All About NEW YORK CITY

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Gebruikersavatar
GinnyUSA
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 21 okt 2015, 18:19
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door GinnyUSA »

Ik niet. Maar het scoort goed. Wat is je vraag?
eveline77
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 18 okt 2011, 22:36
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door eveline77 »

Frasi schreef:
Jessy50 schreef:
We zitten er inderdaad aan te denken om een pass te kopen. Daar zit de boot en entree bij in, maar niet The Crown. Dan betalen we dus 21 dollar pp om The Crown te bezoeken. Vandaar mijn vraag.
Jessy50
Inderdaad een beetje overdreven om $21 te betalen voor een Crown access die maar $3 extra kost.
Wat ik twee jaar geleden heb gedaan: ik heb andere activiteiten uitgezocht voor de pas en heb los daarvan als 7e activiteit voor $21 het bezoek aan het Statue of Liberty incl Crown gedaan. Als echte Hollander had ik ook een beetje gekeken hoe ik de meeste value-for-money uit deze pas kon krijgen. Ik kon makkelijk 6 andere activiteiten uitzoeken die oorspronkelijk veel duurder waren (de pass kost $122 dus je betaalt gemiddeld $20 er activiteit).
Begrijp ik goed dat je dus het vrijheidsbeeld helemaal buiten de pas om hebt gedaan? Gewoon een activtiteit minder geboekt? Ik zat namelijk ook al te kijken hoe ik dit moest doen omdat ik ook in de crown wil.

En hoe lang duurt de boottocht? Dus hoe laat moet ik bij de boot zijn als ik een ticket voor 9 uur heb?
2012 Rondreis Zuidwest met gezin
2013 Rondreis Noordwest en stukje Canada met gezin
2019 New York met dochter
2023 New York met zoon
Kimdum
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 22 jan 2017, 10:35
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Kimdum »

Is er in NY ook een mogelijkheid om Broadway tickets daar ter plaats te komen zoals je in Londen kan doen?
Of is het beter/veiliger om de tickets gewoon op voorhand aan te schaffen?

We willen graag naar Frozen op Broadway gaan kijken.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door mtl »

Heel simpel. Als het een populaire voorstelling is waar veel vraag na is dan kan je beter vooraf boeken. Die loketten zoals je die in Londen ziet verkopen vooral kaarten van niet uitverkochte voorstellingen.
Kimdum
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 22 jan 2017, 10:35
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Kimdum »

Oke bedankt voor de informatie :)
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Frasi »

eveline77 schreef:Begrijp ik goed dat je dus het vrijheidsbeeld helemaal buiten de pas om hebt gedaan? Gewoon een activtiteit minder geboekt? Ik zat namelijk ook al te kijken hoe ik dit moest doen omdat ik ook in de crown wil.

En hoe lang duurt de boottocht? Dus hoe laat moet ik bij de boot zijn als ik een ticket voor 9 uur heb?
Yep, Ik heb het vrijheidsbeeld los geboekt (rechtstreeks bij statuecruises.com voor destijds $21 incl crown).
Met de Citypass kan je 6 activeiten boeken. Ik heb i.p.v. de Ferry gekozen voor de Circle Line Cruise (zie onder)

CityPASS Admission Includes
1 - The Empire State Building
2 - American Museum of Natural History
3 - The Metropolitan Museum of Art
4 - Top of the Rock Observation Deck OR Guggenheim Museum
5 - Ferry Access to Statue of Liberty and Ellis Island OR Circle Line Sightseeing Cruises
6 - 9/11 Memorial & Museum OR Intrepid Sea, Air & Space Museum

Ik weet niet meer hoe lang de boottocht duurt. Een minuut of 20 geloof ik. Maar het komt niet zo extreem precies. Neem ongeveer een uur de tijd tussen je aanwezigheid op Battery Park (daar moet je ook nog door security en boarden) en het binnengaan van het statue.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Frasi »

Ook New York heeft een last-minute ticketoffice zoals Londen: TKTS.
Je kan er alleen tickets op de dag van voorstelling kopen, maar aan dit dagelijkse aanbod kan je wel zien welke voorstellingen ze aanbieden. Zoals @MTL al aangeeft doorgaans niet de meest actuele of populaire shows.

https://www.tdf.org/nyc/81/TKTS-Live
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
eveline77
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 18 okt 2011, 22:36
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door eveline77 »

Als ik zo'n flexpas neem voor New York, kan ik dan ook al thuis de bus naar bijv Woodbury Common reserveren en zo ja hoe gaat dan dan?
2012 Rondreis Zuidwest met gezin
2013 Rondreis Noordwest en stukje Canada met gezin
2019 New York met dochter
2023 New York met zoon
Reiziger#4
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jan 2019, 20:02

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Reiziger#4 »

Ik wil graag alvast de kaartjes voor het Vrijheidsbeeld (crown acces) en One World Observatory bestellen.
Zijn Vrijheidsbeeld en One World Observatory + memorial op 1 dag te doen?
Zo ja, welke volgorde is handig: eerst One World, of eerst Vrijheidsbeeld
Bijvoorbeeld 9:30-10:00 voor One World Obervatory en 13:00 uur Vrijheidsbeeld?

Hoeveel tijd hebben jullie hieraan besteed?
Gebruikersavatar
Hans_Belgium
Amerikakenner
Berichten: 562
Lid geworden op: 07 aug 2010, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Koekelare

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Hans_Belgium »

LeenG schreef:
18 aug 2017, 09:09
Leuke tips Iris! :thumbup:

Ik logeer in april in het LIC Hotel in Long Island City. Ik was al eens aan het rondneuzen en je hebt daar ook het Gantry Plaza State Park, dat ziet er ook een leuk park uit met fantastisch zicht op de Queensboro bridge en Manhattan, met onder andere dit reuzegroot pepsi sign. LIC zou ook een wijk zijn waar momenteel veel gebeurt, nieuwe winkels, horeca etc
544255336.jpg
Wij logeren halfweg april ook in het LIC hotel.
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door BigJesper »

Een vraag wat betreft het meenemen van een tas met water/snacks/powerbank... Wordt hiermee moeilijk gedaan bij attracties in New York( en DC)? Weet bijvoorbeeld dat je voor het Vrijheidsbeeld door de beveiliging moet, maar ik weet zo 1 2 3 niet wat wel en wat niet mee mag.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door mtl »

Als het goed is staat op de website van de attractie wat je wel en niet mag meenemen.
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door BigJesper »

Ik heb onderstaand conceptschema voor vier volle dagen New York gemaakt. Wij maken gebruik van de New York Pass (scheelt bijna 130 eu p.p.), dus veel attracties zijn inbegrepen.

We willen redelijk flexibel zijn en daarom doen we niet aan vooraf boeken. Het enige waar we met tijd op moeten letten, is de Circle Line Cruise (deze vaart enkel om 10am en 1:30pm). Wel wil ik weten of onderstaand schema realistisch is. Kan ik bepaalde activiteiten beter omgooien, omdat het een bepaalde dag gunstiger kan zijn i.v.m. drukte? Schiet maar raak.

Vrijdag 3 mei
  • Inchecken rond een uur of 3/4 's middags
    Times Square
    Little Italy/Chinatown
Zaterdag 4 mei
Vroeg op:
  • Vrijheidsbeeld + Ellis Island
    Raging Bull, Broadway, Financial District en Wall Street
    9/11 Memorial & Museum
    Avond SoHo?
Zondag 5 mei
  • Madison Square Garden Tour
    Circle Line Best OF NYC (2,5 uur), half 2 (1:30pm) uitvaren.
    Intrepid S.A.S. Museum

Maandag 6 mei
  • Fietsen huren bij Unlimited Biking voor Central Park (huren tot 8pm!)
    St. Patrick's Cathedral
    Trump Tower
    Chrysler Tower
    Grand Central Terminal
    UN Headquarters
    Empire State Building (In het donker!)
Dinsdag 7 mei
  • Top of the Rock
    Radio City Music Hall
    Rockerfeller Center
    Fietsen huren bij Unlimited Biking voor Brooklyn Bridge
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door tomhster »

Ja, dat is te doen, maar ik zou de vraag in een eigen topic zetten. Dan krijg je waarschijnlijk meer advies. Er is over een aantal keuzes namelijk nog wel wat te zeggen.
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door BigJesper »

@tomhster

Dat was in eerste instantie ook de insteek. Mijn reistopic richt zich breder dan enkel NYC. Dit centrale topic wordt toch vaker bezocht door de New York kenners, dus ik verwacht hier eerder input te krijgen dan in mijn eigen topic. ;)
Aurora
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2017, 16:44
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Aurora »

Inmiddels heb ik er 2,5 dag NY op zitten en het leek me wel aardig om mijn ervaringen te beschrijven.

Het LIC Hotel in Queens is een aanrader. Het hotel is schoon, de douches zijn super (goede waterdruk) en het personeel heel aardig en attent. Het ontbijt wordt tijdens de ontbijturen vers klaargemaakt en bijgevuld (eieren, spek en worstjes), verder zijn er bagels, toast, cereals, sinaasappels, koffie, thee, sap en melk. Voldoende om een goede bodem te hebben. Ik las veel “klachten” dat het niet gevarieerd is, dat klopt, maar er is voldoende keus en thuis eet ik toch ook iedere dag hetzelfde. :wink:
Verder krijg je iedere dag een flesje water en wordt de kamer helemaal schoon gemaakt.

We hebben in 2 dagen 65 km gelopen. Vanaf het hotel kun je over de Queensbridge naar het centrum lopen. (Wij liepen in een uur naar Rockefeller). Of je pakt de metro M (in het weekend en laat op de avond rijdt deze niet of in ieder geval niet naar de halte van het hotel) F of E. Door veel te lopen hebben we heel wat dingen gezien.
Fietsen op de Brooklyn bridge raad ik af. Door de vele voetgangers is het niet te doen. Al lopend kom je er amper doorheen, laat staan op de fiets.

Van JFK is het hotel heel makkelijk te bereiken. Je pakt eerst de Airtrain naar Jamaica station (betalen doe je achteraf) en daarna volg je de borden naar de Subway. Als je E pakt kun je uitstappen op Court Square -23 station. Je bent voor dit alles 5 + 1 dollar (voor de metrokaart) plus 2,75 kwijt.

De auto hebben we opgehaald bij Laguardia. Dat leek ons handig met wegrijden uit NY. Er stond dat je met 30 minuten op Laguardia zou zijn. Nou... we hebben er uiteindelijk 2 uur over gedaan om bij de Rentals te komen. Eerst met de metro naar Roosevelt Av. Daar met de Q70 Laguardia Link naar terminal b. Vanaf daar moet je met de blauwe shuttle naar terminal a en daar met de shuttle van autoverhuurder. Laguardia wordt verbouwd en het kan de drukte niet aan. De shuttles naar terminal a laten daarom lang op zich wachten en er staan echt rijen mensen. En iedereen dringt naar voren, het maakt niet uit dat je er al eerder stond. :roll:
Bij de verhuurder zelf hadden we vlot de auto en we waren ook snel uit NY. Maar op tijd vertrekken naar Laguardia is dus geen overbodige luxe.
Reisverslagen 2017, 2018 & 2019 https://lovetocookhealthy.nl/reizen/
AnnaHelena
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 sep 2016, 18:14
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door AnnaHelena »

Ook wij zijn aan het bekijken wat we graag zouden willen doen in New York. Ik lees hier al veel over wachttijden bij bijv. de ferry naar Ellis Island, naar de top van ESB enz. Weet iemand misschien hoe dat zit bij de musea? We overwegen the Met, MoMa en/of Guggenheim (geen idee nog of we ze allemaal gaan doen). Kan je daar een beetje vlot naar binnen?

Daarnaast hebben we een New York Pass gekocht, waar een dag fietshuur bij in zit. Wat raden jullie aan als beste/leukste/meest interessante buurt om fietsend te doen? Ik dacht bijvoorbeeld aan Central Park, ivm de musea die eraan liggen en we willen ook naar de Cathedral of st John the Divine. Of is het toch leuker om over één van de grote bruggen te fietsen? Of nog heel ergens anders?
newyorkgirl
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 29 mar 2015, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door newyorkgirl »

Vier weken geleden was ik in New York en de wachttijden voor de ferry die langs het Vrijheidsbeeld vaart, vond ik ontzettend meevallen. Ik was daar wel vroeg, rond een uur of 10. Wellicht dat dat scheelt.

Voor ESB geldt hetzelfde. Ik ben daar op verschillende tijden geweest en zo rond zonsondergang is het heel druk terwijl het om 3/4 uur weer meevalt. Het scheelt als je online alvast kaarten koopt, of aan de balie een dag of aantal uur van tevoren. Hoef je niet die rij nog in te gaan.

Ik heb alleen gefietst in en rondom Central Park en vond dat erg leuk. Stukje 5th Ave, Trump Tower en St. Patrick's Cathedral meegepakt.

Op regenachtige dagen zijn musea enorm druk. Ik vind de rij bij The Met altijd meevallen, terwijl het MoMa en Guggenheim altijd druk lijken. Ligt ook aan het museum, The Met is zo groot dat het zich wat meer verspreid. Maar ik heb nergens langer dan 20 min hoeven wachten.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door tomhster »

Doe op de fiets niet dat obligate rondje Central Park, dat doen duizenden andere toeristen al. Pak de Williamsburg-bridge. Net zo mooi uitzicht als de Brooklyn-bridge, maar deze heeft aparte stroken voor fietsers en voetgangers en kunnen dus niet in botsing komen met elkaar. Bovendien is Williamsburg hip en leuk. Je kunt daarna eventueel doorsteken naar Brooklyn en daar de brug terug pakken naar Manhattan, die kant op heb je de minste last van voetgangers. In Brooklyn is bijvoorbeeld het New York Transit Museum leuk. Kost slechts een tientje en ligt eigenlijk in het verlengde van de op/afrit van de Brooklyn-bridge.
AnnaHelena
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 sep 2016, 18:14
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door AnnaHelena »

Dank voor de tips! Ik heb inmiddels een concept planning gemaakt en gepost in mijn eigen topic: viewtopic.php?f=9&t=73654&start=40
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer