Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Metro in New York...
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Metro in New York...
In september vertrek ik weer voor een weekje naar New York,anderhalf jaar geleden zat ik er ook en had toen bij mijn reis een metrocard voor een week geboekt...iets wat ik nu niet kon doen voor mijn komende reis maar die metrocards voor een week kun je toch op nagenoeg ieder metrostation uit een automaat halen? En is dat betalen met cash of creditcard?
Re: Metro in New York...
Geen idee of het bij ieder station kan, denk het wel. Wel bij veel.
Sowieso met Creditcard.
Sowieso met Creditcard.
-
- Amerika-expert
Krediet (of debiet kaart/Nederlandse pinpas) is het makkelijkste, maar contant kan ook. Overal staan machines. Enige is dat je sinds kort $1 extra betaalt voor het papier van het kaartje. Niet in de spitsuren doen, dan staan er lange rijen voor die automaten.
Landkaarten van het hele ondergrondse systeem zijn nog steeds gratis te krijgen bij de bemensde loketten (waarvan er overigens steeds minder zijn). En de Metropolitan Transit Authority van New York heeft ook allerlei apps, zoek op de beginpagina van de MTA: http://new.mta.info/
Landkaarten van het hele ondergrondse systeem zijn nog steeds gratis te krijgen bij de bemensde loketten (waarvan er overigens steeds minder zijn). En de Metropolitan Transit Authority van New York heeft ook allerlei apps, zoek op de beginpagina van de MTA: http://new.mta.info/
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
In 2012 lukte het mij niet met een creditcard om bij een automaat een metrocard te halen, omdat ik geen vijfcijferige Amerikaanse postcode had. Met een pinpas was het echter geen probleem.
-
- Amerikafan
Kan je die metrokaart ook op Newark airport kopen of moet ik daar eerst een treinticket kopen (heb op het forum gelezen dat ik eerst met de trein naar Penn station moet) ? Koop je dat treinticket ook aan de automaat ?
In Newark Airport kan je naar mijn weten geen metrokaarten kopen voor New York. Treinkaartjes naar New York Penn kan je zowel aan het loket als automaat krijgen.
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
volgens mij, als ze zo´n postcode vragen, kun je altijd 5 x 1 of 5 x 9 invullen ...
- theborgh
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
99999 werkt inderdaad
ik zette gewoon een 0 voor mijn eigen postcode en dat accepteerde de machine altijd keurig netjes.
Als je op Newark geland bent dan kun je daar naar de airtrain-terminals.trekkingfan schreef:Kan je die metrokaart ook op Newark airport kopen of moet ik daar eerst een treinticket kopen (heb op het forum gelezen dat ik eerst met de trein naar Penn station moet) ? Koop je dat treinticket ook aan de automaat ?
Die airtrains brengen je naar het treinstation en vanaf daar kun je met de trein verder naar Pennstation in New York
(let op, dichtbij Newark [ik meen 1 halte] ligt ook een Penn station maar dat moet je niet hebben, je moet echt Penn in New York hebben [ongev. 20/25 min treinen]).
Maar bij die machine waar je je kaartje voor de trein koopt daar kun je dacht ik ook zo'n metrocard mee kopen. Maar goed, op de weg naar de airtrain terminal staat altijd een medewerker van het vliegveld en die waren erg behulpzaam dus zij kunnen je vast vertellen waar je zoiets koopt op Newark.
edit: kijk ik net op Youtube is er gewoon een video van de treinrit van Newark naar NY " onclick="window.open(this.href);return false;
Hey je kunt ook altijd de postcode van je hotel/ verblijfplaats gebruiken! Doet het ook! Je kunt weekkaarten uit iedere machine trekken!!
Veel plezier alvast!

- ArmandaUSA
- Amerika-ontdekker
Ik heb in 2010 gewoon mijn Nederlandse pas van ING (geen creditcard) gebruikt in de automaat op een station. Was een station in Brooklyn. Werkt prima.
2005: New York City
2007: San Francisco
2007: Memphis en Pensacola
2010: New York City
2012: San Francisco, Los Angeles, Grand Canyon & Las Vegas
2013: Van Halifax (Canada) naar Washington D.C., via de Niagara Water Falls.
2007: San Francisco
2007: Memphis en Pensacola
2010: New York City
2012: San Francisco, Los Angeles, Grand Canyon & Las Vegas
2013: Van Halifax (Canada) naar Washington D.C., via de Niagara Water Falls.
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
dat is dan de optie van 'debet' card
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Hallo,
ik ga een half jaar in New York werken en wonen en heb dus een metrokaart nodig die zo lang mogelijk geldig is. Ik ben er nog nooit geweest dus kan me niet echt een voorstelling maken bij de gang van zaken bij aankomst. Heeft iemand enig idee op welke website er informatie staat over de metrotickets en kun je die ook gelijk voor drie maanden kopen of voor maximaal een maand? Ik lees heel veel over verschillende aanbieders en dus verschillende prijzen, wat me nogal vreemd leek.
Heeft er iemand ervaring met de gang van zaken met de metro die niet alleen op vakantie is geweest?
Groeten,
Sharon Horsman
ik ga een half jaar in New York werken en wonen en heb dus een metrokaart nodig die zo lang mogelijk geldig is. Ik ben er nog nooit geweest dus kan me niet echt een voorstelling maken bij de gang van zaken bij aankomst. Heeft iemand enig idee op welke website er informatie staat over de metrotickets en kun je die ook gelijk voor drie maanden kopen of voor maximaal een maand? Ik lees heel veel over verschillende aanbieders en dus verschillende prijzen, wat me nogal vreemd leek.
Heeft er iemand ervaring met de gang van zaken met de metro die niet alleen op vakantie is geweest?
Groeten,
Sharon Horsman
Hey Sharon, Ik ben zelf drie maanden geweest voor mijn studie. Ik kocht een metrokaart voor een maand. Die was ong 90 dollar. Dit heb ik alleen de eerste maand gedaan, ik liep toch liever. Ik kon vanaf mijn appartement tot mijn school in 20/30 minuutjes wandelen. Heerlijk. Als ik dan ergens heen wilde kocht ik een losse kaart.
Wat jij dus ook kan doen is eerst een maandkaart kopen en kijken of je dat de moeite waard vind. Misschien gebruik je hem wel niet zo veel! 
Metrokaart trek je gewoon op een metrostation uit de muur! Altijd goed!

Metrokaart trek je gewoon op een metrostation uit de muur! Altijd goed!
Hier kun je precies zien welk NY metroabonnement voor jou het handigst is: http://www.mta.info/nyct/fare/FaresatAGlance.htm#save
Ofwel: als je meer dan 47 enkele reizen per maand maakt dan heeft het zin een maandkaart à 112 dollar aan te schaffen. Als je denkt dat aantal per maand niet te halen, ben je goedkoper af met een prepaid kaart waarmee je per rit betaalt (2,50 dollar).
Toen wij vorig jaar 9 weken in de Upper West Side verbleven, hebben we sowieso twee keer achter elkaar een maandkaart gekocht. Op die manier konden we zonder nadenken in ieder bus stappen die voorbij kwam, of even een paar haltes met de metro om daarna weer verder te lopen. Maar als je alleen dagelijks naar de universiteit op en neer gaat en niet van plan bent (in het weekend) de stad te gaan verkennen, is het misschien (iets) goedkoper om per rit te betalen.
Je vraag over hoe het werkt: bij aankomst in New York koop je met je credit card of pinpas bij de eerste de beste automaat die je tegenkomt een maandkaart (of een weekkaart, als je het systeem eerst wil proberen). Als er gevraagd wordt om je postcode, neem je die van je hotel/residentie, of een willekeurige andere NY postcode (10036 is Times Square). Dan kun je in alle metro's en bussen stappen die je tegenkomt, met uitzondering van de Airtrain op JFK en expres/snelbussen die in de spits rijden (herkenbaar aan een X voor het nummer op de voorkant).
Veel plezier!
Ofwel: als je meer dan 47 enkele reizen per maand maakt dan heeft het zin een maandkaart à 112 dollar aan te schaffen. Als je denkt dat aantal per maand niet te halen, ben je goedkoper af met een prepaid kaart waarmee je per rit betaalt (2,50 dollar).
Toen wij vorig jaar 9 weken in de Upper West Side verbleven, hebben we sowieso twee keer achter elkaar een maandkaart gekocht. Op die manier konden we zonder nadenken in ieder bus stappen die voorbij kwam, of even een paar haltes met de metro om daarna weer verder te lopen. Maar als je alleen dagelijks naar de universiteit op en neer gaat en niet van plan bent (in het weekend) de stad te gaan verkennen, is het misschien (iets) goedkoper om per rit te betalen.
Je vraag over hoe het werkt: bij aankomst in New York koop je met je credit card of pinpas bij de eerste de beste automaat die je tegenkomt een maandkaart (of een weekkaart, als je het systeem eerst wil proberen). Als er gevraagd wordt om je postcode, neem je die van je hotel/residentie, of een willekeurige andere NY postcode (10036 is Times Square). Dan kun je in alle metro's en bussen stappen die je tegenkomt, met uitzondering van de Airtrain op JFK en expres/snelbussen die in de spits rijden (herkenbaar aan een X voor het nummer op de voorkant).
Veel plezier!
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
-
- Amerika-expert
Sinds kort betaal je $1 voor elk kartonnetje. Beste is dus je kaart (dag/week/maand) goed te bewaren en gewoon telkens op te laden, spaar je $1 per keer uit (want we blijven toch 'Ollanders').
Alles, maar dan ook alles, over openbaar vervoer in New York staat op http://www.mta.info
Alles, maar dan ook alles, over openbaar vervoer in New York staat op http://www.mta.info
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Ontzettend bedankt! De maandkaart zal zeker nodig zijn omdat ik voor m'n werk veel heen en weer moet in Manhattan. Kan ik rekening houden met de kosten en zeker goed om te weten dat ik niet naar zo'n automaat hoef te zoeken. Nogmaals bedankt:)
- Harry-Carla
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Kun je met z'n 2-en op 1 kaartje reizen of heb je er dan ook 2 nodig?Bennogr schreef:Sinds kort betaal je $1 voor elk kartonnetje. Beste is dus je kaart (dag/week/maand) goed te bewaren en gewoon telkens op te laden, spaar je $1 per keer uit (want we blijven toch 'Ollanders').
Alvast bedankt voor het lezen en je eventuele bijdrage,
Harry & Carla
2009: NV, AZ, UT, CA
2012: WA, ID, MT, WY, SD, NE, CO
Harry & Carla
2009: NV, AZ, UT, CA
2012: WA, ID, MT, WY, SD, NE, CO
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Maakt niet uit, voor elke reiziger je kaartje door de reader halen zodat je door het poortje kan.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida