All About NEW YORK CITY

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door tosca »

Ik snap het hoor, met kinderen en veel spullen is de trein gewoon een minder handige optie.

Wij vlogen afgelopen zomer (eind juli) vanaf JFK naar en huis en hebben totaal geen rijen ervaren (dit in tegenstelling tot ons vertrek in april vanaf Schiphol waarbij we er 4,5 uur over deden ;) ).
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door deebee7 »

Bedankt. Het wordt JFK meer dan waarschijnlijk. Ik wacht nog even op de tarieven van jetblue want de prijzen zijn momenteel nogal hoog vind ik voor een one way naar Orlando (180 dollar pp)
Elizabeth Henry
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 sep 2020, 15:53
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Elizabeth Henry »

Als je toch met de taxi gaat, zou ik ook LaGuardia meenemen in je zoektocht.
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door deebee7 »

Bedankt voor de tip. La Guardia heeft wel niet de best track record als het op vertragingen en cancellations aankomt las ik. Maar ja, dat kan je eigenlijk altijd wel voorhebben en gezien ik zoek naar een vroege ochtendvlucht is de kans op een vertraging al een stuk kleiner.
Elizabeth Henry
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 sep 2020, 15:53
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Elizabeth Henry »

Je zou eens kunnen opzoeken wat de statistieken zijn voor je beoogde vluchten. Google op flight delay statistics en je komt een eind.
Ook kun je opzoeken hoeveel vluchten van dezelfde alliantie erna nog naar je bestemming gaan. Hoe meer, hoe groter de kans dat je later op de dag nog mee kan.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7762
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door mtl »

Statistieken zijn leuk maar eigenlijk heb je er niet veel aan. Er gebeuren zat onverwachte dingen waar je geen invloed op hebt.
Elizabeth Henry
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 sep 2020, 15:53
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Elizabeth Henry »

Klopt, zou ik ook geen rekening mee houden. Maar deebee7 maakt wel overwegingen die hiermee te maken hebben.
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door deebee7 »

Stats had ik idd al bekeken (ook de weerstats in july in orlando cfr tijdstippen onweders en mogelijke delays). Daarom was ik er wel uit dat het best een ochtendvlucht vanuit NYC naar MCO wordt. In april trouwens door het weer in MCO gecancelde vlucht vanuit JFK. Vanuit JFK heb je dan wel weer meer opties om latere vluchten te nemen (als daar nog plaats op is natuurlijk....wat in april niet het geval was)
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door tosca »

Ik zou me er niet al te druk om maken. Natuurlijk goed om rekening te houden met verschillende factoren. Maar puntje bij paaltje gaan er natuurlijk altijd meer vluchten wel (en op tijd) dan niet. Er kan altijd iets gebeuren waardoor er vertraging ontstaat of dat er iets anders gebeurt en dan lost de airline het altijd wel weer op.
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door deebee7 »

Ja klopt maar in april was Delta niet bepaald meewerkend toen onze connecting-vlucht werd gecancelled en we daardoor niet op bestemming geraakte. Ze boden pas 3 dagen later een alternatief aan. Er daar sta je dan met je hele gezin in New york. Er zijn ergere plaatsen om te stranden natuurlijk maar het was toch niet de meest aangename ervaring omdat je het zelf maar moest uitzoeken.
Heb voor komende juli uiteindelijk de vroege ochtendvlucht vanuit JFK geboekt.
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door tosca »

Snap ik! En zeker met kinderen onhandig en vervelend. Maar gelukkig gaat het vaak ook goed. En zeker nu je een ochtendvlucht hebt, nog meerdere opties later op de dag mocht er iets mis gaan :)
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door josea »

@deebee7
Ik las je berichten over taxi met gezin van en naar vliegveld.
Wij zijn net terug van New York en ik raad je sterk een Uber aan.
Rijden er ontzettend veel en meestal goedkoper dan taxi en hij staat binnen een paar minuten voor je neus als je er eentje in de app geregeld hebt.
Wij betaalden $102 van La Guardia naar New Jersey (zit wel $20 tol voor Lincoln tunnel in) en $80 van New Jersey naar JFK (ook met tol). Heel goed te doen dus!
trudy
Amerikafan
Berichten: 322
Lid geworden op: 23 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: h.i.ambacht
Contacteer:

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door trudy »

Vraagje over Uber. Kun je nu met de Uber app op je Nederlandse telefoon een Uber-taxi regelen in New York? Ik herinner me van zo'n 8 jaar terug in San Francisco, dat je voor een rit moest bellen en dat Uber een gesprek met een Nederlandse telefoon niet accepteerde, omdat de chauffeur je dan niet kon (of wilde) terugbellen naar een voor hen duur buitenlands nummer. Als ik mij goed herinner had mijn man toen speciaal daarvoor in Nederland al een Amerikaans sim-kaartje geregeld. Inmiddels is mijn man helaas overleden en reis ik binnenkort alleen naar New York. Heb wel uitgezocht hoe ik (redelijk voordelig en best wel snel) met openbaar vervoer in Brooklyn kom maar als een taxi regelen met een Uber zo gemakkelijk gaat, klinkt dat ook aantrekkelijk.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door josea »

Ja hoor, dat kan gewoon met de Nederlandse app op je telefoon. Gaat perfect.
Het is uiteraard wel duurder dan met de metro…
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door jill1234 »

We willen tijdens ons bezoek aan New York 1 uitzichtplatform bezoeken: The Summit wordt vaak genoemd als leukste/mooiste; maar, 2 van de 4 hebben hoogtevrees; is een ander platform dan beter?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Stan.Gobien »

Alle platformen hebben hoge hekkens of glazen ruiten.
Mijn vrouw heeft ook hoogtevrees, maar zij kan er prima mee overweg als er hoge hekkens staan.
Ze zal haar afstand houden en dan misschien vlug eens proberen te kijken terwijl ik haar hand vast houd.
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door deebee7 »

josea schreef:
16 mei 2023, 19:00
@deebee7
Ik las je berichten over taxi met gezin van en naar vliegveld.
Wij zijn net terug van New York en ik raad je sterk een Uber aan.
Rijden er ontzettend veel en meestal goedkoper dan taxi en hij staat binnen een paar minuten voor je neus als je er eentje in de app geregeld hebt.
Wij betaalden $102 van La Guardia naar New Jersey (zit wel $20 tol voor Lincoln tunnel in) en $80 van New Jersey naar JFK (ook met tol). Heel goed te doen dus!
Ik dacht dat taxis een 'flat rate' hadden van iets in de 70 dollar voor JFK/Manhatten en omgekeerd. Of heb ik dat nu verkeerd voor?
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8335
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Bennogr »

Net terug van een reisje naar Amsterdam. Heen en terug tussen Manhattan en JFK met de (gele) taxi, $74 vast tarief + tolheffingen. Grote voordeel: een vaste prijs, zelfs als je 1,5 uur doet over de reis zoals bij onze terugreis het geval was (de wegen en straten naar en in Manhattan stonden weer eens stil). Als je die tijd zou moeten betalen zou het een stuk duurder geworden zijn.

Let op dat je een officiele taxi neemt, alle "aanbiedingen" van snorders zouden wel eens een stuk duurder kunnen uitvallen. Uber en Lyft natuurlijk uitgezonderd.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door josea »

Uber is natuurlijk ook een vast bedrag. Wij hadden een redelijk hoog tarief vanaf het vliegveld (vraag en aanbod op het moment helaas….) en we moesten ook naar New Jersey, wat een stuk duurder is dan Manhattan.
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door jeppiepruts »

Dat is niet waar. Uber is geen vast bedrag. Ik ben zowel van Newark naar New Jersey als van New Jersey naar JFK gegaan en in beide gevallen viel de prijs hoger uit dan de inschatting die Uber (app) tevoren maakte. Dat staat er ook duidelijk als je de Uber reserveert.

De prijs heeft ook niets met vraag en aanbod te maken. Alle prijzen liggen vast. Voor km/miles, tijd, tol etc. De te verwachten route en tijd daarvoor is wat de prijs bepaalt.

Ik was van Jersey City naar JFK 120 dollar kwijt door onverwachte drukte in/na de avondspits, waar die rit 87 ofzo had moeten kosten.

Edit: van Newark naar Jersey City was 43 dollar; 3 dollar duurder dan vooraf ingeschat
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer