Pagina 1 van 4

New York City - Meivakantie 2011

Geplaatst: 26 feb 2011, 21:25
door LucasC
Afbeelding
NEW YORK 2011 TRIP

Beste Amerika-kenners,

Ik ben niet volkomen nieuw op dit forum omdat ik het al een tijdje heb gebruikt om de nodige research te doen.
Ik heb toch besloten om mezelf vandaag aan te melden omdat dit me erg handig leek i.v.m. onze reis.

-----------------------------

In de meivakantie (ong. van 29 april t/m 6 mei 2011) gaan ik (en mijn neef) voor de allereerste keer naar Amerika.
Er zijn al plannen om in 2012 naar de westkust af te reizen, dus viel ons oog voor dit jaar op de oost-kust en daarmee ook op New York.

Omdat ik nogal veel te melden heb zal ik dit topic verdelen in een paar paragrafen:


Hotel
Afbeelding

We hebben al de nodige research gedaan en we willen eigenlijk z.s.m. (komende week) gaan boeken (via Hotwire), misschien hebben jullie nog wat tips:
Budget (per nacht): $275,- (ong. 200 euro) incl. Tax

We willen sowieso een hotel op Manhattan en het liefst ook nog 4 sterren. Hebben jullie nog aanbevelingen? (we zijn bekend met de hotwire hotellist op betterbidding.com)

Vlucht&Vervoer
Afbeelding

De vlucht is eveneens nog niet geboekt maar dit willen we ook spoedig gaan doen (ook komende week), het liefst willen we een directe vlucht, of anders via London. We dachten zelf om te boeken via Expedia.com (tip gekregen via via). Of we vliegen v.a. Brussel met http://booking.connections.be voor rond de €550,- / €650,-

Voor het vervoer van het vliegveld (wss JFK of Newark) kiezen we waarschijnlijk voor een taxi/limo van Dial7,Carmellimo of Legends. Heeft iemand hier ervaring mee?

Programma
Afbeelding

Het programma is nog niet helemaal duidelijk, dit gaan we in de carnavals-vakantie uitvogelen. Wel hebben we dit lijstje:
Nice to do: NBA, China Town, Meatpacking district, Ellis Island, Greenwich Village, MET, NY Public Library.

To do: Watertaxi Hudson, Broadway play, MoMa, Guggenheim, TotR, Central Park, Ed Sullivan Theatre, Brooklyn Bridge (wandelen/foto's) Financial District (battery park), Shoppen, Lincoln Center.

> Misschien nog handig om te weten:
We zijn beide 21 jaar en we vertrekken sowieso vanuit Amsterdam (schiphol) of Brussel.


Ik zal de komende weken dit topic (als het in stand wordt gehouden door jullie / de moderators :wink: ) bijhouden en jullie op de hoogte houden van ons programma,hotel,vlucht etc etc.

Ook zal ik tijdens de reis een uitgebreide foto/video montage maken die ik na afloop hier zal posten.

Bedankt! :thumbup:

Re: New York City - Meivakantie 2011

Geplaatst: 26 feb 2011, 21:28
door Grandu
Als je er voor het eerst bent zeker niet Times Square vergeten ;) (ook al zit dat naast ''broadway play'')
Derk

Re: New York City - Meivakantie 2011

Geplaatst: 26 feb 2011, 21:36
door LucasC
Grandu schreef:Als je er voor het eerst bent zeker niet Times Square vergeten ;) (ook al zit dat naast ''broadway play'')
Bedankt voor de tip!

Er staat momenteel een hotel (4 sterren, binnen het budget) via Hotwire open rond Times Square :thumbup:

Edit: Hotwire rekent de hotelprijzen dus zonder tax, gelukkig vallen er nog een aantal 4 sterren hotels binnen het budget...

Re: New York City - Meivakantie 2011

Geplaatst: 26 feb 2011, 23:37
door 1250
Ik zou even kijken naar Priceline... kan je veel betere deals maken dan Hotwire :mrgreen:.

Re: New York City - Meivakantie 2011

Geplaatst: 26 feb 2011, 23:48
door meyem
maar dan alleen als je het geen probleem vindt om eventueel met z'n 2en in 1 bed te liggen....kamers met 2 bedden zijn relatief schaars in NY en je kunt die voorkeur niet aangeven bij PL....dus dat blijft een grote gok.

als je via hotwire gaat doen, kun je beter aangeven dat je met z'n 3en bent, geloof ik, want dan heb je sowieso 3 bedden....

Re: New York City - Meivakantie 2011

Geplaatst: 27 feb 2011, 00:11
door marij
wij gaan in dezelfde periode 28 april tot 5 mei...
we hebben onze vlucht geboekt bij conection.be een recshtreekse vlucht voor 466 euro pp incl alles...we vliegen met lufthansa maar wordt uitgevoerd door continetal...
we hebben ons hotel via hotwire geboekt omdat we zeker van 2 bedden moesten zijn we hebben voor 6 nachten roosevelt 1040 euro betaald bij hotwire dit is incl alle taxes.
wij zijn super blij met onze deals :thumbup:
suc6 met boeken en zoeken
marij

Re: New York City - Meivakantie 2011

Geplaatst: 27 feb 2011, 00:32
door LucasC
1250 schreef:Ik zou even kijken naar Priceline... kan je veel betere deals maken dan Hotwire :mrgreen:.
meyem schreef:maar dan alleen als je het geen probleem vindt om eventueel met z'n 2en in 1 bed te liggen....kamers met 2 bedden zijn relatief schaars in NY en je kunt die voorkeur niet aangeven bij PL....dus dat blijft een grote gok.

als je via hotwire gaat doen, kun je beter aangeven dat je met z'n 3en bent, geloof ik, want dan heb je sowieso 3 bedden....
Priceline is wel een optie omdat het voor ons niet heel erg is om in 1 bed te slapen. Alleen het probleem is wel dat we met Priceline geen enkele ervaring hebben.
Ik vind het daarom een beetje riskant. Ook gezien ons budget ($275,-) weet ik niet of we zo gaan slagen. (ik weet ook niet of dit het juiste topic is om priceline te bespreken)

@marij bedankt voor die website, €466 voor een directe vlucht gaan wij helaas nooit meer halen op dit tijdstip. in dit topic zul je onze vorderingen kunnen lezen. Veel plezier alvast met jullie reis! :thumbup:

Edit: Als we met connections.be via brussel vliegen zijn we zeker € 200,- minder kwijt per persoon voor een directe vlucht dan via Amsterdam. Valt zeker wel te overwegen :mrgreen: | toegevoegd aan de startpost

Re: New York City - Meivakantie 2011

Geplaatst: 27 feb 2011, 01:21
door marij
wij vliegen ook vanaf brussel...wij wonen in het zuiden des lands dus net zover naar amsterdam als naar brussel of dusseldorf..
en ik heb een week geleden alles geboekt !! hotel en vlucht

Re: New York City - Meivakantie 2011

Geplaatst: 27 feb 2011, 09:31
door 1250
LucasC schreef:
1250 schreef:Ik zou even kijken naar Priceline... kan je veel betere deals maken dan Hotwire :mrgreen:.
meyem schreef:maar dan alleen als je het geen probleem vindt om eventueel met z'n 2en in 1 bed te liggen....kamers met 2 bedden zijn relatief schaars in NY en je kunt die voorkeur niet aangeven bij PL....dus dat blijft een grote gok.

als je via hotwire gaat doen, kun je beter aangeven dat je met z'n 3en bent, geloof ik, want dan heb je sowieso 3 bedden....
Priceline is wel een optie omdat het voor ons niet heel erg is om in 1 bed te slapen. Alleen het probleem is wel dat we met Priceline geen enkele ervaring hebben.
Ik vind het daarom een beetje riskant. Ook gezien ons budget ($275,-) weet ik niet of we zo gaan slagen. (ik weet ook niet of dit het juiste topic is om priceline te bespreken)
Lees even goed het Priceline topic hierdoor op het forum... als je aan mij zegt wat de wensen zijn wil ik wel een Bidding Strategy voor je maken.

Re: New York City - Meivakantie 2011

Geplaatst: 27 feb 2011, 09:33
door rvd4always
Met jullie budget zou ik een kamer boeken bij Affinia Dumont New York City, kamers zijn voorzien van een koelkast/vriezer en heeft zelf een kitchenette. Voor New Yorkse begrippen spacious rooms. Prima hotel. Neem even een kijkje op de web site en check de prijzen. Wij hebben er verleden jaar rechtstreeks een kamer geboekt, prijzen zijn uiteraard in dollars.

Een vliegticket kan je rechtstreeks boeken via Continental.com Dan boek je een non-stopvlucht van Amsterdam naar Newark airport. Met een non stop vlucht stop je onderweg niet meer, bij rechtstreekse vluchten stop je onderweg nog wel eens. Dat kost meer tijd, is meestal wel goedkoper maar geniet niet mijn voorkeur.

Re: New York City - Meivakantie 2011

Geplaatst: 27 feb 2011, 10:09
door karen_debaere
Ik ben vorig jaar in de paasvakantie naar New York geweest ( en 6 dagen 'vastgezeten' door de vulkaan), en heb overnacht in The New Yorker.

Ik denk dat het maar 3 sterren heeft, maar is nochtans wel goed. De ligging is perfect, vlakbij metro, vlakbij de winkels en 5th Avenue en MACY's. Ik zou er zeker naar terug gaan!

De prijzen op booking.com zouden normaal heel goed moeten zijn.

Groetjes Karen

Re: New York City - Meivakantie 2011

Geplaatst: 27 feb 2011, 21:52
door LucasC
rvd4always schreef:Met jullie budget zou ik een kamer boeken bij Affinia Dumont New York City, kamers zijn voorzien van een koelkast/vriezer en heeft zelf een kitchenette. Voor New Yorkse begrippen spacious rooms. Prima hotel. Neem even een kijkje op de web site en check de prijzen. Wij hebben er verleden jaar rechtstreeks een kamer geboekt, prijzen zijn uiteraard in dollars.

Een vliegticket kan je rechtstreeks boeken via Continental.com Dan boek je een non-stopvlucht van Amsterdam naar Newark airport. Met een non stop vlucht stop je onderweg niet meer, bij rechtstreekse vluchten stop je onderweg nog wel eens. Dat kost meer tijd, is meestal wel goedkoper maar geniet niet mijn voorkeur.
Het Affinia hotel kost ongeveer $300,- gemiddeld per nacht, iets boven het budget. Het hotel ziet er wel heel erg goed uit en de reviews op tripadvisor zijn er ook zeker naar. We zullen het binnenkort overwegen, bedankt voor de tip! Via continental vliegen gaat m waarschijnlijk niet worden. We kunnen via connections.be voor ongeveer €100,- goedkoper vliegen. Dit hotel valt overigens wel binnen het budget (dezelfde keten): Affinia Shelburne
1250 schreef:Lees even goed het Priceline topic hierdoor op het forum... als je aan mij zegt wat de wensen zijn wil ik wel een Bidding Strategy voor je maken.
Ik zal de komende dagen wat meer over Priceline gaan lezen/leren. Het is toch wel een aantrekkelijke optie als je gaat kijken naar de prijs. We willen sowieso in het centrum (dus midtown/rond times-square) en het moet aan ons budget kunnen voldoen (+/- $275,- per nacht). 4 sterren hotels krijgen ook de voorkeur.
karen_debaere schreef: De prijzen op booking.com zouden normaal heel goed moeten zijn.
Booking.com kende ik nog niet, maar ik heb even gekeken en voor ons budget met onze eisen zijn er al ong. 45 hotels beschikbaar (!). Ik verwacht wel dat we met priceline nog een beter hotel kunnen krijgen. Alleen mochten we toch overwegen om Priceline en Hotwire niet te doen dan is dit zeker een goede tip. (de prijzen zijn ook incl. toeslagen & tax wat ook erg handig is)

Re: New York City - Meivakantie 2011

Geplaatst: 28 feb 2011, 07:31
door 1250
LucasC schreef:
1250 schreef:Lees even goed het Priceline topic hierdoor op het forum... als je aan mij zegt wat de wensen zijn wil ik wel een Bidding Strategy voor je maken.
Ik zal de komende dagen wat meer over Priceline gaan lezen/leren. Het is toch wel een aantrekkelijke optie als je gaat kijken naar de prijs. We willen sowieso in het centrum (dus midtown/rond times-square) en het moet aan ons budget kunnen voldoen (+/- $275,- per nacht). 4 sterren hotels krijgen ook de voorkeur.
Lukt makkelijk! Ik was in augustus klaar voor een hotel in Midtown, 4* voor $150 ;-).
Ik zal vandaag/morgen even een strategy voor je maken en die posten in het Priceline-topic.

Re: New York City - Meivakantie 2011

Geplaatst: 28 feb 2011, 09:33
door tosca
LucasC schreef:Booking.com kende ik nog niet, maar ik heb even gekeken en voor ons budget met onze eisen zijn er al ong. 45 hotels beschikbaar (!). Ik verwacht wel dat we met priceline nog een beter hotel kunnen krijgen. Alleen mochten we toch overwegen om Priceline en Hotwire niet te doen dan is dit zeker een goede tip. (de prijzen zijn ook incl. toeslagen & tax wat ook erg handig is)
Bij Booking.com zijn de prijzen niet inclusief tax e.d. volgens mij? Bij veel hotels moet je nog iets van 15% tax erbij rekenen en de city tax (per nacht). Houd hier dus wel rekening mee :)

Re: New York City - Meivakantie 2011

Geplaatst: 28 feb 2011, 10:17
door phillybilly
In sommige gevallen geeft bookin.com wel een totaalprijs..... het is dus een kwestie van goed kijken.
Wij gebruiken in 9 van de 10 gevallen deze site om hotels te boeken.

Re: New York City - Meivakantie 2011

Geplaatst: 28 feb 2011, 16:10
door cloggie68
Wij zijn gisteren teruggekomen uit NY (www.usinnyc2011.blogspot.com) en ik heb ook via Priceline 'gewonnen'. We zaten in het Millennium Broadway hotel (echt 10 stappen lopen van Times Square in de zijstraat van de Toys R Us)... ideaal en gewonnen voor 107$ ex tax. Omdat ik met mijn zoontje van 8 was heb ik van te voren (na het winnende bod) een mail gestuurd of we een twin room konden krijgen. Ik had geen reactie gehad op mijn mail maar er was keurig een twin room gereserveerd, ideaal!! Gewoon proberen, dat Priceline!

Re: New York City - Meivakantie 2011

Geplaatst: 28 feb 2011, 20:31
door LucasC
@Tosca & Philliybilly: Bij booking.com staat het er alvorens bij of het incl. of excl. taks is, en in mijn geval was het de totaalprijs (dus alles inclusief).
cloggie68 schreef:Wij zijn gisteren teruggekomen uit NY (http://www.usinnyc2011.blogspot.com) en ik heb ook via Priceline 'gewonnen'. We zaten in het Millennium Broadway hotel (echt 10 stappen lopen van Times Square in de zijstraat van de Toys R Us)... ideaal en gewonnen voor 107$ ex tax. Omdat ik met mijn zoontje van 8 was heb ik van te voren (na het winnende bod) een mail gestuurd of we een twin room konden krijgen. Ik had geen reactie gehad op mijn mail maar er was keurig een twin room gereserveerd, ideaal!! Gewoon proberen, dat Priceline!
Ik begin ook steeds enthousiaster te raken over priceline, ik lees steeds meer positieve verhalen van mensen. Leuk om jullie reisverslag te lezen trouwens! :)
1250 schreef:Lukt makkelijk! Ik was in augustus klaar voor een hotel in Midtown, 4* voor $150 ;-).
Ik zal vandaag/morgen even een strategy voor je maken en die posten in het Priceline-topic.
Als het niet teveel moeite kost dan zou dat erg fijn zijn! bedankt alvast! let me know! :thumbup:

Re: New York City - Meivakantie 2011

Geplaatst: 05 mar 2011, 13:43
door LucasC
Update 5 maart:

Hotel: We hebben het hotel gevonden! Het wordt toch 'gewoon' boeken via Bookings.com. We hebben gekozen voor het Affinia Shelburne hotel. Een kamer met 2x tweepersoons bedden. LINK TRIPADVISOR

Vlucht: Vlucht boeken we via Cheaptickets. Vlucht met 1 stop vanaf Brussel naar London of Philadelphia.

Mochten er nog suggesties of goede alternatieven zijn. We boeken waarschijnlijk maandag 7 maart. :thumbup:

Re: New York City - Meivakantie 2011

Geplaatst: 12 mar 2011, 11:34
door suusja
Hoi lucas,

Hebben jullie de vlucht al geboekt?

Kijk anders eens op de site van lufthansa en dan via brussel. Daar staan nu voor de meivakantie vluchten tussen de 380 en 450 euro.

Groetjes susanne

Re: New York City - Meivakantie 2011

Geplaatst: 12 mar 2011, 13:29
door LucasC
Jep we hebben geboekt:

Cheaptickets.nl: 2x 2 tickets Brussel - New York a €405,- per persoon (incl. tax etc.)
Booking.com: 1x Kamer in het Affinia Shelburne Hotel a €1356,- voor 7 nachten (incl tax etc.) (2x 2 persoons-bedden)

We gaan volgend weekend het gehele programma uitstippelen wat sowieso ook hier in dit topic wordt geplaatst.
Ook moeten we nog even uitvogelen wat we allemaal gaan meenemen (qua geld enzo).