Rudi_Isabel schreef:
24/8 Niagara watervallen
25/8 ==30/8 New York
[/quote]
Vergis je niet in de rijafstand, dit is zo'n 400 mijl en je bent dus een groot deel van je dag onderweg. NY heeft 65 als speed limit, dus echt doorrijden is er ook niet bij. De I90 en de I87 zijn tolwegen trouwens.
Als je op 24/8 in de middag vanuit Niagara Falls vertrekt met als bestemming NYC ben je dus pas laat in de avond in NYC. Ik neem aan dat je daar niet met een auto opgescheept wilt zitten, dus houd er rekening mee dat je dan eerst je bagage moet afdroppen en inchecken en daarna nog een auto moet gaan inleveren. Of andersom natuurlijk.
Er is in dit gebied nog een hoop moois te zien en te doen. Mijn eerste indruk is dat het wel een beetje zonde is om alleen voor de falls die afstanden te rijden.
Als ik zo je planning zie neem ik aan dat je op Buffalo vliegt en vertrekt vanaf JFK of Newark? Ik weet niet hoe laat je aankomt, maar je zou natuurlijk gewoon na aankomst naar Niagara Falls kunnen rijden. Afhankelijk van de tijd direct de grens over en inchecken (ik zou een hotel aan de canadese kant met uitzicht op de falls pakken). Je hebt dan meteen een avond bij de falls. 19/8 is een maandag, maar volgens mij doen ze in de zomer elke avond vuurwerk (wie weet dit zeker?).
De volgende dag kun je dan nog rustig alle leuke dingen doen in Niagara (eerst Canada, daarna weer terug de grens over en het state park aan de Amerikaanse zijde). In de middag stap je dan in de auto en reis je bijvoorbeeld richting de Finger lakes. Onderweg kun je dan een stukje binnendoor rijden en aapjes kijken bij de Amish. Daar heb je volgens mij geen hele dag voor nodig.
Op 21/8 zit je dan al rond de Finger lakes en kun je de mooie state parks aldaar bezoeken. En eventueel wat stops bij proeflokalen van wijngaarden doen.
Ik zou in de dagen tot de 25e iig rustig richting New York gaan reizen en er een volwaardige roadtrip van maken. Je zou bijvoorbeeld een stukje de Adirondacks in kunnen gaan (Saratoga Springs of Glen Falls) en daar kunnen hiken, paardrijden, etc. Erg mooi gebied!
Eventueel kun je er ook een dagje Boston instoppen en via Long Island naar NYC reizen. Er is een website met alle state parks van NY waar je ook nog ideeen uit kunt halen.