Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

3 volle dagen NY. Onze planning.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Jaydee.
Amerikakenner

3 volle dagen NY. Onze planning.

Bericht door Jaydee. »

Hallo mensen,

Wij vliegen op 20 november van Amsterdam naar New York. 24 november vliegen we dan door naar San Francisco. We hebben dus 3 volle dagen in NY.
Ik heb geprobeerd een kleine planning te maken, mijn vraag is of dat wat haalbaar is, en eventuele tips.

20-11 Aankomst NY, naar hotel in Brooklyn. We vliegen op Newark, wat is het handigst om bij ons hotel te komen? Taxi? Metro? Andere manier? In de middag naar Manhattan om onze New York Pass op te halen, indrukken op te doen en om Tickets voor The Lion King te scoren (iemand tips daarvoor?)

21-11 In de ochtend naar het vrijheidsbeeld en Ellis Island. In de middag naar Ground Zero + museum. En Wall Street Walk. In de avond naar het ESB.

22-11 In de morgen de metro pakken tot net voor de Brooklyn Bridge om dan over de brug naar Manhattan te lopen. Dan naar Central Park om een fietstocht te gaan maken. In de middag naar Madame Tussaud. In de avond wouden we naar The Lion King op Broadway.

23-11 In de morgen willen we de Sightseeing Cruise doen. We wouden daarna een museum bezoeken maar zijn er nog niet helemaal uit, er zijn ook zoveel. Wat is een echte aanrader? Kunst en schilderijen enzo trekken ons niet echt. Eind van de middag naar Central Park en Top of The Rock.

24-11 NY - SF.

Dit is natuurlijk allemaal wel heel scripted maar je moet ergens beginnen ;)
Is of deze planning voor de eerste keer NY wat haalbaar? En hebben we zo alle Hotshots wel wat gehad?
Verdere op- of aanmerkingen zijn welkom :thumbup:
suusja
Amerikakenner

Re: 3 volle dagen NY. Onze planning.

Bericht door suusja »

Vanui New Ark kun je met de trein naar NY. Je kunt dan op verschillende stations uitstappen op manhattan. Vandaar uit kun je met de metro of taxi naar Brooklyn.
Volgens mij zijn er voor de musicals: Wicked en de Lion King geen goedkope kaartjes te kopen. Deze musicals zijn niet in de aanbieding vanwege hun populariteit.
Een leuk museum vonden wij het museum voor national history. Skeletten van dino's en opgezette dieren. Heel mooi om te zien.
kimpe
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door kimpe »

zeker doen het museum van ground zero
het is heel klein,maar had een grote inpak op mij,wij hadden de tickets hier via internet al aangekocht
hou er ook rekening mee dat er toch wel een grote afstand ligt tussen beiden
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Jaydee84 schreef:ickets voor The Lion King te scoren (iemand tips daarvoor?)
Op Times Square staat een ticketstand van TKTS, waar je tickets tegen een gereduceerd tarief kan kopen voor de dezelfde avond. Echter daar sta je best een poosje in de rij. Bij Playbill kun je vaak ook goedkopere tickets scoren, helaas zit de Lion King daar niet bij.
Jaydee84 schreef:We wouden daarna een museum bezoeken maar zijn er nog niet helemaal uit, er zijn ook zoveel. Wat is een echte aanrader?
Er zijn natuurlijk heel veel mogelijkheden. Het Guggenheim is leuk alleen al leuk voor de vorm van het gebouw zelf. Ik heb zelf het American Museum of Natural History nog niet bezocht, maar in vele andere steden en landen wel en wij zijn wel fan van dat soort musea. Beide musea liggen overigens aan Central Park :)
md89
Amerika-ontdekker

Bericht door md89 »

Wij hebben onze Lion King tickets via graylinenewyork.com geboekt. Een aantal maanden geleden was er een kortingscode van 20% op je gehele 'bestelling'. Heb maar gelijk tickets aangeschaft voor Top of the Rock en het Empire State Buillding. Scheelt toch weer :wink: Misschien als je op google zoekt dat er nu nog wel zo'n kortingscode bestaat!
Afbeelding
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Als je toch in Brooklyn zit, kun je beter daar naar de TKTS booth gaan...dat is een stuk rustiger!
http://www.tdf.org/TDF_ServicePage.aspx?id=56
Maar inderdaad zul je er geen tickets voor de Lion King kunnen krijgen...
Zelf heb ik destijds gewoon via de site kaartjes gekocht...als ik toch ga, zit ik graag goed..(en dat is naar mijn mening eerste rij balkon in het midden... :mrgreen: )
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
sifaka
Amerikafan

Bericht door sifaka »

Wellicht heb je de website al eens gezien maar op www.plnnr.com kun je op een makkelijke manier nog meer ideeën opdoen! :)
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami

http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Inderdaad, American Museum of Natural History is geweldig en wij zijn absoluut geen museumliefhebbers!

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door toetjero »

Dromen doe ik nog steeds over New York: maar mij lijkt het, zeker als je geen museummens bent, www.interpedmuseum.org erg leuk.
Marine,luchtmacht met de mogelijkheid om in een onderzeeboot te zijn.
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

sifaka schreef:Wellicht heb je de website al eens gezien maar op http://www.plnnr.com kun je op een makkelijke manier nog meer ideeën opdoen! :)
Ja we schaffen de New York Pass aan, op die site staan alle attracties waar je met de pas toegang tot hebt. Aan de hand daarvan hebben we een planning gemaakt. Bedankt voor de link!
meyem schreef:Als je toch in Brooklyn zit, kun je beter daar naar de TKTS booth gaan...dat is een stuk rustiger!
http://www.tdf.org/TDF_ServicePage.aspx?id=56
Maar inderdaad zul je er geen tickets voor de Lion King kunnen krijgen...
Zelf heb ik destijds gewoon via de site kaartjes gekocht...als ik toch ga, zit ik graag goed..(en dat is naar mijn mening eerste rij balkon in het midden... :mrgreen: )
Begrijp dat het dus 1 van de populairste musicals op broadway is, het is dus handiger om ze van te voren al aan te schaffen. Anders is het misschien zelfs wel uitverkocht. ;)
Lilo schreef:Inderdaad, American Museum of Natural History is geweldig en wij zijn absoluut geen museumliefhebbers!

Lilo

Ik heb al meer mensen positief horen praten over dit museum, goed optie dus. Waar zit dat ongeveer?
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

AMNH is gelegen op Central park West at 79th Street.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
rrrick
Amerikafan

Bericht door rrrick »

En als je dan toch naar AMNH gaat, overweeg dan zeker ook om naar het Rose Center te gaan en daar Journey to the Stars te gaan kijken, een IMAX-achtige reis door de ruimte.

En voor een hele leuke, ludieke ontbijt/lunch belevenis is Ellen's Stardust Diner een enorme aanrader. Een fifties-style diner met zingende obers en serveersters. Zit op de hoek van 7th en 51st, vlak onder Central Park.
Joris4pinter
Amerika-newbie

Bericht door Joris4pinter »

Ik zou het Museum of National History overslaan. Heel ouderwetse manier van dingen tentoonstellen. Namaak beren en elanden in een grote glazen etalage. Dat kan toch veel interactiever ? Misschien ben ik te veel van de internet generatie maar dit is niet de manier waarop je tegenwoordig dingen tentoon moet stellen.

Het zal vast fantastisch zijn geweest in de jaren 50 om met je kinderen naartoe te gaan om een eland en een beer te laten zien. Tegenwoordig zet je gewoon internet aan.

De recentere gedeelten zijn al veel interactiever (het gedeelte over de evolutie van de mens) maar dat is eigenlijk het enige deel van het museum dat mij kon bekoren.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer