Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waar slapen in NYC? Wijk & hotel tips?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Ama
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Waar slapen in NYC? Wijk & hotel tips?

Bericht door Ama »

Beste,

Wij zijn NYC ontdekkers; eerste keer!
De LP is erg dik,veel info daarom hier de vraag; welke wijk is voor ons (broer & zus, 26 en 23) leuk om te verblijven? En dan ook hotel tips?

Groetjes
NYC (3), Florida (4), Missisipi, Lousiana, Alabama
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Waar slapen in NYC? Wijk & hotel tips?

Bericht door meyem »

vooral even binnen je budget zoeken....de prijzen verschillen nogal per datum...2 bedden is duurder dan 1 2pp bed.
Ik zou iig in Manhattan gaan zitten, evt in Queens net aan de overkant van de East River...
kijk even op sites als travelox, kayak etc....en check dan reviews van hotels die je wat lijken.
Handig is om iig in de buurt van een subway station te zitten.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

Als 1e keer in NY is het altijd erg makkelijk om in het centrum te zitten met Openbaar vervoer vlakbij. Dan heb ik 1 aanrader voor je: Wellington Hotel. 5 minuutjes van Central Park en een dikke 10minuutjes van Times Square, een paar erg leuke bars en restaurantjes in de buurt én de een van de belangrijkste metrolijnen van de stad ligt letterlijk 5 meter buiten de deur.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
ToonW
Amerikafan

Bericht door ToonW »

Wij hebben een hotel geboekt aan de andere kant van de east river, scheelt wel wat in prijs. We hebben gekozen (en bijbetaald) voor een city view kamer, dus hopelijk zien we een mooi stukje skyline omdat we eigenlijk net buiten het echte centrum zitten. Er is ook een metrostation één blok verder, dus openbaar vervoer zou ook geen probleem moeten zijn. Hopelijk valt het wat mee, dat is altijd een beetje afwachten, de reviews die ik gelezen heb zijn alvast zeker niet slecht.

Hotel: Country Inn & Suites Long Island City
Adres: 40-34 Crescent Street
2008: Las Vegas - ... - Yellowstone
2011: NY/Washington + Florida
2013: Las Vegas - ... - Yellowstone
2025: Florida met kids
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

Ik zou toch ook op Manhattan zelf gaan zitten, in Midtown of anders het rustige Greenwich Village.
Maar wat voor een hotel zoeken jullie, luxe of low budget? Ik heb nu 4 hotels in NY gehad waarvan
Hotel Pennsylvania mij het beste is bevallen, zeker geen luxe en zeker niet het beste, maar prima voor mij,
en betaalbaar.
sifaka
Amerikafan

Bericht door sifaka »

Wij zijn daar met de auto (SUV, betaal je ook meer parkeergeld voor) en blijven 5 nachten... we hebben daarom dan ook bewust voor een motel (budget) gekozen op new jersey. Er rijdt vanaf het motel (om de hoek) een shuttle busje die je voor 3 dollar per enkele rit naar hartje manhattan brengt (laatste shuttle gaat half 1 's nachts terug). Het ging ons vooral om de prijs (60 euro per nacht en de toch nog redelijk centrale ligging en het gratis parkeren)! Voor ons is een bed een bed en we verwachten dan verder ook helemaal niets van de hotels/motels waar wij overnachten... naast slapen en omkleden/opfrissen zullen we daar toch niets te zoeken hebben! :D

kijk anders even op hotels.com, booking.com of expedia.nl... daar is genoeg te vinden en je kunt makkelijk vergelijken! Ik heb vervolgens een selectie gemaakt en deze motels/hotels zelf even opgebeld met een aantal vragen. Werkt perfect.
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami

http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Wij gaan met 4 eind augustus naar NY. Ipv twee kamers te boeken had ik gedacht een evt een klein appartement oid. Ik herinner me dat op dit forum eens iemand met deze formule naar NY geweest is. Ik kan me alleen niet herinneren wie. Iemand wel?
Groetjes,
Carine
Raafje87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Hotel Ramada Long Island (2009), niet te duur, mooie skyline room, 1 halte en dan zit je op manhattan :) Vond het zelf prima te doen! Oh ja vergeet, gratis ontbijt! :thumbup: De andere keer (2010) heb ik gecouchsurft en kwam ik op een bank in 39th street between 8 and 9ave terecht, om de hoek van times square, was een erg leuke ervaring! :thumbup: :thumbup:
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Claire
Amerikafan

Bericht door Claire »

Wij hebben vorig jaar een appartement gehuurd in NY. Zaten in Midtown recht tegen over Murray Hill in. Was prima geregeld.
We hadden geboekt via booking.com.

meer weten en foto's zien kijk maar eens op www.broekhuizenopvakantie.blogspot.com

als je nog vragen hebt dan hoor ik het graag :-)
sachasenne
Amerika-expert
Contacteer:

Raafje87 schreef:Hotel Ramada Long Island (2009), niet te duur, mooie skyline room, 1 halte en dan zit je op manhattan :) Vond het zelf prima te doen! Oh ja vergeet, gratis ontbijt! :thumbup: De andere keer (2010) heb ik gecouchsurft en kwam ik op een bank in 39th street between 8 and 9ave terecht, om de hoek van times square, was een erg leuke ervaring! :thumbup: :thumbup:
Hoe lang ben je dan onderweg van het hotel naar bv Time Square?
Groetjes,
Carine
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

minder dan 10 minuten! 2 haltes, of zo....helemaal perfect.
Zelf heb ik in het Country Inn & Suites gezeten, is daar ook in de buurt.
de buurt zelf is redelijk saai, maar wel veilig en dus goed bereikbaar. Ook vanaf JFK was het maar 20 minuten met de metro, viel me zo mee!
T is dat ik met mijn nicht ben en ik haar lekker in de actie wil dumpen, maar dit is wel een prima budget optie!!
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
sachasenne
Amerika-expert
Contacteer:

Ramada op long island lijkt me wel wat.
Ik ben al een tijdje aan het pricelinen, maar ik ken niets van NY en bied dus veiligheidshalve op 3 en 4 sterren. Met het budget van de ramada :-) Dus 1700 dollar voor 6 nachten, twee kamers. Dat lukt dus niet. Maar als ik ga zakken in sterren kan ik evengoed bv het ramada boeken, want wie weet waar kom ik anders terecht.
De 'kinderen' zijn allebei 18.
Ik heb ook de appartementen op booking.com bekeken. Maar uiteindelijk zijn die prijzen duurder als ik twee slaapkamers moet kiezen. En met 18 jarigen heb je toch liever wat privacy :-)

Goede tips hier :thumbup:
Groetjes,
Carine
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

ja, ik heb nog niet gepricelined...maar kenners raden aan om voor NY niet onder 3 sterren te bieden....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
ToonW
Amerikafan

Bericht door ToonW »

meyem schreef:minder dan 10 minuten! 2 haltes, of zo....helemaal perfect.
Zelf heb ik in het Country Inn & Suites gezeten, is daar ook in de buurt.
de buurt zelf is redelijk saai, maar wel veilig en dus goed bereikbaar. Ook vanaf JFK was het maar 20 minuten met de metro, viel me zo mee!
T is dat ik met mijn nicht ben en ik haar lekker in de actie wil dumpen, maar dit is wel een prima budget optie!!
En wat vond ge van de Country Inn & Suites? Deftig genoeg? Wij zijn al lang blij met wat hygiëne, dus dan zal het wel meevallen veronderstel ik?
sachasenne
Amerika-expert
Contacteer:

Country inn and suites lijkt me ook wel OK. Op onze data is het via booking.com goedkoper dan rechtstreeks boeken.
Groetjes,
Carine
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Wij hebben ook in Country inn & Suites verbleven en vonden het prima Ik weet niet of het deftig te noemen is (of is dit een Belgisch woord wat in het Nederlands wat anders betekend), maar het was er schoon en netjes. Het ontbijt zat er bij, en er was een magnetron op de kamer (leuke extra'tjes). Op loopafstand van de metro (niet meer dan 5 minuten) en met 10 minuten was je toch echt wel op de toeristische plekken in de stad.
sachasenne
Amerika-expert
Contacteer:

Deftig heeft in NL inderdaad een andere betekenis dat in B. Maar ik denk dat de meeste Nederlanders hier al wel weten wat men bedoelt :-) Dit is al in enkele topics ter sprake gekomen.

Ik speel graag op safe voor een hele week. Als je hotel tegenvalt is het niet zomaar voor één nacht zoals bij een rondreis in het westen.
Ik orienteer me voorlopig op één van deze twee hotels.
Misschien nog enkele dagen pricelinen en anders hak ik de knoop door.

Bedankt ! :thumbup:
Groetjes,
Carine
ToonW
Amerikafan

Bericht door ToonW »

sachasenne schreef:Country inn and suites lijkt me ook wel OK. Op onze data is het via booking.com goedkoper dan rechtstreeks boeken.

Klopt, Ik heb dan ook via booking.com geboekt!
Raafje87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Ik heb via de website van Ramada geboekt. De kamers waren niet super groot maar wel schoon en netjes. Elke dag verse handdoeken en zeepjes :) De kamer had ook een koelkastje wat wij erg handig vonden. Minder dan 10 minuten voor TS idd. Op manhattan heb ik inderdaad gehoord dat minder 3 sterren wat karige hotels kan opleveren. Succes met alle info!
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
maroesj
Amerika-ontdekker

Bericht door maroesj »

Wij slapen van de zomer twee keer 6 nachten ( aan het begin van onze rondreis en aan het eind) in het Howard Johsons Inn Long Island city op Queens. Heeft ook goede recenties en kost heel wat minder dan de dure Manhattan hotels en dat scheelt voor twaalf nachten een behoorlijk bedrag. Het hotel ligt vlakbij een subway en na twee haltes sta je hartje Manhattan.We will see.............. :idea:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer