USA-lover schreef:uitgaande dat er regelmatig eens een feestje bij zit
Partyyyy

Ik ben dat feesten en fuiven al enige tijd 'ontgroeid', maar misschien moet je je eens afvragen hoeveel euro je nodig zou hebben als je hier een maand zou willen doen wat jij wilt doen.
Bedenk dat je dan nog wat éxtra nodig hebt, want ik veronderstel dat je ginder meer uitstapjes gaat doen dan dat je hier op een maand zou doen, en natuurlijk koop je ginder nog een heleboel kleren en andere dingen die niet al te duur zijn in vergelijking met België.
Kortom: een aardig bedrag!
Wat betreft Maestro: wij hebben ook al geld afgehaald in de ATM met een gewone bankkaart met maestro functie. Je moet dan wel extra kosten betalen, dus best haal je dan een hele som in één keer af, dat is in verhouding goedkoper. Maar het beste is nog om geld op je nonkel zijn rekening te storten. Mogelijk dat de bank hier (of ginder!!!!) extra kosten aanrekenen voor die transfer, maar dat kan je ook omzeilen. Hoe?
Via Paypal! Suf een keer naar de website van e-bay, en daar kan je lezen wat paypall is. Je moet er wel een creditcard voor hebben (American Express werkt niet als je in België woont, Visa wel). En je nonkel meldt zich bij e-bay aan als 'verkoper' van iets (bijvoorbeeld een dienst, of een T-shirt, of wat dan ook). Jij bent dan de koper (met de creditkaart van je ouders), en je gaat hem via het paypal systeem betalen (het bedrag dat jij naar ginder wilt sluizen om je feestmaand te betalen). Zo simpel als wat, zonder extra kosten.
In ieder geval wens ik je veel plezier!