All About NEW YORK CITY

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door mtl »

Heb ik ook wel eens gedaan. Een hotel in Jersey City vlakbij een halte van PATH. Ik vond het wel onhandig dat ik steeds moest betalen om in New York te komen. En dat ik twee kaarten had. Maar het was uit nood geboren aangezien de hotelprijzen in New York sky high waren.
marh
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 09 jun 2015, 09:43
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door marh »

Dat maakt het inderdaad wel gecompliceerd, 2 kaarten voor OV en bijbehorende kosten (x4). Ga nog even verder zoeken naar betaalbaar hotel (kerstvakantie is sowieso al prijzig natuurlijk). Iemand ervaring met hotel in Brooklyn of Staten Island?
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door tomaat85 »

Mooie vooruitzichten zeg :thumbup:
Mijn advies is om het NO deel van het forum "even" door te lezen. Er is veel gezegd en geschreven over hotels op bv LIC. Maar ook over een AIrBnB in Brooklyn bv. en voor de pubers heb ik slecht nieuws, er zijn in NYC bijna geen winkels om te shoppen :D . Zonder dolle, Ik weet niet hoe lang jullie willen gaan maar een optie zou zijn om een dag naar Woodburry outlet te gaan. En ik denk dat American Eagle wel in de smaak zal vallen..veel plezier met puzzelen
Grote Amerika fan
Elizabeth Henry
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 sep 2020, 15:53
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Elizabeth Henry »

De vraag is ook, wat is betaalbaar voor jullie? Ik heb niet onlangs gekeken maar toen ik dat wel deed waren er voor de periode die jij noemt tweepersoonskamers op Manhattan voor rond de honderd euro per nacht.
Lukt dat niet zou ik inderdaad voor één van de andere wijken kiezen, en iets dat goed bereikbaar met de metro is. Long Island City wordt vaak genoemd, niet te verwarren met Long Island. Staten Island zou ik niet zo snel doen, is toch wel een stuk elke keer met de ferry.
Elizabeth Henry
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 sep 2020, 15:53
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Elizabeth Henry »

Welke kamerconfiguratie zoek je?
Een kamer met twee queens zal niet zo'n probleem zijn om te vinden, maar de vraag is of dat gezellig blijft voor zo lang.
marh
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 09 jun 2015, 09:43
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door marh »

Welke kamerconfiguratie zoek je?
Een kamer met twee queens zal niet zo'n probleem zijn om te vinden, maar de vraag is of dat gezellig blijft voor zo lang.
Wel met 4-en op 1 kamer, twee queens is wel te doen. Ze moeten er wat voor over hebben toch :wink:

Zal eens kijken naar de andere opties zoals genoemd.

Waar zou je het beste van oud& nieuw kunnen genieten?
Kan mij van jaren terug herinneren dat het een heel gedoe was om op Times square te zijn tijdens oud & nieuw. Om er een hele dag te staan met 2 pubers lijkt mij niet ideaal. Al helemaal niet in de winter. Misschien is er een andere plek waar het vuurwerk goed te zien is?
Laatst gewijzigd door marh op 28 jun 2021, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door tomaat85 »

Grote Amerika fan
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Kletskous »

Ik roep em weer eens: met mijn pubers, die toen exact diezelfde leeftijd hadden, zijn wij drie jaar geleden geweest naar The Gallivant, Times Square.
Uitstekende ligging, om de hoek bij TS en bij metrostation.
Wij hadden de familiekamer, ideaal. Bestond uit twee tweepersoonsbedden en een stapelbed.
Man en ik elk in zo’n groter bed, de pubers in het stapelbed. Geen gezeur van “hij ligt op mijn helft, hij heeft alle dekens, hij blaast in mijn gezicht:D :D
(Want ja, ondanks de leeftijd deden (en doen...) de mijne dat).

Ik zou er zo naar terug gaan.
Vond het een prima hotel, ruim voor New Yorkse begrippen, gunstige ligging waardoor we tussendoor zelfs even terug konden naar het hotel om even twee uurtjes te rusten/chillen/opfrissen.
Ik had een hele goede aanbieding voor hoogzomer: 4 nachten voor € 550,=.
Zoeken, zoeken, zoeken en direct toeslaan als je iets interessants vindt. Ik ben er laat voor opgebleven om toch maar voor de zekerheid te boeken. Maar goed ook, volgende ochtend was de aanbieding weg.
Dus ik zou als je iets interessants vindt, direct (annuleerbaar) boeken en in tussentijd rustig verder zoeken of je iets beters vindt.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door covri »

Van Wolcott ( geboekt bij hotels.com) kregen wij onderstaand bericht.
Mijn vraag is of meer mensen dit hebben gehad én, niet onbelangrijk, lopen we de kans als we een ander hotel boeken op eenzelfde annulering?
Onze reisdata zijn 14-19 april 2022

Dear Valued Guest

It is with a heavy heart that I must inform you that the Wolcott Hotel will be closed to transient hotel guests indefinitely. With the current Delta variant and uncertainty when travel will return, I feel this is the best course of action for the hotel and her employees for the near future.
Please cancel your reservation the same way you made it. If you used Expedia please cancel on Expedia. If you used a travel company, contact them, and cancel your reservation. The hotel is NOT holding any deposit money, please, again, please contact the company you made your reservations with to get a rrefund.
When Wolcott plans to reopen we will contact you and try to honor your current rate.
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door tosca »

Wat bijzonder bericht. Zeker nu de grenzen weer meer open gaan. Wij zijn onze trip van 3 maanden voor volgend jaar aan het voorbereiden en hebben inmiddels tientallen hotels geboekt (allemaal met annuleren) en hebben van nog geen enkel hotel zo'n soort bericht gehad. Misschien hebben jullie net het ene hotel uitgekozen met de policy en dus dikke pech gehad?
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door covri »

@tosca

We hebben het hotel benaderd maar werden niks wijzer.
Hebben intussen een ander hotel geboekt.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door mtl »

Toch wel je geld terug gekregen? Of had je nog niet betaald.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door covri »

@mtl

Ja, hoor geld netjes terug gekregen van hotels.com
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1227
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door IngridUSA »

Misschien staat hier nog iets handigs tussen voor de NY-reizigers onder ons:

https://www.newyork.nl/vliegreis-new-yo ... -covid-19/
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door meyem »

Die website staat ook al in de openingspost, onder ´handige links´ :thumbup:
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1227
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door IngridUSA »

Oh ik zie het! Ik dacht echter plaatsen i.v.m. de actualiteiten (waaronder corona-gerelateerd). Dank je wel :)
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door meyem »

Ja, dat zag ik later.... maar ja, die regels veranderen steeds, dus dat laat ik maar aan andere draadjes over..... :D
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1624
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door BonnyR »

Weet niet of die al eens voorbij gekomen is, maar Eric heeft nu ookeen FB pagina over NY waar hij leuke tips deelt. https://www.facebook.com/NewYorkNL/
In het verleden contact met hem gehad met wat vragen over NY.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door tosca »

Ja hele leuke tips altijd!
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1227
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door IngridUSA »

Ik lees niet veel (recente) ervaringen met de NY voordeelpassen. Als ik ze ga aanschaffen kom ik er wel aan uit welke ik het beste kan kiezen, dat is het probleem niet. Maar hoe reserveer je een tijdslot voor een bepaalde attractie zonder dat je die tickets dus alsnog 'gewoon' moet afrekenen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer