All About WASHINGTON DC

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
jvans1979
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 nov 2019, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door jvans1979 »

Beste mensen,

Wij gaan in september naar Washington DC. Nu heb ik (op dit moment) 2 vragen:

1. Ik zou graag een rondleiding door het FBI gebouw willen doen. Ik heb jaren geleden daar eens wat van gelezen toen wij voor een vorige trip ook een keer Washington bezochten (maar toen op doorreis en dus geen tijd gehad dit te doen). Ik kan er nu niks meer over vinden. Bestaan er tours door het FBI gebouw en heeft iemand een idee hoe dit te boeken?

2. Na een hele dag dingen bekijken en door een stad slenteren sluiten wij graag aan het eind van de middag af in een leuke bar / kroeg om een biertje / wijntje te drinken en (dat gaat vrij makkelijk in Amerika) met de lokale bevolking in contact te komen. Heeft iemand een tip voor een leuke kroeg / bar waar je lekker wat kan drinken en een beetje kan lullen?

Wellicht dat er later nog wel meer vragen komen maar deze spelen nu even ;-)

Groetjes Jasper en Barbara
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door mtl »

1.Volgens de website gaat het om self guided tours die je van te voren moet aanvragen.
2.Tripadvisor?
Siah
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jan 2020, 19:28
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Siah »

Toen ik websites van US senatoren opzocht om te kijken hoe een tour in the White House aan te vragen zag ik bij sommigen ook dat je via hen een tour in de FBI HQ kon aanvragen. Dus bekijk eens de sites van een aantal senatoren.
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Bennogr »

Heel lang geleden (1971), toen alles nog makkelijk was, heb ik eens een rondleiding gehad bij de FBI. Ik liep gewoon naar binnen en kon mee met de volgende toer. Door verschillende gangen geleid en door de ramen verschillende afdelingen en laboratoria gezien. We eindigden we in de kelder. Waar een soort James Bond-achtige FBI agent ons liet zien welke wapens ze hadden. Van een gewoon pistool ("zo: boem, boem") tot een Tommy Gun, zo'n wapen met een ronde trommel voor de munitie, zoals je die in oude gangsterfilms, of films over oude gangsters, ziet. "Een beetje moeilijk om precies gericht te schieten, maar ie is heel effectief, kijk maar ... rrrrt.'

Is me dus altijd bijgebleven. Maar ik denk dat ze die demonstratie al een tijdje niet meer geven. En "even" binnenlopen doe je dus ook niet meer.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door babarage »

Ik denk dat je pech hebt, alleen US citizens kunnen de FBI experience bezoeken

https://www.fbi.gov/contact-us/fbi-head ... experience
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Berry
Amerikafan
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2021, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Berry »

Wij zijn van 1 t/m 4 augustus in Washington. Ik ben zelf een behoorlijke museum buff, dus voor mij is dat het hoofddoel. Mijn vriendin helaas wat minder, dus moet er ook een dag ingeruimd worden voor de National Zoo.. :wink:
Nu zijn er alleen zoveel musea, historische gebouwen en opengestelde overheidsgebouwen dat ik moeite heb door de bomen het bos te zien.
Iemand dus tips voor welke musea en gebouwen we echt niet mogen missen? Ik heb reeds het National Museum of National History, Library of Congres en Museum of American Indian op het oog.

Voor 2 augustus hebben we een reservering voor het Capitool. Witte huis is voor zover mij bekend niet meer mogelijk voor niet Amerikanen?

Alvast bedankt!
DaanL
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 okt 2021, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door DaanL »

Hoi Berry,

Wij zijn afgelopen april in Washington D.C. geweest en hebben een geweldige tijd gehad.
Als je het "National Museum of National History" zegt, bedoel je dan de National Museum of Natural History of de National Museum of American History? :wink:
Wij zijn niet naar het eerste, maar wel naar het tweede geweest. Het Museum of American History is heel groot, en je kan eigenlijk niet alles in een dag zien. Aangezien jullie maar een aantal dagen in DC zijn, zou ik op internet een plattegrond opzoeken en van te voren bepalen wat je echt graag wil zien. Er zijn heel veel mooie tentoonstelling die echt de moeite waard zijn, maar er zijn ook wat (naar mijn mening) minder imposante.

Wij vonden het National Archives Museum ook de moeite waard om te bezoeken, zeker als je een beetje interesse hebt in de Amerikaanse geschiedenis. Het museum staat vooral bekent om de rotunda, waar originele versies van de constitutie, declaration of independence, en bill of rights liggen, maar daarnaast heeft het museum ook veel interessante tentoonstellingen over andere belangrijke momenten in de Amerikaanse geschiedenis. Afhankelijk van hoeveel je wilt zien, hoef je hier niet veel tijd kwijt te zijn. Ik zou in jullie geval wel timed-entry tickets reserveren om geen tijd te verspillen aan wachtrijen. https://www.recreation.gov/ticket/234645/ticket/120

Probeer morgen of overmorgen (4 of 5 juli) via https://www.recreation.gov/ticket/234635/ticket/193 kaartjes voor het Washington Monument te reserveren. Het is, buiten de $1 p.p. reservation fee om, gratis maar er zijn maar weinig plekken. Wij konden kaartjes bemachtigen en het uitzicht van bovenuit het monument was ongetwijfeld een hoogtepunt van de reis. (Mocht het morgen of overmorgen niet lukken dan kun je het de dag van te voren om 10 uur Eastern nog een keer proberen).

Qua overheidsgebouwen heb je het na het Witte Huis, Capitol en Library of Conrgess wel gezien. De Supreme Court staat naast de Library of Congress maar is momenteel helemaal afgeperkt. Vergeet niet om voor de Library of Congress timed-entry tickets te reserveren in de komende dagen.

De twee monumenten die ik sowieso zou bezoeken zijn de Lincoln & Jefferson memorials. Als je nog tijd over hebt kun je ook langs de MLK Jr., FDR, Vietnam Veterans en Korean War Veterans memorials gaan. De DC Circulator bus heeft een route die langs al deze memorials gaat en een kaartje kost slechts $1 (geldig voor 2h) https://www.dccirculator.com/ride/rider ... ctive-map/, maar het is ook prima af te lopen.

Veel plezier gewenst! Hopelijk valt het qua humidity een beetje mee :wink:
Berry
Amerikafan
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2021, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Berry »

Dank @DaanL !
Library of Congres had ik al geboekt, had niet scherp dat dit ook voor de Archives moest. Gaan kijken of the Monument ook nog gaat lukken.

Eigenlijk wil ik zowel de Natural als American History bezoeken, maar dat zal kiezen worden ben ik bang... ;)
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 795
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door tomaat85 »

Mooie vooruitzichten hoor. Alleen hier geen museum bezoekers dus daar kan ik niet mee helpen. Wij hebben wel heel erg genoten van de Mall. Overweeg om de Mall met fietsen te bezoeken. Dan leg je de afstanden wat sneller af. Wij vonden alle monumenten geweldig maar Dr Martin Luther King vonden we fenomenaal! Veel plezier en geen keuze stres hoor. Uiteindelijk is elke keuze goed, je maakt hem immers zelf :wink:
Grote Amerika fan
Jumping Jack
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2015, 07:39
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Noord Brabant

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Jumping Jack »

Weet iemand of het alweer mogelijk is om het Capitol en/of het Pentagon te bezoeken?
2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
Berry
Amerikafan
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2021, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Berry »

Capitool is open, wel ruim vantevoren boeken (als in dikke maand). Pentagon zou je even moeten Googlen.
Jumping Jack
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2015, 07:39
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Noord Brabant

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Jumping Jack »

Thanks!👍
2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
Arwin
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 11 feb 2007, 18:22

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Arwin »

hoi beste Amerika gangers,

In September gaan we voor een korte trip naar Washington. We komen aan op een donderdag einde van de middag en vliegen weer op maandag.
Feitelijk maar 3 dagen dus. Om zoveel mogelijk uit de 3 dagen te halen zou ik graag jullie advies vragen. Welke absolute Must Do zou je aanbevelen?

Voorlopige planning
dag 1 : the Mall inclusief.....
dag 2 : onze mooie huurauto gebruiken en een dagtrip naar bijvoorbeeld Gettysburg of Shenandoah park
dag 3 : Outlet Shopping plus later op de dag tijd voor..... nog eens terug naar the Mall?

op advies van leden van dit forum denk ik dat we in ieder geval naar Washington Monument willen (kost niet zo veel tijd maar is blijkbaar prachtig) en daarnaast naar bijvoorbeeld Library of Congress?

Als shopping optie denken we aan Leesburg Premium Outlets. We willen op Mall ook fietsen huren. Als iemand een tip heeft van parkeren vlakbij een fietsenverhuurder....

Nu begrijp ik dat we makkelijk drie dagen kunnen rondlopen in alle monumenten en gebouwen enz op en rondom the Mall, maar we zouden daarnaast ook graag wat meer zien of de tijd anders besteden. Zo gaan we bijvoorbeeld ook graag even naar een Walmart :D

Hoe halen we het meeste uit drie (veel te korte) dagen ?

bedankt voor de huip alvast! :)
Arwin
The more you see, the less you know.
Berry
Amerikafan
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2021, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Berry »

Shenandoah is leuk, maar al gauw 2,5 uur enkele reis naar Big Meadows (beetje het 'centrum' van het park. Shenandoah is daarnaast een heel langgerekt park, van Noord naar Zuid, waardoor je echt fors veel kilometers gaat maken.. Voor een dagtrip lijkt me dit dan ook ongeschikt. Persoonlijk zou ik echt lekker in DC blijven en de roadtrip bewaren voor een langere vakantie;)
Wij waren 3,5e dag in DC en hadden echt tijd te kort.
De Mall is leuk, maar persoonlijk vond ik de diverse musea nog leuker. Vooral National Museum of American History en National Museum of African History and Culture vond ik aanraders. Ook zijn er veel mooie historische wijken om door heen te dwalen.

Als je perse naar een walmart wilt, dan pak je makkelijker de metro naar een buitenwijk :thumbup:
Arwin
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 11 feb 2007, 18:22

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Arwin »

hoi Berry
Dank je voor je reactie en advies. Dacht ook al dat Shenandoah wat (te) ver weg zou zijn en laten we dus maar schieten. Maybe another day...
:thumbup:
The more you see, the less you know.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Tipsy_1 »

Kijk eens naar Great Falls - en dan beide zijdes die hebben elk hun eigen charme! De Virginia zijde is volgens mij het bekendste maar aan de andere kant (is Maryland denk ik) heb je ook het kanaal er nog bij - erg mooi! Leuke halve dag uitstap. Ik denk ook wel te combineren met Gettysburg.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door jill1234 »

Iemand ervaring met Greenbelt Park Campground? We reizen komende zomer met de camper en willen een dag naar Washinton DC; Cherry Hill campground vind ik erg duur en nu kwam ik Greenbelt tegen; ongeveer 2 mijl van metrostation af waarna je in 20 minuten in DC bent. Maar nu vroeg ik me af of er ook ubers rijden van de camping naar DC; dat zou nog makkelijker zijn. Benieuwd naar ervaringen!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door jill1234 »

Ik ben een planning aan het maken voor als we in Washington zijn. We willen veel lopend doen en vanaf Lincoln Memorial naar Arlington Cemetry lopen. Volgens google maps moet je dan een rare bocht maken, maar ik neem aan dat we toch gewoon vanuit Lincoln Memorial rechtdoor de brug op kunnen zonder die hele bocht te maken?
Bijlagen
washington.png
washington.png (275.24 KiB) 2362 keer bekeken
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door IngridUSA »

Misschien handig om fietsen te huren? Ik dacht gelezen te hebben dat dat erg goed gaat.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Kletskous »

Ik zou het niet lopend doen.
Toen wij in de zomer in Washington waren was het 40 graden.
Wij hadden bedacht om het stuk bij the Mall ook te lopen maar sjee wat was het een eind in die hitte.
Wij hebben fietsen gehuurd, daar zou ik es naar kijken als ik jou was. En met de auto zijn wij naar Arlington Cemetary gegaan. En ook dat is grooooot en veel lopen, zeker als je ook naar het graf van JF Kennedy wil en de wisseling van de wacht wil zien. Wij vonden het iig groter dan gedacht en het is ook wat heuvelachtig en in de hitte dus best pittig (en ver).

Zou er echt niet aan moeten denken om daarvoor ook al zo’n eind vanaf Lincoln Memorial te hebben moeten lopen.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer