All About WASHINGTON DC

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
sharon-vb
Amerikafan
Berichten: 300
Lid geworden op: 21 mar 2011, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Breda

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door sharon-vb »

Sorry, ik zie nu dat er een topic is over rondleidingen in the white house. :oops:
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Dutchess »

Hier nog wat tips van de NY Times: 36 Hours in Washington, D.C.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Petra/VS »

Ik heb de nieuwste attractie, het Capital Wheel, net toegevoegd op de lijst: http://nationalharbor.com/capitalwheel
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Chub
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 06 okt 2011, 09:07
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Almere

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Chub »

Vraagje over de Circulator. We arriveren (over 6 weken) op Union Station en moeten naar het hotel in K St. Nw (tussen 12th St NW en 13th St NW ). Een prima verbinding met de gele circulator. Maar is de circulator een aparte busdienst?
Kan je hiermee bijvoorbeeld ook reizen met de bekende: 1-Day Unlimited Trip Pass: $14.00 (SmarTrip® and paper)??
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Petra/VS »

Het beste is om in Washington een Smartrip kaart te kopen, die werkt in de metro, op metrobussen en de Circulator. Je moet echt heel wat met openbaar vervoer reizen om die $14 eruit te krijgen. Ik vind dat altijd een "rip off". In de praktijk loop je veel en zijn de metrostations ver van elkaar. Ik denk dat je beter af bent per reis te betalen. De Circulator bijvoorbeeld kost maar $1. Die eerste Smartrip kost $10, $2 voor de kaart (die je er met een retour papierkaartje al uit zou hebben) en $8 reisgeld. Als dat op is kun je er meer opzetten.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
dhg2000
Amerikakenner
Berichten: 623
Lid geworden op: 18 nov 2010, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door dhg2000 »

Ga ook zeker naar het Smithsonian National Museum of Natural History. Een heel erg mooi museum, bekend van de film A Night at the Museum 2. Schitterend om alle opgezette dieren en andere tentoongestelde items te zien. Vooral ook het Egyptische gedeelte.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Hinko »

Eindelijk gaat "ie"open. Vijf nieuwe stations en een nieuwe lijn.
De Silverline, fase 1, gaat open op 26 juli 2014.
Fase 2 gaat door naar Washington Dulles maar dat duurt nog wel even. Ergens in 2018

http://silverlinemetro.com/silver-line- ... announced/

http://www.silverlinemetro.com/wp-conte ... r-line.pdf
t-i-n-u-s
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 mar 2014, 17:43
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Etten-Leur

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door t-i-n-u-s »

Wij gaan in September naar Washington en we willen graag een bezoekje brengen aan het washington Monument. Is het nodig om van te voren te reserveren denken jullie?
2012: Orlando & Miami
2014: Washington DC & New York
2017: Zuid-West USA
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Petra/VS »

Ja, zou ik wel doen. Het is in september weliswaar minder druk dan nu, maar het Monument is erg populair
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
t-i-n-u-s
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 mar 2014, 17:43
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Etten-Leur

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door t-i-n-u-s »

Thanks, Petra! :)
2012: Orlando & Miami
2014: Washington DC & New York
2017: Zuid-West USA
anita_mulder
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 apr 2011, 18:48

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door anita_mulder »

Dank je wel Petra, wat een heerlijk uitgebreide informatie. Ik heb wel een vraag over het bezoeken van het Witte Huis. Als ik een senator wil mailen, dan moet ik een Amerikaanse staat en zip code opgeven. en die heb ik natuurlijk niet. Dus hoe gaat dit dan in zijn werk?

Ook heb ik een vraag mbt hotels die rokers kamers hebben. Zijn deze er uberhaupt in DC? en zo ja, hebben jullie/jij wat suggesties?

Alvast heel erg bedankt.

Anita
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Harry »

Buiten Las Vegas ben ik al jaren geen hotels met rokers kamers meer tegengekomen in Amerika.
lost95
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 30 jul 2012, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 0
Locatie: Washington, DC

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door lost95 »

Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Petra/VS »

Ik heb zelf geen ervaring met het boeken van een White House tour met een buitenlands adres, maar mensen kunnen je daar vast in dit topic mee helpen. Dat gaat helemaal over rondleidingen in het Witte Huis.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
Eduard_
Amerikafan
Berichten: 104
Lid geworden op: 08 jan 2014, 10:25

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Eduard_ »

Voor wie de rondleiding in het capitol gaat doen. Vergeet niet daarna (of daarvoor) bij de bali's te vragen om bezoekkaarten voor de kamer van Huis van Afgevaardigden en de kamer van de senaat! Want de rondleiding was bij mij in Augustus vrij saai met alleen maar kamers met schilderijen en beelden en vrij heel snel afgelopen. Buitenlandse bezoekers kunnen daar zo toegangspassen voor krijgen als je je NL'se ID kaart of paspoort laat zien. Fotograferen kan helaas niet daar. Wel tijdens de rondleiding trouwens.
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Petra/VS »

Het oorspronkelijke bericht is bijgewerkt om het nieuwe White House Visitor Center erbij te zetten. Dat heb ik vandaag bezocht en was ontzettend de moeite waard. Je kunt ook digitaal allerlei kamers in het Witte Huis bekijken, een leuke film, allerlei objekten en geschiedenis. Wij hebben er twee uur doorgebracht.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
willy usa 71
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 okt 2014, 18:25

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door willy usa 71 »

Hallo,

Ben 2 keer in DC geweest in de zomer. Ik vraag me af of in de wintermaanden de musea inclusief Mount Vernon, The Capitol, geopend zijn heb daar eigenlijk nooit over na gedacht. En hoe krijg ik toegang tot The White House , moet ik van te voren reserveren of niet. Gr.willy usa 71
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Hinko »

Eerste pagina van dit draadje staat:
Het Witte Huis - gratis rondleiding aan te vragen bij een van de senatoren op deze lijst
Nog meer info vind je oa hier
Kwaajknarie
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 03 aug 2006, 18:41
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Eindhoven

Vintage shopping DC

Bericht door Kwaajknarie »

Het is zover, we hebben weer geboekt voor de VS. Het gaat niet zo best met de KLM dus daarom maar gebruik gemaakt van een aanbieding voor de gespaarde award miles :clap:

Begin februari gaan we een kleine week naar DC, voor mij de derde keer, voor mijn vrouw, nota bene stewardess geweest, de eerste keer.

Aangezien de vorige keren shoppen niet op het lijstje van "things to do" stond heb ik er nooit veel aandacht aan gegeven maar nu moet ik eraan geloven.

Ik heb het topic al doorgelezen dus de malls en de andere winkelgebieden zal ik verder bekijken.

Mijn vraag is eigenlijk aan de echte kenners, zijn er in DC ook dames vintage shops?

laatste keer dat we in SF waren hebben we La Rosa ontdekt, mijn vrouw heeft zich daar de hele middag vermaakt met het aanpassen (en kopen helaas voor het vakantiebudget) van jaren 50 en 60 vintage kleding.

Wij hopen eigenlijk dat in DC vergelijkbare winkels zijn en horen graag van de kenners waar we dan moeten zijn.

Alvast bedankt.
lost95
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 30 jul 2012, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 0
Locatie: Washington, DC

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door lost95 »

Ik ben niet echt een shopping expert, maar geloof dat op u street een en ander zit. Bijvoorbeeld http://www.junctionwdc.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer