Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Veiligheid metro New York City
Veiligheid metro New York City
Wij zouden eventueel een hotel willen zoeken buiten de stad om de dure prijzen te vermijden. De verschillende mogelijkheden zijn bv Brooklyn, North Bergen, Newark, Ridgefield enz....
Hoe veilig is het om s'avonds in New York City het openbaar vervoer te gebruiken zoals metro en bus ?
Groetjes
Anita2
Hoe veilig is het om s'avonds in New York City het openbaar vervoer te gebruiken zoals metro en bus ?
Groetjes
Anita2
Wij ook niet en wij zaten in Queens en vanaf de metro nog een minuut of 10 lopen naar het hotel en ook niet onveilig gevoeld.Rob schreef:Hoi Anita,
Wij hebben afgelopen september 1 week in NYC gezeten en daar steeds met de Sub gereden, wij hebben ons geen moment ongemakkelijk gevoeld ook 's'avonds niet tot een uur of 12 (daarna waren we in ons hotel)
Rob
- Jeepeejee
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Onveilige wijken in New York ?
Dat valt zo te lezen best mee. Welke wijken zijn zeker te vermijden om een hotel te zoeken ?
Alvast vriendelijk bedankt !
Jeepeejee.
Breng gerust eens een bezoekje op mijn website met mijn reisverhalen USA 2004 en 2006 !
http://www.fotoreisverhaal.net
Jeepeejee.
Breng gerust eens een bezoekje op mijn website met mijn reisverhalen USA 2004 en 2006 !
http://www.fotoreisverhaal.net
Ik heb me nooit ongemakkelijk gevoeld in de metro zelf, ook niet 's nachts. Ik heb zelf ook 's nachts de metro wel eens genomen van Manhattan naar Brooklyn en dat was prima. Het is misschien wel makkelijk om de juiste stations te kiezen als je laat de metro neemt en daar bedoel ik mee de stations met een "groene bol".
Ik zou persoonlijk wijken als The Bronx en Harlem vermijden.
B-man
Ik zou persoonlijk wijken als The Bronx en Harlem vermijden.
B-man
-
doreennicole
- Amerika-expert
ik zou ook de Bronx en Harlem mijden zeker omdat de kans bestaat dat je daar als blanke in sommige stukken ontzettend opvalt, als zijnde toerist en daarom misschien eerder slachtoffer zou kunnen worden van berovingen of iets ergers. Ik breng het grootste deel van mijn tijd in NY in Harlem door en heb daarom de laatste keer ook een guest house daar genomen wat ik weer zal doen. Ik was toen wel een beetje huiverig om 's avonds alleen terug te lopen naar het hotel, zeker omdat het zo'n basement apartment was in zo'n brownstone zoals je ze in L&O ook wel eens ziet dat ze dan vuil aan het ophalen zijn en dan ligt er opeens een lijk
Maar ik voelde me toch op mijn gemak omdat ik kan blenden met de plaatselijke bevolking. De enige witten, however, zaten in van die tourbussen. En wat de Bronx betreft, daar ben ik zelf een beetje huiverig voor omdat ik het niet ken. Ik ben daar een keer per ongeluk terechtgekomen en wist niet hoe snel ik weer terug de metro in moest. Wat Brooklyn betreft moet je ook in de juiste area zitten en dat kan je in andere topics terugvinden. Genoeg mensen hebben daar gezeten.
En finally, de enige keer dat ik iets heb meegemaakt in de metro was rond Times Square (iemand had zijn ex-vriendin vermoord) dus het kan je overal gebeuren. Maar ik voel me al met al nog veel relaxter in de metro in NY dan in de Bijlmer of sommige plaatsen in Rotterdam.
Doreen
En finally, de enige keer dat ik iets heb meegemaakt in de metro was rond Times Square (iemand had zijn ex-vriendin vermoord) dus het kan je overal gebeuren. Maar ik voel me al met al nog veel relaxter in de metro in NY dan in de Bijlmer of sommige plaatsen in Rotterdam.
Doreen
SEEING IS BELIEVING
Volgens mij moet je dan wel heel diep de Bronx ingaan, wil je zoiets gebeuren. Het is een beetje het imago wat men heeft van 'the bronx gevaarlijke buurt met tuig' terwijl, dat als je er bent het allemaal wel meevalt. Zo heb ik het iig ervaren.doreennicole schreef:ik zou ook de Bronx en Harlem mijden zeker omdat de kans bestaat dat je daar als blanke in sommige stukken ontzettend opvalt, als zijnde toerist en daarom misschien eerder slachtoffer zou kunnen worden van berovingen of iets ergers.
Doreen
Verder ook eigenlijk geen moment onveilig gevoeld in de metro.
Eergisteren zat ik voor het eerst in een redelijke tijd weer in de Rotterdamse metro. Schuin naast mijn zat iemand op z'n gemak drugs klaar te maken en op te snuiven van zo'n aluminiumfolietje. Overal rotzooi, je staat op een bed van Metro's en Spitsen, overal graffiti, slapende zwervers...
Geef mij de New Yorkse metro maar...
Geef mij de New Yorkse metro maar...
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Dat is dus ook het beeld wat ik had van een metro.Mack schreef:Eergisteren zat ik voor het eerst in een redelijke tijd weer in de Rotterdamse metro. Schuin naast mijn zat iemand op z'n gemak drugs klaar te maken en op te snuiven van zo'n aluminiumfolietje. Overal rotzooi, je staat op een bed van Metro's en Spitsen, overal graffiti, slapende zwervers...
Wat een verademing was het om vorige maand met de Metro in Washington, DC te reizen.
Roland
Aan de andere kant heb ik wel jaren gereisd met de metro van en naar school: snel, goedkoop... en echte ellende heb ik zelden meegemaakt.
De metro van NYC is veel ouder, maar daardoor wellicht 'nostalgischer'. En veel schoner! Bovendien zijn Amerikanen (zelfs New Yorkers) vriendelijker dan Hollanders, Amerikanen zullen bijvoorbeeld wél aan de kant gaan als je binnenkomt met drie koffers...
Mijn vriendin en ik hebben in februari alles afgereisd met de metro, twee weken lang in Manhattan, en geen enkel probleem gehad! Behalve dan dat we wel eens de verkeerde pakten (express ipv local) maar ja: Rotterdammers: maar twee lijntjes gewend, hè
De metro van NYC is veel ouder, maar daardoor wellicht 'nostalgischer'. En veel schoner! Bovendien zijn Amerikanen (zelfs New Yorkers) vriendelijker dan Hollanders, Amerikanen zullen bijvoorbeeld wél aan de kant gaan als je binnenkomt met drie koffers...
Mijn vriendin en ik hebben in februari alles afgereisd met de metro, twee weken lang in Manhattan, en geen enkel probleem gehad! Behalve dan dat we wel eens de verkeerde pakten (express ipv local) maar ja: Rotterdammers: maar twee lijntjes gewend, hè
Mack
MW Drawings
MW Drawings
-
Nonaj
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik heb toen ik in Washington was ook met de metro gereis en dat viel mij ook op ja. De stations zijn ook al zo schoon. Alleen ze lijken wel allemaal op elkaar....Coyote schreef:Dat is dus ook het beeld wat ik had van een metro.Mack schreef:Eergisteren zat ik voor het eerst in een redelijke tijd weer in de Rotterdamse metro. Schuin naast mijn zat iemand op z'n gemak drugs klaar te maken en op te snuiven van zo'n aluminiumfolietje. Overal rotzooi, je staat op een bed van Metro's en Spitsen, overal graffiti, slapende zwervers...![]()
Wat een verademing was het om vorige maand met de Metro in Washington, DC te reizen.Niks geen vuil op de grond, geen zwervers en de metro was zelfs voorzien van vloerbedekking. Nou weet ik natuurlijk niet hoe met de metro's in andere Amerikaanse steden gesteld is, maar de Metro in Washington, DC gaf mij in ieder geval een heel veilig gevoel om mee te reizen.
Roland
-
Vincent Morit
- Amerikafan
Re: Veiligheid metro New York City
Ik heb ook een vraag met betrekking tot de metro in New York.
Ik las dat je zo'n kaart kan halen om 7 dagen ongelimiteerd kan reizen in Manhattan(??).
Betekend dat dan dat ik, logerend in Long Island City, geen gebruik kan maken van deze kaart?
Dank u
Ik las dat je zo'n kaart kan halen om 7 dagen ongelimiteerd kan reizen in Manhattan(??).
Betekend dat dan dat ik, logerend in Long Island City, geen gebruik kan maken van deze kaart?
Dank u
2007: Miami/Orlando
2009: San Francisco/Los Angeles/Las Vegas
2009: New York
2010: New York/Philadelphia/Washington
2011: Miami
2009: San Francisco/Los Angeles/Las Vegas
2009: New York
2010: New York/Philadelphia/Washington
2011: Miami
-
Bennogr
- Amerika-expert
Long Island City is een onderdeel van de stad New York (niet van Long Island!) en dus bereikbaar via de ondergrondse, valt dus onder die weekkaart.
Uit Wikipedia:
Transportation
Long Island City is served by the New York City Subway F, 7, E, V, G, N, W and R trains. The Long Island City and Hunterspoint Avenue Long Island Rail Road stations are here, and a commuter ferry service operated by NY Water Taxi at the East River Wharf. Cars enter by way of the Queensboro Bridge, the Queens Midtown Tunnel and the Pulaski Bridge. The Roosevelt Island Bridge also connects Long Island City to Roosevelt Island. Queens Boulevard, Northern Boulevard and the Long Island Expressway all pass through the area.
Vlak aan de andere kant van de East River vanaf Manhattan gerkend. Dus dichterbij dan vele delen van Queens, Brooklyn en de Bronx. Als je echt eens wat anders wilt doen, kun je proberen die brug over te gaan naar Roosevelt Island en dan met een kabelbaantje naar Manhattan.
Als je van zeer moderne kunst houdt: zoek dan PS1 eens op, oude openbare school (vandaar de PS, Public School), ateliers van kunstenaars, zit af en toe ook een Nederlander bij.
Veel plezier.
Uit Wikipedia:
Transportation
Long Island City is served by the New York City Subway F, 7, E, V, G, N, W and R trains. The Long Island City and Hunterspoint Avenue Long Island Rail Road stations are here, and a commuter ferry service operated by NY Water Taxi at the East River Wharf. Cars enter by way of the Queensboro Bridge, the Queens Midtown Tunnel and the Pulaski Bridge. The Roosevelt Island Bridge also connects Long Island City to Roosevelt Island. Queens Boulevard, Northern Boulevard and the Long Island Expressway all pass through the area.
Vlak aan de andere kant van de East River vanaf Manhattan gerkend. Dus dichterbij dan vele delen van Queens, Brooklyn en de Bronx. Als je echt eens wat anders wilt doen, kun je proberen die brug over te gaan naar Roosevelt Island en dan met een kabelbaantje naar Manhattan.
Als je van zeer moderne kunst houdt: zoek dan PS1 eens op, oude openbare school (vandaar de PS, Public School), ateliers van kunstenaars, zit af en toe ook een Nederlander bij.
Veel plezier.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
peet
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik heb mij ook al diverse keren in metro in NYC begeven en ook ik heb mij er nooit een moment onveilig gevoelt. Ik heb afgelopen zomer in een hostel geslapen in een toch duidelijk geen toeristische wijk, maar ook hier voelde ik mij veilig. De metro is een prima, snel en goedkoop middel om je door NYC te begeven.
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Every day is a gift, not a given right
Every day is a gift, not a given right
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Petra,
De oorspronkelijke vraag van Anita, degene die dit topic heeft geopend over de veiligheid in de metro, stamt uit 2005. Ik neem aan dat ze inmiddels veilig en al de metro weer uit is.
Vincent heeft dit topic weer omhoog gehaald om een vraag te stellen over de geldigheid van de kaart. Het naar boven halen van oude topics kan wel eens handig zijn, mits ze over hetzelfde onderwerp gaan . Wellicht was het in dit geval handiger geweest als hij een nieuw topic over de geldigheid van de kaart had geopend
.
Martin
De oorspronkelijke vraag van Anita, degene die dit topic heeft geopend over de veiligheid in de metro, stamt uit 2005. Ik neem aan dat ze inmiddels veilig en al de metro weer uit is.
Vincent heeft dit topic weer omhoog gehaald om een vraag te stellen over de geldigheid van de kaart. Het naar boven halen van oude topics kan wel eens handig zijn, mits ze over hetzelfde onderwerp gaan . Wellicht was het in dit geval handiger geweest als hij een nieuw topic over de geldigheid van de kaart had geopend
Martin
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 8336 Weergaves
-
Laatste bericht door Ellenellen
-