All About NEW YORK CITY

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Pascal »

Wanderlust schreef:Net terug van weekje NYC... had geen idee dat de ING (debit)card op zoveel plekken moeiteloos gebruikt kan worden.
En betaal je daar geen kosten op per transactie?
Madphil
Amerikakenner
Berichten: 402
Lid geworden op: 03 mei 2007, 08:10
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Arnhem

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Madphil »

Wat bedoel je precies met de debit card? De gewone huis-en-tuin pinpas die je hier in NL ook gebruikt?
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Wanderlust »

Ja, de zgn. 'betaalpas'

@Pascal, 1,1% koersopslag (tov 2% wanneer je met cc betaalt, en €2,25 + 1,1% voor het opnemen van geld)
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Pascal »

Wanderlust schreef:@Pascal, 1,1% koersopslag (tov 2% wanneer je met cc betaalt, en €2,25 + 1,1% voor het opnemen van geld)
Mijn Belgische bank:
Debit kaart: €0,50 + 1% koersopslag
Credit kaart: 1% koersopslag
Cash afhalen: €5 + 1% koersopslag

Bij mij zou de 50 eurocent per transactie aardig aantikken met de gewone bankkaart, vandaaf dus mijn vraag. Dank.
Gebruikersavatar
Matan
Amerikafan
Berichten: 288
Lid geworden op: 08 dec 2011, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Matan »

GJ schreef:Wanneer de lijst opengaat, weet ik niet precies, maar dat wordt ruim op tijd aangekondigd via de Twitter-pagina van Jimmy Fallon. Dat zal bij Colbert ook vast het geval zijn geweest, maar daar checkte ik eigenlijk gewoon drie keer per dag de 1iota-pagina en opeens kon je je op zaterdagochtend aanmelden :D

Ik had me voor Fallon een paar weken eerder aangemeld dan voor Colbert, toch kwam ik er bij Colbert wel doorheen en bij Fallon niet. Misschien dat de kaartjes ook op verschillende manieren of momenten worden 'verloot' (je moet bijvoorbeeld bij Fallon een reden opgeven dat je de show wilt bijwonen en bij Colbert hoefde dat niet). Dat je al wel kaartjes hebt voor de ene show zal inderdaad misschien je kansen op een andere show verkleinen. Kreeg jij echt letterlijk te horen dat je geen kaartjes voor Kimmel kreeg omdat je er al voor James Corden had?

Ik had trouwens ook mijn 1iota-profiel zoveel mogelijk gevuld, behalve de socialmediakoppelingen. Wie weet helpt dat ook wel. En als je destijds daadwerkelijk bij de show bent komen opdagen waar je kaartjes voor had, is dat goed voor je 'attendance rate' en dat is ook weer bevorderlijk voor je kansen op kaartjes, begreep ik.
Ondertussen mij vorige vrijdag via 1iota kunnen plaatsen op de waitlist. Maar via-via heeft een kennis die werkt bij Fallon ons een vip duoticket kunnen bemachtigen. Blijkbaar ben je met die 'vip' ticket meteen zeker dat je kan bijwonen. Heb mijn request op 1iota dan maar geannuleerd aangezien ik daar nog op waitlist stond.
Gebruikersavatar
Johan VL
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Johan VL »

Even een vraag, weet niet of ik hem in dit topic juist stel, maar probeer het toch.

Metrocard die je op JFK koopt voor 7 dagen, kun je daar ook gebruik mee maken van de PATH van Jersey naar Manhattan?
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3208
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door tosca »

Nee, je kunt wel van hetzelfde pasje gebruik maken maar je moet er apart tegoed op zetten.

https://www.panynj.gov/path/metrocard.html
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Pascal »

Ja en nee...
PATH accepts MetroCards that have a Pay-Per-Ride value on them. The MTA allows MetroCards to hold both Unlimited Passes and Pay-Per-Ride values on the same card. (Click here to learn more.) As long as your MetroCard has sufficient Pay-Per-Ride value on it to pay the PATH fare, it can be used on PATH. PATH does not accept any EasyPayExpress MetroCard.
Met een metrocard kan je de PATH betalen, maar je moet er naast je 7 dagen abonnement ook apart geld op zetten om de PATH te kunnen gebruiken.
Dus per rit van en naar NJ kost je dat $2,75 extra tenzij je voor een aparte 7 dagen pas gaat voor $29
Gebruikersavatar
Johan VL
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Johan VL »

Thanx, ik heb op de link geklikt. Op JFK koop ik een metro card voor 1 dollar. Voor 30 dollar erbij heb je een 7 dagen kaart zo begreep ik het. Als je met PATH gaat, moet je dan extra saldo erop zetten (zie dat eigenlijk niet op die link), maar dat kan ik daar gewoon bij het station doen waar ik bij PATH op wil stappen? Het gaat van Jersey naar World Trade Center. Staat daar hoeveel dat zou moeten zijn?
Gebruikersavatar
Johan VL
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Johan VL »

Pascal schreef:Ja en nee...
PATH accepts MetroCards that have a Pay-Per-Ride value on them. The MTA allows MetroCards to hold both Unlimited Passes and Pay-Per-Ride values on the same card. (Click here to learn more.) As long as your MetroCard has sufficient Pay-Per-Ride value on it to pay the PATH fare, it can be used on PATH. PATH does not accept any EasyPayExpress MetroCard.
Met een metrocard kan je de PATH betalen, maar je moet er naast je 7 dagen abonnement ook apart geld op zetten om de PATH te kunnen gebruiken.
Dus per rit van en naar NJ kost je dat $2,75 extra tenzij je voor een aparte 7 dagen pas gaat voor $29
Thanx Pascal. Dus 2,75 er extra opzetten, en dat kan bij het PATH Station? Gewoon kaart erin duwen, opwaarderen, en aangeven met hoeveel? Het is maar voor één keer, verwacht maar 1 dag in Jersey te zijn.

En dat extra geld erop zetten moet bij PATH station, dat gaat niet al op JFK neem ik aan, want daar heb je de PATH niet denk ik?
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3208
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door tosca »

En de machines spreken voor zich en bij het station bij World Trade staan er genoeg. Mocht je er niet uitkomen, staat er ook nog personeel om je een handje op weg te helpen!
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Pascal »

voor 1 dag hou je het gewoon simpel en koop een apart PATH ticketje. Is zelfde prijs als zou je het op je metrocard zetten en minder gedoe lijkt mij
https://www.panynj.gov/path/fares.html
Er is ook de PATH 2 trip metrocard al weet ik dan niet of je bovenop de $5,50 nog eens $1 voor de metrocard moet betalen. Staat niet echt vermeld.
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3208
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door tosca »

Dat kan inderdaad ook! Dan betaal je inderdaad 2x 1 dollar voor het kaartje (extra).

Het is overigens dezelfde machine, dus qua gedoe maakt het niet zo heel veel uit.
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Pascal »

Die $1 is toch enkel voor Metrocard, niet voor een gewoon ticketje?
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3208
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door tosca »

Ja, daarom is het dus 1 dollar per kaartje extra :)
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7724
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door mtl »

Ik zou gewoon die weekkaart plus het bedrag wat je voor PATH nodig hebt op één kaart laden.
Gebruikersavatar
Johan VL
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Johan VL »

ja de metrocard heb je tenslotte al. Niet dat die 2x 1 dollar nu zo extreem zijn, maar lijkt me niet nodig. Denk dat gaat wel lukken dan.

Wederom dank voor de adviezen :-).
Gebruikersavatar
LeenG
Amerika-expert
Berichten: 3722
Lid geworden op: 18 sep 2008, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door LeenG »

Ik heb op TA dit topic gelezen ivm airtrain en metrocards en ik geraak er niet wijs uit. Kan ik op Jamaica station ineens de $5 betalen + 7days unlimited op 1 metrocard?
https://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g ... _York.html
Gebruikersavatar
Johan VL
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Johan VL »

Leen, zoals ik het begrijp (maar ben er nog niet geweest), kan dat dus wel. Je betaald 2x, dus voor 2 tickets. 1x voor die Airtrain, en daarna voor 1 weekkaart.

Zie dit filmpje, dat is handig:
Gebruikersavatar
Johan VL
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Johan VL »

Ik heb dan weer een andere vraag, en kan er met de zoekfunctie het antwoord niet op vinden.

Met de Metrocard, daarmee kan ik gewoon naar Brooklyn? Nu wil ik in Brooklyn van de ene plaats naar de andere plaats, en wel met B61 van Van Brunt St naar Atlantic Av. Dat kan ook gewoon met diezelfde metrocard?

Tot hoever is de Metrocard überhaupt geldig? Kun je er mee naar Jersey, Queens of Staten Island?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer