Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoera geboekt!

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
liliane
Amerikafan

Hoera geboekt!

Bericht door liliane »

Gisteren hebben we dan maar eens spijkers met koppen geslagen. Van 2 juli tot en met 14 juli 2006 gaan wij naar Virginia.
Wij gaan met ons 'oude' gezin; mijn ouders, mijn zusje, ik en mijn kinderen. Helaas kunnen mijn zwager en mijn man niet mee omdat het in hun werk dan hoogseizoen is.
Mijn nichtje trouwt op 9 juli en op die dag zijn mijn ouders 40 jaar getrouwd. Dat kunnen we dan ook nog even samen vieren.
Mijn tante had een hotel voor ons uitgezocht (English Inn), ziet er schitterend uit, maar is niet bepaald geschikt voor kleine kinderen en onze beurs. Wij hebben dus verder gezocht en hebben een heel leuke cabin gevonden http://www.mistymountaincampground.com/ ... cabin.html
Ziet er wel leuk uit allemaal en het is zomer, dus je bent toch veel buiten dan. Bovendien zullen we ook wel veel bij mijn oom en tante in Scottsville zijn.
Het aftellen kan beginnen dus!
Groetjes
Liliane
2004 Woodstock, Ontario en Scottsville, Virginia
2006 Crozet, Charlottesville, Virginia
2010 Woodstock, Ontario en Horn Lake, Mississippi
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Zijn die cabines air conditioned? Houd er wel rekening mee, dat het hier in de zomer heel vochtig warm kan zijn en dat air conditioning dan wel heel erg fijn is, zeker met kleine kinderen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
liliane
Amerikafan

Bericht door liliane »

Ik dacht dat er wel airco was, maar zeker weten doe ik het niet.
Maar goed, we zien wel. Ons huis in de zomer ook érg warm (tenminste waar de kinderen slapen, pal op het zuiden).
En zoals ik het nu kan bekijken zullen we niet veel in het huisje zelf zijn. Er zijn veel plannen om op pad te gaan.
Ben jij al eens in Kings Dominion geweest? Dat lijkt ons ook erg leuk. Vooral ook vanwege de meet & greet met Nickolodeon figuren. Thieu is een echte Dora fan en Blues Clues vindt hij ook geweldig.
Groetjes
Liliane
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, ik ben heel vaak in Kings Dominion geweest en het is erg leuk. Het enige, dat ik altijd vervelend vond toen de kinderen klein waren, is dat het kindergedeelte helemaal apart is van de rest van het park. Je betaalt dus 40+ dollar om je kind te zien ronddraaien in een vliegtuigje ;).
Busch Gardens is wat dat betreft leuker (ook een veel mooier park), want daar zitten de kinderattracties naast de volwassen attracties, zodat je zelf ook nog eens wat kan doen.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
liliane
Amerikafan

Bericht door liliane »

Zelf ben ik niet eens zo een pretpark fan, dus dat zou mij nog niet zoveel uitmaken of het kindergedeelte apart is of niet.
Thieu is nog maar klein (3 jaar) en Huub dan net een jaar, dus die hebben nog niet zulke hoge eisen :lol: De toegangsprijs verschilt trouwens ook behoorlijk tussen het ene of het andere park, pfffff. Maar goed in Nederland zijn de prijzen tegenwoordig ook al niet leuk meer.
Dat King's dominion trekt vooral vanwege de voor hem bekende figuren.
Heb jij nog tips voor leuke tips voor uitjes met ukkies? We zitten dus in Charlottesville en het moet een beetje te berijden zijn.
We zullen ook wel geregeld bij oom en tante zijn, waar dan ook mijn neef met vrouw en kinders zijn. Die hebben een zwembad, dus dan is het al gauw goed natuurlijk, hahahhaa.
Groetjes
Liliane
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoi Liliane,

Tja, echt dingen, die leuk zijn voor kleintjes zijn moeilijk. Ik neem aan, dat je oom en tante jullie al de interessante punten van Charlottesville en omgeving zullen laten zien. Het landgoed van Thomas Jefferson, University of Virginia campus, het landgoed van James Madison.
Maar ik zou jullie ook aanraden om naar het Shenandoah National Park te gaan en een deel van Skyline Drive te rijden. Daar heb je prachtige uitzichten.
Virginia Beach is ook erg leuk en badplaatsen hier in de VS zijn toch weer heel anders, dan die in Nederland. Ook is het Virginia Aquarium heel leuk, vooral de roggen, die je kunt aaien.
liliane
Amerikafan

Bericht door liliane »

Ja, naar Monticello wil ik nog een keer. Daar zijn we in 2003 ook geweest. Misschien nog een keer naar het Frontier Culture museum.
Op http://www.virginia.org vond ik nog een aantal dingen die geschikt zijn voor kinderen. O.a. een dinosaurusmuseum. En aangezien Thieu nog niet kan tekenen, maar als hij tekent dino's maakt, zou dat wel eens leuk kunnen zijn.
Virginia Beach is toch nog erg ver rijden?
De Skyline drive staat ook op mijn verlanglijstje. Hebben we de vorige keer een beetje snel snel gedaan.
En misschien dan toch even kijken bij het winkeltje van de Waltons.
Ach, ik denk dat als we alles willen zien en doen we toch niet genoeg hebben aan die 2 weken. Bovendien is er ook nog een bruiloft om bij te wonen. Mijn zusje is gevraagd als bruidsmeisje.
Het lijkt me wel bijzonder om dat allemaal eens mee te maken. Mijn tante kennende zal het een gigantisch feest worden.
Groetjes
Liliane
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer