Cape Cod hebben wij Provincetown overgeslagen (trouwens vanuit Boston op een dag gereden), maar tot de driehoek Dennis/Brewster/Chatham gegaan. Is meer een hetero-gebied (no offence). We hebben ook de uitstap naar Bar Harbor in Maine gemaakt in het Acadia National Park. Vond ik wel gaaf, leuk ijskoud strandje,
prachtige huisjes en Acadia N.P. heeft redelijk wat te bieden. Betwijfel alleen of het de 2-3 uur omrijden waar is, omdat je niet tijdens de herfst gaat met prachtige kleuren..
Kan je ook aanraden een uitstap te maken naar Martha's Vineyard en Nantucket. Vooral het laatste eiland is in de zomer the place to be voor de locale jet-set. Prachtige eilanden voor een daguitstap, ook goed te doen vanuit Boston. Mooie locatie voor een diner is de haven van Plymouth bij sun-set, mocht je in cultuur geïnteresseerd zijn: er ligt daar een neppe boot: Mayflower II. Door mijn lengte geen entree te hoeven betalen om 'm te bekijken. Zwemmen kan trouwens bij Cape Cod in de binnenmeren prima rond Brewster, lekker rustig.
In Boston zeker de Freedom Trail lopen en een ticket boeken voor de Salsa Boat in de harbor, dat is helemaal leuk met al die meiden voor 2 broers

, ik vond het in ieder geval reuze gezellig. Ze bieden stoom salsa-lessen aan die beginnen net voordat de boot vertrekt (15 min oid) mocht je geen ritme gevoel hebben. Veel studenten en een ongedwongen sfeer, ook als je niet van salsa & latin houdt, is er nog een bovendek waar je de sun-set kan bekijken. Prachtige views op Boston Harbor.
Nog wat insider hints: Laat een bezoek aan Harvard University in Cambridge niet aan de kant liggen, 15 min met de subway vanaf downtown. Bezoek de new/old Yard, kijk naar binnen bij de Annenberg Hall (achteringang, stuk achter de romeinse bogen aan de kant van de brandweer), neem deel aan de schreeuwerige Hahvahd tour en kijk op
http://map.harvard.edu/ hoe je naar de River Houses loopt. Mijn aanbevolen route, start in Old Yard (15-30 min), loop via Dunster Street over Mount Auburn Street richting Quincy. Mooie oude dorms hier, ook de Harvard Lampoon. Loop via Leverett House over de Weeks Memorial Bridge naar de Harvard Business School en vergaap je aan de prachtige campus. Doe alsof je wilt aanmelden voor de MBA en vraag bij de Admissions Office de iPod tour. Je zal bij veel gebouwen naar binnen gaan op de campus. Lunch in Sprangler Hall: in de zomer ook toegankelijk voor niet-MBA studenten.
Nog een insider tip: in de Bloomberg Library als je vanaf de "bel" naar binnenloopt, gaat er aan de rechterkant een kleine trap naar beneden. Weinig weten dit, hier staat nog een mooie oude aandeelhandelspost die je in de early 1900's op de beurs aantrof. Leuke collectie van bezienswaardigheden m.b.t. business/finance/amerikaanse cultuur in de eerste hal waar je langs komt. Even voetballen? Kijk of je naar Soldiers Field kan lopen (zonder ID pas entree) rechts van Blodgett Pool: hier loopt een brede zandweg. Op Dinsdag en Donderdag (vaak ook de rest van de dagen) zijn hier voetbalteams van studenten aan het spelen met 'drop inn' sessies. Wel lachen om even een balletje mee te trappen. Staan genoeg waterkranen mocht het te heet zijn.
Bezoek aan Class of 1959 Chapel is must. Let vooral op de signing.. don't feed the..?

. Via Anderson Memorial Bridge terug Cambridge in richting het gezellige Brattle Square. Beste koffie en grootste brownies van Boston:
http://cremacambridge.com/: deel zo'n brownie met je broer, ruim voldoende. Bezoekje aan de officiele Harvard winkel voor zo'n toeristisch HARVARD shirt is over-the-top, maar zal je waarschijnlijk toch doen.
In Boston eet je het beste lobster en vis bij The Atlantic Fish Company. In Cambridge zijn er rond Brattle SQ. genoeg restaurants, maar Bartley's Burgers heeft de beste burgers van omstreken. Wel wachten in de rij als je te laat bent...
Red Sox Baseball vond ik niet bijzonder, meer een vreetschuur dan daadwerkelijk een game. Na 2-3 uur heb je het wel gezien.
Veel plezier!