All About NEW YORK CITY

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Timothy555 »

@ririanneke wij ook. Schijnt ook de betere van de twee te zijn.
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 795
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door tomaat85 »

Leuke YT video over de Ferry's in NYC

Uit eigen ervaring, zeer leuke manier van verplaatsen :thumbup:
Grote Amerika fan
Ivo1976
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 jan 2017, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Ivo1976 »

Wij gaan op 17 april naar New York, met z'n vieren (2 volwassenen, 2 pubers). Na 4 nachten willen we een auto ophalen om het Noordoosten verder te verkennen. Voor die 4 nachten zoeken we nog een hotel. Zijn er tips voor hotels tegen een redelijke prijs op een gunstige locatie? Manhattan zelf zal ws niet lukken, maar in de omgeving of goed te bereizen met de Metro?

Wij kennen New York niet heel goed, en zouden graag weg willen blijven van "foute" buurten. Alvast bedankt voor de hulp.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door mtl »

Long Island City.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door IngridUSA »

Ik was zeer te spreken over het San Carlos hotel (midtown east). Afgelopen april geweest. Goede ruime kamers, heel vriendelijk personeel en dichtbij de metro. Fijne buurt en een heerlijke ontbijtstek aan de overkant. Ik zie echter dat de prijzen nog maar tm februari erop staan.
Ivo1976
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 jan 2017, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Ivo1976 »

Dank voor de reacties. Ik heb toch nog wat op Manhattan gevonden, The Blakely Powered by LuxUrban, voor 200 euro per nacht. Niet supergoedkoop maar gezien de locatie heel netjes. Meteen vastgelegd met annuleeroptie voor als we nog wat beters vinden. Maar dit is wel een toplocatie.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door IngridUSA »

Supergoedkoop moet je ook niet willen denk ik. Dit is verder een nette prijs hoor, voor die locatie.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Timothy555 »

New York is afgelopen zomer gigantisch leuk gebleken.
Ik denk na over een korter bezoek met kerst 2023 - zou kunnen van vrijdag 23 tot dinsdag 26 gaan met maar 1 dag verlof te nemen.

Dus 4 nachten, 5 dagen. Hoe is New York met kerst? Aanvaardbaar hotel heb ik al gevonden qua prijs. Vluchten zijn er uiteraard nog niet.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door mtl »

New York tijdens kerst is zeker aan te raden. Helemaal als het weer meewerkt.
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3208
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door tosca »

New York met kerst is echt te gek! De stad is prachtig versierd en heel gezellig.

Je moet er alleen rekening mee houden dat als je 4 nachten gaat en de 23e vertrekt je natuurlijk niet de 26e terug bent, maar de 28e.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Timothy555 »

Ik kan vrijdag 22/12/2023 vertrekken (die dag neem ik verlof) en dan terug naar huis na vier nachten op 26/12/2023 —> ‘s ochtends landen om 9u op 27/12. Misschien neem ik die dag ook verlof, misschien werk ik dan gewoon wat thuis.

Maar met 1 of max 2 dagen verlof kan ik dus 4 nachten/5 dagen NYC doen gezien hoe kerst volgend jaar valt.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door jill1234 »

Super tof idee! Ik denk wel dat tickets erg duur zijn rond kerst; mijn neef studeert in New York nu en ik wilde mijn zus verrassen met kerst door haar zoon over te laten komen,maar dat grapje bleek wat erg duur. 1300 euro voor een retourtje! Nu keek ik wel pas in oktober, dus wellicht dat het goedkoper is als je eerder kijkt.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Timothy555 »

Ik denk dat het goedkoper kan als je lang genoeg op voorhand boekt, maar zeker is dat natuurlijk nooit.

Ik kijk het even aan. Hotel geboekt (annuleerbaar tot 3 dagen voor aankomst) aan erg goede prijs, heb een prijs voor vliegtickets in m’n hoofd en als die daaronder komt sla ik toe.
Rivanov
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 dec 2022, 14:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Rivanov »

In februari 2013 zijn we voor de eerste keer in New York geweest. Dit was voor ons ook de eerste keer Verenigde Staten. Daarna hebben we in 2016 een rondreis aan de Westkust gemaakt en in 2017 een rondreis door Florida.

Mijn grote wens was om nog een keer terug te gaan naar New York en dan ook graag in kerstsfeer. Dit jaar gaat dat er dan eindelijk van komen.
Volgende week zaterdag 24 december vliegen we naar New York om daar heerlijk van de kerstdagen te genieten. 29 december komen we weer terug.

Kan niet wachten! :)
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 795
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

All About NEW YORK CITY

Bericht door tomaat85 »

5 Observation deck in one day.
leuke vlog , voor iedereen die een keuze moet maken welk observation deck te bezoeken tijdens een NYC visit
Grote Amerika fan
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door jill1234 »

Komende zomer gaan wij op camperreis en we leveren de camper in New York in waarna we nog 3 nachten een hotel in Manhattan hebben; het is voor mijn gezin de eerste keer in NY; ik ben er als kind met mijn ouders geweest, maar daar weet ik niet heel veel meer van. We hebben bijna 3 volledige dagen, niet heel lang dus, maar ik zit te kijken of ene New York Pass iets voor ons is; ik vind ze alleen nogal prijzig, dus twijfel erg.
Wat we in elk geval willen doen is naar Ellis Island; het vrijheidsbeeld in. Naar het 911 museum en de Top of the Rock. Verder vooral veel rondstruinen denk ik. Ik denk dat , als we het bij deze 3 betaalde attracties houden, een pass niet rendabel is.
Of zijn er nu dingen die ik echt over het hoofd zie en wat echt een must do is? En is het dan dus wel verstandig zo'n pass te kopen?
Ik hoor het graag!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door IngridUSA »

Kijk eens hier of je het eruit haalt:
https://www.newyork.nl/erics-pass-picker/
Als je weer wat je sowieso wilt zien dan kun je makkelijk nagaan of het voordeliger is.
Ik vond het ideaal, maar dat was nog in de tijd van timeslots voor Corona. Wij zijn ook naar het Vrijheidsbeeld geweest maar de kroon was toen helaas niet te bezoeken. Als ik het goed heb is die nu weer wel open. Kijk goed of dat bijvoorbeeld bij zo’n pass inbegrepen is. Anders wellicht beter rechtstreeks kopen (bij de authorized seller natuurlijk).
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door jill1234 »

Dank je, dat is een fijne site, die had ik nog niet gevonden! Ik zie dat ik daarmee toch wel bespaar met die 3 attracties. Ik ga even uitzoeken hoe het dan werkt met reserveren enzo.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door IngridUSA »

Neem ook de app van Eric's; die is zo handig en ook ter plaatse voor o.a. het metronetwerk. Er staan ook handige tips in voor dagindelingen en zaken die gratis te bezoeken zijn. Hij heeft ook een Facebook site en regelmatig kortingscodes voor die passen.
Hier mijn verslagje van afgelopen meivakantie: misschien heb je daar nog wat aan:
viewtopic.php?p=1284967#p1284967
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door jill1234 »

Dank voor de tip! Ik ben ook nog op zoek naar plekken waar je voor een redelijke prijs goed kan ontbijten. Iemand tips?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer