Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Een dagje Washington D.C. vanuit New-York
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Een dagje Washington D.C. vanuit New-York
Wij gaan in oktober voor een korte citytrip naar New-York. We hebben 5 volle dagen, en aangezien ik nog niet zo lang geleden al in New-York ben geweest lijkt het me erg leuk om ook een dagje naar Washington D.C. te gaan. Ik wil niet uitgebreid de toerist uithangen, maar wil er graag 'geweest' zijn. Bijvoorbeeld het witte huis en arlington cemetary lijkt me indrukwekkend om eens gezien te hebben.
Heeft iemand hier ervaringen mee? Het lijkt mij leuk om een auto te huren omdat je dan een stuk 'vrijer' bent, maar er zijn ook zat opties om het OV te pakken (Amtrak) en zelfs excursies zijn er te boeken. Iemand aanraders?
Heeft iemand hier ervaringen mee? Het lijkt mij leuk om een auto te huren omdat je dan een stuk 'vrijer' bent, maar er zijn ook zat opties om het OV te pakken (Amtrak) en zelfs excursies zijn er te boeken. Iemand aanraders?

Re: Een dagje Washington D.C. vanuit New-York
Als je zo weinig mogelijk tijd kwijt wil zijn aan reizen dan zou je de Acelea trein moeten nemen. Die doet er 2 u 45m over tussen NYC en Washington. Maar die trein is ook heel duur: enkele reis vanaf 99 dollar. Als je weinig geld kwijt wil zijn dan neem je een van die bussen zoals bijv. Megabus, Boltbus en Greyhound. Kan al vanaf 10 dollar enkele reis maar je bent wel 4u 30m onderweg.
- RNA
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ai heb me daar wel op verkeken ja. Ik wilde zelf een auto huren en op het gemakje rijden, dan betaal je zo'n 50 euro (inclusief een volle tank). Maar wist niet dat het ruim 4 uur rijden was..........

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Het is ongeveer 400 kilometer en vaak een erg drukke weg met opstoppingen, vooral in de spitsuren. De trein is verreweg het "veiligste" vervoer als je heel weinig tijd hebt.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- RNA
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoe is het in Washington als ik te voet ben Petra? Is dat goed te doen?

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Jawel, als je je voorbereid op heel veel lopen. Naar Arlington Cemetery zul je de metro moeten nemen, maar dat is allemaal makkelijk te doen.
Ik ben er vorig jaar geweest en vond het prima te doen te voet. En anders is er een prima OV.
- RNA
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dure grap trouwens, de Amtrak!

De gewone sneltrein (Northeast Regional) doet er een kleine 3,5 uur over en kost bij vooruit boeken 45 dollar per persoon enkele reis. Met de bus (heel luxe met wifi) kun je al voor 1 tot 19 dollar klaar zijn als je vroeg boekt.
Ik zou het bij maar vijf dagen NY niet overwegen, maar als je echt naar Washington wil zou ik een auto huren, vanwege een beetje avontuur! Goedkoper (al krijg je er bij vertrek uit Manhattan géén tank benzine bij, waar dat bij veel pakketten vanuit JFK of Newark wel het geval zou zijn) en flexibeler onderweg.
Het is in afstand vergelijkbaar met bijvoorbeeld Breda-Parijs. Dat zou je normaal gesproken ook niet in een dag op en neer doen, maar hé, het is maar 400 kilometer, dus als je vroeg vertrekt (hoera voor jetlag
) en bereid bent om laat in de avond terug te rijden? Hou er wel rekening mee dat veel autoverhuurders in Manhattan al om 23 uur sluiten en in het weekend soms nog eerder. Anders wordt het wel een heel dure grap, met een parkeerovernachting in NY erbij.
Ik zou het bij maar vijf dagen NY niet overwegen, maar als je echt naar Washington wil zou ik een auto huren, vanwege een beetje avontuur! Goedkoper (al krijg je er bij vertrek uit Manhattan géén tank benzine bij, waar dat bij veel pakketten vanuit JFK of Newark wel het geval zou zijn) en flexibeler onderweg.
Het is in afstand vergelijkbaar met bijvoorbeeld Breda-Parijs. Dat zou je normaal gesproken ook niet in een dag op en neer doen, maar hé, het is maar 400 kilometer, dus als je vroeg vertrekt (hoera voor jetlag

2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Echt? Is het zoveel goedkoper om van Amsterdam naar Parijs en terug te reizen? De gewone treinen zijn toch niet zo duur?RNA schreef:Dure grap trouwens, de Amtrak!
Amsterdam-Parijs met de thalys kan vanaf 35 euro enkele reis.
- RNA
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Bello: bedankt. Misschien toch maar niet doen dan. Ik laat het even bezinken......
@Petra: Het valt mee. Ik dacht dat het 99$ p.p. voor een enkele reis was, maar het blijkt voor twee personen te zijn.
Nog andere tips voor een leuke dagtrip buiten de stad new york? Philly zijn we al geweest....
@Petra: Het valt mee. Ik dacht dat het 99$ p.p. voor een enkele reis was, maar het blijkt voor twee personen te zijn.
Nog andere tips voor een leuke dagtrip buiten de stad new york? Philly zijn we al geweest....

Die $99 enkele reis voor de Acelea is voor 1 persoon en niet voor 2 personen. En dat is nog maar een vanaf tarief. Afhankelijk van dag en tijd plus tijdstip van reserveren kan het nog oplopen. Voor de langzamere NE Regional Service betaal je vanaf $49 enkele reis maar daar geldt ook dat het een vanaf tarief is.
Dat verschil heb je tegenwoordig ook bij Thalys. Langzame trein doet er 4 uur over, snelle geloof ik 2.5 en dat verschil zie je dan weer terug in de prijs.
- RNA
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bovendien is het huren van een auto voor een dagje helemaal niet duur. Als er iemand een leuke tip heeft voor een dagtrip vanuit NYC hoor ik dat graag 

Ik zou zelf graag een keer Princeton bezoeken, omdat het er als een plaatje uitziet
Maar heb hier zelf dus nog geen ervaring mee.

- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Kingda Ka?RNA schreef:Als er iemand een leuke tip heeft voor een dagtrip vanuit NYC hoor ik dat graag

Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Atlantic City.RNA schreef:Bovendien is het huren van een auto voor een dagje helemaal niet duur. Als er iemand een leuke tip heeft voor een dagtrip vanuit NYC hoor ik dat graag
- RNA
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik gok zomaar dat dit een achtbaan isSpaceAce schreef:Kingda Ka?RNA schreef:Als er iemand een leuke tip heeft voor een dagtrip vanuit NYC hoor ik dat graag

- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:

Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 22 Reacties
- 2597 Weergaves
-
Laatste bericht door Coyote
-
- 7 Reacties