Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Man steekt Niagara Falls over op een stalen kabel

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Man steekt Niagara Falls over op een stalen kabel

Bericht door Hans_Belgium »

De Amerikaanse koorddanser Nik Wallenda is er vrijdagavond in geslaagd om de Niagara-watervallen op het gevaarlijkste punt via een kabel over te steken.
Hij is de eerste mens die daarin slaagt.

Tienduizenden toeschouwers juichten Wallenda toe bij zijn aankomst aan de Canadese kant van de watervallen.
Kort voor het einde was hij nog op één knie gaan zitten, had hij gezwaaid naar zijn toeschouwers, en hen een handkus toegeworpen.

Wallenda legde 550 meter af in ongeveer 30 minuten, 60 meter boven de krachtigste watervallen van Noord-Amerika.

http://www.vandaag.be/bizar/99235_koord ... video.html
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Man steekt Niagara Falls over op een stalen kabel

Bericht door Petra/VS »

We hebben het gisteravond live gekeken. Erg knap, hij wankelde geen moment.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik vond het schattig dat hij met zijn vader in verbinding stond,die beneden aan de grond stond toe te kijken en zijn zoon met goede raad en bemoediging toesprak.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Ik neem liever de brug.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Ik las dat hij gezekerd was omdat ABC dat eiste, en hij hun sponsering nodig had voor deze (dure) onderneming. Anders had hij de poging zonder zekering gedaan. Verbijsterend...
WizardOfOss
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Ik las ergens dat hij nu hetzelfde geintje uit zou willen halen bij de Grand Canyon :shock:

Ik doe het hem in ieder geval niet na...
Filmpjes van mijn reizen naar o.a. London 2012 Olympics, Noord-Korea, Taipei, Japan, IJsland, Israël en jawel, zelfs een paar uit Amerika!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, de Grand Canyon is next, hij heeft de toestemming al binnen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Ta2 Gerrit »

Ik heb de kabel en de entourage gezien afgelopen Woensdag. Voor geen goud zou ik het doen, in die mist.
Maar wel knap hoor, gezien de omstandigheden. Ik denk dat de omstandigheden (geen mist) in de GC beter zijn.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Het is inderdaad een vak apart. En sommigen zeiden dan dat er niet veel aan is, omdat hij die veiligheid aan had zodat, als hij zou vallen, hij niet zou omkomen in de waterval/whirlpools. Maar ik zou daar niet willen bengelen boven die watervallen. :lol: En ik denk dat voor zo'n artiesten vallen haast hetzelfde is als doodgaan. Emotioneel gezien dan. Dus ik ben blij dat hij de overkant gehaald heeft, in goede conditie.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ik heb de uitzending ook live gezien en vraag me dan altijd af wat mensen bezield om zoiets te doen. Net voor hij op die lijn stapte had hij nog een groupshug met zijn familie. Gewoon met kindertjes en al. Waarom zou je je leven en het welzijn van je kinders voor zoiets willen wagen, zeg maar.

Bizar vond ik het interview overigens zo halverwege. En dan vragen hoe voel je je? Echt?
Gelukkig heeft hij het gehaald met al het water op de lijn en om hem heen. Vond het ook best een eind eerlijk gezegd.
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Ik dacht dat zijn vader trouwens overleden was na een val van zo een kabel?
was blijkbaar een anders familie lid dan :D
Of een krant die een goedkoop verhaal wilde.

We waren vorige maand in Niagara en de mensen daar keken er wel naar uit in ieder geval.
Was er weer eens wat te doen :D
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Niet zijn vader, maar zijn overgrootvader.
We hebben het hier ook op tv gekeken, en zijn er toch maar niet heen gereden. Zijn er hier nog mensen die er wel bij waren afgelopen vrijdag?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik hou niet van zo'n drukte, en ben over het algemeen geen liefhebber van dit soort attrakties. Maar omdat het hier vlakbij was, en we al maanden hoorden over de voorbereidingen (en vooral het lobbywerk om toch de toestemming te krijgen om zoiets te mogen doen), had het wel onze interesse. We hebben gewoon de live uitzending op de laptop gevolgd, zo tussendoor, terwijl we met andere dingen bezig waren.
Blijkbaar waren er 's morgens vroeg al mensen die hun stoeltjes opstelden en hun positie innamen. Je kon ook een speciaal pakket boeken van een hotelkamer met een jacuzzi van waaruit je (met een speciaal Wallenda verrekijker) alles kon volgen. Geloof dat je ook nog een gesigneerde foto kreeg en een fles champagne of zo, maar dat mag wel voor die $1,000 die je moest betalen.
Onze buurman zei dat de prijzen in de gewone zaken (TGIF en zo) ook flink omhoog gegaan waren die dag. Lunch voor 2 personen was $120 blijkbaar?
Elke
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Jeetje :shock: Dat heb ik van Niagara Falls, NY nog niet gehoord. Ze zijn Wallenda wel heel erg dankbaar dat hij het toerisme zo opgekrikt heeft voor die ene dag. Nu zal het vast beter gaan, met de economie in Western NY claimden ze :wink: .
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer