Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
bus of trein van new york naar washington
bus of trein van new york naar washington
hoi wat is het beste met de bus of trein naar washington ? en zijn er veel haltes met de bus 

Re: bus of trein van new york naar washington
Kijk voor de bus eens op de website van Greyhhound of BoltBus. Kosten zijn ongeveer 40 dollar voor twee personen en je bent zo'n 4.5 uur onderweg.
Voor treintickets kun je bij Amtrak terecht. Hier zullen de tickets (wanneer je vroeg boekt) rond de 100 dollar kosten voor twee personen en ben je tussen de 3 en 4 uur onderweg.
Bus is dus wel een stuk goedkoper, maar de trein heeft weer meer comfort.
Voor treintickets kun je bij Amtrak terecht. Hier zullen de tickets (wanneer je vroeg boekt) rond de 100 dollar kosten voor twee personen en ben je tussen de 3 en 4 uur onderweg.
Bus is dus wel een stuk goedkoper, maar de trein heeft weer meer comfort.
Dag Robby,
Wij gaan 18 september naar New York voor 9 dagen en wij gaan met de bus voor 1 dagje naar Washington.
Ik heb geboekt bij Megabus.com omdat dit de enigste busmaatschappij is die heel vroeg in de ochtend (lees s'nachts) vertrekt (Greyhound & Boltbus bieden deze optie niet aan). Wij vertrekken namelijk om 01.30 uur uit NY, vervolgens hopen we om 06.00 uur aan te komen in Washington. Vervolgens nemen we dezelfde dag de bus om 18.00 uur weer terug. Hierdoor hebben we 12 uur de tijd om in Washington de belangrijkste bezienswaardigheden te bezichtigen.
De reden dat wij voor de bus i.p.v. de trein hebben gekozen heeft vooral te maken met het kostenplaatje. Bij Megabus betalen we nu $17 p.p. voor een retourtje bij Amtrak ga je per persoon makkelijk over de $100 / $150 heen. Terwijl de trein er slechts 1 tot 1,5 uur korter over doet... En Megabus heeft de beschikking over gratis Wifi en oplaadpunten in de bus. Dus als je je laptop of smartphone mee neemt hoef je jezelf niet te vervelen.
Succes!
Wij gaan 18 september naar New York voor 9 dagen en wij gaan met de bus voor 1 dagje naar Washington.
Ik heb geboekt bij Megabus.com omdat dit de enigste busmaatschappij is die heel vroeg in de ochtend (lees s'nachts) vertrekt (Greyhound & Boltbus bieden deze optie niet aan). Wij vertrekken namelijk om 01.30 uur uit NY, vervolgens hopen we om 06.00 uur aan te komen in Washington. Vervolgens nemen we dezelfde dag de bus om 18.00 uur weer terug. Hierdoor hebben we 12 uur de tijd om in Washington de belangrijkste bezienswaardigheden te bezichtigen.
De reden dat wij voor de bus i.p.v. de trein hebben gekozen heeft vooral te maken met het kostenplaatje. Bij Megabus betalen we nu $17 p.p. voor een retourtje bij Amtrak ga je per persoon makkelijk over de $100 / $150 heen. Terwijl de trein er slechts 1 tot 1,5 uur korter over doet... En Megabus heeft de beschikking over gratis Wifi en oplaadpunten in de bus. Dus als je je laptop of smartphone mee neemt hoef je jezelf niet te vervelen.
Succes!
Hi,
Wij gaan met de trein (Amtrak), al vrij vroeg geboekt (in mei) en we gaan voor 98,- met zn 2e enkele reis naar DC.
We vertrekken op07-SEP-11 om10:35 am en komen dan om 2:00 pm aan in DC.
We gaan het nog beleven maar ben ervan overtuigd dat het prima te doen is.
Succes
Wij gaan met de trein (Amtrak), al vrij vroeg geboekt (in mei) en we gaan voor 98,- met zn 2e enkele reis naar DC.
We vertrekken op07-SEP-11 om10:35 am en komen dan om 2:00 pm aan in DC.
We gaan het nog beleven maar ben ervan overtuigd dat het prima te doen is.
Succes
NYC (3), Florida (4), Missisipi, Lousiana, Alabama
Als je met de Alcela Express (van Amtrak) reist heb je ook gratis Wifi aan boord hoor!
Absoluut een aanrader en je bent er echt zo! heerlijk, doe het de volgende keer weer precies zo als ik NY & DC zal bezoeken!
Absoluut een aanrader en je bent er echt zo! heerlijk, doe het de volgende keer weer precies zo als ik NY & DC zal bezoeken!
De Acela Express is overigens fors duurder dan de North East Regional. Scheelt 90 dollar, vooral vanwege het feit dat er geen Coach Class is in de Acela Express. De acela is wel 30 minuten sneller.
Overigens als ik de keuzen heb tussen bus of trein kies ik voor de laatste, maar ik ben hierin zwaar bevooroordeeld
Overigens als ik de keuzen heb tussen bus of trein kies ik voor de laatste, maar ik ben hierin zwaar bevooroordeeld

Wij zijn nog onderweg, morgen gaan we de laatste treinreis maken van onze route van Philly naar Washington. Moet zeggen het is ons prima bevallen, comfortabele ruime zit plaatsen, we hebben veel contact gemaakt met andere reizigers ( dat hoeft overigens niet natuurlijk) en hebben op tijd wat lekkers kunnen halen omdat er een restauratie in de trein is. We hebben van Boston tot NY 4 uurtjes in de trein gezeten, van NY tot Philly 1,5 uur en reizen morgen dus verder. We hebben de North East Regional genomen omdat we eerder eigenlijk nog niet zo goed van de Acela op de hoogte waren. Volgende keer gaan we voor het boeken even kijken of dit voordeliger is qua snelheid enz... wifi aan boord klinkt goed al hebben wij ons tot nu telkens ook prima vermaakt. Mijn voorkeur gaat zeker uit naar de trein.
www.Citizenof.com blog vol reis- woon en interieurinspiratie
-
- Amerika-ontdekker
Sluit ik me volledig bij aan, wat zijn die amtrak treinen toch geweldig! Geen NS achtige ellende, gewoon heerlijke ruime gereserveerde zitplaatsen.
Maar wat zijn die Amtrak treinen duur. Ik wil vlak voor thanksgiving van Washington naar New York reizen maar ik zie alleen tarieven tussen 110 en 140 dollar voor een enkele reis. Er is ook een tarief van 49 dollar maar dan moet je voor 6.00 vertrekken. Op Megabus zie ik tarieven tussen 20 en 35 euro. Toch zit ik nog te twijfelen. Ik denk er over om 139 euro te betalen voor de Acela, de Amerikaanse TGV.
De prijzen van de trein stijgen vaak naarmate je dichterbij de reisdatum komt. Wij hebben onze treintickets voor afgelopen zomer al in november geboekt en hiervoor goede prijzen betaald. Wij hebben er op alle trajecten zelfs voor gekozen om 1e klas te reizen (behalve tussen Philly & NY omdat dat zo kort was) omdat dit voor ons schappelijk was.
Wij betaalden bijvoorbeeld van NY naar Boston 60 dollar per persoon, en hebben er toen voor gekozen om eerste klas te reizen, waardoor we 190 dollar kwijt waren in totaal. Voor het traject Vancouver - Seattle waren we slechts 96 dollar voor twee personen eerste klas kwijt.
Kortom, zorg er voor dat je er op tijd bij bent, want dat kan een hoop geld schelen.
Wij betaalden bijvoorbeeld van NY naar Boston 60 dollar per persoon, en hebben er toen voor gekozen om eerste klas te reizen, waardoor we 190 dollar kwijt waren in totaal. Voor het traject Vancouver - Seattle waren we slechts 96 dollar voor twee personen eerste klas kwijt.
Kortom, zorg er voor dat je er op tijd bij bent, want dat kan een hoop geld schelen.
Klopt. Alleen weet ik sinds kort dat ik die treinreis ga maken. En vlak voor thanksgiving zal ook duurder zijn.
Ja dan kun je natuurlijk niet anders 

Ik ben met de chinatown bus naar DC gegaan en dat was zeker te doen, alleen spreken ze in Chinatown vaak alleen fonetisch engels en valt er weinig te vragen tenzij je vloeiend kantonees kan praten. Er was wifi en de reis duurde zo'n 4 uur.
De terugreis naar NY was voor mij onduidelijk omdat er nergens met bordjes aangegeven is waar, wie of hoe? je hebt de verzamelplek in DC voor bussen maar daar zitten bussen bij die alle richtingen op gaan dus het is netjes vragen aan de chauffeurs om welke bestemming het gaat.
Je kunt van te voren online reserveren maar doe je dit niet moet je in de rij wachten tot alle reizigers die wel gereserveerd hebben zijn ingestapt en dan kijkt men of er nog plek voor jou beschikbaar is wat bijna altijd wel zo is.
De prijzen verschillen erg per maatschappij maar in mijn ervaring blijft de kwaliteit en service overal gelijk.
De terugreis naar NY was voor mij onduidelijk omdat er nergens met bordjes aangegeven is waar, wie of hoe? je hebt de verzamelplek in DC voor bussen maar daar zitten bussen bij die alle richtingen op gaan dus het is netjes vragen aan de chauffeurs om welke bestemming het gaat.
Je kunt van te voren online reserveren maar doe je dit niet moet je in de rij wachten tot alle reizigers die wel gereserveerd hebben zijn ingestapt en dan kijkt men of er nog plek voor jou beschikbaar is wat bijna altijd wel zo is.
De prijzen verschillen erg per maatschappij maar in mijn ervaring blijft de kwaliteit en service overal gelijk.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1769 Weergaves
-
Laatste bericht door tanteto
-
- 3 Reacties