Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Empire State Building of Top of the Rock?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Empire State Building of Top of the Rock?

Bericht door Lilo »

Als je moet kiezen, wat wordt het dan? Volgens tripadvisor staat top of the rock op 2 en empire state building slechts op 39!
Wie is er al op de 2 observation decks geweest en welke geeft de mooiste vergezichten?
Waar zie je de meeste lichtjes 's avonds?

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
tosca
Amerika-expert

Re: Empire state building of top of the rock?

Bericht door tosca »

Heel veel forummers hebben beiden gedaan volgens mij.

Ik heb zelf Empire State Building 's avonds gedaan en Top of the Rock overdag. Ik heb hier bewust voor gekozen omdat ik graag Central Park bij daglicht wilde zien en voor mij gevoel dat een groot zwart gat zou zijn in de avond. Maar ik heb hier laatst iets gelezen dat TOTR 's avonds ook de moeite waard is omdat je dan bepaalde gebouwen (ik kan me even niet meer heugen welke) mooi verlicht zijn 's avonds waar je goed zicht op hebt :)

Als je de kans hebt zou ik beiden bezoeken en dan de een 's avonds en de ander overdag. Of tijdens de schemer naar boven gaan zodat je beiden kunt beleven. Het is echt een totaal ander gezicht overdag en 's avonds.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Wij beklommen het ESB bij schemering en kwamen uit in een schitterende zee van lampjes in het donkere New York, zover als dat donker wordt ;) Ik had me voorbereid Central Park te zien en was verbaasd dat je met moeite maar een heel klein stukje ziet.
De dag erna overdag TotR gedaan. Het uitzicht is niet per sé beter, maar wel schitterend. Voordelen zijn dat je Central Park ziet én het reusachtige ESB dat eruit springt. Ik zou ze allebei doen, het ESB omdat je overal bovenstaat en het een leuke atmosfeer heeft. Die atmosfeer mistte ik bij het TotR wat naar mijn mening meer als een toeristische attractie is opgezet dan het ESB. Het ESB heeft veel New Yorkse charme vind ik.
Deze zomer wil ik het andersom gaan doen :) Kan niet wachten terug te gaan!

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik heb beide gedaan zowel ESB als TOTR. Persoonlijk vond ik boven op TOTR mooier, juist omdat je iets lager staat en dus dichterbij en beter zicht hebt op de gebouwen rondom je. Ook kijk je tegen ESB aan en dat heeft toch ook wel iets. Op ESB sta je dus hoger en verderaf en kijk je meer neer op de gebouwen en zijn daken.
Het uitzicht zelf en hoever je kan kijken maakt weinig tot geen verschil. Het is overigens allebei zeer de moeite waard zowel overdag als 's avonds.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

TOTR is sowieso rustiger (minder lange wachtrijen) en heeft nog een voordeel; je kan het ESB heel mooi zien!
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

TOTR biedt de mogelijkheid van een Sunrise Sunset Ticket dan kun je 2x op een dag naar boven, overdag en 's avonds. Maar, nogmaals, als je mogelijkheid hebt zou ik beiden doen :)
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Ik zou ook allebei doen. allebei zijn ze mooi, en ze staan zo dicht bij elkaar, dat het uitzicht niet wezenlijk verschilt....
Ik heb nu 3 x ESB gedaan en nooit in de rij gestaan....mazzel waarschijnlijk. De laatste keer stond ik zelfs in mijn uppie in de lift naar beneden!!
ToTR begint langzaam drukker te worden en nu zijn de kaartjes aan een tijd gebonden....tot nu toe wel binnen een uur na aankoop, maar toch....
Je mag wel net zolang boven blijven als je wilt....
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Dankjewel, mensen. Het is moeilijk kiezen.
We weten het nog niet goed, misschien doen we het 1 bij daglicht en het ander 's avonds.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Neem even een kijkje in mijn foto topic zou ik zeggen. Ik ben net eergisteren overdag op de TOTR geweest, en drie dagen geleden 's avonds op de ESB. Ik vond dit de juiste verdeling, omdat je vanuit TOTR Central Park goed ziet, en dan is dat 's avonds niet zo'n zwart gat. Ik ben heel blij met deze keuze, vond het allebei echt de moeite waard. Ik heb bij beide geen wachtrijen gehad overigens, maar het is dan ook bijzonder rustig in New York op dit moment, valt mij op.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
marij
Amerikafan

Bericht door marij »

genoteerd
wij gaan overdag dus TOTR doen en savonds ESB
bedankt voor al jullie tips ook voor mij :thumbup:
rvd4always
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Empire State Building of Top of the Rock?

Bericht door rvd4always »

Als je tijd hebt zou ik ze allebei doen...maar Top of the Rock vind ik beter dan ESB.

Top of the Rock
Corvette Racing
Amerika-ontdekker

Re: Empire State Building of Top of the Rock?

Bericht door Corvette Racing »

TOTR 100% voor mij, vooral omdat je dan uitzicht hebt op de mooiste skyscraper van NYC, de Empire State Building:

Afbeelding

En als je het helemaal goed wilt doen neem je een sunrise/sunset ticket. Dan kan je 1 keer overdag en 1 keer 's avonds omhoog! :thumbup:

En inderdaad, als je de tijd hebt moet je ze gewoon beiden doen. Het interieur van de ESB is toch ook wel bijzonder!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer