5 boro bike tour NY: verslag en foto's op pg 3!

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

5 boro bike tour NY: verslag en foto's op pg 3!

Berichtdoor LeenG » 29 jan 2013, 11:36

op 5 mei, de fiets-versie van de NY marathon: 40 mijl verkeersvrij NY om te fietsen
wij zijn dan in NY, lijkt mij geweldig om mee te maken. Inschrijving kost 86$

http://www.bikenewyork.org/
Laatst gewijzigd door LeenG op 06 mei 2013, 02:07, 2 keer totaal gewijzigd.
geen reisblogs maar wel instagram

iceman
Amerika-ontdekker

Re: 5 boro bike tour NY

Berichtdoor iceman » 29 jan 2013, 16:25

Leen , zeker doen , lijkt me leuk om te doen

LeenG
Amerika-expert

Berichtdoor LeenG » 29 jan 2013, 17:26

eerst zien of het lukt: je moet inschrijven via de website en aantal plaatsen is beperkt! vanaf vanavond 7u CET
je kan ook maar een per keer inschrijven, zou lullig zijn als je dan maar 1 plaats hebt
duimen!
Laatst gewijzigd door LeenG op 29 jan 2013, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Dutchess
Amerika-expert

Berichtdoor Dutchess » 29 jan 2013, 18:13

Lijkt me ook leuk, ik heb er wel eens reportages over gelezen. 32 duizend fietsers, het is wel een gekkenhuis! Hebben jullie fietsen bij je dan? Als je fietsen wil huren zal je veel concurrentie hebben!
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.

LeenG
Amerika-expert

Berichtdoor LeenG » 29 jan 2013, 18:30

ja, maar dan zou ik kijken of ik ze nu al ergens online kan huren.
Ik ben vooral een beetje bang dat het ons bv 1x lukt om een ticket te reserveren en geen 2de keer want dat wil je uiteraard samen doen he. Maar de foto's zien er geweldig uit.
Nu ja, als we geen tickets hebben, weten we wel wat gedaan die dag. Er zal wel veel randanimatie zijn.

LeenG
Amerika-expert

Berichtdoor LeenG » 29 jan 2013, 18:57

ik ben al eens naar fietsenverhuur aan het kijken: Biek&rol en Blazing saddles zijn al uitverhuurd! Dat belooft....
nu weet ik niet of ik eerst moet inschrijven voor de tour of eerst fietsen reserveren?

LeenG
Amerika-expert

Berichtdoor LeenG » 29 jan 2013, 19:19

YES! both registered!
straks eens kijken voor fietsen :thumbup:

meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Berichtdoor meyem » 29 jan 2013, 19:40

Oh, heb je het gedaan!!??
Ik zit dan ook in NY, had al wel gehoord dat het vaak binnen een paar uur vol zit ..... lijkt me ook leuk, maar ik aarzel omdat ik solo ga .... :roll: :mrgreen: :blink: :lol:
Leuk hoor, ik ga zeker even kijken en misschien naar jullie zwaaien!
(ik ga deze tour niet fietsen ... heb te weinig tijd dit keer ...zo'n spijt dat ik niet langer ga! :D )
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast

tomaat85
Amerikakenner

Berichtdoor tomaat85 » 29 jan 2013, 19:49

Leen, top man...ga je geen spijt van krijgen! Wij hebben het in 2011 gedaan! Echt vet om er bij te zijn en mee te maken..Fietsen hebben we gehuurd bij metro , http://www.metrobicyclestores.com, Bij de mailwisseling vooraf expliciet aangegeven dat we de 5BBT gingen doen en dus wel erg graag goede fietsen wilden. Was top geregeld, 4 nieuwe trekking bikes. 2 binnenbanden erbij mee gekregen...We konden ze een dag van te voren al ophalen zodat we op tijd in BatteryPark konden zijn. Wel ff met het hotel geregeld, of we ze konden stallen..Uiteindelijk hebben ze gewoon op de kamer gestaan :lol: Van huis had ik plakspullen meegenomen en een fietspomp(je)...Je weet maar nooit he? We hebben echt enorm genoten. Houdt er wel rekening mee dat je met de Ferry terug moet en je daar best wel lang zou moeten wachten als t druk is. Gewoon wat warms in je rugzak doen..Heel veel plezier gewenst!
Grote Amerika fan

LeenG
Amerika-expert

Berichtdoor LeenG » 29 jan 2013, 20:18

zo, de fietsen zijn ook geregeld. Gehuurd bij deze http://www.nyc-bike-rental.com/
Voordeel: die zitten op 1,5 km van het start/eind-punt. Da's makkelijk om op te pikken en terug te brengen, die 1,5 km kan er ook nog wel bij :wink: en ik zie net op google maps dat dat vlak naar Heartland Brewery is. Ik dacht dat dat bij veel forumleden een populair restaurant is, ideaal om 's avonds te gaan eten :thumbup:

@tomaat, de foto'w op de site zien er geweldig uit! Heb jij een goede conditie? Wij gaan in de zomer regelmatig wel eens fietsen voor ene uur of 2-3. Af en toe fiets ik in de zomer ook eens naar mijn werk (23 km enkel). Is het een lastig parcours? Grotendeels vlak, denk ik he? Ach, dan nemen we genoeg pauzes he.
Ik moet de details ook nog eens nalezen: moet je voor een bepaald uur binnen zijn ofzo?

LeenG
Amerika-expert

Berichtdoor LeenG » 29 jan 2013, 20:26

@ tomaat, heb je nog ergens foto's van de tour? Ik ben wel benieuwd!

Bennogr
Amerika-expert

Berichtdoor Bennogr » 30 jan 2013, 04:57

Lijkt me niet helemaal vlak die tocht, vooral niet omdat je een paar bruggen over gaat en een paar snelwegen gebruikt.

Bandenplakdoosjes meenemen lijkt me een goed idee, fietspompjes zie ik hier nog wel eens, maar die handige doosje heb ik weinig gezien (neem er een paar extra mee, leuk cadeautje voor als je andere aardige fietsers tegenkomt).

En in de wegen in New York kunnen grote gaten zitten.
Terug in de straten en huizen in de voorsteden (gelukkig niet al te ver van Brooklyn, Manhattan, de Bronx, Queens en Staten Island).

tosca
Amerika-expert

Berichtdoor tosca » 30 jan 2013, 07:27

Dat ziet er er gaaf uit! Dat gaat vast een hoop plezier (en een beetje zadelpijn ;) ) opleveren!

Dutchess
Amerika-expert

Berichtdoor Dutchess » 30 jan 2013, 07:56

Leuk dat je hebt kunnen inschrijven! Lijkt me een geweldig evenement, ik hoop dat je de kans krijgt foto's te nemen en hier op het forum te zetten!
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.

LeenG
Amerika-expert

Berichtdoor LeenG » 30 jan 2013, 09:32

Fotoverslag krijgen jullie zeker en vast! Ik heb wel al gelezen dat je niet mag fotograferen terwijl je fietst en ook niet op de bruggen. Ik zal wel kijken wat de andere fietsers doen.

Mijn man heeft scoliose (kromme ruggegraat). Fietsen is voor hem vooral belastend voor zijn schouder. Ik hoop dat we de volledige rit kunnen doen. Rond 27 mijl (+/- 40 km) zijn we terug aan de Brooklyn Bridge. Dat is zeker haalbaar. Het is goed om wetern dat we daar een shortcut kunnen nemen indien nodig.

We zullen dus nog eens naar de Decathlon moeten, shoppinglijstje:
- fietsbroek met zeemvel
- bandenplaksetjes

tomaat85
Amerikakenner

Berichtdoor tomaat85 » 30 jan 2013, 19:07

Leen, foto's heb ik maar heb nu ff een meningsverschil met de PC...ik ga op zoek:)
Broekje met zeem zeker nodig! En let op de route is zeker niet vlak..er zitten veel bruggen is en met name de Verazzano is echt heel erg pittig. Precies wat Benno al zei. Als je regelmatig fietst is het niet nodig je zorgen te maken over je conditie..Wat je geregeld ziet is dat de mensen gaan lopen de bruggen op. Stoppen om foto's te maken is af te raden...los van t feit dat je gevraagd wordt het niet te doen ben je andere deelnemers tot last :wink: Ik had mijn camera aan mijn pols hangen en heb de foto's en filmpjes gewoon al fietsend gemaakt..gaat prima hoor. Ik lees dat je je al voorbereid hebt op een shortcut ivm een fysiek beperking. Zou erg jammer zijn als het nodig is, het stuk door Brooklyn naar de Verrazano en vervolgens op Staten Island naar Manhattan kijken was echt heel erg vet! Je hebt tijd genoeg om de route te completeren...dus als je kans ziet zou je wat vaker kunnen pauzeren om te zien of je zo wel de tocht vol aan maken. Zoals gezegd, het wachten voor de ferry kan wel lang duren hoor...De organisatie is "op zijn amerikaans" dus dat zit wel snor..alle wegen zijn afgezet en overall staat politie. Voldoende rustpunten met foerage, dus dat zit ook oké! De wegen zijn niet top, dus let goed op gaten, putdeksels etc..Dus, heel veel plezier lui :lol:
Grote Amerika fan

LeenG
Amerika-expert

Berichtdoor LeenG » 30 jan 2013, 19:34

Hoelang heb jij er ongeveer over gedaan Tomaat? rustpauzes etc inbegrepen? Ik las ergens anders dat er hier en daar opstroppingen zijn waar je lang moet wachten, heb jij er zo gehad?
Had jij zelf eten en drinken mee of is dat genoeg voorzien onderweg? Ik zag op de foto's op de site hele stapels bananen en bagels, delen ze die gratis uit?

Normaal gezien moet het wel lukken om de hele tour te doen, maar mijn man zijn rug is gewoon iets waar we wel rekening mee moeten houden. We zullen sowieso wel van die ontstekingsremmende patches meenemen. En ik lees dat er masseurs zijn op het festival terrein? :wink:

tomaat85
Amerikakenner

Berichtdoor tomaat85 » 30 jan 2013, 21:25

Leen, wij zijn onderweg geweest van 0830 tot +- 1400 uur en toen nog 2 uur al met al om met de Ferry terug te gaan...Opstoppingen inderdaad meegemaakt, naderhand nog mail over gehad met excuses van de organisatie. We hebben wel gewoon doorgefietst maar natuurlijk geen wedstrijd van gemaakt. Ik heb met fietsen altijd een camelback op mijn rug. Daarin water en bananen en wat repen van het een en ander...maar als je dat niet hebt dan is er onderweg inderdaad voldoende (gratis) verkrijgbaar. Geen idee of dat later op de dag nog zo is? Op het festival terrein inderdaad allemaal activiteiten en massage maar eerlijk gezegd geen gebruik van gemaakt..Wat wij hebben gedaan is ingestapt toen de tour Central Park naderde, wij zijn dus niet helemaal downtown gegaan. Hiermee hebben we het wachten voor de start dus niet meegemaakt en reden dus vrij vooraan in de stoet...Ons hotel lag op 5th ave en de 52e straat...dus eerst downtown en dan weer up-town zagen we in de basis al niet zo zitten...Dit waren we vooraf overigens niet echt van plan maar bij het verlaten van het hotel zagen we veel mensen dat doen en hebben toen ons plan aangepast :wink: Dit zou je kunnen overwegen om de rug te sparen met hangen en wachten bij de start? Ik heb mijn foto's gevonden maar nu de vraag hoe ik die bij jullie krijg?
Grote Amerika fan

LeenG
Amerika-expert

Berichtdoor LeenG » 30 jan 2013, 21:41

bedankt voor je antwoorden
wij halen onze fietsen af aan Southport en ik denk dat wij inderdaad ook de officiële start gaan overslaan en ergens op 6th Av invoegen. Rugzakje met water en wat profiand: check!
ik kwam dit filmpje tegen van 2011. Hopelijk hebben we ook zo'n mooi weer want da's wel een heel belangrijke factor! http://vimeo.com/23301899

foto's kan je uploaden via imageshack.com of tinypic.com , wijst zichzelf uit

LeenG
Amerika-expert

Berichtdoor LeenG » 02 feb 2013, 17:53

ik heb de mensen waar we onze fietsen huren al 2 e-mails gestuurd en een berichtje op hun FB achtergelaten maar ik krijg maar geen antwoord :x
ik wou vragen of we onze fietsen de avond ervoor al kunnen ophalen zodat we 's morgens ons niet hoeven te haasten. We logeren vlakbij Thompson Sq Park, dan kunnen we van daaruit naar 6st Ave fietsen en invoegen.

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht