Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

13 juni vertrek, planning klaar

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
De Buurman
Amerika-ontdekker

13 juni vertrek, planning klaar

Bericht door De Buurman »

eerste opzet van onze planning voor in ieder geval NY! Heb getracht zoveel mogelijk alle activiteiten per dag te centraliseren om niet teveel aan reistijd te verliezen. Graag uwer mening en suggesties! Met deze planning is het kopen van een NY pass overbodig, voor 2 personen 270 dollar maar dat geen we er niet uitkrijgen.

Aankomstdag 13 juni
shared bus of o.v. richting hotel Howard Johnson Inn Long Island City/NYC Area
38-71 13Th Street, Long Island City
even bijkomen in hotel om daarna rondje times square te doen (15 min vanaf hotel met metro)
avond eten
Top of the Rock

1e dag 14 juni
Zo vroeg mogelijk de boot richting Vrijheidsbeeld en ellis island. Vrijheidsbeeld niet van boord
Battery park
Wall street
Lunch
Ground Zero
outletstore Century 21St.
Metro naar High street en terug over de brooklyn bridge
Metro naar union square
Paragon Sports
Avond eten
Times square als het donker is (en we nog wakker zijn.. ;) )

2e dag 15 juni
Little Italy-china town
lunch
NY public library
Grand central
chrysler building
UN HQ
avondeten
???

3e dag 16 juni
American Museum of History
lunch
Central park (Strawberry fields en stukje fietsen)
Dylans candy bar
Bloomingdales
avondeten
???

4e dag 17 juni
10.30 uur vertek vanaf penn station naar washington dc
Laatst gewijzigd door De Buurman op 07 jun 2011, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Erwinh
Amerikafan

Re: 13 juni vertrek, planning klaar

Bericht door Erwinh »

Eerste reactie, maak keuzes! Dit lijkt mij veel te veel en dan druk ik mij nog voorzichtig uit. Ik neem aan dat dit de eerste keer NY is? Dan is alleen de indruk, geluid, geur, drukte etc. etc. New York is echt top, maar geef jezelf een beetje ruimte. Dan kan je er ook een beetje van genieten :thumbup:
De Buurman
Amerika-ontdekker

ga het zo nog even in google maps plaatsen om de afstanden e.d. te bekijken. Planning is inderdaad optimistisch dat ben ik met je eens... ;) Wat we wel hebben gedaan is datgene wat we zeker willen zien op de dag zelf als eerste hebben staan, op die manier is er alwel rekening gehouden met eventueel teveel op 1 dag. Maar zoals gezegd, alle suggesties zijn welkom!
maroesj
Amerika-ontdekker

Bericht door maroesj »

ziet er druk uit je planning,maar er valt ook zoveel te zien en te doen in NY. Ik verblijf eind Juli ook in het Howard Johnson Inn , ben benieuwd hoe het hotel je bevalt en of het echt dicht bij de metro ligt e.d. Hoor graag je bevindingen. Veel plezier in the big Apple :thumbup:
De Buurman
Amerika-ontdekker

OK, planning is aangepast. op elke dag in ieder geval 1 attractie eruit gehaald na het maken van een overzicht in google maps. Eens met bovenstaand dat we er meer van moeten genieten ipv alles willen zien. New York zal ook volgend jaar er nog zijn als alles goed gaat.. ;)
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Het is wat druk, maar best "doable". 's Morgens vroeg op pad en laat er weer in en je kunt een hele hoop van de stad zien!

Heel veel plezier en geniet er van!
De Buurman
Amerika-ontdekker

voorlopig gaat alles nog voorspoedig! planning is makkelijk te doen zonder al teveel gejaag en gevlieg... :) op dit moment maar 2 kleine tegenslagen gehad en dat was gisteravond een paar druppels regen maar veel belangrijker, we krijgen de douche hier niet werkend... :D

we zitten in howard johnson inn long city maar 2 hoger opgeleide personen zien geen kans om de douche functie op gang te krijgen. Bad gaat perfect, hendel omhoog en knopje op die hendel je warm en oud bedienen. Maar dan! nergens staat hoe die douche aangaat. Je zou verwachten de handel naar je toe of wegdrukken, een schakelaartje of wat dan ook maar niks van dit alles. En we zijn te trots om voor zoiets knulligs naar de receptie te lopen... ;)

iemand een suggestie? :)
kendor
Amerikakenner

Bericht door kendor »

Qua planning zou ik niet mee willen. Voor wat betreft het doucheprobleem... een fotootje plaatsen zodat wij hier een indruk krijgen? :thumbup:
Ikzelf zou mijn trots opzij zetten en housekeeping om de oplossing vragen :D

Veel plezier!
maroesj
Amerika-ontdekker

Bericht door maroesj »

De Buurman schreef:voorlopig gaat alles nog voorspoedig! planning is makkelijk te doen zonder al teveel gejaag en gevlieg... :) op dit moment maar 2 kleine tegenslagen gehad en dat was gisteravond een paar druppels regen maar veel belangrijker, we krijgen de douche hier niet werkend... :D

we zitten in howard johnson inn long city maar 2 hoger opgeleide personen zien geen kans om de douche functie op gang te krijgen. Bad gaat perfect, hendel omhoog en knopje op die hendel je warm en oud bedienen. Maar dan! nergens staat hoe die douche aangaat. Je zou verwachten de handel naar je toe of wegdrukken, een schakelaartje of wat dan ook maar niks van dit alles. En we zijn te trots om voor zoiets knulligs naar de receptie te lopen... ;)

iemand een suggestie? :)
Goed om te lezen dat je planning haalbaar is en wat de douche betreft: geen idee,misschien toch even vragen......
Hoe is het hotel voor de rest?? wel oke??
Veel plezier nog. :thumbup:
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

meestal een kwestie van een knop in de kraan omhoog trekken??...suc6... :mrgreen:
en plaats anders een fotootje hier, dan kunnen wij hier mee denken...LOL
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
BartF
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door BartF »

Hey,

Wij hebben vorig jaar New York ook enkele dagen gedaan.

Eén van mijn favorieten is Brooklyn Bridge. Deze mis ik in je overzicht. Erg leuk om met de metro naar Brooklyn te gaan en over de Brooklyn Bridge terug naar Manhattan te wandelen. Wij hadden toen juist een hevige regenbui spijtig genoeg, maar toch vonden we dit heel erg mooi!

Wat met Empire State Building?

Ground Zero moet je even langslopen maar erg veel was hier toen niet te zien. Veel tijd heb je hier dus niet voor nodig.

Ik zie ook Chrysler Building in je lijst staan. Prachtig gebouw maar hou er rekening mee dat je hier niet op/in kunt..

Bart
2010 : SC, NC & Washington DC
2010 : NY & FL
2011 : NV, AZ, NM, CO, UT & CA foto's 2011
2013 : AR, MS & TN
2014 : GA
2015 : CO, NE, SD, WY, MO, ID & UT
2018 : BC & AB (CA), MT, ID & WA
De Buurman
Amerika-ontdekker

mysterie opgelost ! ;) heel "logisch" zit er op de badkraan op de plek waar het water uitkomt een ring die je naar beneden moet trekken, geniaal... :)

brooklyn bridge gisteren gedaan zoals het ook in de planning staa. gelijk even een stuk van de wijk dumbo meegenomen. empire vandaag geweest maar niet naar boven, vanavond gaan we NY via top of the rocks bekijken.

hotel is goed! bekende dingen zijn het ontbijt en de late housekeeping maar dat zijn details die niet hinderlijk zijn. omgeving is normaal met allerlei nationaliteiten waar we ook savonds zonder problemen langs wandelen. 4 nachten voor 454 dollar en 10 minuten vanaf rockefeller center is een koopje!
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Da's mooi, want ik begrijp dat het nog steeds behoorlijk warm is en een douche dus onontbeerlijk.... :lol:

Oh, en wat het WTC betreft (NY-ers houden niet van de term Ground Zero), er is inmiddels een memorial exhibit en een visitor center bijgekomen, dus het is niet langer een kwestie van er even langs lopen...beide zijn zeer de moeite waard om naar binnen te gaan. En natuurlijk St Paul's chapel....die mag je ook niet overslaan....

http://www.tributewtc.org/index.php
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
De Buurman
Amerika-ontdekker

nu gisteren achter ons gelaten, dag 1 in washington staat op het punt van beginnen!
De Buurman
Amerika-ontdekker

en terug in nederland! gisteren 5.30 pm vanaf dulles airport en hier vanmorgen om 0730 uur aangekomen. Moet zeggen dat united waarmee we terugvlogen matig was. klein schermpjes, eten wat echt heel slecht smaakte en sjaggo stewardessen. De enige die wel plezier in haar werk leek te hebben was een nederlandse ... ;)

dus na 5 dagen ook 5 dagen washington gedaan en dat is zeer goed bevallen! gezien ligging van het hotel en redelijke vlakte van de stad besloten om 3 dagen per fiets ons te verplaatsen. Goed bevallen alleen kost het je wel wat extra shirts met die hitte... ;)
rhaf
Amerikafan

Bericht door rhaf »

Hoi Buurman, wij vertrekken binnenkort richting New York en Washington. Kun je aangeven in welk hotel jullie in Washington hebben overnacht en wellicht als je het niet erg vindt hoeveel je per nacht kwijt was en via welk kanaal je het hotel geboekt had?

Hadden jullie een auto daarbij, zo ja wat heeft het eventueel gekost om die te parkeren? Was er een Metro station direct in de buurt? Wij gaan namelijk met mijn ouders en die zijn zo super mobiel niet meer.

Bvd voor jouw reactie.
Grt
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Hee, buurman, jammer dat het er al weer op zit...gaat snel, he? Maar het is dus allemaal goed bevallen?
wat vonden jullie het meest indrukwekkend van NYV?
En wat viel eigenlijk tegen?

Hoe was die comfort inn? veel last van herrie van de metro?
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
De Buurman
Amerika-ontdekker

rhaf schreef:Hoi Buurman, wij vertrekken binnenkort richting New York en Washington. Kun je aangeven in welk hotel jullie in Washington hebben overnacht en wellicht als je het niet erg vindt hoeveel je per nacht kwijt was en via welk kanaal je het hotel geboekt had?

Hadden jullie een auto daarbij, zo ja wat heeft het eventueel gekost om die te parkeren? Was er een Metro station direct in de buurt? Wij gaan namelijk met mijn ouders en die zijn zo super mobiel niet meer.

Bvd voor jouw reactie.
Grt
In washington hebben we via booking.com het holiday inn Rosslyn geboekt voor 353 dollar (246 euro) totaal voor 4 nachten. Geen auto aangezien de metro bijna voor je deur stop, 4 minuten lopen en directe verbinding naar het pentagon, arlington cemetery, white house en the mall. Waren zeer tevreden over het hotel omdat je qua ligging overal max binnen 15 minuten bent, er zeer nabij tig restaurants, supermarkt en een bank zat. Bussen stoppen om de hoek. Goed ontbijt en ruime kamers.
De Buurman
Amerika-ontdekker

meyem schreef:Hee, buurman, jammer dat het er al weer op zit...gaat snel, he? Maar het is dus allemaal goed bevallen?
wat vonden jullie het meest indrukwekkend van NYV?
En wat viel eigenlijk tegen?

Hoe was die comfort inn? veel last van herrie van de metro?
Ging om het Howard Johnson Inn Long Island City (net over de queensboro bridge). Enige lawaai wat je hoorde was af en toe een ijscokar die voorbij kwam, verder nada aan geluidsoverlast. Metro (F) op 3 minuten lopen en die bracht je binnen 15 minuten naar het rockefeller center.

Tegenvallend vond ik de smerige hitte in de metrostations. Als je uit een metro komt met airco en je stapt uit is dat elke keer een klap die je kan slopen. Verder was het natuurlijk de eerste dag ff lastig orienteren boven de grond maar we hadden vrij snel door hoe het werkte met de straten.

pre was top of the rocks en national museum of natural history. Ook de wandeling vanaf daar door central park naar het apple gebouw was ook zeer relaxed en zeker aan te raden op warme dagen.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

De Buurman schreef: Tegenvallend vond ik de smerige hitte in de metrostations.
jaaa. het is ook onwaarschijnlijk heet geweest de laatste tijd....NYers ontvluchten de stad niet voor niets met dat warme weer!

ik ga dat hotel eens bestuderen... :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer