All About NEW YORK CITY

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door meyem »

Hoe bedoel je? heb je entree met een pass, of zo? Dat kan volgens mij niet .... maar de kosten liggen niet zo heel hoog, advies is dus wel snel te boeken.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Josje99
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 14 mar 2013, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Dordrecht

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Josje99 »

Voor Crown acces betaal je $ 21 pp
Daarmee heb je natuurlijk gelijk de boot, ook naar Ellis Island. Hoop dat we tijd hebben om die te bezoeken want we gaan om 14 uur naar 9/11 museum. En ook nog lunchen tussendoor......
Jessy50
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 07 dec 2017, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Jessy50 »

meyem schreef:Hoe bedoel je? heb je entree met een pass, of zo? Dat kan volgens mij niet .... maar de kosten liggen niet zo heel hoog, advies is dus wel snel te boeken.
We zitten er inderdaad aan te denken om een pass te kopen. Daar zit de boot en entree bij in, maar niet The Crown. Dan betalen we dus 21 dollar pp om The Crown te bezoeken. Vandaar mijn vraag.

Jessy50
Carolena
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 sep 2016, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Carolena »

Nog een vraagje over bezoek aan Statue of Liberty..
Wij hebben Crown tickets. Hoeveel tijd ben je gemiddeld kwijt bij een bezoek aan de Liberty Island (met Crown) en Ellis Island? In het ene verhaal lees ik 3u.. het andere zegt minstens 5u. Nu weet ik wel dat het van persoon tot persoon afhangt, maar wij zijn niet zo'n mensen die elk detail gezien moeten hebben.. We gaan naar in het kroontje, boot op naar Ellis Island, daar even rondlopen en weer terug.
We hebben tickets om 10u. Mag ik er dan vanuit gaan (met oog op lunch) dat we terug zijn aan Battery Park tussen 13 en 14u?
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door meyem »

nu ja, ik zou niets reserveren voor die middag, juist omdat met name Ellis Island best wel wat tijd kan vergen ... de boot vaart zo'n beetje elke kwartier terug, dus wat dat betreft ben je vrij om te gaan wanneer je wilt ...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Carolena
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 sep 2016, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Carolena »

Ok, thx!
Ik ga niets reserveren :D , en ga ervan uit dat ik ergens tussen de 3 en 5u in totaal weg zal zijn dan :wink:
Josje99
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 14 mar 2013, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Dordrecht

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Josje99 »

wij hebben de tickets voor 9 uur geboekt en ook nog in de middag om 14 uur bij 9/11 museum.
dat moet toch wel haalbaar zijn?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door hemmie »

Hangt er denk ik vanaf wanneer je gaat, wij moesten in augustus al een uur in de rij staan voor de boot vanaf Statue of Liberty naar Ellis Island, zo wordt het dus wel een dagvullend programma.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door meyem »

daarom adviseer ik altijd om de eerste boot te nemen, die is absoluut het rustigst ... misschien kun je dat met die kaartjes van 9 uur ook doen, ze zijn volgens mij niet heel pietluttig over de precieze tijd, omdat veel mensen toch niet weten of het om de boottijd of de kroontijd gaat op het ticket.

14 uur zal dan wel lukken, maar wie weet, had je nog best langer op Ellis Island willen blijven ... anderen zijn snel klaar, dus er valt niet veel zinnigs over te zeggen.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
LeenG
Amerika-expert
Berichten: 3722
Lid geworden op: 18 sep 2008, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door LeenG »

hemmie schreef:Hangt er denk ik vanaf wanneer je gaat, wij moesten in augustus al een uur in de rij staan voor de boot vanaf Statue of Liberty naar Ellis Island, zo wordt het dus wel een dagvullend programma.
:shock:
Urgh ik hoop dat dat in april beter meevalt.
Josje99
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 14 mar 2013, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Dordrecht

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Josje99 »

9 uur is niet de eerste maar de tweede dus hopelijk valt de drukte mee......het is trouwens in juli.
Het belangrijkste voor ons is om in de kroon te gaan.
Daarna nog lekker wat lunchen en naar het museum.
Gebruikersavatar
Matan
Amerikafan
Berichten: 288
Lid geworden op: 08 dec 2011, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Matan »

Ik herinner mij wel nog dat wij in een aparte rij mochten aanschuiven omdat wij tickets met een vast uur hadden. De andere rij waren gewone tickets zonder vast uur. Denk dat wij op 10 min op de boot zaten. Crown tickets zal niks worden, iets te lang gewacht met boeken :(
Josje99
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 14 mar 2013, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Dordrecht

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Josje99 »

Zonde..... :cry:
Carolena
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 sep 2016, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Carolena »

Korte vraag...
Is Central Park zowel op zaterdag als op zondag verkeersvrij? Ik dacht altijd gelezen te hebben enkel op zondag, maar op verschillende sites lees ik "traffic allowed on weekdays..."
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Frasi »

Jessy50 schreef:
meyem schreef:Hoe bedoel je? heb je entree met een pass, of zo? Dat kan volgens mij niet .... maar de kosten liggen niet zo heel hoog, advies is dus wel snel te boeken.
We zitten er inderdaad aan te denken om een pass te kopen. Daar zit de boot en entree bij in, maar niet The Crown. Dan betalen we dus 21 dollar pp om The Crown te bezoeken. Vandaar mijn vraag.
Jessy50
Inderdaad een beetje overdreven om $21 te betalen voor een Crown access die maar $3 extra kost.
Wat ik twee jaar geleden heb gedaan: ik heb andere activiteiten uitgezocht voor de pas en heb los daarvan als 7e activiteit voor $21 het bezoek aan het Statue of Liberty incl Crown gedaan. Als echte Hollander had ik ook een beetje gekeken hoe ik de meeste value-for-money uit deze pas kon krijgen. Ik kon makkelijk 6 andere activiteiten uitzoeken die oorspronkelijk veel duurder waren (de pass kost $122 dus je betaalt gemiddeld $20 er activiteit).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
LeenG
Amerika-expert
Berichten: 3722
Lid geworden op: 18 sep 2008, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door LeenG »

Een nieuw museum in NY over spionage. Ziet er wel cool uit maar dure tickets $39 voor een volwassene.

https://start.spyscape.com/
Lijkt me ook heel leuk om met kinderen te doen!
Carolena
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 sep 2016, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Carolena »

Carolena schreef:Korte vraag...
Is Central Park zowel op zaterdag als op zondag verkeersvrij? Ik dacht altijd gelezen te hebben enkel op zondag, maar op verschillende sites lees ik "traffic allowed on weekdays..."
Iemand?
En scheelt het zoveel wanneer je gaat fietsen op autoloze dag of op een weekdag? Het is toch maar op bepaalde punten dat er auto's rijden hé?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door hemmie »

Geen idee, wij waren er afgelopen zomer op een vrijdag, en er reed verkeer over de grotere wegen door het park. Ik vond dat echter geen probleem, er zijn goede oversteekplaatsen (met stoplichten), en wandel- en fietspaden naast de weg.
Laatst gewijzigd door hemmie op 22 feb 2018, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Terug in Texas!
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door mtl »

Carolena schreef:Korte vraag...
Is Central Park zowel op zaterdag als op zondag verkeersvrij? Ik dacht altijd gelezen te hebben enkel op zondag, maar op verschillende sites lees ik "traffic allowed on weekdays..."
http://www.centralpark.com/visitor-info ... gulations/
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Wanderlust »

Net terug van weekje NYC... had geen idee dat de ING (debit)card op zoveel plekken moeiteloos gebruikt kan worden. Voor de metro, maar ook bij genoeg winkels. Eettentjes wat minder. Met name beide Targets (Tribeca en Herald Sq) echt top-ervaring mee.
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer