Eerste keer VS (WAS-NYC)

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
BibiS
Amerikafan
Berichten: 260
Lid geworden op: 01 jun 2011, 00:55
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Eerste keer VS (WAS-NYC)

Bericht door BibiS »

Little Italy en China Town is mijns inziens wel aardig om even door heen te wandelen, maar verder vind ik het niet zo heel bijzonder. Meatpacking district vind ik ook een aanrader evenals SoHo, beide hebben een gezellige sfeer met veel leuke zaakjes. Je kunt Meatpacking combineren met High Line Park omdat dit bij elkaar ligt.

Mocht je van cupcakes houden dan is in beide steden GeorgeTown Cupcakes erg lekker.
www.Citizenof.com blog vol reis- woon en interieurinspiratie
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19663
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Eerste keer VS (WAS-NYC)

Bericht door Petra/VS »

Als je naar Georgetown Cupcakes gaat, ga dan naar hun oorspronkelijke locatie in Georgetown. In jouw lijstje voor Washington valt me het Building Museum op. Dat is niet erg interessant, tenzij er een speciale tentoonstelling is. Er zijn een aantal musea in Washington waar je weliswaar voor moet betalen, maar die enorm de moeite waard zijn. Dat zijn: Museum of Crime and Punishment (heel onverwachts heb ik me daar uren vermaakt), Spy Museum en Newseum. Kost wat meer, maar echte aanraders zijn dat.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Anne-Marie
Amerikafan
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 sep 2009, 16:47

Re: Eerste keer VS (WAS-NYC)

Bericht door Anne-Marie »

Wij zijn ook naar Georgetown geweest en vonden dit een erg leuke wijk om even doorheen te wandelen. Er zitten ook veel leuke restaurantjes. Mijn dochter was die dag jarig en wilde ook naar Georgetown cupcakes, omdat ze die kende van de tv. Tip: We hadden van te voren cupcakes besteld via hun website. Je mag dan de rij die vaak buiten staat voorbij lopen en meteen naar binnen met je bestelbon om je cupcakes op te halen. Het maakt niet uit hoeveel, wij hadden er gewoon vier met een kaarsje erbij.
apophis
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 jan 2013, 15:34

Re: Eerste keer VS (WAS-NYC)

Bericht door apophis »

Dat van die cupcakes lijkt me leuk, bedankt voor de tip! Het Building Museum had ik aangestipt omdat we wsl nog een tweetal uurtjes hebben dan, en het gebouw leek me erg indrukwekkend van op foto's te zien. Maar verder is er misschien weinig te zien, dus misschien beter een alternatief zoeken :-).

Ik heb wel nog een praktisch vraagje: als ik dan toch in de VS ben, kan ik (zeker met de gunstige dollarkoers) daar ook wel enkele dingen aanschaffen. Vooral voor mijn fotografiemateriaal zijn er daar zeer gunstige prijzen op amazon.com, meer dan de helft minder dan hier. Maar hoe kan ik dat praktisch regelen, want amazon heeft natuurlijk geen winkels en stuurt alles op? Contact opnemen met het hotel en vragen of ik het naar daar mag laten verzenden?
apophis
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 jan 2013, 15:34

Re: Eerste keer VS (WAS-NYC)

Bericht door apophis »

Heeft er iemand in New York al eens een boat tour gedaan? Positieve/negatieve ervaringen?
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Eerste keer VS (WAS-NYC)

Bericht door tosca »

Wij hebben de laatste keer een boottocht gemaakt met: http://www.harborexperience.com/. Wij vonden het heel erg leuk (sowieso in veel steden heel erg leuk).

Houdt de site van Groupon goed in de gaten, hier zijn vaak leuke deals.
Brandjes
Amerikafan
Berichten: 103
Lid geworden op: 29 apr 2012, 19:53

Re: Eerste keer VS (WAS-NYC)

Bericht door Brandjes »

Apophis,

Ik mis in jou lijstje Ellis Island en het Statue of Liberty. Vanaf Battery Park de boot pakken. Wij vonden met name Ellis island erg indrukwekkend. Moet wel zeggen dat wij in 1998 in New Jersey woonden en dus veel in New York zijn geweest. Weet natuurlijk niet of alles hetzelfde is gebleven.

Arlington is zo indrukwekkend. Wij hebben een begrafenis en een herdenking door veteranen meegemaakt. Gewoon ontroerend. We hebben ook een bezoek gebracht aan Iwo Jima, het beeld van de soldaten met de vlag in hun handen. Als je het ziet, ken je het gegarandeerd.

Veel plezier. Zijn 2 geweldige steden!
Groetjes,
Annette

Living the life in Raleigh, NC
apophis
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 jan 2013, 15:34

Re: Eerste keer VS (WAS-NYC)

Bericht door apophis »

Ik mis Ellis Island en het vrijheidsbeeld ook, maar die zijn helaas nog gesloten owv Sandy :-). Anders had ik die zeker ook 'meegenomen' :-)

Ik ga wel eens kijken naar http://www.harborexperience.com/. Zal dan wel sowieso valentijn moeten worden, want in februari varen ze anders niet helaas..
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Eerste keer VS (WAS-NYC)

Bericht door roelb »

Ik mis nog wel wat.. Je zit in NYC in /de/ culturele hoofdstad van de wereld!

Ga lekker naar het theater, of wellicht als je interesse hebt in klassieke muziek of Opera kun je ook eens kijken wat er op de planken staat in Carnegie Hall en de Met. En als je van eten en een wijntje houdt: ga ook lekker uit eten. New York heeft enorm veel goede en leuke restaurants, alles van pizza tot toprestaurants.

Als je politieke interesses hebt is wellicht de tour in de UN building leuk. En neem de tijd om eens een keertje lekker te wandelen. De walkway op de Brooklyn bridge is een leuke start.

Die City Lights boattour, tja, het is redelijk suf. Maar als je /echt/ niets anders te doen hebt ;-).

Have fun! Roel.
apophis
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 jan 2013, 15:34

Re: Eerste keer VS (WAS-NYC)

Bericht door apophis »

Theater/musical gaan we ter plaatse beslissen, prijzen vooraf vind ik te duur en naar het schijnt geeft men de dag zelf op bepaalde plaatsen toch een aardige korting. Culinair heb ik niks opgegeven omdat dat eigenlijk een beetje een evidentie is: eten moet je sowieso elke dag, nietwaar :wink: . Waar, dat gaan we op het moment zelf zien denk ik. Het lijkt me toch onbegonnen werk om in zo'n gigantische stad op voorhand op zoek te gaan naar leuke culinaire locaties.

De UN heb ik eigenlijk van mijn lijstje geschrapt. Leek me eerst wel leuk, maar vind online toch vooral minder goede reacties. Ik ken wel een en ander van internationale politiek en de VN, en naar het schijnt is de tour toch vooral een opsomming en aframmeling van algemeenheden die een geïnformeerde medemens eigenlijk allemaal al weet. En dan besteed ik die 2/3u toch liever aan andere leuke dingen in NY.

En aan wandelen zal er geen gebrek zijn :lol: . Of de Brooklyn Bridge daar ook bij zal zijn, weet ik nog niet: ik heb namelijk nogal veel hoogtevrees, en als ik lees dat je overal los door de planken naar beneden kan kijken, word ik al zenuwachtig. Tien meter overbruggen wil ik dan nog wel overwegen, maar een hele brug met de daver op het lijf lopen is dan misschien wat minder lollig :P .

Een boottocht leek me overigens net erg leuk: ontspannen en een mooi zicht op de stad. Waarom vind je dat suf? =)
apophis
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 jan 2013, 15:34

Re: Eerste keer VS (WAS-NYC)

Bericht door apophis »

Bijna weg, spannend!

Welk vervoer raden jullie overigens aan om van Washington Dulles naar het hotel in het centrum te gaan (aankomst DC: 16u)? En welk eventueel om van New York naar JFK te gaan bij vertrek (19u)?
JzTz
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 dec 2012, 15:08

Re: Eerste keer VS (WAS-NYC)

Bericht door JzTz »

Wij doen alles OV (metro)... (ook van/naar airport)
Is voordelig en moet zeker niet op neergekeken worden.
Zo'n shuttlebus blijkt niet veel sneller te zijn...
Ok, je zit wat confortabeler. Maar daar opeens het 3-dubbele voor betalen? Nee dank u...
In elke stad al zo gedaan, dus dat zal ook wel lukken in NYC en WAS :)
Heb een leuke trip in ieder geval! Ook ik kijk al uit naar ons reisje (dagje later).
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19663
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Eerste keer VS (WAS-NYC)

Bericht door Petra/VS »

Hier vind je de informatie over OV van Washington Dulles naar DC: http://www.metwashairports.com/dulles/809.htm
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Eerste keer VS (WAS-NYC)

Bericht door meyem »

Ik ben ook een groot fan van vervoer met de metro ...
JFK is uitstekend te bereiken met de subway lijn E. Als je over moet stappen, kijk dan even op de kaart welke stations 'rolstoel-toegankelijk' zijn, die hebben nl een lift. Veel stations hebben roltrappen, maar zeker niet alle ...

de airtrain kost 5$, die betaal je bij verlaten van het vliegveldgebied of bij het betreden van het vliegveldgebied. Er staan 'mannetjes' die een kaartje verkopen en dat is volkomen betrouwbaar.
Verder staat er altijd MTA personeel om je te assisteren met het kopen van kaartjes, of abonnementen.

de subway betaal je met je 7 daagse metrocard en je zit meteen in NYC sfeer
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Eerste keer VS (WAS-NYC)

Bericht door roelb »

apophis schreef:Theater/musical gaan we ter plaatse beslissen, prijzen vooraf vind ik te duur en naar het schijnt geeft men de dag zelf op bepaalde plaatsen toch een aardige korting.
Klopt. Je kunt in de rij gaan staan bij TKTS, maar wat vaak ook goed werkt, als je een specifieke voorstelling op het oog hebt, is gewoon 's middags even langs de box office van het theater in kwestie lopen. Vaak valt er genoeg te regelen, en vaak ook betere plekken dan je bij TKTS krijgt. Je kunt in ieder geval beter kiezen.
De UN heb ik eigenlijk van mijn lijstje geschrapt. Leek me eerst wel leuk, maar vind online toch vooral minder goede reacties. Ik ken wel een en ander van internationale politiek en de VN, en naar het schijnt is de tour toch vooral een opsomming en aframmeling van algemeenheden die een geïnformeerde medemens eigenlijk allemaal al weet. En dan besteed ik die 2/3u toch liever aan andere leuke dingen in NY.
Jep.. Wellicht een volgende keer. Ik vond het wel bijzonder om een keer door de zaal van de GA te kunnen lopen.

Een boottocht leek me overigens net erg leuk: ontspannen en een mooi zicht op de stad. Waarom vind je dat suf? =)
[/quote]

Tja.. Het langste stuk van de tocht is op zich niet zo heel erg interessant. Het is toch best een fors stuk varen en zeker in februari zit je eigenlijk al die tijd binnen. Bij mooi weer is het wellicht een ander verhaal. Maar goed, het blijft natuurlijk persoonlijk.

Voor wat betreft je vraag over vervoer: ik sluit me aan de OV adviezen.

Veel plezier!
Gebruikersavatar
Moniquemichiel
Amerikakenner
Berichten: 627
Lid geworden op: 01 feb 2009, 11:07
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Eerste keer VS (WAS-NYC)

Bericht door Moniquemichiel »

Wij hebben in Washington fietsen gehuurd. Heel leuk om op die manier langs de monumenten te gaan. Te voet is een hele wandeling, het park is nogal groot.
http://stargazersvs2013.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://stargazers-vs-2011-noordoost.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://stargazers-reizen.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
apophis
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 jan 2013, 15:34

Re: Eerste keer VS (WAS-NYC)

Bericht door apophis »

Morgen vertrek ik, spannend!!! Allemaal hartelijk dank voor de vele tips, ik hoop dat het een fijne reis wordt. Ben erg benieuwd hoe ik deze twee wereldsteden ga ervaren!
lost95
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 30 jul 2012, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 0
Locatie: Washington, DC

Re: Eerste keer VS (WAS-NYC)

Bericht door lost95 »

Mocht je nog naar het Building Museum gaan, zwaai dan even, ik woon er zo ongeveer tegenover (en inderdaad, tenzij er een speciale tentoonstelling is die je wilt zien, zou ik er niet zo snel heen gaan.

Koffie drinken daar in de buurt kan bij Chinatown Coffee Company op 5&H
Staceybeesie
Amerika-expert
Berichten: 5154
Lid geworden op: 02 dec 2004, 17:23
Locatie: USA

Re: Eerste keer VS (WAS-NYC)

Bericht door Staceybeesie »

apophis schreef:
Ik heb wel nog een praktisch vraagje: als ik dan toch in de VS ben, kan ik (zeker met de gunstige dollarkoers) daar ook wel enkele dingen aanschaffen. Vooral voor mijn fotografiemateriaal zijn er daar zeer gunstige prijzen op amazon.com, meer dan de helft minder dan hier. Maar hoe kan ik dat praktisch regelen, want amazon heeft natuurlijk geen winkels en stuurt alles op? Contact opnemen met het hotel en vragen of ik het naar daar mag laten verzenden?
Misschien een optie om bij B&H te gaan kijken. Zij zijn eigenlijk wel 1 van de grootsten online, maar hebben dus ook een winkel. Raad wel aan om van te voren de website te bekijken en evt. daar te bestellen en in de winkel ophalen als het artikel op voorraad is.
http://www.bhphotovideo.com

Let wel ze zijn op vrijdag middag en zaterdag dicht! (is Joods bedrijf)
link naar de superstore.
http://www.bhphotovideo.com/find/HelpCe ... tore08.jsp


Goede reis vandaag, hoop dat de sneeuwstorm niet al te veel ellende veroorzaakt.
Brandjes
Amerikafan
Berichten: 103
Lid geworden op: 29 apr 2012, 19:53

Re: Eerste keer VS (WAS-NYC)

Bericht door Brandjes »

Lees op internet dat vluchten vanaf Schiphol naar NYC vandaag zijn geannuleerd vanwege de verwachte sneeuwstorm. Er wordt een meter sneeuw verwacht! Ben benieuwd of jullie nog zijn vertrokken!
Groetjes,
Annette

Living the life in Raleigh, NC
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer