 1e Amerikaanse vlag genaaid)
In de Stad
- Love Park met het bekende love statue in midden van de stad zeker in combinatie met de Reading terminal, een overdekte grote markt waar je heerlijk kunt lunchen)
- Rocky statue
Daarnaast is de Eastern State Penitentiary een absolute must... een gevangenis heel indrukwekkend. trek hier een halve dag voor uit.
Mocht je willen winkelen dan adviseer ik je een dag langer te blijven er zijn 2 malls ( en het is goedkoper dan in NY omdat je geen tax over kleding en schoenen betaald in Pensylvania) waar je zeker kunt slagen. ( http://www.septa.org is de site voor openbaar vervoer)
- The King of Prussia dit is een van de allergrootste malls van de Oostkust je kan je er prima een dag vermaken
- Een outlet mall Franklin Mill Mall deze kan je met de bus bereiken vanuit Philadelphia
2 dagen Philadelphia is prima te doen. Het is de bakermat van de Verenigde Staten en heel veel aan historie te zien.
Ik adviseer je zeker om de volgende dingen op je lijstje te zetten google even voor meer informatie.
Historie ( ligt allemaal op loopafstand bij elkaar)
- Liberty Bell
- Independence hall
- Betsy Ross house ( hier is de 1e Amerikaanse vlag genaaid)
In de Stad
- Love Park met het bekende love statue in midden van de stad zeker in combinatie met de Reading terminal, een overdekte grote markt waar je heerlijk kunt lunchen)
- Rocky statue
Daarnaast is de Eastern State Penitentiary een absolute must... een gevangenis heel indrukwekkend. trek hier een halve dag voor uit.
Mocht je willen winkelen dan adviseer ik je een dag langer te blijven er zijn 2 malls ( en het is goedkoper dan in NY omdat je geen tax over kleding en schoenen betaald in Pensylvania) waar je zeker kunt slagen. ( http://www.septa.org is de site voor openbaar vervoer)
- The King of Prussia dit is een van de allergrootste malls van de Oostkust je kan je er prima een dag vermaken
- Een outlet mall Franklin Mill Mall deze kan je met de bus bereiken vanuit Philadelphia
-
- Amerika-newbie
Wow super bedankt voor de informatie!!! We blijven er 2 dagen, dus wordt iets te krap maar heel erg bedankt!!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik zou het volgende doen:
21 dagen min 7 florida = 14 dagen voor het noordoosten;
1 à 2 washington
4 new york
rest gebruiken om niagara en new england te bezoeken?
21 dagen min 7 florida = 14 dagen voor het noordoosten;
1 à 2 washington
4 new york
Waarom zou je Philly er tussen uit halen als daar genoeg tijd voor is? Er is genoeg te zien voor 2 dagen en er is zoveel historie!odysseus schreef:1 à 2 washington
4 new york
Eén dag DC doe je de stad ook niet echt eer aan, ook hier is zo veel te zien en te doen. De drie nachten die de topicstarter in de planning had staan, lijkt me juist een hele goede!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Helemaal mee eens! Een dag DC is veel te weinig en Philadelphia is zeker de moeite waard (ben er op het moment zelf
). Foto's van gisteren staan hier om een beetje een idee te krijgen (voornamelijk Eastern State Penitentiary): https://www.facebook.com/media/set/?set ... eb008d757e

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Wat een leuke foto's en zo herkenbaar! Ik heb echt precies dezelfde van "ziekenboeg".
Eastern State Penitentiary is inderdaad erg leuk om te bezoeken. Vooral het contrast met de stad, je ziet de gloednieuwe gebouwen gewoon vanuit de buitenplaats van de gevangenis!
Eastern State Penitentiary is inderdaad erg leuk om te bezoeken. Vooral het contrast met de stad, je ziet de gloednieuwe gebouwen gewoon vanuit de buitenplaats van de gevangenis!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1512 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-
- 28 Reacties