Chrisp's kersttripje naar NYC

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Chrisp's kersttripje naar NYC

Bericht door Chrisp » 22 nov 2010, 18:55

Jaja, mijn creditcardvinger bewees zich weer eens. In een opwelling heb ik voor slechts 220 euro een ticket naar New York gekocht voor tijdens de kerst :D .

Via de actie (lees: het foutje) van Expedia.ca heb ik mijn ticket voor dit belachelijk lage bedrag kunnen bemachtigen. Ik moest deze kans wel grijpen, want ik heb altijd al tijdens kerstmis in NYC willen zijn. Normaal zie ik tickets voor ~550 euro voor die tijd van het jaar. Deze kans kon ik dus absoluut niet aan mij voorbij laten gaan. Het wordt een kort tripje van vier dagen in the city, maar ik heb er ongelofelijk veel zin in. Ik ben van 24 t/m 27 december weg, en mijn vlucht landt weer om in Amsterdam op de 28e. Helaas ben ik dan niet thuis met kerst, maar wij vieren dat meestal toch alleen maar met het directe gezin met lekker eten.

Ik zal dit keer wel op een echt budget moeten leven, terwijl ik me de vorige keer toch nog aardig heb laten gaan :P . Ik heb al een bed in the Chelsea hostel gereserveerd. De reviews zijn nogal mixed, maar ik waag het er maar op. De locatie is wel erg goed, ik zit op loopafstand van The Meatpacking District, sinds mijn tripje vorige maand absoluut mijn favoriete wijk. Ook zitten er metrostations voor de ACE-line en de 123-line vrijwel om de hoek dus wat dat betreft ook niets te klagen :D .

Mijn vluchtschema is als volgt:

Heen:
Flight: CO71
AMS-EWR
24 december 1:20pm - 4:05pm
Boeing 757

Terug:
Flight: LH 485
EWR-FRA
27 december 10:10pm - 11:55am +1
Airbus A340-300
-
Flight: LH998
FRA-AMS
28 december 5:45pm - 6:55pm
Boeing 737-300

Ik ben best blij met mijn vluchten. Ik heb gehoord dat Continental erg goed is, dus ik ben benieuwd? Iemand ervaringen met Continental (specifieker de B757?). Mijn overstap op de terugweg is erg lang, maar ik kan altijd proberen om op de 12:40pm vlucht te komen naar Amsterdam. De LH485 komt ook regelmatig te vroeg aan, dus ik heb goede hoop dat ik op die vlucht kan! Anders ga ik gewoon de tijd doden door de 'ramp tour' te doen en een beetje vliegtuig te spotten :thumbup: .

Een echte planning heb ik nog niet echt, maar vervelen in New york.. never heard of it! Ik wil nog wel graag naar Coney Island, dat ging vorige maand niet door door onderhoud aan de subway, ik denk dat het 's ochtends erg fotogeniek is, zo mooi verlaten en een beetje verpauperd. Ik zie verder al heel erg uit naar al de kerstversieringen, de etalages op 5th en de ice rinks.

Al met al heb ik er ongelofelijk vele zin in :thumbup: . Zodra ik een vastere planning heb zal ik hem hier posten.

Alle tips zijn welkom! Mis ik nog typische New Yorkse kerstactiviteiten?
Afbeelding

Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Chrisp's kersttripje naar NYC

Bericht door Rob » 22 nov 2010, 19:06

Schaatsen in CP :thumbup:

tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca » 22 nov 2010, 19:11

Chris, helemaal te gek dat je weer naar VS gaat! En al helemaal NY.

Ik ben nogal een kerstfreak en NY in die periode is echt te gek! Ik vind de sfeer in de stad echt super. De lichtjes, de versieringen, de sfeer, de kerstboom bij RC (en de ijsbaan natuurlijk)! Ondanks dat het koud is (en besneeuwd) vind ik het echt een superperiode om er te zijn!

De kerstshow @ Radio City schijnt enorm leuk te zijn, maar dat kan ik je (helaas) niet uit ervaring vertellen.

Verder spelen de Knicks 1e kerstdag thuis tegen de Chicago Bulls. Ik weet niet of je van sport houdt, maar een NBA-wedstrijd is erg leuk om mee te maken :). Er zal die dag ook een hoop gesloten zijn, dus misschien wel een erg leuk tijdverdrijf!

DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy » 22 nov 2010, 19:27

Chris, toppie :thumbup:

jonker
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door jonker » 22 nov 2010, 19:30

Leuk en echt spotgoedkoop inderdaad!!! Kerst is een hele leuke tijd om in New York te zijn! Wij zijn er vorig jaar geweest van 22-29 december. Erg leuke ervaring. Veel plezier in ieder geval!
september-november 2004 - Ohio
september 2008 - California
december 2009 - New York City
september 2011 - Florida

Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp » 22 nov 2010, 19:59

@toscabreeschoten

Thanks voor de woorden, je maakt me helemaal enthousiast! De kerstshow neem ik zeker in overweging, het klinkt erg leuk. Ik had al gelijk naar the Knicks gekeken, maar de match is volledig uitverkocht!
Afbeelding

tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca » 22 nov 2010, 20:07

Probeer het via Stubhub: http://www.stubhub.com/new-york-knicks- ... 10-984322/

Zo te zien nog wel kaartjes te krijgen :)

Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp » 22 nov 2010, 20:54

toscabreeschoten schreef:Probeer het via Stubhub: http://www.stubhub.com/new-york-knicks- ... 10-984322/

Zo te zien nog wel kaartjes te krijgen :)
Bedankt voor de link :) . Volgens mij zijn dit wel de slechtste plaatsen die met een enorme mark-up verkocht worden, helaas.
Afbeelding

Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp » 22 nov 2010, 21:14

Gelijk al een vraag :) .Ik moet ook van/naar Newark natuurlijk, en dat wil ik het liefst zo goedkoop mogelijk doen.

De PATH gaat vanaf Newark met een overstap naar 23rd street, perfect dus. Op de PATH site staat dat elke 'single ride' slechts $1.75,- kost. Betekent dit dat ik voor $1.75,- naar Manhattan kan? Of gelden er andere regels vanaf Newark?
Afbeelding

tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca » 22 nov 2010, 21:31

Ik heb even op die site zitten kijken het lijkt erop dat het inderdaad zo is! Maar in het ergste geval moet je een nieuw kaartje kopen en ben je 3.50 kwijt?

Wij hebben afgelopen jaar gebruik gemaakt van Path vanaf WTC naar het Prudential Center (voor een concert) en dat is prima bevallen; goedkoop, snel en gemakkelijk :)

Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp » 22 nov 2010, 21:40

Het was te mooi om waar te zijn :lol: . De PATH stopt op Newark station, niet de airport station. Mijn beste optie is nu denk ik een NJ Transit trein te nemen naar Penn station en vanaf daar de metro (op mijn weekkaart) te nemen of gewoon 12 minuutjes te lopen :) .
Afbeelding

Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Georgie » 22 nov 2010, 21:43

Jij gaat dus wel naar Coney Island? Ik vind het toch best wel eng zo in de winter, het is dan gesloten, alhoewel het strand natuurlijk gewoon open is. Het zal er wel heel desolate zijn. Heel erg gaaf voor de foto's, maar ik vind het best eng. Als jij gaat, wil je me dan laten weten hoe het is?
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, DC, MD, PA, WA, OR
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest

1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 » 23 nov 2010, 07:26

Chrisp schreef:
Heen:
Flight: CO71
AMS-EWR
24 december 1:20pm - 4:05pm
Boeing 757

Ik ben best blij met mijn vluchten. Ik heb gehoord dat Continental erg goed is, dus ik ben benieuwd? Iemand ervaringen met Continental (specifieker de B757?). Mijn overstap op de terugweg is erg lang, maar ik kan altijd proberen om op de 12:40pm vlucht te komen naar Amsterdam. De LH485 komt ook regelmatig te vroeg aan, dus ik heb goede hoop dat ik op die vlucht kan! Anders ga ik gewoon de tijd doden door de 'ramp tour' te doen en een beetje vliegtuig te spotten :thumbup: .
Vorige maand gevlogen. Jammer dat het op Trans-Atlantic vlucht een Single-Aisle plane is... maar het is te doen. Entertainmentsysteem is het standaar 'touch-syteem' van Continental... wel aardig. Stroom aanboort vind ik wel een erg prettige faciliteit... die op veel CO toestellen zit.

Als je nog meer specifieke vragen hebt hoor ik het graag!
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.

john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny » 23 nov 2010, 07:48

Mooi vooruitzicht Chris.... :lol: :thumbup: Ik ben benieuwd hoe the High Line is als het gesneeuwd heeft... :wink:
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde

Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim » 23 nov 2010, 11:18

Gaaf hoor Chrisp, en ik maar denken dat wij een superdeal hadden voor deze periode. Is ook wel zo maar je hebt altijd baas boven baas :clap:
Ik ben benieuwd naar je planning! Misschien kan ik daar nog wat van opsteken :thumbup: Gelukkig heb ik al de kaartjes besteld voor de Knicks op de 1e kerstdag en ook de kerstshow ligt al vast want het loopt storm zo te zien in New York (met nederlanders..)

Theo

Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp » 23 nov 2010, 12:12

Tokheim schreef:Gaaf hoor Chrisp, en ik maar denken dat wij een superdeal hadden voor deze periode. Is ook wel zo maar je hebt altijd baas boven baas :clap:
Ik ben benieuwd naar je planning! Misschien kan ik daar nog wat van opsteken :thumbup: Gelukkig heb ik al de kaartjes besteld voor de Knicks op de 1e kerstdag en ook de kerstshow ligt al vast want het loopt storm zo te zien in New York (met nederlanders..)

Theo
@Theo: Haha, ja deze deal valt haast te verslaan voor deze periode. Wat hebben jullie betaald, als ik vragen mag? Wel leuk dat jullie daar al tickets voor hebben! Met zo'n 'last-minute' booking val je soms buiten de boot, maar alleen al in New York zijn is geweldig, dan maar geen BB match.

@John: Ik hoop heel erg op sneeuw, maar volgens mij komt dat niet vaak voor rond kerstmis :| . Het beste is natuurlijk een blizzard, dat dan 'helaas' het vliegverkeer plat ligt en ik een aantal daagjes langer moet blijven... :mrgreen: .

@1250: Thanks :thumbup: .

@Georgie: Ik denk idd dat ik deze keer nog een poging ga wagen! Ik zal je laten weten of ik nog leef en/of ik mijn camera nog bezit daarna :mrgreen: .
Afbeelding

tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca » 23 nov 2010, 12:21

Twee jaar geleden was NY helemaal wit de week voor kerst :)

Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp » 23 nov 2010, 12:26

Nou, dna ga ik maar heel hard hopen dat het dit jaar weer het geval zal zijn :D . Dat maakt de kerstsfeer toch wel compleet hè.
Afbeelding

john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny » 23 nov 2010, 12:41

Ik wou net zeggen ik ben zelf 3 keer geweest met kerst, 1 keer geen sneeuw maar de andere keren wel... heerlijk hoor. :thumbup:
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde

Valerie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Valerie » 23 nov 2010, 13:24

Vorig jaar hadden wij sneeuw op oudejaarsdag ... Niet superveel maar toch goed genoeg om leuke foto's te maken in Central Park. (zie blog)
Ik vond het shoppen ook echt super - overal supersolden (Oa Esprit en Disneystore was -50% op ALLES, dat maak ik hier niet gauw mee :) en de muziek en lichtjes zorgen voor extra sfeer!!!

Neem maar veel laagjes kleren mee - het is beeeeeeeeeeerekoud!
2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht