Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

NYC en Washington-planning.. Is dit een beetje haalbaar?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Maybe
Amerika-ontdekker

NYC en Washington-planning.. Is dit een beetje haalbaar?

Bericht door Maybe »

Het komt steeds dichter bij, die trip die mijn vader en ik gaan maken. Gisteren hebben we ons dan ook gebogen over een voorlopige planning. Geen idee of dit haalbaar is (vandaar dat ik het op mijn twee favoriete amerika-fora zet), maar wij willen natuurlijk behoorlijk wat zien dus hebben een druk programma bedacht. Is het haalbaar en hebben jullie nog tips? We beseffen ons trouwens al wel dat we de musea-bezoeken krap gepland hebben, maar we zijn daar ook niet van plan uren door te brengen vandaar.

Zaterdag 6 november: Amsterdam Schiphol– Airport Dulles – Washington
  • Vertrek vliegveld
    Inchecken
    Avondwandeling
    Ergens een hapje eten
Zondag 7 november: Washington
  • Pentagon 9/11 memorial
    Arlington Cemetary
    Wandelen, fietsend of Segway tour (14u00) langs the monumenten en memorials: Lincoln Memorial, Korean war Memorial, Roosevelt Memorial, Jefferson Memorial, White House, Old Post Office
Maandag 8 november: Washington
  • 10u30: Start rondleiding (ivm controles een uur van tevoren aanwezig zijn)
    Air& Space Museum,
    National Archives,
    National Museum of American History
    Washington Monument (9u00 tot 17u00)
    Georgetown
Dinsdag 9 november: Washington – New York
  • Met de trein vanuit Washington
    Aankomst in New York
    Bagage naar het hotel brengen
    Tickets ophalen: Explorer Pass en voor het vrijheidsbeeld
    Museum of Natural History (10u00 – 17u45)
    Central Park
Woensdag 10 november: New York
  • Statue of liberty & Ellis Island (9u30 eerste boot, tip rond 8u30 daar zijn)
    Battery Park
    Ground Zero
    St. Pauls Church
    Wall Street
    China Town
    Little Italy
Donderdag 11 november: New York (let op: veteranendag)
  • Flatiron Building
    10u00 Kranslegging Madison Square Park
    Veterans Day Parade
    Bryant Park
    Radio City Musical Hall
    St. Patricks Cathedral
    Rockefeller Centre + Top of the Rock

Vrijdag 12 november: New York
  • Empire State Building
    Fietsend: Manhattan Bridge, Brooklyn, Brooklyn Bridge Park, Brooklyn Bridge.
    Grand Central Station
    Times Square
    Musical

Zaterdag 13 november: New York – Newark Airport
  • Rondvaart (Circle Line)
    Lunch in Meatpacking Districts
    High Line Park
    Naar vliegveld (Uiterlijk om 15u45 op Newark zijn)
Zondag 14 november: Amsterdam Schiphol
  • Thuiskomst
Laatst gewijzigd door Maybe op 19 sep 2010, 23:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Een week naar Washington en New York: http://www.opstapmetpa.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Re: Planning gemaakt.. Is dit een beetje haalbaar?

Bericht door Katja »

Sommige dingen zien er erg ambitieus uit maar het is natuurlijk altijd een beetje afhankelijk van wat je wilt doen.
Maybe schreef: Zaterdag 6 november: Amsterdam Schiphol– Airport Dulles – Washington
  • Vertrek vliegveld
    Inchecken
    Avondwandeling
    Ergens een hapje eten
Dit is ook zo'n beetje wat wij voor de eerste dag DC in de planning hebben. Wandeling willen we (als we de energie nog hebben) met [url=http://dcbyfoot.com/DC by foot[/url] doen.

Zondag 7 november: Washington
  • Pentagon 9/11 memorial
    Arlington Cemetary
    Wandelen, fietsend of Segway tour (14u00) langs the monumenten en memorials: Lincoln Memorial, Korean war Memorial, Roosevelt Memorial, Jefferson Memorial, White House, Old Post Office
Ochtend durf ik niets over te zeggen, middag lijkt me erg goed te doen. Segway tour (City Segway) heb ik vorig jaar gedaan en ik vond het echt een aanrader om in korte tijd veel te zien.
Maandag 8 november: Washington
  • 10u30: Start rondleiding (ivm controles een uur van tevoren aanwezig zijn)
    Air& Space Museum,
    National Archives,
    National Museum of American History
    Washington Monument (9u00 tot 17u00)
    Georgetown
Wat voor rondleiding ga je doen? Klinkt als heel erg veel op één dag. Heb je al kaartjes voor de Washington Monument? Dat scheelt je weer in de rij staan op de dag zelf.
Air& Space Museum vind ik wel een enorme aanrader.

Dinsdag 9 november: Washington – New York
  • Met de trein vanuit Washington
    Aankomst in New York
    Bagage naar het hotel brengen
    Tickets ophalen: Explorer Pass en voor het vrijheidsbeeld
    Museum of Natural History (10u00 – 17u45)
    Central Park
Hoe laat kom je in NY aan? Museum of Natural History kost je gewoon een hoop tijd en is naar mijn mening zonde om even snel doorheen te vliegen.

Woensdag 10 november: New York
  • Statue of liberty & Ellis Island (9u30 eerste boot, tip rond 8u30 daar zijn)
    Battery Park
    Ground Zero
    St. Pauls Church
    Wall Street
    China Town
    Little Italy
Kan denk ik wel maar veel tijd om dingen echt te bekijken heb je dan niet.

Donderdag 11 november: New York (let op: veteranendag)
  • Flatiron Building
    10u00 Kranslegging Madison Square Park
    Veterans Day Parade
    Bryant Park
    Radio City Musical Hall
    St. Patricks Cathedral
    Rockefeller Centre + Top of the Rock

Lijkt me heel indrukwekkend om bij aanwezig te zijn in de ochtend.

Vrijdag 12 november: New York
  • Empire State Building
    Fietsend: Manhattan Bridge, Brooklyn, Brooklyn Bridge Park, Brooklyn Bridge.
    Grand Central Station
    Times Square
    Musical

Misschien of ESB of Top of the Rock doen?

Zaterdag 13 november: New York – Newark Airport
  • Rondvaart (Circle Line)
    Lunch in Meatpacking Districts
    High Line Park
    Naar vliegveld (Uiterlijk om 15u45 op Newark zijn)
Je zult dan niet veel tijd hebben voor High Line Park maar je zit dan toch al in de buurt met je lunch.

Zondag 14 november: Amsterdam Schiphol
  • Thuiskomst
CSX
Amerikafan

Bericht door CSX »

Ziet er leuk uit. Een aatal tips wil ik je geven. Ik zie dat je een krap schema heb, maar overweeg een bezoek aan Old Town Alexandria. Dat is zo mooi om te zien.
Zorg dat je minimaal een half uur voor vertrek, het liefst eerder, op het station ben. Dit ivm mogelijke veiligheidscontroles. Het wachten op de trein hoeft absoluut geen straf te zijn, aangezien het Washington Union Station een prachtig gebouw is.
Bij aankomst in New York is het handig dat je een zg Red Cap zoek. Deze mensen helpen je met je bagage. Je kom ondergronds aan en er zijn alleen roltrappen daar.
Maybe
Amerika-ontdekker

Bericht door Maybe »

Die kaartjes voor het Washington monument zal ik dan nog wel proberen te scoren dan, bedankt voor de tip. We zijn al vroeg in de middag met de trein in New York en ik hoop dat we dan een paar uur in het museum kunnen doorbrengen. Aangezien wij nou ook niet echt zulke museum-mensen zijn is dat waarschijnlijk wel genoeg, ik wil vooral de egyptische tempel zien eigenlijk. Het hangt natuurlijk ook af van het weer, het kan best zijn dat wanneer het dan goed weer is en de dag daarop niet dat we bijvoorbeeld naar Top of the Rock gaan en dan later in de week bij regen naar het museum. Het hele programma is meer bedoeld als leidraad.
De tip van Old Town Alexandrium klinkt ook erg geweldig, maar ik durf het mijn vader niet aan te doen nog meer dingen erbij te voegen zeker als het ook nog verder uit de richting is. Ga het wel bewaren voor als ik misschien een tweede NY-trip ga doen. Waarschijnlijk zijn we ruim een uur voor het vertrek van de trein wel op het station, we konden er ook goed ontbijten begreep ik, dus dat station in Washington zal ik zeker bekijken.
Een week naar Washington en New York: http://www.opstapmetpa.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Old Town Alexandria is in Washington ;)

Op het station kun je prima ontbijten en shoppen.
Maybe
Amerika-ontdekker

Bericht door Maybe »

Lol, OK dat is dan helemaal wel goed om te weten, is dan wellicht wel de plek om de eerste avond naartoe te gaan en een hapje te eten? Ons hotel zit dichtbij de Mall en vanuit het hotel is de metroverbinding erg goed heb ik gehoord, maar de eetgelegenheden zijn er wat minder dus we zullen dan toch reizen.. Is de metro 's avonds nog wel veilig?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Old Town Alexandria Is vanuit DC gemakkelijk met de metro te bereiken.
Wij hebben vorig jaar een weer DC en omgeving gedaan en hadden toen een hotel in Alexandria, op de dagen dat we naar DC gingen stapte we altijd in de metro.
Zie: http://www.robenannie.nl/WashingtonDC.html
Edit: de metro is ook 's avond een veilig vervoersmiddel zeker richting Alexandria en je hebt er een paar goede eetgelegenheden.
Maybe
Amerika-ontdekker

Re: NYC en Washington-planning.. Is dit een beetje haalbaar?

Bericht door Maybe »

Leuk verslag Rob. Ik krijg er nog meer zin als ik dat zie. :P
john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny »

Je hebt in ieder geval een leuke keuze gemaakt DC en NY zijn heerlijke steden. :thumbup: :clap:

Ik zou voor de wandeling de omgeving van de Mall gebruiken, heerlijke omgeving (is natuurlijk wel afhankelijk van de ligging van je hotel)

Het Air & Space museum in naar ik aanneem het museum aan the Mall en niet op het vliegveld Dulles..?? Ik zou er zeker de tijd voor nemen, ook voor het American History.

Arlington vond ik elke keer weer indrukwekkend. :thumbup: Ik zou je een wandeling in Georgetown adviseren, een heerlijke buurt om door te lopen, leuke restaurants en winkeltjes.

1e dag NY is inderdaad afhankelijk van aankomst en Hotel..??? Natural History loop je inderdaad niet even zo door (in tegenstelling tot DC zijn in NY de musea niet gratis).. Central Park is een aanrader maar overdag is het veel leuker en levendiger dan in de avond.

Ik zie dat je het al aardig op wijk heb uitgezocht (scheelt veel reistijd :thumbup: ), je zou op woensdag nog het World Financial Center mee kunnen nemen, is binnen en erg mooi (ook het uitzicht vanuit de Winter Garden)... let wel op dat het in november al behoorlijk koud kan zijn in NY en DC. Ik zou je dan ook willen adviseren om een binnen en buiten programma te maken. Ik zie verder dat je (net als ik overigens) een liefhebber van de stadsparken bent, die zou ik (bij goed weer) zeker doen. Een wandeling door Green Wich is ook heerlijk... :thumbup:

Je zou Grand Central kunnen doen bij aankomst vanuit DC, scheelt weer tijd. De rondvaart zou je eventueel ook in de avond uren kunnen doen, is ook erg mooi.

Een bezoekje aan the Intrepid is ook aan te raden. Kortom er is veel te doen. Je schema is vrij strak maar let op ook veel buiten...
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

Je planning ziet er in principe goed uit, je hebt wel erg veel ingepland. Je komt er vanzelf wel achter of het niet teveel is op de dag zelf. New York laat zich niet plannen, het gebeurt gewoon :D !
Afbeelding
Maybe
Amerika-ontdekker

Bericht door Maybe »

Druk is goed, gelukkig heb ik nog een paar extra dagen vrij om na de reis bij te komen :wink:. En ook al heb ik dit de titel planning meegegeven, het is inderdaad meer een leidraad, per slot van rekening is niet alleen New York niet te plannen, wijzelf ook niet :lol:
In New York heb ik natuurlijk al allerlei uit de verschillende reisverslagen wat restaurant-tips gehaald en aangezien ons hotel zo'n beetje op Times Square zit zullen we ook niet hoeven te zoeken maar van Washington heb ik geen idee. Wij zitten in dat opzicht met ons hotel (L'Enfant Plaza) niet zo gunstig in dat opzicht wat ik begreep. Nog tips?
Laatst gewijzigd door Maybe op 21 sep 2010, 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny »

Je zit met het hotel niet zo heel slecht volgens mij, je zit vlak bij alle musea (aan the Mall) en dat is redelijk centraal zeg maar. In Georgetown bevinden zich hele leuke verschillende restaurantjes... op zich is dit allemaal wel aan te lopen maar een taxi is uiteraard ook een optie.
Maybe
Amerika-ontdekker

Bericht door Maybe »

Met de ligging van het hotel bedoelde ik ook vooral de ligging ten opzichte van eetgelegenheden, ten opzichte van de mall ligt het hotel geweldig goed. Van die eetgelegenheden heb ik ook alleen maar van reviews ik heb werkelijk geen idee hoe het daar is.
In Georgetown: welke restaurantjes heb je in gedachten? Mijn vader is een liefhebber van vlees en vis en ik iets minder wil het af en toe wel afwisselen met vegetarisch. Qua prijzen is rond de $ 20,- pp zeer acceptabel.
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

Waarschijnlijk een beetje buiten jullie route, maar het 'Open city' café tegenover het Omni Shoreham hotel is echt een aanrader! Wij hebben hier drie ochtenden ontbeten en een keer 's avonds gegeten. De sfeer in dit restaurant is echt heel leuk, en het eten is om je vingers bij af te likken ;) .
Afbeelding
john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny »

Filomena Ristorante is wel een van mijn favorieten... wel duurder als je budget vrees ik. Voorafje ca $ 12,-- , hoofdgerecht ca $ 25,-- . Wel heel goed. Verder ben ik een fan van TgiF, die zit overigens vlak bij the Mall.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Maybe schreef:Met de ligging van het hotel bedoelde ik ook vooral de ligging ten opzichte van eetgelegenheden, ten opzichte van de mall ligt het hotel geweldig goed. Van die eetgelegenheden heb ik ook alleen maar van reviews ik heb werkelijk geen idee hoe het daar is.
In Georgetown: welke restaurantjes heb je in gedachten? Mijn vader is een liefhebber van vlees en vis en ik iets minder wil het af en toe wel afwisselen met vegetarisch. Qua prijzen is rond de $ 20,- pp zeer acceptabel.
Rond L'Enfant Plaza vind je genoeg restaurants. Je zit daar vrij dicht bij de "Waterfront", wat een aantal gezellige restaurants aan het water heeft. Ook kan ik het restaurant in het American Indian museum aanraden, zeker als jullie een beetje avontuurlijke eters zijn. Aan de "overkant" van de mall aan Pennsylvania Avenue zijn ook een paar goede keuzes: Elephant and Castle, mijn persoonlijke favoriet Ten Penhen Capital Grille. Verder is Capitol Hill vrij dichtbij met een ruime keuze aan restaurants.
In Georgetown vind je ook een heel ruime keuze, een favoriet van ons is Mie n Yu, maar dat is misschien aan de dure kant. Als je wat goedkopers wilt en van pizza en bier houdt, is Pizza Paradisoeen aanrader. Er is eindeloos veel keuze aan restaurants in de stad. Handige websites daarvoor:
http://www.washingtonian.com/sections/r ... index.html
http://www.zagat.com/washingtondc
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Maybe
Amerika-ontdekker

Bericht door Maybe »

Die site is erg handig Petra, dank je wel. Waterfront en Georgetown zullen toch wel gebieden zijn waar we zullen slagen qua eetgelegenheden zo te zien. Old Alexandrium wellicht ook, al weet ik echt niet of we daar gezien het de beperkte tijd zullen geraken. Nog maar iets meer dan 6 weken en ik zal het zien. Ondertussen al die geweldige foto's maar kijken..
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer