Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reisgids New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
houbs
Amerika-ontdekker

Reisgids New York

Bericht door houbs »

Hallo,

Ik weet dat er al veel over gesproken is, maar wat is in jullie beleving nu de beste reisgids voor new york.
Er zijn er zoveel, en kan ze slechts allemaal bestellen.
Vooral een gids waar restaurantjes ( met prijsindicatie )enz. enz. instaan

Groeten
Steffen
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reisgids New York

Bericht door Steffen »

Persoonlijk vind ik de ANWB Navigator over New York echt de beste! Heb vaker specifiek naar deze gids gezocht voor ook andere steden, maar helaas niet gevonden.
Er staan goede kaarten in en de sectie; Wat te zien is zeer goed. Ieder hoogtepunt zijn eigen hoofdstuk en voldoende uitgerbreid.

De sectie met restaurants is uitgebreid, maar persoonlijk volg ik deze in geen enkele reisgids op. Zeker ieker in NYC moet je gewoon rond lopen en kijken waar je wil eten. De prijzen en restaurants wisselen veel te snel om echt goed te kunnen gebruiken voor reisgidsen.

Net ten noorden van Times square zit Ellen's Stardust, dat is een heel leuke restaurantje. Hier zingen de obers (hun CV hangt buiten in de hoop ontdekt te worden). Ook is hier de restaurantscene uit Pulp Fiction opgenomen...

Veel plezier in NYC!
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

De 100% reisgidsen vind ik super.
Lekker klein, gemakkelijk mee te nemen.

http://nieuw.dezwerver.nl/r/noord-ameri ... -mo-media/

En ik vind de National Geographic gidsen ook prima.
http://nieuw.dezwerver.nl/r/noord-ameri ... ic-kosmos/
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Susie one »

Wij hebben de anwb navigator gids (reis 2008 en reis 2009) gebruikt en wij hebben div. tips uit kunnen halen.
Wij zijn grote fans van de Capitool reisgidsen en de reisgidsen zijn ook erg overzichtelijk en je vindt heel veel uitleg terug over gebouwen ect.

Wij hebben weer plannen om naar New York en omgeving te gaan en hebben nu de Capitool Reisgids van New York gekocht.

Groetjes,
Susie One
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
dagmar74
Amerika-ontdekker

Bericht door dagmar74 »

Ik heb een paar weken geleden bij de Slegte een boekje met 2 popup kaarten van NY gekocht. In broekzak formaat. Erg handig. Verder heb ik de capitool reisgids, maar dan de mini variant (handzaam, niet te zwaar en veel info) en van de ANWB zo'n groen zakboekje (met elastiek eromheen) bordevol info. Beide boekjes hebben ook losse kaarten. Ik wil voor mijn trip kleine handzame boekjes met veel info. In het groene boekje staan ook een aantal wandelingen. Ben nu trouwens een aantal historische reisgidsen aan het lezen. Namelijk: Nederlands New York van J. Jacobs en Exploring Dutch New York van R. Shorto. Erg leuk.
houbs
Amerika-ontdekker

Bericht door houbs »

Bedankt voor de reacties!!

Groet Ryan
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Je zegt dat je vooral een gids zoekt met tips voor restaurantjes e.d. Dan zou ik juist geen capitoolgids nemen, want die besteden daar echt weinig aandacht aan. De 100% gidsen zijn op dat gebied beter. Wij reizen zelf altijd met de Lonely Planet, maar ik moet zeggen dat we eigenlijk nooit echt afgaan op de restaurantreviews. We kijken op de kaartjes waar veel restaurantjes zitten en lopen daar dan wat rond tot we wat leuks gevonden hebben.

Wij zijn trouwens ook naar Ellen's Stardust geweest omdat het op dit forum werd aangeraden, maar vonden het echt vreselijk. Kil en smoezelig met middelmatig fast food, we voelden er ons echt niet op ons gemak. Zo zie je maar weer dat smaken verschillen.
Wat wij dan weer heel erg leuk vonden in de omgeving van Times Square was Restaurant Row (46th street tussen 8th en 9th avenue). Daar zitten allemaal restaurantjes (en aan het einde op 8th avenue nog veel meer), heel divers, en barretjes.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Jostravels schreef:Je zegt dat je vooral een gids zoekt met tips voor restaurantjes e.d. Dan zou ik juist geen capitoolgids nemen, want die besteden daar echt weinig aandacht aan. De 100% gidsen zijn op dat gebied beter.
De 100% gidsen zijn voor leuke tentjes om te eten, waar kun je lekker koffie drinken of waar zit een uniek winkeltje echt heel erg goed! Er staan 6 wandelingen in, die je langs allerlei leuke dingen laten gaan.

Zelf gebruiken wij daarnaast altijd de Capitool gidsen omdat wij die het prettigst vinden, omdat ze erg gedetailleerd zijn en er mooie afbeeldingen in staan (dat is wat mij erg tegen staat aan Lonely Planets). Overigens kopen wij regelmatig de Engelse versie (Eye Witness Travel), soms omdat de Nederlandse versie gewoon niet bestaat en soms omdat het gewoon veel geld scheelt (soms tot de helft van de kosten en wanneer je er een stuk of 5 nodig hebt, gaat dat aardig oplopen).

Wanneer je Engelstalige reisgidsen besteld (ook Lonely Planets) zou ik je willen aanraden eens op http://www.bookdepository.co.uk te kijken. Zij zijn erg goedkoop en hebben geen verzendkosten. De levertijden zijn soms wel wat lang dus houd daar rekening mee :)
Marl
Amerika-ontdekker

Bericht door Marl »

Ik vind de grote Capitool gids erg handig. Die had ik vooral veel gebruikt voor de voorbereidingen. De wat kleinere heb ik ook gekocht voor mee te nemen voor tijdens de reis, omdat die wat lichter is. En ik had een Pop-up plattegrond die ook erg handig was. Verder had ik veel opgezocht op internet. Ik gebruik de gidsen meestal niet voor restaurants (ook omdat ik vegatarier ben) ik zoek meestal op internet naar restaurants en maak een lijstje waar we eventueel kunnen eten of we kijken gewoon ter plekke of we iets lekkers zien.
miccie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door miccie »

Personlijk vind ik de gids van Deltas erg fijn om te lezen. Er staan een hoop interessante dingen in wat betreft winkelen, uitgaansleven, eten & drinken, wandelingen en bezienswaardigheden. Mede op basis van dit boekje heb ik in 2009 een planning gemaakt met wat ik allemaal wilde zien in New York. Zeer de moeite waard.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer