NEW YORK 2011 TRIP
Beste Amerika-kenners,
Ik ben niet volkomen nieuw op dit forum omdat ik het al een tijdje heb gebruikt om de nodige research te doen.
Ik heb toch besloten om mezelf vandaag aan te melden omdat dit me erg handig leek i.v.m. onze reis.
-----------------------------
In de meivakantie (ong. van 29 april t/m 6 mei 2011) gaan ik (en mijn neef) voor de allereerste keer naar Amerika.
Er zijn al plannen om in 2012 naar de westkust af te reizen, dus viel ons oog voor dit jaar op de oost-kust en daarmee ook op New York.
Omdat ik nogal veel te melden heb zal ik dit topic verdelen in een paar paragrafen:
Hotel

We hebben al de nodige research gedaan en we willen eigenlijk z.s.m. (komende week) gaan boeken (via Hotwire), misschien hebben jullie nog wat tips:
Budget (per nacht): $275,- (ong. 200 euro) incl. Tax
We willen sowieso een hotel op Manhattan en het liefst ook nog 4 sterren. Hebben jullie nog aanbevelingen? (we zijn bekend met de hotwire hotellist op betterbidding.com)
Vlucht&Vervoer

De vlucht is eveneens nog niet geboekt maar dit willen we ook spoedig gaan doen (ook komende week), het liefst willen we een directe vlucht, of anders via London. We dachten zelf om te boeken via Expedia.com (tip gekregen via via). Of we vliegen v.a. Brussel met http://booking.connections.be voor rond de €550,- / €650,-
Voor het vervoer van het vliegveld (wss JFK of Newark) kiezen we waarschijnlijk voor een taxi/limo van Dial7,Carmellimo of Legends. Heeft iemand hier ervaring mee?
Programma

Het programma is nog niet helemaal duidelijk, dit gaan we in de carnavals-vakantie uitvogelen. Wel hebben we dit lijstje:
Nice to do: NBA, China Town, Meatpacking district, Ellis Island, Greenwich Village, MET, NY Public Library.
To do: Watertaxi Hudson, Broadway play, MoMa, Guggenheim, TotR, Central Park, Ed Sullivan Theatre, Brooklyn Bridge (wandelen/foto's) Financial District (battery park), Shoppen, Lincoln Center.
> Misschien nog handig om te weten:
We zijn beide 21 jaar en we vertrekken sowieso vanuit Amsterdam (schiphol) of Brussel.
Ik zal de komende weken dit topic (als het in stand wordt gehouden door jullie / de moderators
Ook zal ik tijdens de reis een uitgebreide foto/video montage maken die ik na afloop hier zal posten.
Bedankt!