Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Deluud: planning New York, ik zoek tips en advies.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Deluud
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Deluud: planning New York, ik zoek tips en advies.

Bericht door Deluud »

Hoi Allemaal,

Wij vertrekken 21 september naar New York, hoewel, we verblijven in hotel Hasbrouck Heights in New Jersey en zullen dagelijks in New York te vinden zijn :wink: . De eerste keer voor ons, we hebben er erg veel zin in. We vertrekken vanaf Brussel met Jet airways India (schijnt een hele goede maatschappij te zijn?) en landen op Newark. Van daar gaan we met een taxi naar het hotel in New Jersey.

Voor de geinteresseerden, we zijn 28 en 35 jaar, gaan vooral voor het meemaken, het sightseeing en het shoppen. We willen wel wat cultuur opsnuiven maar zijn geen museumgangers.

Ik heb een kleine planning gemaakt, we willen niet aan al te veel vastzitten en hebben in de planning alleen de dingen geplaatst die we perse willen zien. Op dag 2 zitten we te dubben of we de tour "Freedom tour by land and see" via viatorcom.nl zullen boeken. Iemand ervaring mee?

Hier komt onze planning, heeft er iemand tips of opmerkingen, dan graag even een seintje!!! :thumbup:

Dag 1 – vrijdag 21 september
10.10 vertrek vanaf Brussels Airport
12.30 aankomst op Newark airport
13.30 uur aankomst in hotel
15.00 uur Shopping Mall Westfield garden state plaza met de shuttle bus.
rond 21.00 uur terug in hotel

Dag 2 – Zaterdag 22 september
08.00 ontbijten
08.00 vertrek New York
09.30 aankomst New York
Top of the rocks
Ground zero memorial
Statue of liberty cruise (Freedom tour by land and see??)
Daarna nog naar Soho??

Dag 3: - zondag 23 september
08.00 ontbijten en vertrek
09.30 aankomst Central Park
Verblijf central park gedurende de middag, eventueel guggenheim museum.
17.00 uur Times Square ergens wat eten en daarna wandelen en eventueel bios?

Dag 4: - maandag 24 september
09.30 aankomst New York City
Shoppen!!!!!!!!!!!!!!! niks gepland, we willen vooral heel veel winkels zien. iemand tips?

Dag 5: dinsdag 25 september
09.30 uur aankomst NYC
10.00 brooklyn bridge
11.00 little italy
12.00 laatste inkopen
14.00 uur uiterlijk terug naar hotel
15.00 aankomst hotel en vertrek naar luchthaven Newark

Nou dat was het... over 18 dagen is het alweer zover, en over 24 dagen zijn we ook alweer terug :shock: :cry:

Ik hoor graag jullie reacties en toevoegingen!

Groetjes, Danielle
tosca
Amerika-expert

Re: Reis Deluud: planning New York, ik zoek tips en advies.

Bericht door tosca »

Deluud schreef:Dag 1 – vrijdag 21 september
10.10 vertrek vanaf Brussels Airport
12.30 aankomst op Newark airport
13.30 uur aankomst in hotel
15.00 uur Shopping Mall Westfield garden state plaza met de shuttle bus.
rond 21.00 uur terug in hotel
Dit is niet reëel. Waarschijnlijk sta je om 13.30 uur nog in de rij voor immigratie. Met een beetje geluk ben je hier met een uurtje wel doorheen, maar als het tegenzit, kan het ook (veel) langer duren. Verder heb je dan ook je reistijd er nog bij.

Ik zult waarschijnlijk niet voor 15.00 uur in je hotel zijn.

Houd er verder ook rekening mee dat je net een behoorlijk reis achter de rug hebt en te maken hebt met een tijdsverschil :)
Deluud schreef:Dag 4: - maandag 24 september
09.30 aankomst New York City
Shoppen!!!!!!!!!!!!!!! niks gepland, we willen vooral heel veel winkels zien. iemand tips?
Gezien jullie ingeplande tijd voor het winkelen kun je 5th Avenue niet overslaan, maar ook op Lexington (o.a. Bloomingdales) en Madison Avenue. Naast Ground Zero zit Century 21, een outletwarenhuis erg druk maar wanneer je goed zoekt kun je leuke dingen vinden.

Wanneer jullie een Abercrombie willen bezoeken, neem dan niet die op 5th, hier zul je in de rij moeten staan om naar binnen te mogen. Bij South Street Seaport, zit ook een vestiging die half zo druk is.

Verder vind je in SoHo, Greenwich en Chelsea de meer apartere, uniekere winkels en boetieks die absoluut de moeite waard zijn.
Florida
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Florida »

Als je van shoppen houdt zou ik meer tijd voor het shoppen inplannen, bv.op dag 3. Ik zou die dag 's ochtends al naar Central Park gaan, daarna naar SoHo (heeft veel leuke winkels/boetiekjes) en pas later op de dag naar Times Square.
Deluud
Amerika-newbie

Bericht door Deluud »

Hey wat leuk, al 2 reacties!

Bedankt voor de tips! Ik vind het best lastig te bepalen wat nou leuke shoppingstraten zijn. Normaal als we een stedentrip doen, gaan we toch meer voor de cultuur en de plaats op zich, maar New York vind ik toch een geval apart. Binnenkort willen we ook nog eens een rondreis doen door oost en zuid amerika, maar dan moet ons dochtertje net wat ouder zijn ;-). Deze stedentrip blijft ons dochtertje bij opa en oma, maar natuurlijk gaan we ook voor haar leuke kleertjes shoppen.

Central Park is behoorlijk groot, red ik het in een ochtend om dat goed te zien allemaal? Ik houd best van wandelen maar was toch al niet van plan de gehele dag te lopen door het park, maar er is daar zoveel te doen. Misschien inderdaad toch alleen maar de ochtend tot een uurtje of 13.00 en dan weer wat winkelen.

Abercrombie, wat is dat voor iets? Ik heb al zoveel winkels en ketens gehoord maar die nog niet?? En Century21 schijnt vooral een designers outlet te zijn met 'kleine' maten. Dus niet geschikt voor mijn wulpse maat 44/46.. :cry: :oops: (Zijn er trouwens ook hippe winkels met leuke trendy grotere maten kleding??) En wat is nou een leuke winkel met kleding voor kinds van 3 jaar? Nou zal ik vast ook wel slagen bij de standaard grote warenhuizen zoals bloomingdales maar ik kan zo op internet toch geen namen van winkels vinden.

Iemand ook ervaring met westfield garden state plaza? Die grote shoppingmall? Daar wil ik eigenlijk op de aankomstdag dus heen. Ik realiseer me dat ik best moet zal zijn maar ik vind het zonde die dag niet te benutten. We hebben al bewust ervoor gekozen die dag alleen naar die shoppingmall te gaan en niet naar New York zelf.

Gr. Danielle
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Je zou op dag 3 ook fietsen kunnen huren en dan Central Park rond fietsen. Wij vonden dit een erg leuke manier om het hele park te zien in een beperkte tijd. 2 of 3 uur is dan voldoende. Wat ik een beetje mis zijn de bezienswaardigheden bij 42nd street em 5th Avenue, zoals St. Patricks Cathedral, Grand Central n de Public Library. Als je gaat fietsen in CP hou je mooi tijd over om dat te gaan bekijken.

Verder heb je het over naar de bios gaan, maar dat kan hier ook! Je kan ook naar een musical op Broadway gaan, of, afhankelijk wanneer je er precies bent, een sportwedstrijd.

Op dag 5 wil je naar Little Italy, maar dat stelt niets voor. Ik zou aanraden om door China Town te wandelen.

Abercrombie (& Fitch) is toch wel een bekende keten met leuke kleren. Je ziet steeds meer Nederlanders er ook mee lopen. De 'shopping experience' vind ik persoonlijk minder. Het is er donker, de muziek staat hard en het stinkt er naar cheap perfume. Maar nogmaals, ze hebben wel leuke spullen. Bij South Street Seaport kun je ook leuk shoppen trouwens. Daar zit o.a. een A&F en een Gap. En je hebt er een prachtig uitzicht op de Brooklyn Bridge. Er zit ook een (rustige) TKTS waar je goedkoop Broadway tickets kunt kopen.
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
mgmjanmaat
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door mgmjanmaat »

Goede keuze om met Jet Airways te vliegen! Heb nu 2 keer gedaan vanaf Brussel en komende kerstvakantie rij ik er weer graag voor naar Brussel, is twee uur rijden voor mij terwijl schiphol op 25 minuten ligt!
Jet Airways is wat chaotisch maar dat hoort bij het land, medewerkers/sters zijn heel vriendelijk en behulpzaam. En die paar cm extra ruimte bij je benen is ook een pluspunt. Plus het snelle inchecken op Brussel is een voordeel.
Ervaar en laat het over je heen komen, denk dat je het als plezierig ervaart.

Verder weet ik wel zeker dat jij om 15.00 nog niet bij je hotel bent. Van vliegtuig landen tot buiten gebouw staan mag je wel minimaal 1,5 uur voor uit trekken. En dan nog met de trein naar Manhattan neemt ook nog tijd in beslag.
Ik zou de eerste dag niets plannen, naar je hotel, ff bijkomen en loop dan gewoon de straat op in Manhattan. Ga naar Times Square en laat de prettige chaos over je heen komen.

Naar Vrijheidsbeeld zorgen dat je de eerste boot hebt, rijen worden langer en langer!! Daarna naar Ground Zero (zorg voor kaartjes!!), Bezoek St. Pauls Chapel erg indrukwekkend, en daarna misschien de Brooklyn Brigde overlopen!
In Central Park een fiets huren is geweldig.
Naar de bios zou ik niet gaan, kan hier ook, ga naar een sportwedstrijd, hele ervaring! of musical!

Verder zijn er natuurlijk ontzettend veel dingen om te doen! Maar het mooiste is laat de stad over je heen komen en wordt één met de prettige chaos!

Have fun and enjoy life
Deluud
Amerika-newbie

Bericht door Deluud »

Hoi allemaal,

Jetairways is dus een goede keuze, dat dacht ik ook al. Die vliegreis daar zie ik we tegenop, we hebben al veel gevlogen maar na mijn laatste vlucht met erg veel en heftige turbulentie... brrrrrr!

Ik was in mijn planning niet helemaal duidelijk maar op dag 2 hadden we dus bedacht een geprganiseerde tour te doen, de "Freedom tour by land and see" en bij die tour zou je dus ground zero en de memorial zien (incl. times tickets dus) en een ferry naar statue of liberty. Daarnaast zie je de brooklyn bridge, battery park en loop je via het memorial naar st. pauls chapel en trinity church. Al met al een (denk ik) indrukwekkende tour. Als iemand hier ervaring mee heeft dan hoor ik het graag.

Ik ga op dag 3 wel iets meer plannen, zoals 42nd street en 5th avenue. Daarop ga ik de planning dus even aanpassen. Thnx voor de tips :wink:

fietsen huren in central park daar had ik helemaal niet aan gedacht, leuk idee! Ik denk dat je dan meer ziet en ook sneller...gaan we dus zeker doen. Het lijkt me ook leuk op zondag er te zijn omdat de 'echte' New Yorkers dan ook in Central park te vinden zijn. Hopelijk een beetje goed weer en dan lekker genieten!!

Ik ga het zeker allemaal op me af laten komen hoor, normaal ben ik niet zo'n plannerd maar ik wil deze stedentrip wel optimaal benutten. Ik wil hier en daar ook gewoon lopen en zien waar ik uitkom. De stad lijkt me echt heel erg gaaf!!!

Oh ja, ik vergeet te melden dat wij vanuit Newark met een taxi naar het hotel gebracht worden. Ik heb deze rechtstreeks geboekt bij een taxibedrijf via het hotel. Ze pikken ons op met zo'n bordje bij de baggageruimte :thumbup: :D :clap: altijd al gewild, hahahaha! Dus we zijn zodra we de immigration en baggageband gepasseerd hebben ook wel snel bij het hotel, dat is namelijk maar 15 minuten rijden (10 km) volgens het hotel. Ik denk dat we rond 15.30 / 16.00 uur wel in het hotel zullen zijn, en de mall is open tot 21.00 uur dus dat redden we nog wel, hoop alleen dat we er ook fit genoeg voor zijn!

Gr. Danielle
mstet89
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door mstet89 »

Garden State Plaza is een super mall om te shoppen, een van de grootste in Amerika en ze hebben werkelijk alles!
California Pizza Kitchen is een leuk informeel restaurant in de mall. Shoppen in NY is duurder dan in New Jersey, ze rekenen namelijk geen belasting op kleding in NJ. Abercrombie zit ook in de mall, eigenlijk alles wat je zoekt.

Boek de 9/11 memorial van te voren, je kan geen kaartjes aan de deur kopen.
Dit is ook aan te raden met de Statue of Liberty.

Om de hoek van Times Square heb je AMC Empire bioscoop met 25 zalen, vrij prijzig maar wel een goede bioscoop en groot aanbod. ze zitten op west 42nd street.

Little Italy is eerlijk gezegd niet zoveel, een straat is over en ze proberen je in veel restaurants naar binnen te trekken.

Ik raad persoonlijk het Higlinepark aan, neem de metro naar 14th street. Je ben nu vlakbij het Meatpackingdistrict wat ik persoonlijk een leuk gedeelte van de stad vind. Leuke restaurants bars, hier dichtbij begint ook het highline park. Het is een park op een oude spoorbaan en loopt boven straatniveau.

Of ga richting Brooklyn, naar de wijk Dumbo. Erg veel leuke restaurantjes, geweldig uitzicht op de stad en de Brooklyn bridge. Veel beter als vanaf Manhattan. Gaaf park aan de rivier met uitzicht op Manhattan. Zit ook een lekkere ijswinkel!

TKTS booth op Times Square onder de rode trappen, voor halve prijs tickets voor musicals. Vaak redelijk groot aanbod maar wees wel op tijd :)

Have fun in NYC!
Sluis
Amerikafan

Bericht door Sluis »

Dag Danielle,

Wij zijn vorig jaar naar New York geweest en wij zijn in hetzelfde hotel gebleven als waar jullie nu gaan verblijven.

Prima hotel met vriendelijke mensen. Msschien nog een tip m.b.t. (avond)eten. Naast het hotel heb je alleen een Mc Donald's en een Dunkin donuts. Ik weet niet of jullie uitgebreid willen tafelen maar dan zou je dit in NY moeten doen.

Verder is het heerlijk dat jullie opgehaald worden bij het vliegveld. Wel jammer dat je de eerste dag NY niet gaat zien... Met name Times Square is zo indrukwekkend als je dat voor de eerste keer ziet. Dan weet je dat het een top vakantie wordt! :thumbup:

Veel plezier in ieder geval!
Slotje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Slotje »

Leuk hoor, die Freedom Tour klinkt goed, ik hoop alleen dat je genoeg tijd hebt om alles rustig te kunnen bekijken. Winkelen voor kindjes van 3 kun je gewoon op 5th Ave doen, een leuke Burberry of een Chanel pakje hebben ze vast ook in het klein :wink: Anders kun je naar Soho gaan, daar hebben ze een hoop winkels maar ik weet niet of ze ook kinderkleding hebben. Er is vast wel ergens een Babygap of een Kids Gap.
Veel plezier!
findolin
Amerikafan

Bericht door findolin »

Ik lees dit topic en zie het Westfield garden state plaza, dat is dus een grote shoppingmall, ik dacht eigenlijk om naar Jersey garden outlet te gaan maar misschien is dit wel net zo leuk? Maar je kan met een transit bus en met local bus routes, weet iemand het verschil?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer