Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

En... op naar de volgende reis: Noordoosten & Canada

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Lelle
Amerika-ontdekker

En... op naar de volgende reis: Noordoosten & Canada

Bericht door Lelle »

Goeiemorgen allemaal,

Wij zijn goed en wel een aantal weken terug uit het zuid-westen waar we echt volop hebben genoten van Amerika en de natuur. En dus kriebelt er nog steeds van alles bij ons. Volgend jaar liggen de plannen zo goed als vast, Mexico! Maar in 2013 zou het zomaar weer een reisje naar Amerika kunnen worden :D. Om een beetje een idee te krijgen van de mogelijkheden, zou ik jullie graag willen vragen wat in het noordoosten en Canada leuk is om te doen. Sowieso staat New York natuurlijk hoog op ons lijstje, en de Niagara Falls, maar wat zou een mogelijke route kunnen zijn met veel afwisseling tussen steden en natuur?

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!
Groetjes, Lelle
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Re: En... op naar de volgende reis: Noordoosten & Canada

Bericht door dutchie_in_boston »

heb je al rondgekeken op deze site? Er is hier in het noordoosten zoveel te doen en te zien, met een leuke wisseling van steden en natuur. Ik zou zelf een beetje een route opzetten en die hier posten met een uitnodiging op commentaar - want kritieken en suggesties zijn wij beter in dan een route voor iemand uitzetten :lol:.
Lelle
Amerika-ontdekker

Bericht door Lelle »

Haha! Nou, ik heb wel een opzetje. Nog niet erg veel aandacht aan besteed omdat het nog zo lang duurt en ik nog lang niet genoeg informatie heb. Maar goed, zoiets dan... :

1 Amsterdam - Boston
2 Boston
3 Boston - Acadia NP
4 Acadia NP
5 Acadia NP - White Mountain NF
6 White Mountain NF – Adirondack Park
7 Adirondack Park
8 Adirondack Park - Kingston ( of Ottawa?)
9 Kingston - Toronto
10 Toronto
11Toronto - Niagara Falls
12 Niagara Falls - Finger Lake - Watkins Glen State Park
13 Watkins Glen State Park
14 Watkins Glen State Park – Lancaster
15 Lancaster - Washington DC
16 Washington DC
17 Washington DC – Philadelphia – New York
18 New York
19 New York
20 New York
21 New York
22 New York – Amsterdam
Amsterdam

Ik weet nog onvoldoende over sommige parken / steden om goed te kunnen inschatten hoe lang we ergens moeten blijven. We houden bijvoorbeeld wel van een wandelingetje, maar zijn geen stevige wandelaars.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik zou Ottawa kiezen als je een stad wilt bezoeken.
Wil je een combinatie van stad en natuur, trek dan naar Kingston. Kingston is een leuk stadje om in rond te slenteren. En je kan naar de haven gaan en de Martello toren gaan bezichtigen en het for en zo. Maar je kan ook beslissen om iets te doen dat ik hier nog niet zo vaak voorbij heb zien komen, en wat ook wel leuk is:
ofwel een cruise maken (meestal ongveer 2 uur) tussen de 1,000 Islands (vanuit Kingston en omgeving vertrekken de cruise boten)
ofwel naar Prince Edward County gaan, daar een wijnboerderij bezoeken,
naar Sandbanks Provincial Park http://www.ontarioparks.com/english/sand.html (google een keer voor foto's)
wil je wat oude gebouwen zien: http://www.pecounty.on.ca/government/re ... caulay.php
(op die website kan je veel meer vinden van wat er op PEC te doen is)
Je kan voor de aardigheid ook eens stoppen aan Bird House City:
http://prince-edward-county.com/?page_id=1368

Neem op de weg naar Toronto The Loyalist Parkway = Scenic byway highway 33 van Kingston naar Trenton (100km)
http://www.loyalistparkway.org/
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
dutchie_in_boston
Amerika-expert

leuke route! Ik zou zelf ietsje langer in de White Mountains in NH blijven want ik vind het daar zo mooi. De Adirondacks zijn ook erg mooi, maar ik zag er zo ontzettend weinig wildleven dat het me aan een Twilight Zone show deed denken. Heel vreemd, nog geen eendje op het meer of eekhoorn in het bos en in NH en ME struikel je over de beesten. En misschien iets korter in NY en langer in DC want daar is zoveel te zien en te doen!
Ruud993
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Ruud993 »

De Adirondacks zijn ook erg mooi, maar ik zag er zo ontzettend weinig wildleven dat het me aan een Twilight Zone show deed denken
Dan moet je toch wel erg veel pech gehad hebben want het barst er van het wildleven in de Adirondacks. We komen er regelmatig en er is geen twijfel mogelijk dat er veel wildleven is in de Adirondacks.
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Leuk, 2 dagen Acadia! Mooi park. Welk jaargetijde ga je (fall fiolage in October?) Ga in Acadia N.P. in Bar Harbor zitten, vanuit hier lukt je de gehele loop in 1,5-2,5 uur te maken. Genoeg te doen inderdaad voor 2 dagen. Boek hier wel vroeg je accommodatie, mijn ervaring is dat het in de zomer snel vol kan zitten aangezien Amerikanen hier ook graag komen. Ga je in de zomer? Google eens meer informatie over Nantucket en Martha's Vineyard. Twee eilanden voor de kust van Boston die ook erg de moeite waard zijn. Nantucket is duurder dan Martha's Vineyard. Met de boot te bereiken of via een 1/2 dag trip vanuit Boston. Scheelt je ook weer autohuur kosten voor de eerste zoveel dagen.
Lelle
Amerika-ontdekker

Bericht door Lelle »

We weten natuurlijk nog niet precies hoe of wat, aangezien het nog ver voor ons ligt, maar als we gaan gaan we september / oktober. Hoe is het weer dan eigenlijk? Ik weet over de herfstkleuren, maar ik vind het wel prettig als de temperatuur aangenaam is en een zonnetje...
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Gemiddeld weg zijn het hier mooie maanden, met redelijk warme dagen en koelere nachten. We hadden afgelopen jaar sneeuw in oktober, maar ook dagen van 25C. En als je mazzel hebt, dan krijgen we nachtvorst, met daarna een paar warme zomerdagen: Indian Summer. En, vind ik, niets is mooier in de late herfst dan New England tijdens een paar Indian Summerdagen met de zon op de schitterende herfstkleuren.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer