All About NEW YORK CITY

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1227
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door IngridUSA »

Dat zou ik echt laten afhangen van waar je verblijft en waar je die dag naar toe wil. Het heeft geen zin om de stad te doorkruisen voor een ontbijt. Kijk eens wat er in je buurt zit; er is op elke hoek van de straat wat te krijgen.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door jill1234 »

Heb inmiddels wat ketens gevonden waar we kunnen ontbijten. Allemaal binnen 10 minuten lopen van hotel .Top!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door tomaat85 »

jill1234 schreef:
03 jan 2023, 20:55
ketens
Wanneer de wens om bij een keten te eten zal ik de laatste zijn om te zeggen om dat niet te doen.

Maar...juist in NY kan je bijna op elke hoek van de straat "eten" (is ook wat IngridUSA zegt) en ik denk dat je jezelf te kort doet door hier niet ook eens te ontbijten/eten te halen. Wij hebben de meest briljante (ontbijt) maaltijden genoten bij de verschillende Deli's. Vers gebakken ei (gebakken zoals je wilt en met en zonder kaas/bacon etc) op een verse bagel.....ik wil terug :wink:
Grote Amerika fan
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door jill1234 »

Haha, we zullen wel zien. Mijn mannen zijn chaggerijnig als ze honger hebben, dus ik heb wel een bepaalde voorbereiding nodig voor als de nood te hoog wordt ;-) Maar zien we iets anders aantrekkelijks dan gaan we daar uiteraard voor.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Fiba
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 jan 2023, 17:09

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Fiba »

Komende zomer gaan we oa naar New York. Omdat we er al vaker zijn geweest willen we ook wat uitstapjes buiten de stad maken. Washington staat ook nog op het wensenlijstje. Er worden 1 en tweedaagse excursies aangeboden. Bij de 2 daagse trip ga je ook naar de Amish en Philadelphia. Wie heeft deze excursies gemaakt en was het de moeite waard aangezien je, vooral bij de 1 daagse trip, veel in de bus zit. Ook tips voor andere uitjes buiten de stad zijn welkom.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door mtl »

Eerlijk gezegd vind ik twee dagen voor Washington, Philadelphia en de Amish nogal gekkenwerk.
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door tomaat85 »

Ik onderschrijf de reactie van mtl.
Hoe vaak je ook in NYC bent geweest, mijn mening is dat je nooit bent uitgekeken. NYC is zoveel meer dan alleen Manhattan. Brooklyn, Jersey en Queens hebben ook (heel) veel te bieden en wanneer je van fietsen houdt dan kan je daar ook zomaar een hele dag mee zoet zijn.
Washington verdient in mij ogen ook tenminste 3 hele dagen en de Amish was geinig maar niet meer dan dat. We zijn hier "doorheen" gereden op onze roadtrip. Maar om daar een dag in NYC voor in te ruilen? zouden wij nooit gedaan hebben.
Maar, hoe dan ook..jullie gaan die kant op en ik wens jullie heel veel plezier!
Grote Amerika fan
Fiba
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 jan 2023, 17:09

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Fiba »

Het gaat de laatste reis naar Amerika worden. New York zijn we al eerder geweest maar willen we nog beter leren kennen. Gaan daarna door naar Florida, ook al geweest maar ook dat willen we graag nog een keer doen. Washington zijn we nog nooit geweest maar omdat dit de laatste keer gaat zijn toch aan het kijken of het mogelijk is om te combineren. Amish is geen must maar zit toevallig in de 2 daagse trip. Het is een beetje zoveel mogelijk nog doen in de tijd dat we er zijn.
Elizabeth Henry
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 sep 2020, 15:53
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Elizabeth Henry »

Zoveel mogelijk doen kan zomaar resulteren in eigenlijk niks doen en vooral onderweg zijn. Je zegt er niet bij hoeveel tijd je op bepaalde plekken hebt.
Philadelphia en Washington DC zijn goed te bereiken vanaf NYC. Ik zou dan wel op eigen gelegenheid gaan, met bus of trein. Afhankelijk van je interesses kun je dan een plan maken en bekijken hoeveel tijd je waar nodig hebt.
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door deebee7 »

Eerste keer naar New york deze zomer voor ons gezin (2 volw en 2 kinderen 13 en 10 jaar). In april stranden we in NY na gecancelde vlucht maar zagen we enkel Brooklyn in het donker :oops: Deze keer dus écht NY bezoeken. We zijn er 2 volle dagen en dan nog de checkout dag (vlucht late namiddag vanuit LGA naar Orlando) Nu heb ik net een hotel geboekt nabij Times Square (The Muse). Ik stel me de vraag of dit de meest geschikte locatie is. Of zou Upper west side een betere regio zijn voor ons gezin? We zijn er natuurlijk maar kort dus ik wil liefst zo centraal mogelijk zitten maar wil langs de andere kant ook wel graag kunnen slapen 's nachts. Het nachtleven hoeft niet meteen met onze 2 kinderen. Wellicht is Upper west side rustiger?
Budget is beperkt naar NY-normen (wil onder de 300 euro/nacht blijven).
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door mtl »

Ik zou gewoon het hotel in Times Square aanhouden.
marieke van oorschot
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mar 2014, 18:10
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door marieke van oorschot »

Toevallig hebben wij afgelopen zomer in hotel The Muse geslapen. Heerlijk hotel! Niet veel last van lawaai. Je hoort altijd wel wat in NY. Oordoppen mee en geen probleem meer. Wij hadden echt een grote kamer met een enorme badkamer. Geen idee of alle kamers zo zijn. Inderdaad dicht bij TS. En dus gelijk in alle actie. Dicht bij metro wat ook handig is. Aanrader dus!
Loves Vegas!
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door deebee7 »

@mtl @marieke van oorschot Bedankt allebei voor de bevestiging dat TS toch de betere optie is. Dan laat ik de hotelboeking staan.
@marieke van oorschot Gaven jullie een voorkeur op voor kamerligging? Lijkt erop dat jullie 1 van de suites kregen! Daar reken ik niet te veel op maar zou wel mooi meegenomen zijn (kans klein gezien we met kinderen reizen en dus minstens 2 bedden nodig hebben) We boekten een 2 queen kamer via priceline.
marieke van oorschot
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mar 2014, 18:10
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door marieke van oorschot »

Wij hadden een superior kamer met 2 queensize bedden geboekt. Werkelijk geen idee of alle kamers ruim zijn of dat we geluk hadden…
Loves Vegas!
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door deebee7 »

Wij hebben dezelfde kamer geboekt. :wink:
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door deebee7 »

Ik moet nog een binnenlandse vlucht boeken van new york naar Orlando. Ik dacht eerst vanaf LGA of Newark te vliegen omdat dit kleinere luchthavens lijken en ik dacht dus ook minder lange rijen. Nu ben ik me wat aan het inlezen en blijkbaar is de bereikbaarheid van beiden een struikelblok. We zouden een namiddagvlucht of late avondvlucht nemen naar Orlando. Gezien het zomer is ben ik een beetje bang om de vlucht van 6pm te boeken gezien de vele onweders in Orlando in die tijd van het jaar en dus de kans op een cancellation. De latere vluchten zijn rond 9pm. Een andere optie is om de ochtend erna een zeer vroege vlucht te nemen naar Orlando maar dan moet ik nog een nacht bijboeken dichtbij 1 van de luchthavens in New York.
Enige tips om al dan niet vanuit JFK/La Guardia of Newark te vliegen? (uitgaande vlucht dus, geen inkomende)
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door mtl »

Newark is prima te doen met OV. Regelmatige treinen vanaf New York Penn.
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door deebee7 »

Maar duurdere taxirit (ga niet met OV met het hele gezin) --- gezien in andere staat en de tolls?
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door tosca »

Taxi is inderdaad duurder dan JFK (van daaruit geldt namelijk een flatrate), maar zoals mtl zegt: Met de trein is het echt goed te doen. Maar als je dat écht niet wil, dan zul je toch voor JFK moeten gaan.

Ik weet niet precies wat je bedoelt met langere of minder lange rijen. Helaas is het op vliegvelden wereldwijd niet al te best op dit moment. Maar afgelopen zomer hebben wij nergens last van gehad op JFK (ook niet op Newark trouwens).
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door deebee7 »

Ik bedoel idd met 'minder lange rijen' de rijen op de luchthaven zelf. In april op JFK was het niet zo fijn met de rijen.
Trein zie ik niet zitten met 2 kinderen en 3 grote koffers en elk nog eens een trolley als handbagage. Ik denk dat het dan toch eerder JFK zal worden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer