Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
verjaardag en Pinksteren in New York
verjaardag en Pinksteren in New York
Ik ga in juni met mijn zus naar New York. In onze dagen daar valt Pinksteren. Merk je daar wat van qua gesloten winkels, bezienswaardigheden etc.?
Ook valt de verjaardag van mijn zus in die week. Lijkt me leuk om haar ergens mee te verrassen. Bijvoorbeeld een etentje, picnick, boottochtje, ergens betaalbaar aan de champagne, etc. Wie heeft er leuke tips op dat vlak? In NL kun je vaak wel wat extra's regelen zoals een toetje met sterretjes of dat er een speciaal liedje gespeeld wordt. Is dat in NY ook te regelen of is dat not done of juist nog leuker?
Ook valt de verjaardag van mijn zus in die week. Lijkt me leuk om haar ergens mee te verrassen. Bijvoorbeeld een etentje, picnick, boottochtje, ergens betaalbaar aan de champagne, etc. Wie heeft er leuke tips op dat vlak? In NL kun je vaak wel wat extra's regelen zoals een toetje met sterretjes of dat er een speciaal liedje gespeeld wordt. Is dat in NY ook te regelen of is dat not done of juist nog leuker?
-
- Amerika-expert
Re: verjaardag en Pinksteren in New York
Pinksteren wordt hier niet gevierd - sterker nog, veel religieuze mensen in mijn omgeving kennen Whit Monday of Pentecost helemaal niet.
Wanneer je, in veel restaurants, van te voren aangeeft dat er een jarige in je groepje is dan hebben ze vaak een cake met kaarsje en wordt er gezongen door het personeel. Niet mijn favoriete ding, maar sommige mensen vinden dat leuk.
Wanneer je, in veel restaurants, van te voren aangeeft dat er een jarige in je groepje is dan hebben ze vaak een cake met kaarsje en wordt er gezongen door het personeel. Niet mijn favoriete ding, maar sommige mensen vinden dat leuk.
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
volgens mij draait de boel in NY 24/7....op de kerst na,dan....
overigens heb ik inmiddels begrepen dat de winkels daar ook niet aan een sluitingswet gebonden zijn. En dus is het per winkel verschillend wanneer en hoe laat ze de deur op slot doen...
overigens heb ik inmiddels begrepen dat de winkels daar ook niet aan een sluitingswet gebonden zijn. En dus is het per winkel verschillend wanneer en hoe laat ze de deur op slot doen...
-
- Amerika-expert
Kerstdag en paas zondag zijn de enige 2 dagen wanneer hier bijna alles dicht is. En dan natuurlijk zaken met joodse, griekse, russische, etc. eigenaren - die sluiten hun zaken op hun hoogtijdagen. Sluitingswet verschilt per staat, county, plaats, winkel. De meeste winkels waar ik naartoe ga (home depot, lowe's, verschillende supermarkten - ik heb een hekel aan 'winkelen') gingen hier in Massachusetts vaak om 10 uur of middernacht dicht, maar nu de economie zo slecht is, zie ik dat veel winkels al om 9 uur dichtgaan.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1474 Weergaves
-
Laatste bericht door tanteto
-
- 3 Reacties