Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hotel bij metro net buiten Washington gezocht

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Northwinds
Amerika-ontdekker

Hotel bij metro net buiten Washington gezocht

Bericht door Northwinds »

De titel zegt het al, mijn vrouw en ik zoeken een hotel voor 3 dagen, niet te ver buiten Washington en dicht bij een metrostation zodat
we per trein naar Washington kunnen reizen.
Graag horen we jullie tips!

Peter
Afbeelding
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Hotel bij metro net buiten Washington gezocht

Bericht door DVDGuy »

Wat versta jij onder "niet te ver" en "dichtbij"? Dat is namelijk voor iedereen anders :wink:

Wij zitten bijv. in april/mei in Fairfax, VA op 20-30 minuten met de metro tot aan hartje Washington
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Fairfax vond ik toch niet zo handig om elke dag naar DC te trekken. Zoek in de buurt van metro station Rosslyn, net over de rivier en de brug naar Georgetown.
Paar hotels op loopafstand van Metro en je bent heel vlug in DC vandaar.
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

Wij zaten via priceline in het Crowne Plaza Silver Spring. Prima hotel op loopafstand van de metro, na een ritje van ca. 15-20min sta je midden in Washington op Union Station. Gezien de prijs/kwaliteit was het prima.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
vencel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door vencel »

Ligt er ook aan op welk vliegveld je binnenkomt.
Of kom je er met de auto ?
Dat soort info is handig als mensen advies willen geven.

Ik vloog vorig jaar op Reagan National, en zat in Mariott Crystal City.
Metro was paar minuten lopen
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Ik ben hier ook wel in geinteresseerd
Wij zitten eind oktober 3 nachten in Washington maar de hotelprijzen zijn echt absurd hoog. Plus dat je er vaak ook nog parkeerkosten bij krijgt.

Op de laatste dag gaan wij naar het vliegveld, we zouden dus ook kunnen overwegen om de auto bij aankomst in WAshington al in te leveren en op de laatste dag per metro of zo naar t vliegveld te gaan maar dat vinden we eigenlijk wel weer een hoop gedoe.

We zoeken dus een goedkoop hotel met parkeergelegenheid, maar ik vrees dat dat in t centrum niet zal lukken

Wat zijn sowieso de leuke buurten om in Washington te verblijven? En bij welke kan je beter wegblijven?
Georgetown lijkt me leuk maar is ook niet goedkoop
Jan & Wilma
Amerikafan

Bericht door Jan & Wilma »

Hier nog iemand die geïnteresseerd is in dit onderwerp.
Wij zitten van wo 24 tot zo 28 oktober in Washington en ook wij zoeken een betaalbaar hotel.
We hebben een auto tot onze beschikking en denken erover om een eindje buiten Washington te overnachten. De bedoeling is om dan per auto naar een metrostation te rijden, daar de auto te parkeren en dan met de metro naar Washington te reizen.
Mijn vraag is: is dit handig en zo ja waar kunnen we dan het beste gaan zoeken naar een hotel?
Ik blijf dit item dus ook volgen.
Wilma.
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

he grappig wij zitten er van 24 t/m 27 oktober :-) Zelfde periode dus
pbuyse1
Amerikakenner

Bericht door pbuyse1 »

De vraag is natuurlijk, wat verstaan jullie onder betaalbaar, de Holiday Inn Key Bridge in Rosslyn is een van de goedkopere in Washington als je kiest voor de advance purchase rate, en biedt gratis parking en is op loopafstand van de eerste metro halte buiten DC.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

De Holiday Inn zou ook mijn keuze zijn, of de Best Western daar. Buurten waar je beter niet kunt komen zijn alle adressen (voor het gemak, want dichter bij het Capitool is het prima) met NE erachter. Ik zou de huurauto inleveren, Iris, en desnoods een taxi naar het vliegveld nemen. Geheid goedkoper dan een paar dagen autohuur, tenzij je nog dingen buiten de stad wilt doen (zoals Great Falls of zo). Bij de metro parkeren kan moeilijk zijn, want de meeste parkeergarages daar staan al heel vroeg vol. Beter is het dan om een hotel met een shuttle naar de metro te kiezen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
tamara21
Amerika-ontdekker

Bericht door tamara21 »

Wij overnachten in Rockville in het sleep inn hotel.
Hier hebben ze een shuttle die je naar het shady grove metro station brengt en zo kun je naar washington.
Je kunt je auto gratis parkeren, hoeft niet in een drukke stad te rijden en van hier uit willen we ook een dagje naar glacier falls park rijden. Dat is allemaal goed te doen.
Succes met zoeken.
Groetjes Tamara
2003: Florida
2006: Zuid-West Amerika
2008: Noord-West Amerika
2009: Florida
2011: Noord-West Amerika & Canada
2012: Noord-Oost Amerika & Canada
2013: Zuid-West Amerika & Hawaii
2014: zuid-west Amerika & Yellowstone np
katrienenluc
Amerikakenner
Partner van: Luke21
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door katrienenluc »

Wij logeerden voorbije zomer in Homewood Suites by Hilton @ Alexandria
Wij vonden dit een zeer goed hotel! het ligt ent buiten washington, op ongeveer 20 minuten rijden ben je bij de eerste parking. Wij parkeerden onze auto voor 8$/dag ongeveer tov het Holocaustmuseum. Het is best wat stappen van daaruit, maar dat vonden wij (en 3 kinderen!) niet erg. Je komt immers zoveel mooie dingen tegen onderweg.
We hebben ook eens op een earlybird parking gestaan toen we het Capitool bezochten. Dat was denk ik 15$ voor een ganse dag omdat we al voor 9u toekwamen.

Het hotel had een grote slaapkamer met 2 Qbedden, een sofabed en een volledige keuken. Er is ook een mooi zwembad aan. 's Avonds worden er verse cookies gebakken.
Het ontbijt is erg uitgebreid, kofiie, thee, warme chocolademelk kan je gans de dag door nemen en 's avonds is er managers' recption. Dat houdt een volledige maatlijd in, niet gewoon wat snacks zoals popcorn, chips ed. Wij kregen bv eens puree met verse boontjes. En dat smaakt wel na 2 weken Amerikaanse kost :lol: Er is ook een uitgebreide saladebar en vers fruit aanwezig.
Enkele foto's van onze kamer vind je hier
Succes met zoeken!
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Petra/VS schreef:De Holiday Inn zou ook mijn keuze zijn, of de Best Western daar. Buurten waar je beter niet kunt komen zijn alle adressen (voor het gemak, want dichter bij het Capitool is het prima) met NE erachter. Ik zou de huurauto inleveren, Iris, en desnoods een taxi naar het vliegveld nemen. Geheid goedkoper dan een paar dagen autohuur, tenzij je nog dingen buiten de stad wilt doen (zoals Great Falls of zo). Bij de metro parkeren kan moeilijk zijn, want de meeste parkeergarages daar staan al heel vroeg vol. Beter is het dan om een hotel met een shuttle naar de metro te kiezen.
NE, staat dat voor North-East of zo Petra?
En kan je bij dat Holiday Inn of Best Western je auto gratis parkeren of niet?
Ik denk op zich dat het qua autohuur in prijs niet veel uitmaakt of we m 2 dagen korter of langer hebben namelijk. En een taxi naar het vliegveld kost toch ook al snel 30 a 40 dollar. Als we de auto makkelijk bij het hotel kunnen achterlaten vind ik dat geen probleem.

En ja wat is betaalbaar? Ik kan voorlopig niets vinden onder de 140 150 dollar per nacht. Als ik op booking,com op prijs van laag naar hoog zoek kom ik het eerste diungen als Motel6 tegen maar zelfs die zijn vaak al 90 dollar. En ik lees er hele slechte reviews over (vooral ook over de buurt en sinds die beroving in San Francisco vorig jaar ben ik echt een beetje bang voor slechte buurten)
Dus ja voor een paar tientjes meer zit ik dan liever veilig en centraler. Alleen als je echt centraal wilt zitten betaal je zo 200 dollar per nacht en dat vind ik dan wel weer erg veel als je 3 nachten blijft.
Jan & Wilma
Amerikafan

Ook wij zijn nog steeds aan het zoeken naar een betaalbaar hotel in Washington en dat wil inderdaad niet zo lukken.
Ergens op het forum las ik dat Petra adviseerde om eventueel uit te wijken naar Falls Church. Dat is in de buurt van Washington.
Zo op het eerste gezicht liggen de prijzen daar een stuk lager. Iris ,misschien is dat ook een optie voor jullie?
We moeten alleen nog uitzoeken of wij van daaruit makkelijk met de auto en/of metro naar de Mall kunnen komen.
Misschien kun jij daar wat meer over vertellen, Petra?
Groeten Wilma.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Falls Church heeft twee metrostations, East en West. Het is een leuk plaatsje en ik weet van een paar mensen dat ze daar een hotelletje hadden en dat prettig toeven vonden. Ook rond Tysons Corner kun je veel vinden met shuttle naar de metro van Dunn Loring of Vienna. Vanaf Vienna (eindstation) duurt de rit naar de Mall met de metro een half uurtje.

Iris - NE is inderdaad NorthEast. Dichter bij het Capitool is dat prima, maar daarna wordt het al snel een veel mindere buurt.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Jan & Wilma
Amerikafan

Petra, dank je wel voor de info.
We gaan ermee aan de slag.
rayman48
Amerika-ontdekker

Bericht door rayman48 »

Ik heb zojuist voor onze vakantie in jullie het Channel Inn hotel bij Capitol Hill geboekt, geen bijzonder hotel maar dichtbij metro en centraal gelegen.. Misschien is dit ook nog een idee..
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Ik ben aan het kijken voor onze dagen in van Washington DC.
Op hotels.com vond ik Vienna Wolf Trap Hotel tussen de 71 en 88 dollar per nacht, zijn nog wel aan het uitzoeken, hoe we naar de metro kunnen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het Wolf Trap motel ligt ongeveer anderhalve kilometer bij ons vandaan en dus ook ongeveer zo ver van de metro. Het ligt aan de hoofdstraat van VIenna, dus eigenlijk is alles van daaruit wel te bewandelen, supermarkten, restaurants etc.
anna m
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door anna m »

Wij hebben het Krimptonhotel in Arlington gewonnen (priceline) voor 79 dollar (ecl. tax) per nacht. Volgens mij is vandaaruit Washington goed per metro bereikbaar.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer