Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hotel New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
trekkingfan
Amerikafan

Hotel New York

Bericht door trekkingfan »

Hallo, ben terug van weggeweest op dit forum waar ik 2 jaar geleden fantastische info van jullie heb gekregen voor onze vakantie in het zuidwesten.
Dit jaar trekken we de 1ste week van juli naar New York, ik met mijn 3 kids van 18,19 en 21. Ik heb nog tijd om het forum uit te pluizen over wat te doen in New York maar een slaapplaats begint te dringen.
Iemand tips over hoe ik eraan begin of welk hotel en in welke buurt best is ? Of welke buurt is niet goed ?

1 hotel voor deze 7 dagen of beter 2 hotels in verschillende buurten ?

Ik weet dat ik dit op het forum kan vinden en dat ik dit veel vroeger had moeten doen maar is niet gebeurd en ik zie momenteel niet goed waar te beginnen lezen en zoeken.

Iemand tips please ? Wij komen aan in Newark Liberty Airport en vertrekken na 1 week vanuit J.F.Kennedy Airport.

Alle tips om nog een geschikt en betaalbaar hotel te vinden zijn zeer welkom ! Alvast mijn dank hiervoor maar ik zie even door het bos de bomen niet meer :-)
mtl
Amerika-expert

Re: Hotel New York

Bericht door mtl »

Country Inn & Suites Long Island City :thumbup:
trekkingfan
Amerikafan

Bedankt voor de goede tip, prijs is 2.240 € voor 8 nachten. Is veel geld voor mij.

Misschien moet ik maar best al iets reserveren dat ik eventueel nog kan annuleren en dan heb ik wat tijd om rustiger het forum te doorzoeken en reviews te lezen.

Of is dit een normale prijs voor NY ?
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

helaas zijn hotels in New York bijzonder prijzig .....

ik verdiep me zelden in kamers voor 4 pp, maar het Country Inn is zeker een van de goedkopere hotels (uitstekend alternatief voor Manhattan hotels, trouwens, maar vanaf Newark wel een eind reizen. De verbinding naar JFK daarentegen is perfect)
dus ik ben bang dat je je wel op zo'n bedrag in moet stellen ....
het is inderdaad een goed plan om nu iets te boeken (wat gratis opzegbaar is, uiteraard, en ik zou ook geen pre-pay doen als ik jou was) en dan goed blijven zoeken op diverse sites of je wat beters tegenkomt

travelox.de of kayak zijn bijvoorbeeld goede sites om in de gaten te houden
wel altijd eerst GOED alle reviews lezen en eventueel eerst hier nog even om meningen vragen voor je wat boekt

ga niet voor airport hotels, of buurten als Secaucus .... dat is goedkoop omdat het VER weg is van alle actie
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Dorijn85
Amerika-ontdekker

Bericht door Dorijn85 »

Ik woon in het International House en daar zijn ook hotelkamers te huur:

http://www.ihouse-nyc.org/s/707/interna ... 1&pgid=285

$200 voor een 4-persoons suite.

Dichtbij de metro en in een leuke/veilige buurt.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Wij gaan volgende week met 4 personen naar New York en hebben het La Quinta Inn in Long Island City (Queens) geboekt vlakbij een metro station dus binnen 15 minuten op Times Square. Voor 8 nachten betaal ik net iets boven de 900 euro via Expedia (via ipad/mobiel 10% extra korting !), ik zie dat de periode begin juli wel iets duurder is.
Wel verstandig om snel iets te boeken wat je kostenloos kunt annuleren voor het geval je nog iets beters vind.
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Bij hotwire.com kan je secret hot rates vinden, in tegenstelling tot priceline kan je wel invullen dat je met 4 op één kamer wilt. Ik weet niet precies wat je data zijn maar ik vind voor de eerste week van juli (1-7, 6 nachten) een viersterren hotel midtown east voor totaal 1059 euro en 4,5* op Times Square voor 1809. Met een kijkje op betterbidding.com kan je zien welk hotel het mogelijk kan zijn dat je wint. Je hoort namelijk de naam pas nadat je betaalt hebt. Je bent iig zeker van dit gebied, de prijs en het aantal sterren.

Ik zie een 2* in Long Island City (Queens) voor dezelfde periode voor 645 (met ontbijt) en een 3* zelfde gebied voor 742. Hier heb ik even snel voor je op betterbidding gekeken. Het 2* hotel kan de days inn zijn of de Howard Johnson inn (beide in Long Island City). De 3* kan de Holiday inn zijn of het Four Points.

Misschien is dat nog een idee, iets meer gokwerk maar de besparing is aanzienlijk!
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Dorijn85 schreef:Ik woon in het International House en daar zijn ook hotelkamers te huur:

http://www.ihouse-nyc.org/s/707/interna ... 1&pgid=285

$200 voor een 4-persoons suite.

Dichtbij de metro en in een leuke/veilige buurt.
ah, jij woont er? ik wou net vragen of er reviews te vinden zijn van dit pand
de prijs is mooi ...
heb je foto's voor ons? :thumbup:

oh, en kijk ik er over heen? ik kan geen adres vinden, al begrijp ik dat het in Morning Hights is? dus net boven Upper West?
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

weet je met Hotwire zeker hoeveel bedden je krijgt?
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Raafje87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Ja, in tegenstelling tot priceline kan je daadwerkelijk het aantal personen in 1 kamer opgeven. Afgelopen zomer hadden wij altijd 2 2persoonsbedden als we met 3 of 4 in 1 kamer sliepen via hotwire. Ze garanderen dat iedereen een slaapplek heeft en zullen bij 3 of 4 personen altijd alleen kamers aanbieden met meer dan 1 bed.
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
trekkingfan
Amerikafan

Bedankt allemaal, ik kan elke post goed gebruiken.

@ mtl : ik moet een eerste fout al rechtzetten : Country Inn & Suites Long Island City : de correcte prijs is € 1721, de eerst vermelde prijs was in dollars, dus dit is al redelijker.

Om gerust te zijn heb ik nu Four Points by Sheraton Manhattan Chelsea geboekt voor € 1293. Als ik iets beter vind kan ik dat annuleren. Volgens mij zijn de bedden hier te klein 131x150, dus niet ideaal.

Nu heb ik rustig de tijd om mij over hotwire te informeren, ik heb daar helemaal geen ervaring mee en ook een plan erbij te nemen hoe het met die 2 luchthavens zit en hoe het transport naar het hotel dan gaat.

Een ontbijt hoeft voor ons niet echt want omdat we dit jaar maar 7 dagen op vakantie gaan kiezen we ervoor om iets leuks in de stad te ontbijten i.p.v. het slechte hotelontbijt zoals ik in sommige reviews lees.
Raafje87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Je kan ervoor kiezen om eerst een paar dagen een hotel in Jersey City of Manhattan te nemen en dan naar LIC (Queens) te gaan. Dan moet je alleen halverwege slepen. Je kan ook gewoon 1 hotel pakken. Ook via hotwire kan je veel op manhattan vinden. Op het AA forum is een complete thread met uitleg over hotwire en priceline, ik gebruik het tegenwoordig voor alle USA vakanties als ik een hotel nodig heb (ik prefeer nog altijd couchsurfen maar ik reis niet altijd alleen), het scheelt een boel centjes ;) Vanaf Newark kan je met de Newark Liberty Express Bus in één keer naar drie punten op Manhattan (http://www.coachusa.com/olympia/ss.newarkairport.asp). Vanuit daar kan je metro naar je hotel nemen mocht het niet in de buurt van deze drie uitstappunten liggen. Veel plezier met plannen!
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Verve Hotel in Long Island City, nummer 1 hotel van LIC, met een uitstekende verbinding naar Manhattan.

http://www.booking.com/hotel/us/verve.n ... 509;dcid=1

http://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review- ... _York.html
trekkingfan
Amerikafan

Verve hotel heeft heel goede punten :-) maar volgeboekt in die periode.

Ondertussen ben ik helemaal weg van de ligging van hotel Carter (gelezen op de andere topic over hotels) en heb zin om dat te reserveren. Ik ben me bewust van de slechte kritiek en heb alles gelezen maar toch lijkt het voor mij geschikt en voldoende :-)
Ik kan alleen op de foto's niet goed zien of die dubbele bedden groter zijn dan in het andere hotel maar daar lees ik toch geen klachten over in de reviews, terwijl bij Four Points wel iedereen over te kleine bedden klaagt.

Raafje, de Newark Express Bus heb ik ook genoteerd, dat is dus weer al een zorg minder !

Nu kan inderdaad eindelijk het plezier van het plannen beginnen :-)
Margherita
Amerika-ontdekker

Bericht door Margherita »

Hotel Carter heb ik juist doorgestreept.
Een paar jaar terug verkozen tot smerigste hotel van heel New York.
Nog steeds veel klachten over de hygiene. Dan kan me de geweldige ligging gestolen worden.
Margherita
Amerika-ontdekker

Bericht door Margherita »

Hoe kan je zien op Hotwire welke hotels het kunnen zijn?
1 star hotel gevonden voor 680 euro. Deze ligt in het Theater District staat er.
Hotel Carter is dus volgens mij ook mogelijk?
bigroc
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door bigroc »

Als je eerst een paar dagen in jersey City wilt verblijven is het Ramada jersey city misschien iets, shuttle vanaf Newark en vlakbij de path train naar manhattan. Wij verblijven er eind juli en hebben een kamer voor 4 met een king en double bed, volgens de recensies zijn dat soms ook 2 kamers met kitchenette.
Prijs rond de €120 per nacht incl tax evt ook bij e bookers te boeken of direct met gratis annuleren.

Groetjes,
Mirjam
http://usadegroot.wordpress.com

1990/1991/1994,NY&Florida/Westkust/muziekrondje
1999/2005/2007:Florida
2009:westkust
2011:west & YNP
2013:NY-Orlando
2014:Florida
2016:Denver eo
2017:NO
2018:NW
2019:NW&Canada
2022:Muziek&Texas
2023:Texmex
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Margherita schreef:Hotel Carter heb ik juist doorgestreept.
Een paar jaar terug verkozen tot smerigste hotel van heel New York.
Nog steeds veel klachten over de hygiene. Dan kan me de geweldige ligging gestolen worden.
Inderdaad ja, gelukkig heeft NY een uitstekend metro stelsel. Ik wil wel in een goed hotel zitten.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Margherita schreef:Hoe kan je zien op Hotwire welke hotels het kunnen zijn?
1 star hotel gevonden voor 680 euro. Deze ligt in het Theater District staat er.
Hotel Carter is dus volgens mij ook mogelijk?
http://www.betterbidding.com
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

je kan de info die je op Hotwire vindt delen op tripadvisor. Daar zit iemand die ALLES van de NY hotels af weet en vaak feilloos kan zeggen om welk hotel het gaat (NYwhizz)
Maar, zij is geen budget-reiziger, dus ze zal de keuze wel meteen afkraken :lol:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer