All About WASHINGTON DC

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Petra/VS »

Hier een site met vintage klerenwinkels in DC: http://washington.cbslocal.com/top-list ... ngton-d-c/
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Kwaajknarie
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 03 aug 2006, 18:41
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Eindhoven

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Kwaajknarie »

Bedankt voor de antwoorden!
Kwaajknarie
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 03 aug 2006, 18:41
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Eindhoven

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Kwaajknarie »

Hier ben ik nog een keer.

Weet iemand waar je, dichtbij Dulles, een simkaart kunt kopen voor een Iphone?
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Petra/VS »

Er is een Apple Store in Reston Town Center, maar ik weet niet of die sim kaarten verkopen en een AT&T winkel is daar ook.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Kwaajknarie
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 03 aug 2006, 18:41
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Eindhoven

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Kwaajknarie »

Dank je Petra, ik ga ze eens contacten. Volgende week gaan we al, heb er weer zin in.
Gebruikersavatar
Laredo
Amerikakenner
Berichten: 582
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:30
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Laredo »

Iemand die in Washington is geweest of de omgeving kent die iets zinnigs kan zeggen over dit hotel qua ligging en misschien ervaringen?

Country Inn & Suites Andrews Air Force Base 4950 Mercedes Blvd, Camp Springs, MD 20746

Wij zoeken een hotel met een aparte slaapkamer voor een 4 nachts verblijf in juli. Dit hotel is tijdens mij zoektocht naar voren gekomen als betaalbaar, beschikbaar en prima gereviewed op Tripadvisor. Ben benieuwd!
2023FL - 2013FL - 2012CO/UT/AZ/NV/CA - 2011NV/NY/FL - 2010FL - 2009NY - 2004PA/MD/VA/NY/MA/ - 1996CA/NV/OR/CAN - 1995CA/NV/AZ
Gebruikersavatar
bello
Amerikakenner
Berichten: 1188
Lid geworden op: 06 jan 2010, 20:28
Locatie: NL

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door bello »

(misschien moet je deze vraag even 'los' stellen, in plaats van in dit topic)

De buurt lijkt me ok, typisch zo'n snelweghotel. Je zit zo te zien tussen de autodealers en kerken, niet echt gezellig om 's avonds nog een ommetje te maken. Maar vervelender lijkt me dat je een flink eind van 'de stad' af zit. Ik denk dat je met de auto (inclusief parkeren) al snel ruim drie kwartier zoet bent en dat zal met de Green Line van de metro (incl. wandelen van/naar de stations) niet anders zijn.

Als ik zo kort de tijd heb in een stad, zit ik liever op loopafstand van de zaken die mijn belangstelling hebben. Dan maar liever twee kleine, losse kamers huren in plaats van een suite (of nog beter: een Airbnb appartement).
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Gebruikersavatar
Laredo
Amerikakenner
Berichten: 582
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:30
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Laredo »

Bedankt Bello voor je reactie. Na een middagje goed zoeken heb ik besloten een tip van Hinko te volgen. Ik las op tripadvisor dat hij in het Clarion Collection Hotel Arlington Court Suites had verbleven en dat dit hem goed was bevallen. De meerprijs van het Clarion ten opzichte van het gister door mij genoemde hotel was ongeveer 150 euro en 4x parkeerkosten. Voor het gemak van een goede locatie en in mijn optiek iets luxer hotel (inclusief kitchenette en aparte slaapkamer) vond ik dat acceptabel. Via hotels.com spaar ik ook nog 4/10 gratis nacht via het welcome rewards systeem, leuke korting :thumbup:
2023FL - 2013FL - 2012CO/UT/AZ/NV/CA - 2011NV/NY/FL - 2010FL - 2009NY - 2004PA/MD/VA/NY/MA/ - 1996CA/NV/OR/CAN - 1995CA/NV/AZ
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door BonnyR »

Hoi Petra.

Heb je toevallig ook wat tips voor campings in of vlak bij DC?? Het lijkt me niet zo verstandig om met een camper DC zelf in te gaan... :wink:
Wij willen er een dag of 3 à 4 blijven.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Petra/VS »

Persoonlijk heb ik geen ervaring, maar mensen, die ik heb rondgeleid, hebben gekampeerd op Cherry Hill in Tacoma Park, Maryland, en Lake Fairfax in Fairfax, Virginia.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door BonnyR »

Petra. Ik heb nog een leuke gevonden! Heel aantrekkelijk geprijsd. Maar $16 per nacht, midden in een park zo te zien. Dichtbij Washington.
http://www.nps.gov/gree/index.htm
Handig voor je mooie overzicht :thumbup:
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
mie
Amerikafan
Berichten: 146
Lid geworden op: 28 sep 2009, 23:02
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Edegem, België

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door mie »

Heeft iemand tips voor een snelle hap (geen fastfood) op en rond de Mall.... ik zie niet echt veel (betaalbare) restaurants in de buurt. Waar eet je iets als je een ganse dag rond de Mall rondhangt????
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Petra/VS »

Er is een tentje naast het Lincoln Memorial waar ze wel lekkere dingen verkopen. Ook hebben de musea cafe's, vooral dat in het American Indian Museum is mijn favoriet (maar niet goedkoop). Verder zijn er dichtbij het Witte Huis op 17th Street een heel aantal lunchtenten, zoals Cosi, Potbelly, Le Pain Quotidien, Teaism en meer. Wil je redelijk geprijsd, maar wel tafelservice, dan is old Ebbitt Grill op 15th Street een aanrader.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
mie
Amerikafan
Berichten: 146
Lid geworden op: 28 sep 2009, 23:02
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Edegem, België

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door mie »

OK Petra. Erg bedankt voor deze tips. Ik bekijk ze alvast eens zodat ik toch al een beetje een idee heb wat we zoal kunnen gaan zien, eten, drinken, doen .... Die Mall lijkt me zo groot .... We zitten op hotel in Springfield en reizen met de metro.....moeten dus wel wat op voorhand plannen. Iemand anders nog tips/ervaringen....????
lost95
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 30 jul 2012, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 0
Locatie: Washington, DC

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door lost95 »

mie schreef:OK Petra. Erg bedankt voor deze tips. Ik bekijk ze alvast eens zodat ik toch al een beetje een idee heb wat we zoal kunnen gaan zien, eten, drinken, doen .... Die Mall lijkt me zo groot .... We zitten op hotel in Springfield en reizen met de metro.....moeten dus wel wat op voorhand plannen. Iemand anders nog tips/ervaringen....????
Ik ben zelf groot voorstander van get gebruik van de fiets (bijvoorbeeld capitol bikeshare). Bij Old ebbit grill zit ook Hamilton, kan je ook redelijk eten (ook niet super goedkoop). Verder zit er in de sculpture garden ook een café/restaurant en op 7th zitten meer restaurantjes. Naast de cosi, etc die Petra noemt, kan je ook eten bij panera, gewoon lekker broodje/soepje.
lost95
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 30 jul 2012, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 0
Locatie: Washington, DC

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door lost95 »

Misschien handig voor de openings post, de dc circulator (bus, kost $1 per rit) gaat vanaf vandaag ook over de mall http://nationalmall.dccirculator.com/wp ... -Route.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Petra/VS »

Ja, bedankt, ik zal hem toevoegen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
mie
Amerikafan
Berichten: 146
Lid geworden op: 28 sep 2009, 23:02
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Edegem, België

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door mie »

Heel erg bedankt voor de tip. Ik vroeg me al af hoeveel we wel niet zouden moeten stappen op de Mall. Erg handig en goedkoop. Ik twijfelde om dagpassen voor de metro te kopen (logeren in Springfield) maar dat ga ik nu zeker niet doen.Als ik het op de site goed begrijp kan je zelfs een dagpas voor 3$ kopen. Dan kan je er een hop on/hop off van maken. Op de site zag ik dat er zo al 5 cicrulatorroutes bestonden. Dat had ik ondanks het vele lezen ook nog niet door. Handig toch dat forum.....
Gebruikersavatar
Mads
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 jan 2012, 16:17
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Arnhem

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Mads »

3 weken geleden in Washington geweest. We hadden een top AirBnB, helemaal leuk.
Maar Washington DC zelf vonden wij wat matig. We waren er met 4th of July en dat was heel anders dan verwacht. Het vuurwerk vonden we wel mooi.

Verder heeft de stad veel monumenten en musea ja, maar meer is het niet. We hadden van te voren gehoord dat Washington echt de moeite waard was, maar dat was minder.

We vonden het hoogtepunt van Washington, even de auto in: Great Falls of Potomac River!
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door tosca »

Mads schreef:Verder heeft de stad veel monumenten en musea ja, maar meer is het niet.
Ben je ook in Georgetown geweest? Dit is echt een heerlijke wijk met leuke winkels, gezellige straatjes en leuke restaurantjes? Bijna on-Amerikaans.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer