Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Rob&Annie najaar 2012

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Reis Rob&Annie najaar 2012

Bericht door Rob »

Ik ben bezig met de route voor onze najaar 2012 reis waarbij we het noordoosten weer aan willen doen.
We willen een deel van onze najaar 2008 trip opnieuw doen omdat we toen verschillende dingen niet konden doen door het slechte weer.
Vertrek rond 10 september terug rond 9 oktober.
De voorlopige planning:
Vlucht Brussel > Newark
Linden NJ, camper ophalen en rijden naar Hammonasset Beach SP CT
Hammonasset Beach SP naar Cape Cod MA
Whalewatch tour ME
Boston en Cape Ann MA
Rijden naar Acadia NP ME
Dagje Acadia NP ME
Acadia NP naar Corham NH
Corham > MT Washington > White Moutains > Lincoln NH
Lincoln naar Lake Placid NY
Lake Placid > Adirondack > Poland NY
Poland > Tousand Island > Fairview NY
Fairview via de Canadese kust van Lake Ontario naar Milton ON
Milton via de canadese kust van Lake Erie naar Forest ON
Forest ON via de Canadese en Amerikaanse kust van Lake Huron naar Port Hope MI
Port Hope naar Zeeland MI
Zeeland via de kust van Lake Michigan naar Sleeping Bear Dunes National Lakeshore MI
Sleeping Bear Dunes NL via de kust van Lake Michigan naar St. Ignace MI
Bezoek aan Mackinac Island > St. Ignace MI
St. Ignace MI via de kust van Lake Siperior naar Grand Marais MI
Grand Marais via Pictured Rocks National Lakeshore naar Munising MI
Munising via de kust van Lake Superior naar Two Rivers WI
Two Rivers via Chicago IL naar Lakeville IN
Lakeville via Amish county naar Shipshewana IN
Shipshewana IN via Amish county naar Millersburg OH
Millerburg naar Ricketts Glen SP PA
Dagje watervallen kijken in Ricletts Glen SP
Ricletts Glen SP > Voorhees SP NJ, camper schoonmaken
Voorhees SP> Linden NJ, camper inleveren en naar vliegveld
Hebben jullie nog tips voor ons, we hebben trouwens nog een dag over dus die kunnen we nog ergens tussen plakken.

Afbeelding
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Reis Rob&Annie najaar 2012

Bericht door Isis »

Zo niet gek. Ik ken het daar niet... dus inhoudelijk geen ideeen. Ik dacht he geen fingerlakes, Lancaster county, Niagara falls? .... al gezien?
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Yep in 2004 en 2008
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Mooie reis weer!

Drie tips voor een overnachting:
- St. Ignace; Straits State Park, in de buurt van de ferry naar Mackinac Island
- Munising; Munising Park Tourist Campground, mooie plekken aan het water (ik had de tip weer van Petra)
- Sleeping Bear Dunes; Platte River Campground

In Newberry is Oswald’s Bear Ranch zeker een bezoekje waard.
Hier vlak in de buurt is ook het Tahquamenon Falls State Park, ook in september nog veel water, erg mooi
In Munising vonden wij de boottocht erg leuk waarbij je de scheepswrakken in meer ziet liggen; Glass Bottom Shipwreck Tours

Misschien heb je nog iets aan ons verslag van 2011; zie onderschrift
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Dat ziet er weer goed uit Rob en Annie! Ik hoop dat wij in 2012 ook naar Amerika gaan en ook zo'n beetje die kant op rondom Lake Michigan, Chicago en Detroit. Lees dus met plezier mee!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Kokopelli schreef:Drie tips voor een overnachting:
- St. Ignace; Straits State Park, in de buurt van de ferry naar Mackinac Island
Heb daar Tiki RV Park & Campground uitgezocht ivm full hookup (moeten ook wel eens wassen :wink: ) ligt aan de andere (Noord)kant van de haven.
- Munising; Munising Park Tourist Campground, mooie plekken aan het water (ik had de tip weer van Petra)
heb ik ook opstaan.
- Sleeping Bear Dunes; Platte River Campground
Heb DH DAY Campground in gedachte ligt meer naar het noorden maar ook in het park
In Newberry is Oswald’s Bear Ranch zeker een bezoekje waard.
Hier vlak in de buurt is ook het Tahquamenon Falls State Park, ook in september nog veel water, erg mooi
In Munising vonden wij de boottocht erg leuk waarbij je de scheepswrakken in meer ziet liggen; Glass Bottom Shipwreck Tours
Ga ik eens op het gemak uitzoeken, heb nog 11 maanden :wink:
Misschien heb je nog iets aan ons verslag van 2011; zie onderschrift
Had ik al gelezen :thumbup: maar zal het zeker nog een doornemen.
Hoe was jullie campground in Two Rivers heb daar zelf Seagull Marina&campground in gedachte.
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Heb DH DAY Campground in gedachte ligt meer naar het noorden maar ook in het park
Dat is denk ik heel verstanding, Platte River Campground vond ik een mooie CG, maar DH Day ligt wel gunstiger voor de duinen denk ik.

De camping in Two Rivers, Stop n Dock Marina RV, was vooral erg klein. Ik denk max 15 campers. Je staat dicht op de buren. Wel op gras en bij het water (de rivier, niet het meer) De meeste plekken waren bezet door seizoens kampeerders. Maar zeer vriendelijk, zowel personeel als de kampeerders.
Je hebt vlakbij ook nog Point Beach State Park, misschien kan je die nog checken? Die was bij ons helaas vol. Volgens mij alleen stroom.

Succes!
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Bedankt, ik ga het eens op het gemak uitzoeken.
Alleen stroom is geen probleem mits het een beetje uitkomt in het schema, een dumpstation en waterinname punt is ook in de State Parks meestal wel aanwezig dus als er geen was gedaan moet worden kunnen we gemakkelijk zonder hookup, om de websites bij te werken is een stop bij de McD ook al goed :lol:
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Wauw Rob en Annie, dat ziet er weer gelikt uit zeg, veel plezier met de voorbereiding!
anna m
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door anna m »

Wij beginnen komende zomer in NY en eindigen in Boston. Ik kom er vanaf Toronto tot Boston (met dan nog ongeveer 9 dagen voor boeg) niet helemaal uit. White water en Adirondack staan op het lijstje, maar we zijn een beetje bang dat we dan "watervalmoe"zijn geworden. Ik lees dus met plezier mee.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

De route van NYC tot aan Acadia NP, is dezelfde die wij in april/mei 2012 gaan maken.

Whalewatching in Maine staat ook op ons programma, maar ben nog geen Groupon deal tegen gekomen.
Ook willen wij in Boston de Harbortour doen.
Acadia staat ook bij ons op het programma, maar voor de rest zijn wij nog aan het onderzoeken wat de moeite waard is om te gaan zien cq. doen; wij zullen dus ook jullie topic in de gaten houden 8)
anna m
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door anna m »

whalewatching staat er ook bij ons op het lijstje en ik houd ook groupon in de gaten. Wij twijfelen nog over Acadia omdat dat toch wel wat uit de route ligt (of past dat toch nog in onze 9 dagen). Ik zal binnenkort ons hele reisschema op het forum zetten,
Anna Martha
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Hey Rob en Annie , dat ziet er allemaal weer super uit . Wij zijn er nooit geweest en kunnen dan ook geen tips geven :lol: Het gaat alleszins weer een supermooie reis worden dat weet ik zeker . :thumbup: Veel plezier nog met het plannen en organiseren .
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Zo, de eerste echte stap voor deze reis is gezet, vanmorgen kwam de bevestigings mail voor de camperhuur binnen, ons huisje/bed voor deze reis is dus geboekt.
Volgende stap: vliegtickets maar dat heeft nog even tijd, kunnen trouwens nu nog niet boeken omdat de terugvlieg datum nog buiten de 330 dagen zit.
Hotel voor de eerste nacht wachten we ook nog mee ivm de PAD-transfer is de keus beperkt en die hotels hebben nog geen prijzen/boekingmogelijkheid voor najaar 2012.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hoe lang heb je uitgetrokken voor Cape Cod? Ook tussen Ct en MA via RI is nog heel wat te zien. En wil je nog tijd besteden aan Boston? Cape Ann is mooi maar allemaal langzaam rijden. Vermijd het weekend daar (net als op Cape Cod). Besteed veel tijd aan Michigan. Dat is een stuk groter dan je denkt. Probeer ook Tunnel of Trees te rijden. In Circceville kan je naar Traverse City maar ook naar het prachtige gebied ten noorden van Circleville. Stop bij Legs Inn is bijna verplicht.
Door het slechte weer konden we niet naar Munising en hebben we us2 naar Wi genomen. Bezoek als het kan het stadion van de Green Bay Packers. We hebben spijt dat we het niet gedaan hebben.
Wij hebben een andere route genomen (Boston-Mohawk Trail-Woodstock-Catskills-Cornville en via us6 uiteindelijk naar Berlin OH in Amish Country) Als je nog nooit in het R&R Hall of fame in Cleveland bent geweest zou je dit eigenlijk niet mogen overslaan.
Yeehaw
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Bedankt voor de tips Hans :thumbup:
C-C is een herhaling van 2008 omdat het toen zo regende wel willen daar eigenlijk alleen nog een deel van de C-C National Seashore bekijken.
Boston/Cape Ann hebben we 3 dagen voor, vanaf C-A (Gloucester) willen we een Whalewatch tour doen.
Michigan heb ik nu een volle week voor staan.
De rest ga ik eens op het gemak bekijken.
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Wij hebben een whale watch tour vanuit Newburyport gedaan; The Price of Whales :thumbup:. Was prima en waarschijnlijk iets minder druk dan in c-a. Newburyport is ook een schattig plaatsje met een mooie jachthaven en prima stranden (Plum Island).
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dat kan ik beamen, mijn zus woont in Newburyport :). Ik ga er in januari weer heen, lekker uitwaaien op het strand.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Stap # 2 is ook gezet, gisterenavond kwam Annie vliegtickets tegen voor een mooie prijs dus heeft ze die gelijk geboekt.
Bij Connections.be voor € 463,44 + € 10,00 dossierkosten.
We vliegen op 10 september met vlucht UA-961 van Brussel naar Newark en op 9 october met vlucht CO-960 van Newark naar Brussel waar we op 10 october landen.
De stoelen heb ik vanmorgen ook vastgezet hiervoor moets ik zowel bij United als bij Continental inloggen omdat de 2de vlucht een Coninental vlucht# heeft maar hij is dan weer "Operated by" United.
Het lijkt de Nederlandse belastingsdienst wel "leuker kunnen we het niet maken wel gemakkelijker" :mrgreen:
Vanmorgen ook gelijk de e-tickets uitgeprint.
We houden de traditie van een reis geboekt hebben voor onze volgende reis plaatsvind dus weer in ere :lol:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Gefeliciteerd. Geweldige prijs. Ga ook maar eens kijken op Connections. Voor ons maakt het niet uit of we van Schiphol, Dusseldorf of Brussel vertrekken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer