All About NEW YORK CITY

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Gebruikersavatar
miccie
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 21 jan 2012, 22:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door miccie »

meyem schreef:Het kriebelt bij mij ook zo af en toe .... (Ingrid, ik ben vorige maand 60 geworden, mag ik mee??? :lol: )
@Miccie: ga je een blog bijhouden? En zo niet, wat voor nieuwe dingen heb je op het programma staan?
Wat ik onder andere ga doen is een baseball wedstrijd van de Yankees, kaartje heb ik al (betaald).
Eerder ben ik wel bij het vrijheidsbeeld geweest, maar nog nooit in de kroon. Zo gauw het kan reserveer ik daar
ook een kaartje voor. Het aquarium in Brooklyn, een rooftopbartour (mooi scrabble woord), wat musea waar ik
nog niet ben geweest, een aantal bruggen over lopen, noordelijk deel van Roosevelt Island en nog veel meer
staan in de planning. Voorlopig ga ik ook nog dingen opzoeken, en zal hiervoor tzt nog een topic starten.

Of ik online een blog ga bijhouden, weet ik nog niet meyem. Voor mezelf ga ik wel een schrijven bijhouden iig.

Qua overnachting ga ik net als vorig jaar weer naar ymca westside.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door meyem »

de YMCA West Side is mij vorige keer ook heel goed bevallen.

Klinkt leuk, je programma.
Tip: hou ook de Moth in de gaten, dat is vast ook heel leuk om eens bij te wonen ... (ik ben er alsmaar nog niet aan toe gekomen ....):
https://themoth.org/events
en ook: Williamsburg Bridge ... die vind ik zo gaaf (vooral om te fietsen, hij is best wel lang!)
:D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
Ingrid1958
Amerikakenner
Berichten: 724
Lid geworden op: 30 okt 2010, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Tilburg

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Ingrid1958 »

@Miccie: wij zijn er van 23-29 aug dus zo wat in de zelfde week :wink: en de dingen die jij gaat doen zijn gaaf, wij komen volgende week bij elkaar om een en ander door te spreken, heb ook wat rooftopbars in de planning, hopen op mooi /heerlijk weer, en een wedstrijd en een gospel dienst eveneens.
@Meyem: hihi heb ik natuurlijk ook aan gedacht om een vriendin of bv mijn broer mee te nemen, dus zou een optie zijn geweest, maar uiteindelijk toch besloten met zijn 5-en te gaan. :?
We hebben een hotel in Canal street, beetje leuke omgeving? of anders nog de optie voor
een BW in Brooklyn, verder weg maar Brooklyn lijkt me ook wel wat, kunnen nog annuleren. Heb jij een idee?
ps, ik houd altijd wel een blog bij
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England


http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Gebruikersavatar
Matan
Amerikafan
Berichten: 288
Lid geworden op: 08 dec 2011, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Matan »

Wij gaan in april 2018. Ik ben al meerdere keren geweest, laatste keer was in 2012. Nieuwe dingen die ik zou willen doen:
-Crown ticket voor Statue of Liberty
-Tickets voor Jimmy Fallon proberen te scoren
-Yankee game bijwonen
-Eventueel evenement bij Barclays/Madison Square bijwonen
-WTC One bezoeken
-WTC Museum bezoeken ( enkel Memorial gedaan)
-Wat meer High Line wandelen :)
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door GJ »

Tickets voor Jimmy Fallon zijn behoorlijk schaars, maar volgens mij is het voor Stephen Colbert een stuk gemakkelijker om kaarten te scoren. Althans, ik had het voor allebei geprobeerd en Fallon is niet gelukt (en ik had me aangemeld binnen een minuut nadat dat kon) en Colbert wel, dus N=1, maar ik hoorde in de rij vóór de show om me heen dat andere mensen ook diezelfde ervaring hadden. Het is wel echt een superleuke ervaring hoor, dus ik zou het zeker aanraden!
UsaMarlous
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 22 aug 2016, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door UsaMarlous »

Wij gaan in April 2018 weer.
Ik heb er zo'n zin in, ik heb Manhattan echt gemist.

De eerste keer was ik alleen met mijn man, dit keer zijn onze kinderen (dan 11& 13 ) erbij en mijn moeder (68, goed ter been) en schoonmoeder (65, niet zo goed in wandelen 8) ).

Op ons lijstje staat:

Ground Zero
Ellis Island
Coney Island (ligt erbuiten maar toch)

De kinderen willen het vrijheidsbeeld zien.
Is het de moeite waard om er ook daadwerkelijk op te gaan?
Wij zijn de vorige keer op de ferry naar Staten Island langs het beeld gevaren en dat vond ik prima eigenlijk.
We waren laatst in Londen naar het Eye, hadden van te voren kaartjes gekocht en nog duurde het met de rit inclusief bijna 3 uur.
Ik vind dat echt zonde van mijn tijd. Gaat de ritje naar de crown sneller??

Central Park
Guggenheim
Toys 'r Us

Verder nog tips voor ons brede gezelschap?

We gaan gebruik maken van taxi's en uber's. Mijn schoonmoeder zal minder lopen dan wij. Ze heeft zich daar bij neer gelegd.
2002 Orlando
2012 New York City
2017 Rondje Zuid Westen
2018 New York City
2019 Rondje Zuid Westen
2021 New York City - Washington
_________________
Thomas2521
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 aug 2017, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Thomas2521 »

De eerste keer NY ben ik ook met de ferry naar Staten Island geweest om langs het beeld te varen. Dit vond ik ook prima. De tweede keer (afgelopen zomer) ben ik op het eiland zelf geweest alsook Ellis Island en ik vond dit niet de moeite, integendeel zelfs. Je zit op een drukke ferry, daarna op 2 drukke eilanden waar alles dan nog eens duur is. Ellis Island valt nog wel mee (interessant museum) dus als ik het opnieuw moet doen zou ik enkel daar naartoe gaan. Uiteindelijk vind ik dat je er veel tijd mee verliest en ik liever mijn tijd in Manhattan spendeer.

Als je gebruik wil maken van Taxi's en Ubers...vergeet dan taxi's en gebruik enkel Uber! Wat een zaligheid en veel goedkoper dan taxi. Doorgaans ook vriendelijkere chauffeurs, propere wagens daar de chauffeurs afhankelijk zijn van de beoordelingen van hun klanten. Daarnaast ligt de prijs vooraf vast en is het hun probleem als ze moeten omrijden (lees: geen extra kosten) en je moet geen fooi geven
2016: New York City - Washinton DC - Richmond - Philadelphia - Atlantic City - New York City
2017: New York City - Boston - New York City
2018: San Francisco - ... - San Francisco
UsaMarlous
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 22 aug 2016, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door UsaMarlous »

Dank je Thomas,

Ik had dat gevoel al wat betreft het vrijheidsbeeld.

En Uber's, prima.. Dank.. :thumbup:
2002 Orlando
2012 New York City
2017 Rondje Zuid Westen
2018 New York City
2019 Rondje Zuid Westen
2021 New York City - Washington
_________________
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Stan.Gobien »

Als je niet in het beeld kunt, dan vind ik er eigenlijk niks aan om naar het eiland te gaan.
Tina86
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2017, 12:42
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Tina86 »

Wij vertrekken in januari voor 6 dagen naar new york en hebben de NYC explorer pass aangeschaft. Weet iemand of je daarmee bij attracties/musea alsnog kan reserveren voor een bepaalde tijd? Of moet je dan nog in een rij aansluiten?
Gebruikersavatar
Matan
Amerikafan
Berichten: 288
Lid geworden op: 08 dec 2011, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Matan »

GJ schreef:Tickets voor Jimmy Fallon zijn behoorlijk schaars, maar volgens mij is het voor Stephen Colbert een stuk gemakkelijker om kaarten te scoren. Althans, ik had het voor allebei geprobeerd en Fallon is niet gelukt (en ik had me aangemeld binnen een minuut nadat dat kon) en Colbert wel, dus N=1, maar ik hoorde in de rij vóór de show om me heen dat andere mensen ook diezelfde ervaring hadden. Het is wel echt een superleuke ervaring hoor, dus ik zou het zeker aanraden!
Thanks, denk dat de lijst voor Fallon eerder open gaat dan Kimmel?
Want in LA had ik het probleem dat ik tickets had gereserveerd voor de late late show. En ik wou ook tickets voor Kimmel, maar deze zijn dan geannuleerd omdat ik al tickets had voor de late late show. Dus blijkbaar kijken ze daar ook wel naar.
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door GJ »

Wanneer de lijst opengaat, weet ik niet precies, maar dat wordt ruim op tijd aangekondigd via de Twitter-pagina van Jimmy Fallon. Dat zal bij Colbert ook vast het geval zijn geweest, maar daar checkte ik eigenlijk gewoon drie keer per dag de 1iota-pagina en opeens kon je je op zaterdagochtend aanmelden :D

Ik had me voor Fallon een paar weken eerder aangemeld dan voor Colbert, toch kwam ik er bij Colbert wel doorheen en bij Fallon niet. Misschien dat de kaartjes ook op verschillende manieren of momenten worden 'verloot' (je moet bijvoorbeeld bij Fallon een reden opgeven dat je de show wilt bijwonen en bij Colbert hoefde dat niet). Dat je al wel kaartjes hebt voor de ene show zal inderdaad misschien je kansen op een andere show verkleinen. Kreeg jij echt letterlijk te horen dat je geen kaartjes voor Kimmel kreeg omdat je er al voor James Corden had?

Ik had trouwens ook mijn 1iota-profiel zoveel mogelijk gevuld, behalve de socialmediakoppelingen. Wie weet helpt dat ook wel. En als je destijds daadwerkelijk bij de show bent komen opdagen waar je kaartjes voor had, is dat goed voor je 'attendance rate' en dat is ook weer bevorderlijk voor je kansen op kaartjes, begreep ik.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Stan.Gobien »

Tina86 schreef:Wij vertrekken in januari voor 6 dagen naar new york en hebben de NYC explorer pass aangeschaft. Weet iemand of je daarmee bij attracties/musea alsnog kan reserveren voor een bepaalde tijd? Of moet je dan nog in een rij aansluiten?
Reserveren is er geloof ik niet bij. Ik weet dat met sommige passen er een aparte (kortere) rij is, bijvoorbeeld voor Top of the Rock of Empire State. Maar kan niet bevestigen als dat geldt voor de NYC Explorer Pass. Vind je dat niet terug op hun website? Anders een mailtje of facebook berichtje sturen naar hun.
Gebruikersavatar
miccie
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 21 jan 2012, 22:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door miccie »

Een leuke link voor in de openings-post volgens mij.

The Atlas Obscura Guide To Hidden New York
https://www.atlasobscura.com/things-to-do/new-york

Hier zijn een aantal dingen te vinden die niet iedereen al weet.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door meyem »

Ja, dat is een leuke site, ik zal hem in de eerste post zetten.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
Matan
Amerikafan
Berichten: 288
Lid geworden op: 08 dec 2011, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Matan »

Voor een MLB game: koop je dit best via de officiële site of ook ervaring met vividseats en dergelijke? Als ik op MLB kijk kan ik precies nog geen single game tickets kopen voor april
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3208
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door tosca »

Je kunt het beste MLB, de site van de club of Stubhub gebruiken. Die laatste is een officiële partner waar bijvoorbeeld seizoenskaarthouders hun tickets kunnen verkopen. Andere site zou ik persoonlijk nooit een ticket op kopen omdat je niet weet waar het vandaan komt en of het goed gaat.

Het kan zeker kloppen dat die kaarten nog niet beschikbaar zijn, het is nog vroeg en het seizoen is nog niet begonnen.

Let er ook op dat de notatie andersom is dan in Nederland, de thuisspelende ploeg staat als laatste genoemd vaak. Dit kan nog wel eens voor verwarring zorgen.
Josje99
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 14 mar 2013, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Dordrecht

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Josje99 »

Voor diegene die het interesseert, er zijn kaartjes voor Crown Access in het Vrijheidsbeeld voor juli 2018 nu te koop!
Wees snel want ze schijnen zo uitverkocht te zijn.
Wij hebben ze al in de pocket voor 20 juli. Durfde niet voor de allereerste te gaan van 8 uur dus we hebben 9 uur geboekt.
Gebruikersavatar
Matan
Amerikafan
Berichten: 288
Lid geworden op: 08 dec 2011, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Matan »

Damn ik had vorige week gekeken voor april en alles was nog ruim vrij; Kijk ik nu opnieuw en alles is weg :( . Beter niet gewacht
Jessy50
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 07 dec 2017, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Jessy50 »

Kun je ook alleen tickets reserveren voor de kroon? Kan ze zelf namelijk niet vinden.

Jessy
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer