Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
4 juli New York
4 juli New York
Vorig jaar waren wij op 4 juli ook in Amerika (Los Angeles). Wij hebben toen niks meegekregen van onafhankelijkheidsdag.
Dit jaar zijn wij in New York op 4 juli. Is er daar wel iets speciaals, zoals vuurwerk, evenementen?
Dit jaar zijn wij in New York op 4 juli. Is er daar wel iets speciaals, zoals vuurwerk, evenementen?
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: 4 juli New York
Eigenlijk is het enige bijzondere het vuurwerk dat op de rivier wordt afgestoken (georganiseerd door Macy's).. s avonds rond de klok van half negen..
Dat is heel lang op de East River geweest, maar de laatste 2 jaar op de Hudson...(in 2009 ivm 400 jaar NY, vorig jaar werd pas vrij laat bekend dat het weer de Hudson zou worden...)
Maar, het vergt wel planning om een goed plekje te verkrijgen, hoor, want het is nogal populair....
Op de dag zul je geen erg hebben in een feestdag....al heb je ook nog de bekende hotdog wedstrijd op Coney Island....
Dat is heel lang op de East River geweest, maar de laatste 2 jaar op de Hudson...(in 2009 ivm 400 jaar NY, vorig jaar werd pas vrij laat bekend dat het weer de Hudson zou worden...)
Maar, het vergt wel planning om een goed plekje te verkrijgen, hoor, want het is nogal populair....
Op de dag zul je geen erg hebben in een feestdag....al heb je ook nog de bekende hotdog wedstrijd op Coney Island....
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Ik kan er niet veel aan toevoegen, maar ik heb tijdens onze vakantie vorig jaar een uitgebreid verslag geschreven hierover. Wij zaten toen in NY en zijn naar het vuurwerk gaan kijken, dat zou je eens kunnen nalezen 

Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Mijn vriend en ik zijn ook 4 juli in NYC voor onze honeymoon!
Wij waren ook al benieuwd hoe dat zou zijn, en vooral waar we moeten kijken!
Wij waren ook al benieuwd hoe dat zou zijn, en vooral waar we moeten kijken!
Wij zijn in 2000 naar het vuurwerk gaan kijken in NY. Weet niet meer juist waar het was. Weet wel nog dat het boven het water werd afgestoken, dat er enorm enorm enorm veel volk was, dat we uren vooraf op ons achterwerk op de grond op een brug hebben gezeten, dat ik na het vuurwerk nog nooit zoveel volk in de metro gezien heb, (ook niet op spitsuur) maar dat het GEWELDIG was. Het spectaculairste vuurwerk dat ik al ooit gezien had/heb! Was wel het eerste vuurwerk van de jaren 2000, en ik herinner mij dat wij ons afvroegen of dat de reden was dat het zo indrukwekkend was.
Veel plezier,
Lilo
Veel plezier,
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
4th of July vuurwerk is inderdaad geweldig. Vrienden hebben het simultaan bekeken in NY, terwijl ik met een aantal "overblijvers" in Boston zat. Beide steden waren geweldig. Ik kan het niet vergelijken, maar we zaten s'middags rond 4'en/5'en op de Esplanade en kregen van de Amerikanen hot-dogs aangeboden en hadden geweldige conversaties over de meest uiteenlopende onderwerpen (o.a. Bush-bash). Vuurwerk van 30 minuten lang, prachtig. Ook nog een rij met straaljagers die de Amerikaanse vlag projecteerden die over je heen vliegen... wauw.. 

- meyem
- Amerika-expert
Wij zaten in 2009 op een schoener (duur!!!). Daar zou ook een vaartochtje aan vast zitten, maar dat bleek niet te kunnen nu het vuurwerk op de Hudson werd afgestoken....meteen naar de toegewezen plek en daar voor anker...wel na afloop nog wat gezeild.
Er waren allerlei soorten boten, sommige echt party-boten...ik was blij dat ik daar niet op zat....overal giga druk en afgesloten straten. Wij konden alleen met een havenpas bij de boot komen.
Die zeilboot was wel super. Er zaten ook mensen op die pas 1 week van tevoren hadden geboekt en die waren 100$ de man kwijt (dat was een stukkie goedkoper...)
Maar, als je er geld aan uit wilt geven, ik kan het wel aanraden!
Er waren allerlei soorten boten, sommige echt party-boten...ik was blij dat ik daar niet op zat....overal giga druk en afgesloten straten. Wij konden alleen met een havenpas bij de boot komen.
Die zeilboot was wel super. Er zaten ook mensen op die pas 1 week van tevoren hadden geboekt en die waren 100$ de man kwijt (dat was een stukkie goedkoper...)
Maar, als je er geld aan uit wilt geven, ik kan het wel aanraden!
- meyem
- Amerika-expert
het vuurwerk zal dit jaar weer op de Hudson gehouden worden....morgen weet ik wsl iets meer over waar precies....
- meyem
- Amerika-expert
Laatste update:
The official request from Macy's entails 4 barges in the Hudson between Pier A (which is at Battery Place) and Leroy Street (which is just north of Houston Street.), and 2 barges near the Statue of Liberty. Macy's is also looking for permission to have a VIP party on Governors Island, and they would obviously watch the two barges near the Statue. The NYPD is commenting on the proposal; we have concerns that this will require closing the Brooklyn-Battery Tunnel, and will interfere with Holland Tunnel traffic as well, so nothing is set 8in stone yet.
Van een expert op tripadvisor die hier altijd de eerste info over heeft door zijn werk....
The official request from Macy's entails 4 barges in the Hudson between Pier A (which is at Battery Place) and Leroy Street (which is just north of Houston Street.), and 2 barges near the Statue of Liberty. Macy's is also looking for permission to have a VIP party on Governors Island, and they would obviously watch the two barges near the Statue. The NYPD is commenting on the proposal; we have concerns that this will require closing the Brooklyn-Battery Tunnel, and will interfere with Holland Tunnel traffic as well, so nothing is set 8in stone yet.
Van een expert op tripadvisor die hier altijd de eerste info over heeft door zijn werk....
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1680 Weergaves
-
Laatste bericht door Bennogr
-
- 12 Reacties