All About WASHINGTON DC

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door jill1234 »

Ik neem het in overweging ;-) Ben als puber met ouders in Washington geweest en toen alles gelopen, in mijn herinnering viel het wel mee.
Kunnen ook de metro nemen zie ik; dat is ook een overweging. Ik ga het eens bekijken.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Martin & Marianne »

jill1234 schreef:
18 mar 2023, 09:52
Ik ben een planning aan het maken voor als we in Washington zijn. We willen veel lopend doen en vanaf Lincoln Memorial naar Arlington Cemetry lopen. Volgens google maps moet je dan een rare bocht maken, maar ik neem aan dat we toch gewoon vanuit Lincoln Memorial rechtdoor de brug op kunnen zonder die hele bocht te maken?
Je krijgt geen antwoord op je vraag. :wink: Ik ben ook wel benieuwd. Wij hebben de metro genomen van Arlington naar het Natural History Museum dus geen ervaring met dat stuk. Misschien is er geen trottoir? Of kom je verkeerd uit bij de brug? Je kunt het ter plekke bekijken en anders alsnog de metro nemen.

Ik zie nu dat google met de fiets wel een kortere route neemt, dat zou je dan ook wel lopend kunnen doen lijkt me?

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door jill1234 »

Ik heb ook nog even verder gezocht en kwam in een reisverslag tegen dat je gewoon vanaf Lincoln Memorial rechtdoor de brug over kan; dus ik ga er van uit dat het kan; wel gek dat Google Maps die route niet neemt. Ondertussen me ook verdiept in de metro; als het te warm is nemen we de metro; maar wij vinden lopen meestal niet erg.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door jill1234 »

Inderdaad, met de fiets gaat hij wel rechtstreeks, zonder bocht, de brug over. Even op google maps gekeken. Een prima trottoir :-)
Ook weer opgelost :-)
Bijlagen
washington2.png
washington2.png (262.77 KiB) 3442 keer bekeken
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2245
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Big Al »

De ondergrondse is een goede optie, maar ik vind het altijd leuker om even een fiets of scooter te huren. Scooters zijn handiger omdat je die overal kan laten staan. Het probleem met die fietsen is dat je een leeg rek moet zien te vinden als je de fiets niet meer nodig hebt. Dat is vooral lastig als je met een groep bent en er te weinig lege rekken zijn op de plek waar je moet zijn.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door jill1234 »

Ik zie dat je met een rondleiding door het capitool niet in de zaal van de senaat en het huis van afgevaardigden komt; ik kom er niet helemaal wijs uit of je deze zalen wel kunt bezoeken na de rondleiding. Iemand een idee? Onze oudste zoon is zeer geïnteresseerd in de Amerikaanse politiek, dus voor deze 15 jarige zou het heel erg leuk zijn als we die zalen zouden kunnen bezoeken.

Edit: @Martin & Marianne : ik lees net jullie reisverslag; hilarisch! Ik hoop dat het voor ons ook zo soepel verloopt en we dus de zalen van de senaat en het huis van afgevaardigden kunnen bekijken. Stomme vraag: je mag geen fototoetstel of iets meenemen; telefoon dus ook niet neem ik aan; zijn er daar kluisjes, of waar laat je anders je spullen?
Laatst gewijzigd door jill1234 op 19 mar 2023, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2245
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Big Al »

jill1234 schreef:
19 mar 2023, 15:32
Onze oudste zoon is zeer geïnteresseerd in de Amerikaanse politiek, dus voor deze 15 jarige zou het heel erg leuk zijn als we die zalen zouden kunnen bezoeken.
Ik heb geen informatie over het Capitool, maar wellicht zou jullie zoon het leuk vinden om een vergadering van bijvoorbeeld een County Board of Supervisors of een School Board mee te maken. Die zijn heel toegankelijk. Vaak grote poppenkast, maar geeft wel een goed beeld van de staatsinrichting in de VS.

Elke staat heeft ook een eigen Capitol Building. Niet zo groot als de federale, maar wel heel interessant. Je kan er vrijwel altijd rondkijken en soms zijn er rondleidingen. Plenaire zittingen zijn publiekelijk toegankelijk en het moet al gek lopen als er geen plek is.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door jill1234 »

Dat klinkt leuk! Daar ga ik eens naar kijken! Dank voor de tip!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Martin & Marianne »

jill1234 schreef:
19 mar 2023, 15:32
Edit: @Martin & Marianne : ik lees net jullie reisverslag; hilarisch! Ik hoop dat het voor ons ook zo soepel verloopt en we dus de zalen van de senaat en het huis van afgevaardigden kunnen bekijken. Stomme vraag: je mag geen fototoetstel of iets meenemen; telefoon dus ook niet neem ik aan; zijn er daar kluisjes, of waar laat je anders je spullen?
Wij waren toen nog niet in het bezit van een smartphone, dus of je die ook niet mag meenemen weet ik niet.
Ik denk niet dat er een kluisje was. het staat me bij dat we de spullen na controle in een bak moesten leggen. Waarschijnlijk kregen w een bonnetje mee of zo.
Hopelijk gaat het nog steeds zo soepeltjes voor buitenlanders! :wink:

Marianne
Gebruikersavatar
Marjolein1972
Amerikafan
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 nov 2011, 20:19
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Marjolein1972 »

jill1234 schreef:
18 mar 2023, 09:52
Ik ben een planning aan het maken voor als we in Washington zijn. We willen veel lopend doen en vanaf Lincoln Memorial naar Arlington Cemetry lopen. Volgens google maps moet je dan een rare bocht maken, maar ik neem aan dat we toch gewoon vanuit Lincoln Memorial rechtdoor de brug op kunnen zonder die hele bocht te maken?
Beetje late reactie, zit weinig op het forum, maar dit is goed te lopen en je loopt zo van de achterkant van Lincoln memorial naar de Arlington Memorial brug. Deden we paar jaar terug met onze pubers van toen 13 en 15. Onze zonen vonden het vooral erg grappig dat ze naar een andere staat gelopen hebben:-).
Het was toen wij er waren in de zomer, wel bloedheet, maar over de rivier waaide een fijne wind waardoor je wat afkoelde. Als we het te heet hadden namen we de Circulator, airco, wifi en dat voor een dollar. Mss ook nog een tip. Of met de metro zoals anderen al opperden. Maar voor wat betreft deze vraag, goed te lopen, geen gekke kronkel in de route !
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
Gebruikersavatar
Marjolein1972
Amerikafan
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 nov 2011, 20:19
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Marjolein1972 »

jill1234 schreef:
19 mar 2023, 15:32
Stomme vraag: je mag geen fototoetstel of iets meenemen; telefoon dus ook niet neem ik aan; zijn er daar kluisjes, of waar laat je anders je spullen?
Ik heb de reservering erop nagekeken voor de reguliere Capitool tour maar daar wordt niets gezegd over telefoon of fototoestel.
Wel alle andere usual suspects wat niet mee mag:

PROHIBITED ITEMS

Before entering the U.S. Capitol Visitor Center, all visitors are screened by a magnetometer, and all items that are permitted inside the building are screened by an x-ray device. Visitors should keep their belongings with them at all times as unattended items may result in a disruption of service at the Capitol.

While certain exceptions for medical needs can be made, the following items are strictly prohibited:

Liquid, including water
Food or beverage of any kind, including fruit and unopened packaged food
Non-aerosol sprays (Prescriptions for medical needs are permitted.)
Any bag larger than 18” wide x 14” high x 8.5” deep
Knives of any size
Aerosol containers
Any pointed object, e.g., knitting needles and letter openers. (Pens and pencils are permitted.)
Electric stun guns, martial arts weapons or devices
Guns, replica guns, ammunition and fireworks
Mace and pepper spray
Razors and box cutters

En voor wat betreft de vraag of je de Galleries van de Senaat of House of Reps kunt bezoeken, dat loopt via de senatoren of afgevaardigden of je kunt er nog navraag doen aan de balie in het Capitol Visitor Center.
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door jill1234 »

Dank Marjolein! We gaan gewoon in principe lopen, en als het te warm is of we vinden het teveel nemen we de bus, metro of uber.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door jill1234 »

Morgen hebben wij een rondleiding in het Capitool. Je mag geen flesjes water meenemen. Zijn er wel lockers waar we onze rugzak met flesjes water in kunnen doen? Want anders moeten we steeds drinken kopen de rest van de dag, beetje zonde. En is er eten te krijgen op de Mall? Ik las iets over foodcords?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
GoBucks
Amerikakenner
Berichten: 566
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:23
Locatie: The Buckeye State

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door GoBucks »

Wij zijn hier geweest: Enfant Plaza. https://www.lenfantplaza.com/restaurants-shops/
Gebruikersavatar
Timmeehhh
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 aug 2018, 07:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Timmeehhh »

Voor degene die dit topic lezen en meer vragen hebben over een White House tour, hierbij mijn ervaring:

Ik heb een aantal weken voor onze reis een tour aangevraagd via Senator Tim Kaine. Na een week kreeg ik een mailtje van het witte huis om persoonsgegevens in te vullen. Nog een tijdje later kreeg ik een uitnodiging voor een vrijdagmiddag. Hoewel we alleen zaterdagen op hadden gegeven, was vrijdag ook meer dan prima.

De tour zelf duurt ongeveer 45 minuten. Je mag vrij rondlopen door de opengestelde kamers en er zit een souvenir stand in het Witte Huis. Uiteindelijk kom je aan de voorkant naar buiten en sta je dus 'achter' het hek. Gave ervaring.

Uiteindelijk vonden wij het fenomenaal om te doen en kan ik het iedereen alleen maar aanraden, maar het is vooraf dus wel wat geregel.
Groetjes Tim
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 237
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door wouterjanS »

Het is voor de Nederlandse vertegenwoordiging in de VS niet mogelijk om aanvragen voor een bezoek aan het Witte Huis in behandeling te nemen. De Amerikaanse overheid eist dat buitenlanders tijdens rondleidingen persoonlijk worden begeleid door hun ambassadeur of diens plaatsvervanger. Dit kost te veel tijd, en brengt te veel werk met zich mee; daarom kunnen Nederlandse bezoekers geen rondleiding krijgen in het Witte Huis. Een virtuele tour van het Witte Huis vindt u hier (https://artsandculture.google.com/partn ... rt-project). (https://artsandculture.google.com/partn ... rt-project)
Dit klopt niet toch?
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1624
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door BonnyR »

@wouterjan nee inderdaad, in voorgaande berichten lees je wat ervaringen en hoe het geregeld is.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Ingrid1958
Amerikakenner
Berichten: 726
Lid geworden op: 30 okt 2010, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Tilburg

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Ingrid1958 »

Ik ben in 2016 in the white house geweest en mocht met mijn smartphone gewoon foto's maken, tas e.d. "thuis" gelaten want er zijn nergens lockers, unieke ervaring. Ook via een senator geregeld. Ondertussen voor mijn bezoek samen met mijn broer in april 2024 opnieuw een verzoek ingediend , wel bevestiging gekregen van ontvangst maar meer nog niet, begin 2024 maar eens opnieuw een mailtje aan wagen, hopelijk lukt het nog een keer, voor mijn broer zeker zo leuk om mee te maken.
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England


http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer