Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Voorlopig reisschema mei-juni 2006

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Voorlopig reisschema mei-juni 2006

Bericht door SpaceAce »

Na Florida en vorig jaar Califoria, zijn we van plan om aankomende Amerikavakantie drie weken naar het oosten te gaan. De tickets zijn inmiddels geboekt: van 27 mei t/m 18 juni zijn we de oceaan over!

Wij zijn nogal pretparkfanaten, vandaar dat je in ons schema voornamelijk pretparken zult vinden. In het begin hadden we maar liefst 10 pretparken welke ons enorm leuk leken. Maar omdat we niet drie weken lang alléén maar pretparken willen, hebben we dit afgewisseld met wat steden en uiteindelijk gekozen voor de helft van de pretparken, namelijk: Six Flags Great Adventure - Hershey Park - Busch Gardens Williamsburg - Paramount Kings Island - Cedar Point.

De andere vijf zitten in principe ook op ons schema, maar we hebben keuzes moeten maken :) De reden voor onze vijf parken zijn voornamelijk gekozen voor de extreme achtbanen of met combinatie van de aankleding.

Dag 01 (27-05) Schiphol -> New York (14.15 - 16.10)
Dag 02 (28-05) New York
Dag 03 (29-05) New York
Dag 04 (30-05) New York ('s avonds naar een hotel bij Six Flags)
Dag 05 (31-05) Six Flags Great Adventure ('s avonds naar een hotel bij Hersey Park)
Dag 06 (01-06) Hershey Park
Dag 07 (02-06) Hotel bij Hershey Park -> Washington
Dag 08 (03-06) Washington
Dag 09 (04-06) Washington -> naar hotel bij Busch Gardens
Dag 10 (05-06) Busch Gardens
Dag 11 (06-06) Hotel bij Busch Gardens -> ?
Dag 12 (07-06) ? -> hotel bij Paramount Kings Island
Dag 13 (08-06) Paramount ('s avonds naar hotel bij Cedar Point)
Dag 14 (09-06) Cedar Point
Dag 15 (10-06) Hotel bij Cedar Point -> Niagra Falls
Dag 16 (11-06) Niagra Falls - Toronto
Dag 17 (12-06) Toronto
Dag 18 (13-06) Toronto -> ?
Dag 19 (14-06) ? -> New York
Dag 20 (15-06)
Dag 21 (16-06) New York
Dag 22 (17-06) New York (18.10 uur) - Schiphol
Dag 23 (18-06) Aankomst Schiphol (07.35 uur)

* Een paar aanvullingen op dit schema met vragen:

- Wij hebben ervoor gekozen om met de klok mee te reizen en niet andersom omdat we zo eerst wat pretparken hebben en de laatste dagen van Toronto naar New York rust hebben.
Of iemand moet een goede reden hebben om deze planning tegen de klok in te doen?

- We hebben twee keer een vraagtekentje staan. We willen namelijk niet in één dag van Williamsburg (Busch Gardens) naar Paramount Kings Island en van Toronto naar New York.
Weet er iemand daar een leuke stad/dorp met eventueel een leuke bezienswaardigheid om te overnachten? Het liefst dus precies tussen de twee steden uit onze planning in.

- Ook hebben we nog een dagje over, zoals jullie zien. Petra had het in het topic Tickets naar New York geboekt! over Paramount's Kings Dominion en Six Flags America (welke uiteindelijk dus ook in ons lijstje van 10 zijn opgenomen).
Is Washington te bezoeken in één dag? (zodat we dag 9 kunnen gebruiken om naar Six Flags America te gaan en 's avonds naar een hotel bij Busch Gardens te rijden?)

Mocht dit kunnen, hebben we dus nog steeds een dagje over. Van ons lijstje hebben we dan nog vier pretparken over. Welke van deze vier zou jij dan kiezen en waarom:

- Geauga Lake
- Kennywood Park
- Paramount Kings Dominion
- Dorney park and Wildwater Kingdom

Nogmaals, ze zitten allemaal op de route. Dus dat zou geen reden mogen zijn!
Of is er misschien een andere bezienswaardigheid waar we beter een dagje aan kunnen besteden? Of hebben we eigenlijk helemaal geen dagje over, omdat we ergens anders te kort zijn? (of juist te lang..) :)

Alle tips en opmerkingen zijn welkom!
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
yvet
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door yvet »

Washington in 1 dag is mogelijk, maar dan moet je wel heel goed bedenken wat je wilt zien.
Je kunt in ieder geval weinig echt bekijken, en met echt bedoel ik dan van binnen zeg maar. Natuurlijk wel de musea maar niet echt de overheidsgebouwen ofzo.
Dus ja, het is mogelijk maar je moet je wel bedenken dat je dan ook heel veel zal moeten skippen.

Misschien een idee om 1 dagje van de dagen New York af te snoepen en deze toe te voegen aan de dag Washington.
http://ucla.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Voorlopig reisschema mei-juni 2006

Bericht door hekkie »

SpaceAce schreef:Is Washington te bezoeken in één dag? (zodat we dag 9 kunnen gebruiken om naar Six Flags America te gaan en 's avonds naar een hotel bij Busch Gardens te rijden?)
Ik zou toch minimaal 2 dagen uittrekken om alleen al de highlights van Washington te kunnen zien. Ik persoonlijk vind het een bijzonder indrukwekkende stad die in ieder geval een 2daags bezoek verdiend.

Je moet toch in ieder geval naar het White House, het Capitool, Arlington, de Mall met al zijn memorials en al die prachtige musea. In 1 dag red je dat niet, tenzij je hiervoor bewust kiest natuurlijk.

Leuk jullie reis en het ziet er "spannend" uit!

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

hekkie schreef: Je moet toch in ieder geval naar het White House, het Capitool, Arlington, de Mall met al zijn memorials en al die prachtige musea. In 1 dag red je dat niet, tenzij je hiervoor bewust kiest natuurlijk.
Ik ken eigenlijk alleen het White House :oops:

En voor musea zijn wij niet te porren :lol: Dat betreft zijn wij echt cultuurbarbaren. Om een voorbeeld te geven: Londen doen we in een dag, Parijs doen we in een dag en Barcelona had achteraf gezien ook best in 1.5 dag gekunt i.p.v. 2.5 dag :) (Gaudi vonden we ook niet echt super speciaal).

Washington ligt nou eenmaal op de route met Busch Gardens in de planning... en het Witte huis, ja daar heb ik wel eens van gehoord 8) Vandaar dat Washington wel in het programma staat. Maar wat nog meer te doen daar? Geen idee :wink:

(om maar even aan te geven dat we liever een pretpark willen dan steden. Maar om het niet al te gek te maken met parken, hebben we wat steden erbij gepland).

Plus daar komt bij dat we (als we op dag 9 naar Six Flags America gaan) toch nog bijna 2 dagen Washington hebben. Dag 7 is weliswaar vanaf Hershey Park, maar dat is maar 2.5 uurtjes rijden. Als we vroeg genoeg vertrekken, hebben we dag 7 en dag 8 Washington en dag 9 Six Flags. Toch? Hmm...)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Nonaj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nonaj »

yvet schreef:Washington in 1 dag is mogelijk, maar dan moet je wel heel goed bedenken wat je wilt zien.
Je kunt in ieder geval weinig echt bekijken, en met echt bedoel ik dan van binnen zeg maar. Natuurlijk wel de musea maar niet echt de overheidsgebouwen ofzo.
Dus ja, het is mogelijk maar je moet je wel bedenken dat je dan ook heel veel zal moeten skippen.

Misschien een idee om 1 dagje van de dagen New York af te snoepen en deze toe te voegen aan de dag Washington.
Ik ben 6 dagen in Washington geweest, waarvan ik de laatste 2 dagen eigenlijk als rustdag heb gebruikt, maar de eerste 4 dagen was ik toch wel constant op pad...nou heb ik ook niet alle musea gezien in de Mall, maar voor diegene die ik wel gezien heb heb ik toch echt wel een halve dag uitgetrokken. Ik ben het dus met je eens.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Zelfs als cultuurbarbaren zal er in Washington wel een museum te vinden zijn dat jullie aanstaat. http://www.si.edu/ alle Smithsonian museums, daar zit toch voor elk wat wils bij.
Anders zo'n museum wel; http://www.aceonline.org/museum/
Zo te zien moet dit echter nog gebouwd worden. :D
Als je iets tussen Niagara en New York wilt en een stuk van de autoweg afwilt kun je de Finger Lakes bezoeken.
Annemiek
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

SpaceAce schreef:
hekkie schreef: Je moet toch in ieder geval naar het White House, het Capitool, Arlington, de Mall met al zijn memorials en al die prachtige musea. In 1 dag red je dat niet, tenzij je hiervoor bewust kiest natuurlijk.
Ik ken eigenlijk alleen het White House :oops:

En voor musea zijn wij niet te porren :lol: Dat betreft zijn wij echt cultuurbarbaren. Om een voorbeeld te geven: Londen doen we in een dag, Parijs doen we in een dag en Barcelona had achteraf gezien ook best in 1.5 dag gekunt i.p.v. 2.5 dag :) (Gaudi vonden we ook niet echt super speciaal).

Washington ligt nou eenmaal op de route met Busch Gardens in de planning... en het Witte huis, ja daar heb ik wel eens van gehoord 8) Vandaar dat Washington wel in het programma staat. Maar wat nog meer te doen daar? Geen idee :wink:

(om maar even aan te geven dat we liever een pretpark willen dan steden. Maar om het niet al te gek te maken met parken, hebben we wat steden erbij gepland).

Plus daar komt bij dat we (als we op dag 9 naar Six Flags America gaan) toch nog bijna 2 dagen Washington hebben. Dag 7 is weliswaar vanaf Hershey Park, maar dat is maar 2.5 uurtjes rijden. Als we vroeg genoeg vertrekken, hebben we dag 7 en dag 8 Washington en dag 9 Six Flags. Toch? Hmm...)
Hebben jullie mijn blog weleens gelezen? ;) Er is eindeloos veel te zien en doen in Washington en de musea zijn niet te vergelijken met Londen of Parijs!! Ze hebben een groot "pretpark" gehalte ;). Waar anders zie je een heel dinosaurus skelet? Of een raket binnen? Onze kinderen zijn dol op de musea, dat zegt toch heel wat, denk ik! Vooral de simulators en IMAX's zijn top met hen. Ik denk, dat je je heel erg vergist, als je Washington "overslaat". Maar ja, wie ben ik ;).

In Six Flags America zijn Superman en Batman (liggend) fantastisch. Maar de stad Washington is uniek, Six Flags niet.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
yvet
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door yvet »

Ik ben 6 dagen in Washington geweest, waarvan ik de laatste 2 dagen eigenlijk als rustdag heb gebruikt, maar de eerste 4 dagen was ik toch wel constant op pad...nou heb ik ook niet alle musea gezien in de Mall, maar voor diegene die ik wel gezien heb heb ik toch echt wel een halve dag uitgetrokken. Ik ben het dus met je eens.
Afgelopen jaar zijn wij dus geweest en wij hebben er 7 dagen voor uitgetrokken.
En tuurlijk hebben we lekker een paar uitstapjes gemaakt.
Maar dan nog; niet alles gezien en gedaan.
Dat kan ook niet, nooit denk ik bij een stedentrip, er blijven altijd dingen over om te zien en te gaan doen.

Als ik hoor verder hoe snel jullie door Londen, Parijs en Barcelona gaan....
Tja dan is Washington misschien in 1 dag ook wel gewoon genoeg, de voorkeur gaan uit naar de parken en niet naar de steden.
Kijk eens goed rond op internet en blader eens de capitol gids van Washington door, misschien verander je van gedachte misschien ook niet.[/quote]
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Petra/VS schreef:In Six Flags America zijn Superman en Batman (liggend) fantastisch. Maar de stad Washington is uniek, Six Flags niet.
Hm.. Wat moet ik dan schrappen in onze planning??? Als we (zoals je in ons ander topic van de vliegtickets aan gaf) ook naar Six Flags America en Paramount's Kings Dominion willen gaan omdat we er toch langs komen en drie dagen Washington te plannen?

Hellup, ik kom er niet uit.
yvet
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door yvet »

Ikzelf zou 1 dagje minder New York doen.

Daarmee win je al 1 dag in Wahington.
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

yvet schreef:Dat kan ook niet, nooit denk ik bij een stedentrip, er blijven altijd dingen over om te zien en te gaan doen.
Dat denk ik dus ook. In Londen konden we ook makkelijk nog een paar dagen blijven om dingen te doen. Zat te zien en te doen, lijkt mij. Maar zelfs Madam Tussaud trekt ons niet (terwijl dit toch een van de topattracties is van Londen).
Tja dan is Washington misschien in 1 dag ook wel gewoon genoeg, de voorkeur gaan uit naar de parken en niet naar de steden.
Kijk eens goed rond op internet en blader eens de capitol gids van Washington door, misschien verander je van gedachte misschien ook niet.
Als we dus op dag 9 naar Six Flags America gaan, hebben we uiteindelijk nog 1.5 dag Washington. De vraag zou dus moeten zijn: Is Washington te bezoeken in 1.5 dag? Dat wil zeggen, de White House bekijken en voor de rest gaan we inderdaad maar even in de Capitol Gids kijken :D

Simulators en Imax-theaters zijn helaas voor ons al behoorlijk saai. (We zijn gewoon te verwend :? :lol: )

Het is ook maar net waar ik m'n planning post. Op Themepark.nl zeiden ze dat we juist TE veel Washington en Toronto in onze planning hadden. Die willen je het liefst van pretpark tot pretpark sleuren. En dat is dan weer nét te veel van het goede :lol:

Gewoon lekker er tussen in!
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Hoi Martijn en Linda,

Ik heb jullie schema bekeken en ook even ingegeven in de routeplanner, dat geeft een beter beeld van de route die jullie ongeveer zullen rijden.

Ik zou, zoals een aantal anderen al hebben aangegeven, inderdaad een dagje New York schrappen. Ook zou ik Toronto overslaan (jullie hebben al zoveel stad in de planning zitten), en in plaats daarvan een dagje doorbrengen bij de Finger Lakes. Jullie komen er vlak langs vanuit Niagara naar New York City. Het is een prachtig gebied, je kunt er heel mooi wandelen en heeeeeel veel watervallen zien. Ik vind het echt een pareltje in het Noordoosten. Daarnaast zou ik ook niets schrappen van de dagen in Washington DC, dat is zo'n leuke stad, ook zonder museumbezoek krijg je de tijd er heel goed om. Je vind er een aantal prachtige gebouwen die zeker de moeite waard zijn, en vergeet ook niet om Arlington te bezoeken (ben je wel een halve dag mee zoet!).

De tijd de je dan overhebt zou je kunnen besteden (als je de FInger Lakes niet interessant vind) aan Geauga Lake en Kennywood. Paramount heb je al in de planning zitten, en het laatste park op op je lijstje ken ik niet persoonlijk. Geauga Lake heeft een aantal leuke achtbanen en is ook heel mooi gecombineerd met een dierenpark. Heel afwisselend en mooi gelegen. Kennywood zou ik kiezen voor zijn status als National Landmark, het enige pretpark met die status. Wij hebben het destijds niet kunnen bezoeken omdat het was gesloten wegens heel slecht weer, maar het staat nog altijd op ons lijstje. Je vind hier ook 1 van de oudste achtbanen van Amerika, misschien ook wel leuk.

Groetjes
Jacqueline[/quote]
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Nonaj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nonaj »

Er schoot me net nog iets te binnen:

Als jullie nog langer naar Washington gaan; het International Spy Museum daar is ook heel leuk en interessant :toocool:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Van wat ik zo lees, zou ik inderdaad Toronto laten vallen. Voor mensen, die niet zo cultuur gericht zijn is het Witte Huis natuurlijk ook maar saai, maar ja, je moet het gezien hebben ;). In ieder geval het Air and Space museum niet overslaan, een hele raket zie je meestal niet in een museum. Het Spy museum is ook heel leuk, maar tja, als je nu eenmaal enkel geinteresseerd bent in amusements parken, dan moet je daar ook gewoon aan toegeven. Het is jullie vakantie en alleen jullie kunnen bepalen, wat een geslaagde dag is voor jullie. Er zijn zeker genoeg theme parks op jullie route om daar iedere dag je fill van te krijgen. Gewoon doen, waar jullie zin in hebben. Al die must sees komen nog wel een keer :).
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik zie dit toevallig - ik heb een jaar bij Toronto gewoond, ik had niet het gevoel dat dat echt een vakantiebestemming is ? wat heb ik nu weer gemist ?

Ik zie dat je in Washington bent, Bush Gardens, ik heb ooit eens rondgekard doorhet noorden van Virginia en twee aanraders: Luray Caverns, schitterende grotten, en Colonial Williamsburg, een soort openlucht museum maar iets pretparkeriger dan je denkt ?
Maar misschien ben je daar al geweest, ik heb niet alles gelezen moet ik bekennen. Verder is Virginia natuurlijk Petra's territorium ! dus ik laat het verder aan haar over.
In ieder geval een hele fijne vakantie gewenst !
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

SpaceAce schreef: Is Washington te bezoeken in 1.5 dag? Dat wil zeggen, de White House bekijken en voor de rest gaan we inderdaad maar even in de Capitol Gids kijken :D
Ja hoor, hebben wij vorig jaar september ook gedaan - Je hoeft toch niet elk gebouw of monument binnen te gaan, als je het maar gezien hebt. Ik had zelf niet de behoefte overal naar binnen te gaan. We hebben behoorlijk wat afgelopen en gezien in één dag .. en we zijn binnen geweest waar wij het interessant vonden en wat te doen was in ons korte tijdbestek - Overigens, als je toch daar bent, kan ik je een bezoek aan Mount Vernon en de Great Falls NP ook van harte aanbevelen - deze twee hebben wij ook op één dag gedaan. En ik heb niet het idee dat het bliksembezoeken waren, waar we uiteindelijk niets aan hebben gehad. Voor ons hoeven we niet persé uren ergens te zijn en niet iedere tour vinden we interessant of nodig .. : ))

Een stukje uit mijn weblog, over DC
Na een eenvoudig ontbijt, brengt de shuttle van het hotel ons naar het metro station, Dunn Loring, van waar we naar het Smithsonian vertrekken. De bedoeling is om met de tourmobile een tour te doen in Washington DC, maar aangezien we nog moeten pinnen (omdat Stefan onze cash aan de homeless heeft gegeven), hebben we het meeste te voet afgelegd. We zijn zo rond 10.00 uur in DC en vertrekken om 16.00 uur weer naar het hotel. Van de 6 uur, hebben we zeker 4 uur gelopen. We bezoeken het Witte Huis, Het Witte Huis Visitors Center, het American Indian Museum (met een lekkere lunch in het Mitsitam café), US Capitol, Library of Congress, Supreme Court en Union Station. Hier stappen we op de tourmobiel en vervolgens rijden we de gelopen route nogmaals. We rijden langs het Jefferson Memorial en bij het Lincoln Memorial aangekomen, kunnen we het toch niet laten en stappen we weer af. Hoewel ik vorig jaar de National Mall en de monumenten al heb bezocht, wil ik er toch weer langs lopen. Achteraf hadden we beter alles te voet kunnen doen en ons zodoende de 40 dollar van de tourmobile kunnen besparen. We houden beiden van wandelen, het weer is prachtig en het meeste hebben we zowiezo al lopend gedaan. Vanaf het Lincoln Memorial lopen we naar the Wall (The Vietnam Veterans Monument), en gaan we langs het Washington Monument terug naar het Smithsonian. Daar nemen we de metro naar Dunn Loring.
En in 2004 hadden we alleen de monumenten en een tour in Arlington Cemetery gedaan - Ook in één middag ..
Sandy
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Sandy schreef:Je hoeft toch niet elk gebouw of monument binnen te gaan, als je het maar gezien hebt.
Dat hadden wij nou precies in Barcelona :) Leuke gebouwen allemaal hoor, van Gaudi. We hebben ze gezien, maar vonden het niet interessant om ze ook van binnen te bekijken.

Maar goed, nieuwe ronde - nieuwe kansen.

Een nieuwe planning in elkaar geknutseld. Door wat tips van Themepark, heb ik zelfs meer pretparken (EN Washington) erin kunnen verwerken. Al gok ik dat dit schema ook zo z'n haken en ogen heeft :wink:

01 (ZA 27-05) Schiphol - New York JFK (14.15 uur - 16.10 uur)
02 (ZO 28-05) New York
03 (MA 29-05) New York
04 (DI 30-05) NYC - Dorney Park
05 (WO 31-05) Hotel DP - Knoebels - Hotel HP
06 (DO 01-06) Hershey Park
07 (VR 02-06) Hotel HP - Washington
08 (ZA 03-06) Washington
09 (ZO 04-06) Washington
10 (MA 05-06) Hotel W - Six Flags America - Hotel BG
11 (DI 06-06) Busch Gardens
12 (WO 07-06) Hotel BG - Paramount Kings Dominion - Overnachtingsplaatst ?
13 (DO 08-06) Overnachtingsplaats ? - Kennywood - Hotel PKI
14 (VR 09-06) Paramount Kings Island - Hotel CP
15 (ZA 10-06) Cedar Point
16 (ZO 11-06) Cedar Point (eventueel halve dag Geauga Lake)
17 (MA 12-06) Hotel CP - Niagra Falls
18 (DI 13-06) Niagra Falls - Toronto
19 (WO 14-06) Toronto - Overnachtingsplaats ?
20 (DO 15-06) Overnachtingsplaats ? - NYC
21 (VR 16-06) NYC - Six Flags Great Adventure
22 (ZA 17-06) NYC JFK – Schiphol (18.10 uur)
23 (ZO 18-06) Aankomst Schiphol (07.35 uur)

* Zoals ik begrepen heb, zijn Knoebels en Kennywood prima parken als je op doortocht bent (in verband met betaling per rit).

* Bij Dag 12 willen we na ons bezoekje in Paramount Kings Dominion kijken tot hoever we komen met rijden. Gewoon in de richting van Kennywood rijden. Volgens Streets and Trips is de reistijd van Paramount KD naar Kennywood 5 uurtjes. Als we dan na 2/3 uurtjes in de avond (na het bezoekje aan PKD dus) een hotelletje zoeken, zou dit moeten lukken, toch?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Oef, ik zou doodmoe zijn na die reis, hoe gek ik ook op pretparken ben ;). In en rond Washington is jullie schema goed te doen, maar Kings Dominion - Kennywood is een goede zes uur rijden in goed verkeer. Hou er wel rekening mee, dat het verkeer in het Noord-Oosten flink druk kan zijn, vooral I-95! --- Ik zie net, dat je hier al een opmerking over maakte. Volgens mij is het meer zes uur rijden en houd rekening met verkeer! Ik zou na rush hour uit Kings Dominion vertrekken, dan en zeker voorbij Hagerstown rijden die avond. Op die manier mis je het ochtend verkeer ook.
Laatst gewijzigd door Petra/VS op 17 jan 2006, 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

SpaceAce schreef: ...
04 (DI 30-05) NYC - Dorney Park
05 (WO 31-05) Hotel DP - Knoebels - Hotel HP
06 (DO 01-06) Hershey Park
...
:P PA in een vogelvlucht.... Jullie lijken wel Amerikanen. :lol:

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Petra/VS schreef:Oef, ik zou doodmoe zijn na die reis, hoe gek ik ook op pretparken ben ;)
Valt op zich wel mee. Vorig jaar Westkust gedaan. Ook veel pretparken (een geen Nationale Parken, met uitzondering van de Grand Canyon - waar we niets aan vonden).

In Las Vegas (einde vakantie) waren we redelijk moe, maar wel voldaan. Uitrusten doen we thuis wel :)
Petra/VS schreef:maar Kings Dominion - Kennywood is een goede zes uur rijden in goed verkeer. Hou er wel rekening mee, dat het verkeer in het Noord-Oosten flink druk kan zijn, vooral I-95! --- Ik zie net, dat je hier al een opmerking over maakte. Volgens mij is het meer zes uur rijden en houd rekening met verkeer! Ik zou na rush hour uit Kings Dominion vertrekken
Dat waren we ook zeker van plan (om na de Rush Hour uit Kings Dominion te vertrekken). Tot hoelaat is deze Rush Hour eigenlijk?

We waren in ieder geval van plan om na Kings Dominion een uurtje of 3 te rijden - overnachten - en weer verder richting Kennywood (waar we maar een paar uurtjes blijven, dus aankomst in Kennywood mag best rond 13.00 uur zijn).
Laatst gewijzigd door SpaceAce op 17 jan 2006, 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer