All About WASHINGTON DC

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Gebruikersavatar
Mads
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 jan 2012, 16:17
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Arnhem

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Mads »

tosca schreef:Ben je ook in Georgetown geweest? Dit is echt een heerlijke wijk met leuke winkels, gezellige straatjes en leuke restaurantjes? Bijna on-Amerikaans.
Ja daar hebben we een middag gelopen en geluncht. Was wel leuk, zeker :)
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Petra/VS »

En ben je naar Adams Morgan geweest? Chinatown? Kalorama? Dupont Circle? Capitol Hill? Washington is zeer uitgebreid en bestaat uit nogal wat buurten. Het is zeker niet alleen monumenten en musea, hoewel de meeste toeristen inderdaad wel in dat gedeelte blijven.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
mie
Amerikafan
Berichten: 146
Lid geworden op: 28 sep 2009, 23:02
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Edegem, België

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door mie »

Net terug thuis. Petra, we hebben geluncht in COSI ... heerlijke slaatjes en sandwiches én de huisgemaakte lemonade, heb ik daar voor het eerst geprobeerd. Vind ik superlekker en erg verfrissend. De rest van de reis veel van gedronken trouwens... De dag erna in de cafataria van het congress house.

Wij waren 2 volle dagen in Washington en hebben jammer genoeg enkel de Mall (monumenten en enkele musea doorgewandeld) gezien. Zelfs Alexandria is er niet van gekomen. Jammer. We hebben ook wel wat tijd verloren ivm onze 2 verloren koffers (met spullen van 3 van ons 4) op JFK (2 x daags bijna een uur aan de telefoon om te achterhalen of ze nog niet waren aangekomen, heeft uiteindelijk 4 dagen geduurd) en door die besognes hebben we ook niet ten volle van Washington kunnen genieten ... jammer. Op weg naar Pensylvania hebben we gelukkig wel nog Arlington (indrukwekkend) en Great Falls (mooie natuur) kunnen bezoeken.

Nog een frustratie overgehouden aan Washington nl. de metro ... verschrikkelijk!!!! Ondanks dat ik alles goed had voorbereid was de praktische uitvoering van tickets kopen een ware tijdverslindende en frustrerende hel.... er staat gewoonlijk wel iemand om te helpen maar die kan niet AL die toeristen die om hulp vragen, helpen. Hij is ook heel druk met snel rondhollende zakenmensen....Achteraf gezien hadden we misschien toch beter een week of dagpas gekocht, die wel vrij duur zijn, maar gewoon om van de last vanaf te zijn.
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Petra/VS »

Ik zal je mijn frustraties met de metro vorige week besparen ;). Beknopte versie: twee keer drie kwartier later dan schema in de stad aangekomen! Er wordt dan ook steen en been geklaagd over het bedrijf, maar zonder zou het nog veel erger zijn met het verkeer.
Misschien behulpzaam voor mensen, die het systeem nog niet uit hebben geprobeerd:
- Koop als je meer dan een retourtje met de metro wilt reizen een Smartrip kaart voor $10 (de kaart kost $2, de $8 zijn reisgeld). Bij ieder papieren kaartje wordt $1 per rit extra geteld dus met meer dan een retourtje heb je de Smartrip kosten eruit.
- Metro heeft Peak en Off Peak tijden, Peak is geloof ik tot 9:30 's ochtends en vanaf 15 uur 's middags. Boven de machines staan de kosten van jouw vertrekpunt naar je eindpunt voor beiden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Stan.Gobien »

Toen we enkele weken geleden weer in Washington D.C. waren hebben we gaan eten bij het Belga Cafe. En het was weer zeer lekker. Ik had Vlaamse Stoverij en die was echt perfect. Niet goedkoop, maar wel lekker. Aanrader.
mie
Amerikafan
Berichten: 146
Lid geworden op: 28 sep 2009, 23:02
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Edegem, België

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door mie »

In theorie wist ik er alles van, maar Petra, wel dat opladen was nu net het probleem. Je moet de smartripcard tegen dat machine houden om te zien hoeveel er nog op staat, dan geld of creditcard in het machine steken maar het probleem was.... hoe gaat het dan verder? Hoe kwam dat geld op je kaart terecht.... ???? Wij waren blijkbaar niet snel genoeg en weg was het geld ... de stationsbediende erbij roepen en die kon dat aan het receipt zien dat we inderdaad 10 dollar betaald hadden ... toestanden .... !!!
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Petra/VS »

Ach jee, Mie, wat een gedoe!! Stan, veel van mijn Belgische klanten gaan naar Belga Cafe. Hoewel ik snap dat Greet de Keyser bekend was en het is zeker een heel goed restaurant vraag ik me toch af waarom iedereen Belgisch gaat eten als ze in de VS zijn (en zeg nou niet dat je niet goed kunt eten anders, want in Washington zijn er heel wat gerenommeerde chefs). Grapje, hoor, ik snap het best en B Too, hun andere restaurant is ook erg goed.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Stan.Gobien »

Als wij op reis zijn, willen we goed eten zonder ons druk te maken over welk restaurant te kiezen. Dus kiezen we voor 'safe' met gekende ketens zoals Cheesecake factory, Planet Hollywood, Bubba Gump, Applebee's, McDonalds, Burger King, etc.
Verder ben ik absoluut geen fan van de Oosterse of Mexicaanse keuken.

Maar na enkele dagen van die ketenrestaurants, wil je toch eens ouderwets gemaakt eten. En misschien is dat een beetje chauvinistisch, maar de Belgische keuken vind ik toch één van de beste!

Dus ... het Belga café, het moet goed zijn het is een gevestigde waarde en het is Belgische keuken. En de Vlaamse Stoverij was overheerlijk.
In NYC hebben we trouwens nog een ander Belgisch resturant bezocht en daar heb ik Mosselen en mijn vrouw koninginnehapje gegeten :)
Elianne
Amerikafan
Berichten: 146
Lid geworden op: 21 nov 2007, 09:28
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: bij Rotterdam

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Elianne »

Hallo,

Het Channel Inn hotel langs de Potomac rivier is gesloten. Er schijnt een heel nieuw woon/winkel gebied te komen ?
Wij hebben in dit hotel geslapen in 1999, ja ik weet het, lang geleden, maar het was goed bevallen.
Omdat mijn man en dochter in december naar Washington gaan, heb ik het hotel gezocht op internet maar zag dus dat het gesloten was en gesloopt wordt/is ?
Misschien kun je het verwijderen in je parkeermogelijkheden.
Groetjes.
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Petra/VS »

Ok, dank je, zal ik doen. Inderdaad, er wordt daar een heel nieuwe Europees aandoende (lees openlucht) centrum gebouwd langs het water.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ifoubert
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 feb 2008, 00:34

flat huren ?

Bericht door ifoubert »

Wij vinden de hotels in washington (beter gezegd in arlington of in Alexandria) behoorlijk prijzig en heb nu via homeaway bv. aanbiedingen gevonden voor flat verhuur die veel prijselijker uitkomen. Mijn vraag is of dit te vertrouwen is? Ik lees een hele discussie over het al dan niet verboden zijn hiervan (of is dat enkel in New York)?

Ik heb een voorstel gekregen van

5 star resorts en van www.zen-hospitality.com

Iemand ervaring hiermee?
lost95
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 30 jul 2012, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 0
Locatie: Washington, DC

Re: flat huren ?

Bericht door lost95 »

Zen hospitality verhuurt ook in mijn appartementen complex, volgens mij betrouwbaar (ze verhuren ook via booking.com). Ben wel benieuwd waar, volgens mij zijn eerder gericht op het duurdere segment, dus verbaasd me dat het goedkoper is dan hotel.
Gast

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Gast »

Heb je gekeken op http://airbnb.com?
Gebruikersnaam111
Amerika-ontdekker
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 okt 2013, 18:12
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Gebruikersnaam111 »

Is 4 dagen Washington DC te lang als je niet zo van de museums bent?

En is Airbnb gewoon legaal daar?
Jetty
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2014, 19:43
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Jetty »

Wat een handige en leuke pagina! Volgende week zitten we een paar dagen slechts (helaas) in Washington :D
Het lijkt ons heel handig om een one-day ticket $3 voor de circulator te kopen. Wie weet of je die cash (met gepast geld) in de bus kunt kopen? Heb gelezen dat het met een Smartcard kan, maar verder maken we geen gebruik vd metro, dus dat lijkt mij te omslachtig.
Alvast hartelijk dank voor een reactie.
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Petra/VS »

Vandaag de lijst bijgewerkt want helaas heeft het Museum of Crime and Punishment zijn deuren voorgoed gesloten.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: All About WASHINGTON DC + rolstoel

Bericht door BonnyR »

Ik heb een beetje zitten kijken naar het openbaar vervoer in Washington.Wij reizen met een camper en het lijkt ons handiger om die camper op de camping te laten. In hoeverre zijn met name bussen toegankelijk voor rolstoelers. Mijn ervaring is dat het met de metro vaak geen probleem is.
Ik zie dat er kaartjes voor gehandicapten voor de bus verkocht worden, maar zijn alle bussen toegankelijk of alleen bepaalde routes of tijden???

Wat zouden jullie adviseren? Bus of metro?
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Petra/VS »

Al het openbaar vervoer is toegankelijk. Het gebeurt wel nogal eens dat liften buiten werking zijn bij metrostations maar dan wordt er bus vervoer tussen de stations aangeboden (duurt natuurlijk wel wat langer). Op WMATA.com kun je zien waar dat het geval is. Ik zou metro doen als het kan, want het verkeer is vaak slecht en dan kan een busrit lang duren.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door BonnyR »

Dank je voor je advies Petra... :thumbup:
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door BonnyR »

http://www.easternmarket-dc.org/

Deze kwamen we tegen. K'weet niet of het leuk is, maar ziet er wel gezellig uit.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer