Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Arizona: NYC, DC, pretparken, Niagara Falls, Florida

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Arizona
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Arizona: NYC, DC, pretparken, Niagara Falls, Florida

Bericht door Arizona »

Voor juni 2011 staat onze tweede USA rondreis op het progamma. 8)
Ik ben al een poosje bezig om een goede planning te maken maar kom er niet helemaal uit. Omdat dit waarschijnlijk voorlopig de laatste keer is dat wij naar de VS gaan willen we er zoveel mogelijk uithalen. Ik wil er alleen wel voor waken dat we teveel in de reis plannen waarna je oververmoeid thuis komt.

Dit is de voorlopige planning. Graag hoor ik van jullie wat jullie van de planning vinden.

* Is het haalbaar?
* Hoeveel dagen raden jullie aan om in Washington te verblijven?
* Is St. Augustine de moeite waard? Deze plek zit standaard in de reis van Kuoni maar ligt erg uit de route, dit mag er van mij ook uit.
* Nog een aanvulling: De reden dat we naar Sandusky, OH gaan is omdat we gek zijn van pretparken.

Dag 1 Aankomst New York
Dag 2 New York
Dag 3 New York
Dag 4 New York
Dag 5 New York
Dag 6 New York
Dag 7 New York --> Niagara Falls
Dag 8 Niagara Falls
Dag 9 Niagara Falls --> Sandusky
Dag 10 Sandusky
Dag 11 Sandusky
Dag 12 Sandusky --> Pittsburgh
Dag 13 Pittsburgh --> Washington
Dag 14 Washington
Dag 15 Washington
Dag 16 Washington --> New York, late vlucht naar Orlando
Dag 17 Orlando
Dag 18 Orlando
Dag 19 Orlando
Dag 20 Orlando --> Cocoa Beach
Dag 21 Cocoa Beach --> Miami
Dag 22 Miami
Dag 23 Miami --> Key West
Dag 24 Key West --> Everglades --> Naples
Dag 25 Napels --> Sarasota
Dag 26 Sarasota --> Homosassa Springs
Dag 27 Homosassa Springs --> Crystal River
Dag 28 Crystal River --> Ocala
Dag 29 Ocala --> St. Augustine
Dag 30 St. Augustine --> Orlando
Dag 31 Amsterdam
States visited: AZ, CA, DC, DE, FL, HI, IL, MD, NV, NJ, NY, PA, UT, VA
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Tips gevraagd voor planning 2011

Bericht door Susie one »

Hoi Arizona,

Dat is super 31 dagen op vakantie naar de USA!!
Wij hebben jou trip voor een gedeelte gedaan.
Wij hebben in 2008 NY en een rondje Florida gedaan.
In 2009 hebben wij oa een treinreis op de lijn Washington DC - Boston gedaan.

3 nachten Washington DC is perfect. Je kan goed vermaken in DC. Alle musea zijn gratis. Je kan ons weblog van 2009 voor meer tips lezen. www.usaoost2009.web-log.nl
Arizona schreef:Dag 24 Key West --> Everglades --> Naples
Deze autorit is zonder stops 4.32 uur. Ga je nog andere plaatsen of stops maken op de Keys?
Je zo ervoor kunnen kiezen om een hotelovernachting op Key Largo kunnen maken om de volgende dag via de everglades naar naples te rijden. Deze nacht kan je van St. Augustine afhalen.

Groetjes,
Susie One
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Anja79
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Anja79 »

Wij zijn net twee weken terug van onze trip door het noordoosten en hebben het middelste deel van jou reis, Niagara Falls --> Washington ook gedaan, maar dan andersom.

Leuk dat jullie ook naar Cedar Point gaan, er staan een aantal geweldige achtbanen!!
In Pittsburgh is het leuk om Mount Washington op te rijden en het uitzicht over de stad te bekijken, dat is echt schitterend.

Wij hadden twee hele dagen te besteden in Washington en de middag dat we aankwamen (hetzelfde als jullie dus). En in die tijd hebben we best veel kunnen zien en doen.
We zijn op vrijdagmiddag aangekomen en hebben toen nog Arlington Cemetery bezocht.
De dag daarna hadden we 's ochtends een tour in het Capitool (van tevoren geboekt) en 's middags een 3 uur durende segway tour, wat echt gaaf was! Dat kan ik je van harte aanraden, het is een enorm leuke manier om in korte tijd veel van de stad te zien.
De tweede dag hebben we op ons gemak een wandeling langs de monumenten gemaakt en daarna zijn we nog naar Old Town Alexandria geweest.

Wellicht heb je nog wat aan onze weblog: http://noordoostamerika2010.blogspot.com/
Arizona
Amerikafan

Bericht door Arizona »

Bedankt voor je reactie Susie. :)
Ik wil liever iets van 28 dagen weg, anders moet je de volgende dag weer werken. Dat is dit jaar niet zo heel goed bevallen. :lol:

Het hele Florida stuk heb ik uit de Kuoni gids gehaald, ik zal eens kijken of dat stuk te lang is.

Goed om te horen dat 3 dagen DC prima is.

Ik heb net tijdens aerobics (hoezo niet met mn gedachten er bij :roll: ) bedacht dat ik de route misschien beter kan omgooien.
Dan krijg je dit:

Dag 1 Aankomst New York
Dag 2 New York
Dag 3 New York
Dag 4 New York
Dag 5 New York
Dag 6 New York
Dag 7 New York --> Washington
Dag 8 Washington
Dag 9 Washington
Dag 10 Washington --> Pittsburgh
Dag 11 Pittsburgh --> Sandusky
Dag 12 Sandusky
Dag 13 Sanduksy --> Niagara Falls
Dag 14 Niagara Falls --> New York
Dag 15 New York --> Orlando

Dan lopen we 1 dag in op het progamma en kunnen we iets rustiger aan doen... Afhankelijk van de aankomsttijd op de eerste dag in NY kunnen we ook nog besluiten een dag eerder naar Washington te gaan.
Arizona
Amerikafan

Bericht door Arizona »

Wat een leuke tips Anja, bedankt!
Die van Pittsburgh en Washington heb ik opgeschreven!

Ik heb even op jouw weblog gekeken, wat een gave euke reis hebben jullie gemaakt! Grappig dat jullie naar Cedar Point zijn geweest, dat wil ik echt al jaren. De coasters zien er echt fantastisch uit. :clap: (offtopic: ben je ook al eens in Magic Mountain geweest? Ook een aanrader!)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het zal niemand verbazen, dat ik twee dagen Washington te weinig vind :), zeker in vergelijking met alle tijd, die jullie in New York doorbrengen. Met de metro en watertaxi's e.d. kun je namelijk ook Old Town Alexandria en Mount Vernon, het landgoed van George Washington bezoeken, beiden erg aan te raden. Als je langer in Washington blijft heb je ook meer tijd voor rondleidingen, zoals die door het Capitool, degene in het Library of Congress (in ieder geval even binnengaan, want het is een prachtig gebouw) en in het Supreme Court. Met meer tijd kun je ook shoppen in en rond Chinatown, het International Spy Museum, wat erg uniek is, bezoeken en nog veel meer. Op mijn blog vind je heel veel informatie over deze omgeving (labels: Washington, toeristisch, Alexandria en Mount Vernon o.a.)
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Dat was mij ook al opgevallen Petra, naar mijn idee kan je in DC en omgeving ook gemakkelijk een week doorbrengen, voor ons was die week in 2009 http://www.robenannie.nl/WashingtonDC.html in ieder geval te kort om alles wat we wilden zien/doen ook rond te krijgen.
We kunnen met al de dingen die we niet gedaan hebben nog wel een week vullen :wink:
Arizona
Amerikafan

Bericht door Arizona »

Bedankt Petra en Rob. Ik moet eerljk zeggen dat ik pas vandaag bedacht heb dat we ook wel naar Washington kunnen gaan, vandaar dat ik het er zo even tussen gepropt had. ;)

Ik zal even uitzoeken wat we daar precies willen gaan doen/zien, daarna kunnen we beslissen hoeveel dagen we daar voor nodig hebben. Ik ben wel bereid om een dag of 2 uit Florida te schrappen of evt. een dag New York in te leveren. Ik moet nog even kijken wat de beste optie is.
Anja79
Amerikakenner

Bericht door Anja79 »

Arizona schreef: :clap: (offtopic: ben je ook al eens in Magic Mountain geweest? Ook een aanrader!)
:offtopic: Ja, daar zijn we in 2008 geweest, ook een geweldig park qua achtbanen! Maar ja, wij vinden achtbanen dan ook echt wel fantastisch. :D
Arizona
Amerikafan

Bericht door Arizona »

Ik heb 2 plaatsen uit Florida geschrapt, die heb ik voor Washington gereserveerd, daar hebben we nu dan 4,5 dag. :)

Anja, is 2 dagen Cedar Point genoeg of misschien zelfs te veel?
Anja79
Amerikakenner

Bericht door Anja79 »

2 dagen was voor ons ruim genoeg.
De tweede dag zijn we al ergens in de middag weer vertrokken. Wij hebben eigenlijk alle achtbanen al op de eerste dag kunnen doen, het viel enorm mee met de drukte.
Alleen bij de populairste achtbanen stond een aardige rij, voor de rest hebben we vrijwel nergens hoeven wachten, overal maar max. 5-10 minuten.
Wij waren er wel aan het eind van het zomerseizoen, dus wellicht was het al iets rustiger.

Ik zie dat jullie in juni gaan, geen idee hoe het dan met de drukte is, eerlijk gezegd.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Ook hier een achtbaanfanaat :D

Wij hebben zowel rondje Noord-Oost gedaan (in 2006) als een rondje Florida (in 2007). Wellicht heb je ook iets aan ons reisverslag en foto's? Deze zijn te vinden op onze homepage: http://www.huizedenbosch.nl

(ik zit nu op m'n werk, dus kan niet uitgebreid reageren, dat doe ik vanavond wel even ;))
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Arizona
Amerikafan

Bericht door Arizona »

Thanks Anja. :wink:
Dus als we 's morgens vroeg vanuit Pittsburgh vertrekken (3 uur rijden) kunnen we die dag al door naar Cedar Point. Ik zag op jouw weblog dat het park toch pas om 11u open gaat. En dan hebben we de volgende dag nog helemaal.

Leuk al die achtbaanfanaten, haha! Ik ga jouw weblog vanavond ook eens bekijken SpaceAce!
Anja79
Amerikakenner

Bericht door Anja79 »

Toen wij er waren ging het park inderdaad om 11.00 uur open. Maar dit kan verschillen. Als je hier kijkt zie je dat het park dit jaar gedurende de maand juni al om 10.00 uur openging.

Maar ik denk dat je het met die anderhalve dag, zoals je het nu gepland hebt, prima redt.
john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny »

Petra/VS schreef:Het zal niemand verbazen, dat ik twee dagen Washington te weinig vind :), zeker in vergelijking met alle tijd, die jullie in New York doorbrengen.

En het zal niemand verbazen dat ik me helemaal in de planning kan vinden..!!! :thumbup: :lol: :wink:

Nee hoor DC is (haast) even mooi... en leuk. :wink:

@ arizona; ik ben benieuwd naar je plannen in NY en DC, heb je al een idee..??? Is natuurlijk nog wel ver weg :oops:
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
Arizona
Amerikafan

Bericht door Arizona »

Haha, tsja, de oorspronkelijke planning was om alleen New York te doen en daarna de rondreis in Florida. Moet je zien wat er allemaal al bij is gekomen. :lol:

John, ik heb nog geen exacte planning gemaakt voor de dingen die we in de steden willen bezoeken.
Ik vermoed dat jij mij wel enkele tips kunt geven? ;)

Uiteraard willen we de 'toeristische' attracties gaan doen, maar ik vind het ook leuk om iets te doen wat iets minder bekend is. Mijn vriend had het ook over een vliegdekschip dat hij graag wil bezoeken, enig idee wat/waar dat is?

Het is dan misschien wel ver weg, maar ik ben er al onwijs druk mee. Kan me er nu al op verheugen! :clap:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Arizona schreef:Ik heb 2 plaatsen uit Florida geschrapt, die heb ik voor Washington gereserveerd, daar hebben we nu dan 4,5 dag. :)
:thumbup: Als je ideeen wilt om die dagen in te plannen, laat het maar even weten. Nu hebben jullie ook tijd om een aantal dingen te zien en doen, die de meeste mensen overslaan bij een eerste bezoek.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny »

Yep the Intrepid, ligt haast in de stad... ongeveer ter hoogte van 46 th street West nabij de Cruise Terminal van NY. Is echt aan te lopen van TS.

zie linkje:

INTREPID
Laatst gewijzigd door john ny op 21 sep 2010, 15:28, 4 keer totaal gewijzigd.
Arizona
Amerikafan

Bericht door Arizona »

Petra/VS schreef: :thumbup: Als je ideeen wilt om die dagen in te plannen, laat het maar even weten. Nu hebben jullie ook tijd om een aantal dingen te zien en doen, die de meeste mensen overslaan bij een eerste bezoek.
Ja graag!! :wink:
Ik heb mij eerlijk gezegd nog niet heel erg verdiept in de activiteiten en bezienswaardigheden in Washington. Ik weet alleen zeker dat ik die rondleiding in het Capitool wil doen, wat Anja al beschreef.

Dank je John, daar zal hij blij mee zijn!
john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny »

@ arizona, nou dan heb je aan onze Petra een hele goede gids vwb DC.... als Petra het niet weet dan bestaat niet. :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer